Thursday, August 16, 2007

King of Rock 'en' Roll

"PINK Lake", pomenovany po davnych vlastnikoch, najzaujmavejsie jazero v Gatineu Parku.
Ottawa 08 16 07 – piatok
Ked by Elvis Presley nebol zomrel tak mlady v jeho 42-hom roku, tento rok by sa nepopieratelny “King of Rock ‘n’ Roll” dozil 72 rokov. Bol mojim rovesnikom, narodeny v roku 1935 ako ja! Je pochovany v meste Memphis v state Tennessee. Jeho fanuskovia z celeho sveta sa zacali uz vcera zhromazdovat pred jeho domom pripomenut si 30 rocne vyrocie jeho smrti. Ocakavaju sa desiatky tisice ludi, co mu chcu vzdat poctu prichadzajuc k jeho hrobu a po jeho pozemkoch “Graceland estate”. Celu noc, az do dnesneho rana a sprievod pokracuje. Tie tisice (47.000 plus), ktore mu prisli doteraz vzdat uctu sa zhromazdovali pred jeho domom uz vcera cely den napriek horucave, ktora dosahovala az 38 stupnov Celzia.

Elvis sa narodil a rastol do veku 13 rokov v malom mestecku v state Mississippi. Ked mal 10 rokov po prvykrat spieval na verejnosti. Miesto bicykla o ktory si ziadal k svojim narodeninam, obdrzal ako dar gitaru! Ostatok, ako sa hovori je historia! Vacsina renomovanych odbornikov v jeho oblasti ucinkovania ho povazuju za najdolezitejsiu osobnost 20-teho storocia popularnej muziky. Ini davaju toto uznanie Beatles. Elvis nikdy nekoncertoval mimo USA. Vynimkou boli 4 koncerty v Canade. Jeden koncert dokonca tu v Ottawe.

Dnes vacsina “Talk shows” sa zaobera a ludia volaju so spomienkami na Elvisa. Jeden z TV kanalov dava celu noc a cely den len Elvisove filmy a koncerty. Elvis natocil asi 30 filmov za svoju kratku karieru, vacsina velmi pochybnej umeleckej hodnoty. Vynimku hadam tvoria dva filmy “Jailhouse Rock (1957) a King Creole (1958). Predaj jeho platni okolo sveta sa odhaduje na jeden billion (miliardu) co z neho vytvara najviac predavaneho “solo” spevaka. Od roku 1968 do 1977 Elvis mal 1.145 koncertov a prekonal rekordy predaja vstupeniek v Las Vegas a po USA. Spomienkova postova znamka s Elvisom v roku 1993 bola najlepsie predavana komercna znamka s vydanim 500 milionov. Elvis je jediny spevak, ktory bol pocteny a uvedeny do troch “sieni slavy”! Rock and Roll (1986); Country Music (1998) a Gospel Music (2001).

Ja som nikdy nebol velky fanatik Rock and Rollu aj ked Elvis a Rock bola muzika nasho mladeho casu. V tom case ani Beatles ma nejak nevedeli vzrusit. Elvisa som akceptoval a obcas aj pocuval. Prednost som urcite uz vtedy daval Jazzu a neskorsie klasickej muzike! Nie je vsak na skodu si spomenut a pripomenut jeho nahly a myslim, tragicky koniec tak uspesneho zivota pred triciatimi rokmi.

Nedaleko od nas v malom mestecku CARP kazdy rok poriadaju "Garlic Festival".

Tento ubehly vikend sme boli dost zaneprazdneni a nie len cez vikend aj posledny utorok, ked sa k Marianke, ako dozor vratila z dovolenky po desiatich dnoch Pierretta a my s Ankou sme mohli vypadnut s domu. Na druhy den po navrate od Gabiho a po kratkej navsteve Fera F. v Montreal, cakal ma den nakupov potravin a varenie. Predovsetkym som potreboval urobit nejaku polievku, ktora by nam posluzila, ako obed na niekolko dni. Za tym ucelom som k tomu nakupil hromadu morcacich kridiel, noziek a dva baliky guzikov a srdiecok z kurcat. Tradicne dobra polievka, ktoru sme mali este dnes poslednykrat po tyzdni. Co este ostalo asi vyhodim, lebo nechcel aby sme sa priotravili! Stalo sa!

Aj ked nesie meno "Garlic Festival", je to fakticky "farmarsky market" s predajom roznych produktov.
Pre najblizsie dni nebude ziadna polievka! Na obedy sa budeme krmit este niekolko dni so Segedinskym gulasom! Anka urobila polovicku toho najvacsieho hrnca co mam v domacnosti. Pripravili sme to na vcerajsiu veceru, ked k nam mali prist Zuzka a Peter. Trochu netradicne pohostenie v nasej domacnosti V mraznicke bolo niekolko velkych kusov knedli, tak ich nebolo potrebne extra pripravovat. Ja som mal pripravene aj hovadzie steaky a kus bravcoveho, ked by navsteva dala prednost solidnemu masu. Oba steaky a to bravcove ostalo na dnesnu veceru. Len je ho tak vela, ze tie stejky po urobeni dam do ladnicky a zjedia sa dalsi den. Nesmieme sa tak prejedat!
Poslednych niekolko dni sa v Kanate konal uz 11 rocnik "Kunstadt Tennis Tournament". Na fotke vyssie Peter K. s neterou z Prahy
Ako uz tradicne v tento vikend v nedalekom mestecku Carp bola vlka polnohospodarska vystava , ci skor “Farmers Market” s desiatkami stankov, kde faramari ponukali svoje produkty, nie len farmari aj rozni umelci. Ten farmarsky market sa nesie pod menom Garlic Festival - Cesnakovy festival. Skutocne, vacsina stankov ponukla pletence cesnaku ale aj inych produktov. My sme odisli len s tuctom sladkych kukuric. Ostalo dost, ze este dnes sme si na kukurici pochutnavali. Dal som sa nahovorit na jednu, inac si stale myslim, ze kukurica je dobra akurat tak pre prasiatka. Tie vedia z toho pekne ztucniet.
Zuzka bola "hlavna kucharka", ktora pripravovala obcerstvenie, salaty, jedlo v sobotu vecer.
Poobede sme sa este zastavili na tenisovych kurtoch, kde si ja chodim rano obcas zahrat so starsimi panmi. V tieto dni sa konal uz jedenasty rocnik “Kunstadt Tennis Tournament”. Prihlasenych bola nejaka stovka ucastnikov. V minule roky som bol viac napomocny s turnamentom. Tento rok som bol len navstevnikom. Akurat v sobotu som priniesol nejake klieste a spatule na B.B.Q, lebo minule roky nam chybali.V sobotu vecer vzdy poridaju velke party a nie len pre ucastnikov ale aj pre divakov. Pivo a ine soft drinky su k dispozicii, jedlo, hamburgery, klobasky, salaty atd… ziva muzika. Ja som sa zdrzal velmi kratko a dal som prednost ist domov. U Kunstadtov su na navsteve nejake dve mlade sesternice ich deti, ktore si tiez zahrali v tom turnamente. Kocky su z Prahy a budu sa vracat nazad co nevidiet v case, ked do Prahy a na Slovensko (Piestany) pojde aj Zuzka. Ako som spomenul v poslednom prispevku, Zuzka je vystihlena a slusi jej to. Je to ale kruty system diety! Zbavila sa nejakych 15 kg, co je obdivuhodne. Teraz uz len vydrzat.
Pri jazere PINK LAKE v Gatineau Parku.
Ked prsila k Marianke v utorok Pierretta, my sme sa s Ankou vybrali na druhu stranu Ottawa River a isli sme dost hlboko do Gatineau Parku. Park ma rozlohu 361 stvorcovych kilometrov a je vzdialeny len 15 minut autom od nasho parlamentu. Niekedy pred druhou svetovou vojnou Canadska vlada odkupila 16 tisic hektarov a neskorsie rozsirili rozlohu parku az na 36, 300 hektarov. Park ma dolezitu historicku hodnotu, ked W.L.Mackenzie King, desiaty prime minister Canady, ked umrel (1950) zanechal aj svojich 231 hektarov v tom parku Canade. Na ploche sa nachdzaju budovy, ktore boli jeho letnym sidlom. V parku sa nachadza viac ako 200 jazier ale najzaujmavejsie je jazero “Pink Lake”, ktore sa vyznacuje tym, ze v jednom jazere su fakticky dve jazera. Do hlbky asi 12 metrov existuje normalny zivot, ale hlbsie uz ziaden, lebo nejaka bacteria robi barieru a nizsie uz nie je ziaden kyslik a teda ziaden zivot.
Anka ma prinutila urobit si pesiu turu okolo toho jazera. Dakujem pekne, tak som nepochodoval uz roky! Vzal som to ako trening noh, ktore sa scvrkavaju rapidnym tempom. Boleli ma nohy po treningu a tak ta chodza len k tomu pridala. No big deal! Prezil som to!

Prajem vsetko najlepsie z Kanady.

Milan