Tuesday, August 28, 2007

Amaterska obrazarna

Ottawa 08 26 07 – nedela
Uz si ani nespominam, kedy posledne som sedel na nasej terase s pocitacom na mojich stehnach. Nie nadarmo tieto pocitace nazvali “laptop”. Su presne urcene preto, aby si ich mohol otvorit kdekolvek, polozit na stehna a zacat na nich pracovat. Vytiahol sa prekrasny slnecny den, aj ked zacal nie presne na tu notu. Len co odisla Pierretta domov, vytiahol som Marianku von, posediet na terase a trochu pozerat na nasich golfistov. Skor by som povedal, hlavne si uzit krasneho, nie horuceho dna, co z neho este ostava. Marianke som nalial do poharu nejaky riedeny juice a ja som si otvoril poloprazdnu / poloplnu flasku cerveneho vina zo vcerajska. Je mi tazko uverit, ze som ju vcera nacal a nedokoncil. Nechutilo mi a radsej som dal prednost obycajnej vode.

Uz vcera ma upozornila Anka, ze by rada odisla rano o deviatej z domu. Tak sa dohovorila s Lidiou a Ladom, ze pre nu pridu trochu skorej, predtym ako pride Pierreta. Ziaden problem! Ved je to jej volny den! Ked sa jedna obriadit rano Marianku, ja nemam s tym tiez ziaden problem. Ja som bol hore velmi skoro a ked som zisiel dole do pracovne otvorit pocitac, Anka uz bola v kupelke. Privstala si, lebo chcela vypiect bravcove kotlety aby ich vzala so sebou a mali vonku, kde idu, nieco pod zub. Ja som uz sedel v pracovni za pocitacom a boril sa s problemom, ako dat na jednu webovu stranku niektore moje prace z oblasti umenia. Ked sa veci, ktore som urobil v minulosti, daju tak nazvat.
Pristup na plaz na "Palmerston Lake" kde sa v nedelu kupali Anka, Lidia a Lada.
Este ked som pred par tyzdnami bol na Slovensku, moja neter Vierka, Jozova dcera ma nahovarala, aby som dal na jednu webovu stranku amaterskych umelcov niektore moje prace. Dala mi uz davnejsie adresu tej stranky. Pozrel som sa na nu ale dalej som nevenoval tomu pozornost. Az vcera, ked som s Vierkou hovoril “via” Skype, tak mi povedala, ze aj ona ma na tej stranke, nejake tie posledne jej prace. Tiez mi povedala, ze na tej amaterskej stranke je uz skoro 2 tisic ludi, co umiestnilo svoje vytvory. Tak som si so zaujmom znovu otvoril tu webovu stranku a po kratkom case sa mi podarilo v tej dvojtisicovke “umelcov” najst aj Vierku a jej posledne prace.

Zacal som trochu experimentovat, urobil som par omylov, ale nakoniec som prisiel nato, ako sa zaregistrovat a ako umiestnit niektore moje prace. Problem vznikol, ze vacsina odfotenych prac som musel zmensit do danych rozmerov (co sa tyka velkosti fotografii danych obrazkov) a ine. Zacal som s tym este vcera vecer, potacal som sa z lava do prava, ale po urcitom case som objavil ako nato. Ked som uz raz zacal, tak ma to uz drzalo a robil som, co som mohol. Dnes od rana po precitani ranajsich novin a docitani mojej poslednej knihy, znovu som sa pustil do ukladania dalsich mojich starsich prac na webovu stranku. Nebolo to jednoduche lebo najskor som musel najst niektore fotky. Nie lahky udel, ked na pocitaci mam aspon 4 tisic skladovanych fotiek a nie v najlepsom organizacnom poriadku.
V nedelu sa Anka s Lidou a Ladom vybrali do prostredia Palmerston. Nikdy som o tejto rezervacii nepocul.
Moje kludne poobedie na backyarde, lepsie povedane na terase, bolo prerusene, ked sa vratila Anka a pozvala Lidiu a Ladu na kavu. Najmensi problenm! Kava bola v kratkom case pripravena. Posedeli sme este chvilu a skoda, ze sa ponahlali domov. Ale ked chceli, aby ich pes to vydrzal, nepospinil barak, bol cas pre nich ist. Skoda, lebo ja som otvoril dalsiu flasu cerveneho. To dalsie cervene mi dostatocne zamotalo hlavu, tak akurat, aby som prestal pisat!
"PALMERSTON LAKE - CONSERVATION AREA"08/27/07 – pondelok
Je presne 12 hodin na obed. Krasny, letny den, cista obloha a prijemna teplota. Dievcata, len co sa vratili z hodinovej prechadzky, nastahovali sa na balkon, aby si uzili este dobreho pocasia a slnka. Ja som rano tiez vypadol a skocil som do fitka. Sam! Mam taky dojem, ze Peter vcera ostal v Montreali u Mullerovcov. Odviezol na letiste Zuzku, jej tetu a mladu dievcinu, ich neter z Prahy. Emil pozval Petra na veceru, preto sa domnievam, ze sa uz Petrovi nechcelo neskoro vecer vratit nazad do Ottawy.

Vracajuc sa z fitka zastavil som sa este v predajni potravin Farm Boy a dokupil som par malickosti do kuchyne ako mi bolo “prikazane”. Ked spominam kuchynu, musim sa pochvalit. Urobili sme dnes dolezitu pracu, ked som vystriekal sporakovu trubu nejakou chemikaliou, penou, ktora nahlodala rozne usadene vrstvy z jedla. Vytrel som a po vyvetrani Anka este ruru umyla. “Very good”, lebo uz som sa zacal hanbit, kolkokrat som ju otvoril. Z domacich prac mi ostava este pozicat masinu na vycistenie kobercov, hlavne v obyvacke a nasej spalni. To urobim az ked sa vrati Zuzka, ona ma skusenost s tou masinou tak poziadam o radu.

Uz vcera ma na tej mojej stranke amaterskeho umenia cakalo niekolko pochvalnych odkazov. Ked som ju otvoril dnes, tak pribudlo aspon poltucta dalsich. Zatial len pozitivna reakcia a ziadne neprijemne kritiky. Dobre mi padlo pocut par komentarov, ktore prace sa komu a ako pacili. To som doteraz umiestnil len niekolko fotiek soch, nejake ine prace, daleko viac mam a caka ma ich odfotit. Vyskytol sa problem. Ked som zacal fotit nevediac ako vylucit blesk, ten sa ukazuje na kazdej fotke ako svetly bod. Ked som blesk zakryl, tak sa ukazalo cervene svetielko ktore zameriava vzdialenost. Myslel som, ze s bleskom vybabrem, nepodarilo sa. Jedine co mi ostava je obrazy vyniest von, kde je dost svetla a blesk nebude potrebny. Je tu ale dalsi problem, ze obrazy, ktore su pod sklom, odrazaju vsetko, okolitu prirodu aj osobu ktora foti. Neviem ako prekonat tuto prekazku? Mimo ineho ked mate zaujem sa pozriet na tu galeriu, staci vyklepat http://www.ao.cz/ To “ao” vyjadruje nazov “amaterska obrazarna”.

Nie velmi vydarena fotografia (nezaostrena) z nasho spolocneho posedenia s Jankom, dcerou Yvettou a jej manzelom Stonkom na nasej terase.
Pred malou chvilou sa ozvala Ywetta, ze na veceru neskorsie ako sa ohlasili. Vonkoncom nevadi, lebo vsetko je uvarene, ohrieva sa, len servirovat. Stol vonku je pripraveny. Mimochodom, vcera vecer a dnes rano som sa trochu nastval. Vybral som si na citanie novu knihu od spisovatela John Lescroart “The Second Chair”. Po asi 50 stranach som konecne bol presvedceny, ze som knihu uz cital. Vsetko bolo tak povedome. Vzal som si od neho dalsiu knihu, ktora sa zdala, ze ju nik neotvoril s nazvom “Nothing but The Truth”. Zacital som sa, aby po niekolkych kapitolach si uvedomil, ze vsetko mi je zname. Samozrejme aj tu som davnejsie precital. OK, vzal som z kniznice tretiu s nazvom “Dead Irish”. Myslim, ze tu som necital. Ale nemal som cas si to overit. Dnes vecer to zistim.
Nedaleko od nas pri plavarni a High School kadial denne chodia dievcata plavat, vyrasta katolicky kostol. Zaujmava stavba zo zeleza a drevaUz ciastocne postavena stavba kostola. Za kostolom je uz hotova fara. Aj tak sa da stavat!
Nalial som si kalistek toho “elexiru zivota” podla receptu pani Jamnickej. Chuti vyborne, len to mozem brat ako liek a vzdy rano. Necham to este luhovat par dni. Pred par dnami sme dali dva demizony bieleho vina na druhu fermentaciu, za tri tyzdne budem mat dalsich 60 flias hotoveho vina.

Este jeden tyzden a po “Labour Day” je koniec leta! Uzite si, co este z leta ostava.

Pozdravuje Milan