Monday, August 06, 2007

Horucava v Bratislave - 8 a posledne pokracovanie

Na privitanie Vlada a Marie, vecera na nasej terase! Kacacie stehna, cervena kapusta a knedlik. Chutilo!
Ottawa 08 06 07 - pondelok
Na dva, ci tri dni, som sa v mojom pisani odmlcal. Mal som preto padny dovod. V piatok poobede sme ocakavali navstevu z Toronta. Ohlasil sa “Bongo”, ala “Fuzik”, ako ho nazvali kocky vo fitku v Blave. Skutocnym menom Vlado Ch. Prisiel aj s Mariou, bez “fuzika”. Ja som si to hned vsimol, ze mal ten bajuz oholeny. Videl som ho takto prvykrat, vzdy predtym s fuzom pod nosom. Bol trochu zmeneny, ale po kratkom case som si nato zvykol, aj ked si myslim, ze tie fuzy mu pristali a mal by si ich znovu zapustit. Fuzy oholil, lebo ho presvedcila jeho draha polovicka, ked mu zhanobila tuto muzsku hrdost, ze su uplne sedive a vyzera v nich staro.
Bol krasny den a este krajsi vecer! Ostali sme na terase do hlbokej noci.
Na veceru som pripravil spominane “Bromont Lake” kacacie stehna, cervenu kapustu a Anka urobila knedliky. Vecera chutila. Kedze bol prekrasny den a este krajsi vecer ostali sme vonku sediet a kecat do hlbokej noci. Asi sa im vyborne spalo, lebo vysli zo spalne az niekedy okolo desiatej doobeda. Ked sa trochu dali do poriadku, vyrazili do mesta na vystavu Renoira a trochu sa tulali v starom meste. Ohromne sa im tam pacilo! Obdivovali “outdoor” market a hlavne prikladnu cistotu vsade. Bodaj by nie, ved Ottawa nejakou serioznou instituciou nedavno bola oznacena v cistote na stvrtom mieste zo stovky svetovych miest.

V sobotu vecer na veceru prisli Zuzka a Peter. Zastavil sa Rony a Jon a u nas skoncil ich golf. Zuzka za posledne dva mesiace stratila 30 lb. Mala sa prihlasit do sutaze "do formy" na Slovensku
Este den predtym, som sa pachtil po vseliakych obchodoch s potravinami a zhanal som sa po drzkach. Den predtym sa podarilo Zuzke kupit tri kusy. V Superstore jej slubili, ze na druhy den dostanu viac. Tak som sa tam vybral, zial sklamany som odisiel. Presiel som vsetky ostatne obchody, mesiarstva, ale nikde ich nemali! Tak som urobil kompromis a pokus pomiesat drzky s bravcovym masom. Pokus sa vydaril! Majoranka dala “gulasu” chut ako “drzkova” polievka! Musim sa pochvalit, polievka naramne chutila. Jedli sme ju len my muzi! Ako som predtym davnejsie slubil Petrovi, ze ked urobim drzkovu polievku otvorim tu darovanu flasku “Zubrowky” specialnej Polskej vodky, od mojho synovca Gojka. Dali sme si po stamprliku ako aperitif. Ked sa pri terase zastavil Rony, syn Petra a Zuzky so Jonom, svagrom a zatom Kunstadtov, ti si tiez dali z polievky a velmi si ju pochvalovali. Vypili niekolko piv a bolo po ich golfe, dalej sa nedostali.

Nas samozrejme cakal este hlavny chod. Paradne steaky. Bongo prinieol 5 az z Toronta a ja som pridal dva dalsie. K nim som urobil grecky salat s feta syrom, olivami, paradajkami atd. co vsetko do takeho salatu ide. Samozrejme, na konci proti vsetkym mojim principom som este podaval syrovy kolac so zmrzlinou s javorovou prichutou. Este ostalo a tak dnes vecer pocastujem dievcata. Mimochodom, na dnesnu veceru robim Osso bucho, taliansky recept a dokonca som navrhol, ze ako prilohu mozem urobit spaghetti Uvidim, co si dievcata budu priat. Uz v nedelu vecer sme oslavovali narodeniny Marcely a Martiny spolu s Bobou.

Zajtra ideme do Montrealu, ale hlavne na chatu ku Barbare a Gabimu v Eastern township. Posledne som tam bol pred rokom. Urcite to bolo minule leto, tak sa patri prist a aspon ich pozdravit. Dlho sa ale zdrzovat nebudeme. Vo stvrtok pojdeme nazad. Urcite sa zastavim na ceste tam u Emila a nazad u Fera Fedoryaka. Ked bude mat nejaky cerstvy, zaujmavy obraz, tak si zas nieco od neho kupim. Aspon tak mu pomozem v jeho nie najlepsej situacii.

V Nitre sme mali svandu, ked miesto navstevy kastiela Beladice sme isli do vychladeneho kina na Sverakov film, "Vratene flasky".

Cez vikend som mal v umysle ist sa pozriet na film BOURNE ULTIMATUM inspirovany knihami Roberta Ludluma. Bol by som isiel este cez vikend, ale medzi navstevou, varenim a hostenim som nenasiel cas ist. Utrhol som sa dnes na obed. My tu v Ontariu mame “dlhy” vikend. Dnes v pondelok je tzv. civic holiday. Isiel som na dvanastu hodinu a kino bolo skoro plne. Je to jeden z najlepsich akcnych filmov, co som videl v poslednom case! Vyborne urobeny, nesmierne napinavy film. Zacina velmi pokojne a potom film naberie obratky ktore graduju az do konca. Film ma uzasny spad! Necudujem sa, ze vacsina kritikov mu davaju 5 hviezdiciek! Ten film si to plne zasluzi. Komu sa len trochu pacia filmy s tematikou spionaze, napatia a vynikajucich akcii, musia vidiet tento film!
Navstivili sme aj Ingrid, sestru Martiny v ich dome, lepsie povedane v apartmente.

Ked hovorim o filmoch, Klara mi v poslednom e-maily nazancila, ze v sobotu davali v telke film Bieli vlci. Teda moj posledny film v ktorom som vytvoril malu ulohu “fesackeho” banditu Jima, to potom, ked ma ako indianskeho scauta v predchadzajucom filme Zlato v Black Hills zabili v “Gruzinskych” horach skalistych. To mi tiez pripomina, ze je cas odbocit z takychto nedolezitych problemov a vratit sa nazad o tyzden, ci dva do do Bratislavy a toho horuceho pekla, co podstihlo Slovensko v posledny tyzden mojho pobytu. Dve sestry, Martina, Ingrid a Boba
V nedelu povodne stretnutie ktore malo byt na oslavu 70-tich narodenin Dura, sa nekonalo. Prelozili sme to na piatok a tak Sano mal sancu sa este v nedelu vratit nazad do Nemecka. V pondelok uz mal zarezavat vo fitku, kde ma nejaky ciastocny uvazok. Viem, ze Duro musel ostat este aj v pondelok v Blave, lebo s nim, k prilezitosti jeho narodenin, robili dvaja dopisovatelia z Ciech rozhovor a fotografovanie v posilovni. Ja som sa s nim a ani s Sanom uz nestretol.

Denisa, kamaratka Martiny v Nitre.
V nedelu poobede z Nitry prisla Marcela a Martina a spolu s Bobou sme zacali “oslavovat” ich narodeniny. Martina ich mala este v nedelu a Marcela v pondelok. Teraz si nespominam presny chod udalosti, len viem, ze sme mali mensiu oslavu s vecerou v cinskej restauracii. Marcela sa este musela vratit k voli obchodnym jednaniam na druhy den do Nitry. Martina ostala a nocovala u Boby. My sme povodne planovali dve akcie. Ist v pondelok do nedalekej dediny Slovensky Grob na husacinu, lokse a dobre vino. Odradilo nas horuce pocasie od takeho vyletu. Druhou akciou mal byt vylet s troma devami na Oravu, ked by bola k dispozicii Marcela s jej autom. Ta mala dalsie obchodne jednania a tak z toho zislo. Skoda, lebo moja sestra Bibka nas skutocne srdecne pozyvla a ja som mal sto chuti ukazat vsetkym trom kockam kus Oravy.

Spolu vecer na vecery v blizkej putike!
Nakoniec sme stvrdli v Bratislave, po ktorej sa nedalo ani chodit v tej horucave. Martina sa vratila do Nitry a nas s Bobou pozvala na navstevu kastiela v Beladiciach, kde pracuje jej najblizsia priatelka z Nitry Denisa. Velmi mila a prijemna zienka! Ako bolo dohovorene, vybrali sme sa s Bobou do Nitry vo stvrtok. Stretli sme sa s Martinou, skocili sme k nej do bytu a stretli sme jej sestru Ingrid a jej dospelych synov. Potulovali sme sa v nejakom nakupnom centre a miesto vyletu do Beladic sme dali prednost klimatizaci kina a isli sme sa pozriet na cesky film, smutnu, cerstvu komediu so Sverakom “Vratne flase”. Vecer sme sa nakoniec stretli v nejakej putike na veceru aj s Denisou. Fajna kocka! Tym sa fakticky koncil moj dobrodruzny pobyt na Slovensku. Vecer sme len tak tak stihli posledny autobus do Bratislavy a ja posledny trolejbus na Ostredky – Ruzinov. V piatok som si dal este jedno stretnutie s obedom so sefredaktorom Ludom Majorom. Posledny den som stravil s Jozom, Stazkou a Vierkou. Hlavne na ich zahrade, kde chudak Jozo v tej hrucave polieval zeleninu! V nedelu to uz bola bezproblematicka cesta do Viedne a do Canady cez Londyn! Peter ma cakal v Ottawe na letisti. Stastne som pristal a konecne zakotvil doma v mojej posteli.

Pripitok na nase stretnutie a odchod nazad do Canady. Kocka, dobre vyzeras!
Na zaver musim povedat, ze to bol paradny vylet, pekne stretnutia rodiny, priatelov a priateliek, ze som mal GREAT TIME a skoda, ze to tak rychle ubehlo. Budem sa rad vracat! Velmi skoro!

Jozef, moj brat "zahradnik" vo svojej zahrade polieva zeleninu v tych pekelnych horucavach!

Z Ottawy pozdravuje

Milan