Monday, August 10, 2009

Leto 2009/6 v Ottawe - vsedne dni

V Nitre na spolocnej vecery v spolocnosti Martiny a jej priatelky a riaditelky skoly. (Stastne nastavajuce manzelstvo Martina!!!)

V spolocnosti mojej svagriny Stazky a s bratom Jozom
Posledny vecer v Bratislave pred odletom nazad do Canady na pive v spolocnosti brata Joza a Petra s Fedou T.
Ottawa 08 08 09 – sobota
Marianka a Eva sa pred nejakou polhodinou vybrali na prechadzku. Konecne jeden krasny slnecny den, skoda by bolo sediet pred telkou a tak ho utracat. Ja som tiez bol hned od rana aktivny, ale trochu inac. Ako kazdy den posledne dva tyzdne bol som si zatrenovat. Ked som sa vratil, hned som sa vybral nieco dokupit z potravin. Mimo par inych veci, kupil som dva velke kusy hovadzieho masa “Top Sirloin Grilling Steak”. Bol v akcii a necele dva kg stali nieco cez 12 dollarov. Ja som to maso nekupil na grillovanie ale na hovadziu polievku. Hned po navrate som umyl a postavil varit. Sadol som si na chvilu k telke. Davali polhodinove slovenske vysielanie pod nazvom “Slovensky svet”, ten program ide kazdu sobotu hned po ceskom vysielani “Vision”. Prilis som sa zakukal a pozabudol som, ze varim to maso. Prebral som sa, ked vsetko zacalo vo velkom vriet a pretekat z hrnca na sporak. Boy, ale som vyletel z tej stolicky ako mlady srnec. Ked spominam srnca, par minut predtym si to po nasom backyarde strikovala asi srncia rodinka a dve male srncata. Ja som ich nezastihol vidiet, ale uvadzam len z popisu Evy, ktora ich videla okolo prechadzat. Obcas sa takto prezenu! Niekedy popasajuc sa, inokedy uhanaju, ked vidia vela golfistov s palicami.

Dole z pracovne som priniesol do “studia” printer. Eva mi poslala letenku a popis jej navratu nazad na Slovensko. Potrebuje to vytlacit. Nechcelo sa mi znasat dole pocitac a zas nazad. Takto je to jednoduchsie. Ked som bol na pocitaci ozval sa cez Skype nas kamarat Bongo – Vlado Chrappa. Uz sa prestahovali do noveho baraku trochu viac na severe ako doteraz byvali. Zatial su nastahovani len do jednej izby lebo im majstri robia parkety a cely byt maluju. Ale Vlado nastojil aby sme sa zajtra zastavili u nich, ked teda ideme do Toronta a na Niagarske vodopady. Ten vylet robime hlavne k voli Eve, ved ja som bol na Niagarskych vodopadoch mnohokrat. Mna to uz tak nelaka ako ked sme byvali nedaleko v Mississauge. Z Ottawy je to skoro 600 km. Uz preto sa zastavime u Belu a Hany kde prenocujeme. K veceru Hana ked bude chciet moze vziat Evu do mesta, trochu jej poukazovat downtown. V utorok na Niagaru a poobede rovno domov. Bude to sice strapa, ale hadam to nejak zvladnem. Nikto mi to nedoporucuje, ze je to prilis vela aj na mladeho cloveka a nie “pospavajuceho”starca

Za nejaku hodinu ma prist pre Evu Fero Z. Ja som ho davnejsie stretol u Frantu, ked robil muzsku party. Jeho manzelka Gita poprosila Evu, ci by jej mohla prist pomoct s jedlom a servovanim. Poobede robia velku hostinu pre priatelov a znamych v Ottawe, akoby tretiu svadbu pre ich syna. Prva sa konala v Izraeli, druha v New Yorku a toto ma byt tretia oslava. “Good” pre mladomanzelov, hadam sa im ujde nejakych par podarunkov. Ja ostanem doma s Mariankou, mozno, ze sa nou vyberiem na kratku prechadzku alebo obaja budeme cumiet na telku. Evu priviezol nazad Franta. Spolu s Vlastou sa zastavili na drink a uz sa hnali domov.

08 09 09 – nedela.
Dnes rano som nemal ziaden problem sa rozhodnut na aky film sa vybrat. V piatok prisiel do kin uz dost dlho propagovany a ocakavany film “G.I. Joe – The Rise of Cobra”. Trochu som sa zacudoval, ze na ten film sa chcela pozriet aj Eva. Je to predsa len superaction film z nedalekej buducnosti, nieco ako “star wars”. Vacsinu akcii bolo samozrejme robene cez pocitace na skutocne vysokej urovni. Film sa velmi pacil Eve, ja som nebol az tak nadseny i ked som obdivoval tu technicku stranku. Film stal 175 milionov urobit ho. V hlavnych ulohach Dennis Quaid, Channing Tatum (jeho caka velka buducnost u filmu), Sienna Miller a mnoho inch. Ukoncenie filmu dava moznost na dalsie pokracovania. Co sa tyka navstevnosti pocitam, ze film bude velmi uspesny. Usudzujem uz z toho ze doobednajsie predstavenie i po troch dnoch uvadzania filmu bolo skoro vypredane.

Ked sme sa vracali z kina domov, zastavili sme sa este v “Home Depot” dokupit par kvietkov, lebo z tej nasej malej zahradky sme vela vyhodili, co sa prilis rozrastlo. Ja som potom este odskocil na tenisove kurty, kde prave koncilo finale zien a zacinal finalovy zapas muzov uz 13 rocnika turnamentu Kunstadt Sport. Prve vyradovacie zapasy zacali v stredu vecer, dnes bolo finale zien a muzov. Prihlasenych do turnamentu bolo nieco cez 95 ludi. Vcera vecer bolo zaverecne party, zadarmo sa davalo pivo, vino, hamburgery, klobasy, zakusky atd…ludom, kto sa prisiel pozriet. Volakedy som sa aj ja aktivne zapajal a pomahal. Tentokrat som v sobotu tam ani neskocil, lebo som “babysittoval” Marianku. Dnes sa ale nepatrilo ignorovat tuto velmi uspesnu akciu a aspon sa ukazat, co som urobil. Oproti minulym rokom, tento tournament bol hadam najuspesnejsi, nie len co do poctu ucastnikov, ale aj divakov. Dokonca finalove zapasy snimal Rogers TV.

Tak som sa rozhodol, ze do toho Toronta a na Niagarske vodopady vyrazime az v utorok. Bude sice prsat, ale na cestu tam mi to nebude vadit. Hlavne je, ze v stredu a stvrtok ma byt pekne slnecne pocasie a to je potrebne, ked clovek chce mat pekny zazitok z toho vyletu. Neskorsie vecer zavolam aj Vladovi a Belovi, ze teda prideme v utorok a Frantovi, ze zajtra trenujeme. Dnes asi s pisanim skoncim, mozno dopisem par riadkov zajtra. Co ma viac znervoznuje, za nemam uz ziadne cerstve fotografie, hlavne z poslednych dni v Bratislave a Nitre. Moja chyba lebo som nefotografoval, hnevali ma moje baterky, ktore stracali stale stavu a casto mi vypovedali, ked som chcel fotit. Uz som ich vsetky vyhodil a kupil som nove, ktore mozem dobijat.

08 10 09 – pondelok
Horuci den a s velkou vlhkostou. Vysiel som na backyard pozriet sa kde a ako Eva posadila tie kvietky co sme vcera kupili a vyrazilo mi dych, ako pred desiatkami rokov, ked sme v Can Cune Mexico v zime vystupili z lietadla a obliala nas teplota a vlhkost. Dievcata sa vybrali na nasu plavaren pri golfovom Club House. Prisla aj Zuzka s vnucatami, tak budu mat spolu svandu.

Este dobre, ze som sa na tenisovych kurtoch vcera dlho nezdrzal. Od osmej hodiny vecer na Rogers TV kabli davali prenos finale muzov a zien. Tak som v pohodli kresla a s drinkom kludne pozrel oba zapasy. Poziadal som Zuzku aby mi poslala par zaberov, to som mal hadam poziadat Petra, aby som aspon nieco prilozil k tomuto prispevku. Hovoril som s nim a prislubil ale nie hned. Vraj ma stovky ktore musi stiahnut, upravit a pretriedit. Prilozim k blogu na buduce.

Fakticky, ja som nedokoncil popis poslednych 4 dni v Blave po navrate z Kosic. Vratil som sa v sobotu a na stanicu ma prisla vyzdvihnut Martina. Obaja sme boli velmi lahko a letno obleceni. Prisiel silny vietor a neskorsie dazd! Podarilo sa nam najst kde byva v Petrzalke Boba. Vzal som obe dievcata na obed do blizkej restauracie a na par hodin sme sa zastavili u Boby. Ta sa balila, skoro rano odchadzala na dovolenku tak sme sa dlho nezdrzali. Kod ze Martinu cakala cesta nazad do Nitry a ja sa u brata vyspat. V nedelu sme sa vybrali na autobusovu stanicu, kde som sa stretol s Wojtom M. a z Brna Lalom K. Spolu sme sa vydali navstivit nasho spolocneho znameho, majstra sportu v horolezectve Milana M. Ten nas prekvapil oznamom, ze ma Alzheimerovu nemoc, ze sa niekolkokrat stratil a nevedel najst cestu nazad do svojho bytu. Mal u seba nejaku zdravotnu sestru, ktora sa stara o jeho blahobyt. Odmietol s nami ist niekde na obed. Tak sme my traja s Lalom a Wojtom pojedli v jednej paradnej restauracii nieco z diviny. Lalu sme odprovodili na autobusovu stanicu, kde sme sa vsetci rozisli. Mna cakala v pondelok este navsteva Nitry, kde sa ponukol Wojta ma odviest. Tam ma prevzala Martina s ktorou som navstivil jej niekolko priateliek. Martina ma privitala s dobrou spravou, ze sa asi v septembri bude vydavat! WOW, Vsetko najlepsie do noveho zivota! Stastne manzelstvo Martina!

Pozdravujem z Ottawy!

Milan.