Monday, August 24, 2009

Par podrobnosti z nasho zivota

Prekvapila nas neocakavana vazna sprska vody
Ottawa 08 24 09 – pondelok
Ubehli len dva dni od mojho posledneho prispevku daneho na moj blog. Dnes, nejak cely den po prichode z treningu, ako by ma “mrle” zrali, stale som mal pocit sadnut si za pocitac a nejak pokracovat v pisani, akoby ten posledny prispevok nebol ukonceny, akoby nieco v nom chybalo hlavne z nasho zivota, kde mimo zmienky o navsteve mojho bratranca a navstevy kina, nebolo nic ine, nic osobne. Rano po treningu som isiel rovno do Independent dokupit, co som mal na papiery. Kupil som samozrejme daleko viac, to ako obycajne. Miesto obeda som si urobil proteinovy koktail, ale ten ma nijako neinspiroval si sadnut a zacat pisat aj napriek tomu, ze som otvoril pocitac a hned nato ho zavrel. Radsej som zaliezol do spalne a otvoril som uz davnejsie nacatu knihu od James Pattersona pod nazvom The QUICKIE. V preklade by sa dalo povedat, ze je to sexualna “rychlovka” alebo “jednorazovka”. Nepoznam dnesnu slovensku sexualnu hantirku, viem vsak urcite, ze slovencina ma par vydarenych nazvov pre sexualnu niekokohodinovu alebo len hodinovu “vypadovku” stravenu v motely, hotely alebo niekde vonku, ci v byte bez nasledkov zavaznosti. “The Quickie” je napinava detektivka pisana v kratkych odstavcoch. Rychle citanie!

To bolo minulu nedelu, ked som sa zastavil z kina v Costcu, bez umyslu nieco kupovat. Potreboval som len stravit volny cas dlhsie, ked pri Marianke bola “caregiver”. Rano som sa vybral na film: Julia & Julie. Prijemny film, ciastocna biografia slavnej televiznej kucharky Julia Child a o dalsej kocke, ktora sa rozhodne urobit vsetkych 500 plus receptov z popularnej knihy od Julie Child o francuzkej kuchyni za jeden rok. Samozrejme, ze som sa zastavil v oddeleni knih a kedze som nic ineho nemal v umysle kupit, vybral som si aspon tri knihy. Jednu som uz spomenul vyssie. Dalsia bola od mne uz davnejsie citanej autarky Faye Kellerman s nazvom” The Mercedes Coffin”. Faye je vynikajuco vyzerajuca kocka, manzelka este viac popularneho spisovatela Jonathan Kellermana. Obaja maju na svedomi desiatky a desiatky knih, detektivky, kriminalky a pod. Obaja velmi citani a popularni autori. Kupil som si este jednu knihu, pre mna od menej znameho autora Dick Francis a jeho syna Felix Francis s nazvom SILKS. Ked sa dobre pamatam, od tohoto autora som uz cital jeho nejaku knihu. On pise obycajne z prostredia pretekarskych koni, trenerov a vseliake uklady v tejto bohatej spolocnosti. Anyhow, mam postarane najmenej na jeden mesiac co citat!

Mozno viac! V poslednom case sa casto prichytim, ze kolkokrat otvorim knihu, po par minutach ma berie do spanku a ani premahanie nepomaha, len odlozit knihu a okuliare, zavriet oci a cakat co sa stane. Obycajne po kratkom case zaspim! Nikdy nie na dlho, len par minut, stvrt hodinu a som zase hore. Problem je, ze sa to opakuje niekolko krat do dna. Som si vedomi, ze vacsinov starsi ludia, kde tu zvyknu pospavat. Nikdy som si nemyslel, ze aj ja som obetou tohoto zdriemnutia, ktore som este nepoznal pred par rokmi. Zistujem, ze je to jeden z priznakov starnutia, nie vitany priznak, ale lepsie ako “ drotom do oka”, ako zvykla hovorievat Klara, ked tu bola pred dvoma rokmi. Well, neprejde viac ako od dnes 5 dni a bude tu znovu. Koncom tohoto tyzdna, presne v sobotu ja odnesiem Evu na autobusovu zastavku a o tretej poobede odide do Montrealu, odtial do Londyna a Viedne, nazad na Slovensko. Jej pobyt u nas naraz skoncil, ako pred rokom zacal. Zajtra, este poslednykrat sa zucastni sedenia “babinca” v Bay shopping centre, kde sa rozluci s hromadou ceskych a slovenskych kociek. Tam sa pravidelne tyzdenne stretavali na kavu. Ja ju v sobotu poobede odveziem na autobusovu zastavku odkial pojde autobusom do Montrealu a potom neskorsie vecer do Londyn. O hodinu po jej odchode do Montrealu na Ottawskom letisti pristane Klara. Ja z autobusovej stanice skocim na letiste ju privitat a doviezt domov. Zuzka sa slubila prist k nam hned poobede a postarat sa o Marianku s ktorou bude az do nasho prichodu. Som rad, lebo tahat ju na autobusvu stanicu a letiste pre Marianku by bola neprijemna strapa.

Tak dochadza k dalsej vymene “straze” pre Marianku. Som rad, ze to takto dopadlo, ze nemam vaznejsi problem s vymenou starostlivosti o Marianku. Klara uz bola pri Marianke niekolkokrat a velmi dobre pozna ako sa o nu starat, ale tiez pozna vela ludi v susedstve, priatelov a celu Kanatu – Stittsville a okolie. Ona nebude prichadzat do cudzieho prostredia. Neviem ake bude mat pocity Eva, ktora tu stravila jeden mozem povedat celkom zaujmavy rok, zoznamila sa s mnohymi ludmi a co to videla z blizkej Canady. Myslim si, ze bude odchadzat s najlepsimi spomienkami. Minule, za pomoci Petra sme stiahli na CD vsetky fotky za jej jednorocny pobyt. Bude mat co to ukazat na Slovensku jej rodine. Dufam, ze to budu len a len pozitivne spomienky!

Posledny tyzden nie len ze ma prekvapila alergicka reakcia na ragweed ale aj neocakavane nachladnutie ktore nasledky este stale experimentujem. Najskor to bol silny suchy kasel, velmi neprijemne bolestive kaslanie ale po par dnoch sa to upravilo a len kde tu zakaslem a uvolnim hlieny. Po par dnoch to iste dostala Marianka, ktora sa ester stale snazi z toho dostat. Mne viac ako obycajne tecie z nosu a musim neustale smrkat. Alergia je len na ceste! Hadam to len nejak prezijem do prveho snehu. Nie je to daleko, ved dnes rano na golfisti sme mali prvy srien.

Urobil som vynimku a miesto mojho, mnou vyrobeneho bieleho vina, otvoril som si juho-vychodne Australske Chardonny “The Little Penguin”. Chuti velmi dobre, ale uz mi trochu zatemnuje mozog, miesto aby mi ho povzbudzovala. Nemam daleko skoncit flasku a urcite druhu nebudem otvarat ale neviem, ci tento prispevok este dnes dam na moj blog. Konecne ani nemam nejake vhodne fotky, vsetko som vycerpal. Ostali mi dva ci tri zabery z tazkej sprsky z pred par dni. To boli dozvuky vaznych burok a miekoko tornadov, ktore v okoli Toronta a hore vyssie na severe znicili okolo 600 domov. Skutocna neocakavana katastrofa pre tisice ludi. To sa nestava velmi casto v Canade, bezne v USA.

Nie som daleko od konca dvoch stran a teda cas ukoncit moj prispevok! Vsak sa mi trochu zacina motat hlava a robi mi problem vidiet jasne klavesnice a robim vela chyb. Nikde sa neponahlam a asi teno prispevok bez foto dokumentacie uverejnim az zajtra. Momentale ma zmaha to dobre vino z Australie a pojdem asi spat.
All best in your life!
Milan