Thursday, August 02, 2007

V Bratislave - siedme pokracovanie

Krasne prostredie "Orchard View Living Centre" kde Janko, moj bratranec je na skusku, ci sa mu tam bude pacit zit! Mne kedykolvek!
Ottawa 08 02 07 - stvrtok
Ked som sa vyjadril o teplotach na Slovensku v posledny tyzden mojho pobytu, ako o “horucom pekle”, potom dnesny den tu v Ottawe je o hodne horsi. Teplomer sice vystupil len na +34 stupnov. Rekordna teplota pre tento den. To by sa hadam dalo zniest, keby to bol suchy den. Zial humidita, ktora je velmi vysoka, robi tuto teplotu ako by bolo + 43 s 52% vlhkostou vzduchu. Z nas tecie a vsetko sa na nas lepi! Nosim papierove uteraky a neustale ztieram z mojich ruk a tvare pot! Dievcata vraj uz boli aspon trikrat pod chladnou sprchou sa osviezit! Mna to caka az vecer, lebo teraz sa pohybujeme v kuchyni, kde sa dusi cervena kapusta a v trube som dal piect tri krvavnickove hurky. Uz pred viac ako hodinou som pozavieral vsetko v baraku a zapial som klimatizaciu. Ta pracuje pomaly. Vychladit cely dom vezme nejaky cas. Hlavne, aby sa dom vychladil ked pojdeme do postele, ked chceme spat. Vcera som sice zaspal pri ovievani ventilatorom, ale o jednej som sa prebudil a vzalo mi skoro dve dalsie hodiny pokracovat. Niektore zariadenia ako krasna plavaren a mnoho inych su samozrejmostou k dispozicii byvajucim, vsetko zahrnute v jednotnom mesacnom poplatku.
Poobede mi moja (z druheho kolena) neter z Osggode, Yvetta, dcera Janka, mojho postarsieho bratranca oznamila, ze jej otec je tu v Ottawe a byva na niekolko dni v jednom paradnom velmi luxusnom dome pre starcov a starenky, ludi co uz davno su v penzii. “Orchard View Living Centre” sa nachadza pri mestecku Manotick, asi polhodiny cesty od nas trochu vychodne. Yvetta zlakala Janka aby to tam skusil, lebo konecne ho chce dostat z toho “Punjabu”, kde momentalne v Toronte byva. Skocil som ho dnes rano navstivit. Mojou ulohou bolo ho presvedcit, ze to je to najdostojnejsie, co moze vo svojich 84 rokoch urobit. Dovolit si byvat v luxusnom prostredi so vsetkymi sluzbami od stravovania po fyzio-therapiu, masaze, cvicenia yogy, pilates, plavanie vo vyhrievanom bazene, aqua hodiny treningov. Mnoho inych sluzieb, od kadernika, holica, vozenie v malom minibuse ludi do mesta, na nakupy atd… Janko nas pozval na obed, krasna priastranna perfektne vybavena restauracia. Pre hosti extra miestnosti s vynikajucou obsluhou. K dispozicii maju studio na malovanie, kniznicu, vseliake kuloary a ja neviem co este vsetko! Mesacny poplatok ktory pokryva vsetko, rozlahlu miestnost s moderne vybavenou kupelkou a zachodom za 1.700 az 2.000 dollarov mesacne. Moze mat zariadeny apartment, alebo si priniest svoj nabytok. Hotelove ubytovanie. Stale su pritomne zdravotne sestry, pravidelna navsteva lekara atd….

Vstupna hala a hlavny vchod do budovy, ako najlepsi hotel zo vsetkymi zariadeniami.
Nejdem sa velmi rozpisovat, viac povedia prilozene jedna alebo dve fotografie. Myslim, ze sa Janko dal presvedcit, ze to bude najlepsia alternative, ze je to na skok k Yvette a ona okolo chodi do prace a z prace. Ja by som nerozmyslal ani minutu. Krasne upravene prostredie obopina les v ktom je hromada vseliakych zvierat, male ZOO. Pekne prostredie na prechadzky. Janko bol velmi poteseny, ze som prisiel a myslim aj Yvetta bola rada, ze som jej pomohol Janka presvedcit. Na ceste domov som sa zastavil v Euro Deli, zial naprazdno, drzky nedostali! Kupil som tlacenku a hurky. Tie padli za obet na dnesnu veceru. Zuzka mi vsak oznamila, ze drsky dostala v blizkom Superstore pri nich. Cakaju na mna v jej ladnicke. Zajtra rano si pre ne skocim, tak na sobotu budeme mat drstkovu polievku s aperitivom Zubrowky! To bude mat Peter radost, ked pride na veceru so Zuzkou. Nie je to iste! Asi poleti do Seatlu v State Washington, kde vcera po dlhsom trapeni umrela jeho sesternica Anca. Pisal som v nedavnej minulosti, ze ma rozsirenu rakovinu skoro v celom tele. Dalsia "BAD NEWS"!

Teraz "Good News"!

Vo fitku GOLEM bolo v to rano velmi rusno, prebiehala vymena skusenosti z treningov, stravovania a podobne
Je cas sa vratit do Bratislavy kde tie prve dni po navrate z Kosic boli skutocne velmi prijemne, radostne ako len mozu byt, ked sa po dlhsom case znovu stretnu priatelia, ktori spolu valcia uz viac ako 45 rokov. Vzdy je o com hovorit, naco spominat! Ako som naznacil v poslednom prispevku, piatok bol viacmenej zasvateny Durovi V. s ktorym sme dodatocne oslavili jeho 70-te narodeniny aj ked v skutocnosti on ich oslavoval par tyzdnov predtym.
Dve dcery Luda Majora a
jedna z najlepsie vylepsenych vitaziek

Sobota bola od rana “zasvatena” oslave vitazov tej sutaze “DO FORMY” organizovanou redakciou MUSCLE AND FITNESS. V AUPARKU, v modernom nakupnom stredisku, kde sa nachadza utcite aj najmodernejsie a najvacsie GOLEM fitness centrum na Slovensku. Redakcia si rentovala aerobicke studio, kde prisli vsetci vitazi, ich doprovod, treneri a samozrejme cela redakcia. Nas troch “musketierov” posadili za hlavny stol, ako cestnych hosti. Vela to doobedie sme na praci nemali, len kde tu zatlieskat, usmievat sa a neskorsie v priestoroch fitka sa kde tu poozhovarat s blizkymi ludmi. Najviac bol vytazeny chudak Duro, ktoreho vyprovokovali a musel ukazat, ze aj v sedemdesiatke vie urobit tucet perfektnych pritahov k hrazde. Dobre, ze nas so Sanom nik o take nieco nepoziadal. Asi by som tak vydrzal vysiet 12 sekund, ale uz vytiahnut moje tazke telo hore to uz asi nie. Pre redaktorov to bola prilezitost robit kratke rozhovory s vitazom majstrovstiev sveta v kulturistike a s majsterkou sveta vo fitness, robili maly seminar ukazok ich treningov a zabavali vitazov sutaze spomienkami na ich svetove sutaze.

Vyssie Sano v rozhovore z byvalou majsterkou Slovenska vo Fitness, nizsie Duro s vitazom jednej z kategorii "do formy".
Vsetkych vitazov odviezli nazad do redakcie. Kedze redakcia je nie daleko od byvania mojho brata, Ludo mi ponukol ma vziat si odpocinut pred vecernym stretnutim na lodi zakotvenej na Dunaji, kde bola urobena rezervacia na veceru a na slavnostne odovzdavanie cien. Mne celkom dobre padlo to volne poobedie. Pred vecerou som sa stretol na palube tej lodi so Sanom a mali sme cas si dobre pohovorit. Neskorsie sa k nam pridal Duro V. a Zlatka Klaucova, redaktorka, ktora napisala aj o mne uz nejaku tu stranu pre casopis. Len tak nahodou, jej manzel je geolog inzinier a moj brat Jozo si nanho velmi dobre pamatal, ako na studenta geologie. Mali sme prijemne aj ked kratke posedenie. Mna potesila Zlatka, ked mi povedala, ze cita moje prispevky, ktore uverejnujem na blogu. Dufam, ze ich necita pre ich literarno-profesionalnu hodnotu hahahaha, len z kuriozity co mame noveho. Aspon dufam!

Duro demonstruje, ze aj po sedemdesiatke vie urobit tucet zhybov a nizsie vitazi "do formy" s Ludom Majorom obdivuju jeho vykon Vecer, vecera sa nieslo vo velmi prijemnej atmosphere. Nejake tie vyhodnotenia Ludom, par inych prispevkov. Nakoniec sa uslo aj nam nieco povedat. Duro aj Sano boli vyborni a hovorili k veci. Ja som nechcel ich opakovat, tak som sa trochu vratil do minulosti a nasich inspiraciu, ktore nas viedli sa exponovat v tej oblasti aj ked to bolo proti srsti vtedajsej vladnucej triede. Ani si uz poriadne nepamatam na ten prihovor, lebo predsa som mal v sebe nejaky ten pohar vina. Len dufam, ze som si neurobil hanbu!

"Zlata" Zlatka Klaucova v spolocnosti nas troch!
Zaverom musim zdoraznit, ze je uzasne pekne a v tom redakcia M&F si zasluzi to najvyssie uznanie, za nam starym veteranom kuturistickeho a fitnesackeho hnutia stale preukazuju uznanie a prejavy vdaky za to, co sme zacali v 60-tich rokoch a co dnes prerastlo do masveho hnutia. Je to prevazne vdaka Ludovi Majorovi, ze nedava zabudnut nase mena. Vdaka Ludo! Nie len nase, ale aj ludi ako je L. Filip, E. Muller, ktori tiez boli “pritom”. My vsetci stale udrzujeme pisomny a osobny kontakt aj ked nas vsetkych delia moria, hory a velke vzdialenosti. Boli to super dni ktore sme prezili v Blave medzi pokracovatelmi a siritelmi nasej myslienky.

Slavnostna vecera, vazne prejavy, diskusie a odovzdavanie cien zavrsilo vynikajuci den a vecer.

Vdaka a vsetko najlepsie praje

Milan