Wednesday, August 30, 2006

Ottawa River a ine

Ottawa 08 29 06 – utorok
Odkedy vyuzivam internet na komunikaciu s rodinou a priatelmi, velmi zriedkavo sa stane, ze obdrzim nejaky privatny list via postovy urad. Regularne listy dostavam len od dvoch ci troch priatelov, ktori nemaju pristup k internetu. Castejsie je to len pohladnica s pozdravom, obycajne z dovolenky niekde v “exotickej” krajine ako je Chorvatsko alebo Grecko. Velmi zriedkavo dostanem v normalnej poste inu “uradnu” korespodenciu, ako su ucty za elektriku, plyn, Tv, internet, pozemkovu dan, ci condo poplatok a pod. Pretoze vsetky transakcie, ako su prevod penazi, poistenie domu a auta, platenie uctov, bankovanie tiez robim elektronicky. Do banky, uz nepotrebujem vobec skocit, ani vyberat peniaze z automatu!. V kazdej predajni potravin mi mimo zaplatenia nakupu cez debitovu alebo kreditovu kartu daju akukolvek sumu ktoru chcem v hotovosti a ktoru pripocitaju k uctu. Dnes som urobil vynimku, ako vzdy raz za mesiac, ked potrebujem vybrat par stoviek vo vyssej mene. Z automatu, alebo v obchodoch nedostanem vyssie bankovky ako dvacat dollarovky.
Zuzka cez vikend skocila do Toronta za dcerou Monikou. Peter bol nasim hostom a poveceral u nas na terase, hadam dvakrat.
Od Socialnej Poistovne v Blave raz za stvrt roka obdrzim papier na ktorom notar alebo pravnik musi potvrdit, ze zijem. Dnesny list od nich bol viac potesujuci. Oznamili mi, ze s platnostou od zaciatku augusta budem dostavat zvyseny dochodok o 5.95% alebo 222 korun mesacne. WOW, skoro celych 10 dollarov viac! Som milo prekvapeny! Ako zvykla hovorit Klara “je to lepsie ako drotom do oka”.
Krasne dnesne pocasie nas vylakalo na kratky vylet k Ottawa River
Tych par riadkov vyssie, ktore som doteraz stvoril, mi vzali dobre tri hodiny. Vzal som z mojho studia laptop pocitac do spalne, kde som si vsetko upravil tak aby som v pololahu na posteli mohol pisat, pozerat telku a pocuvat radio! V telke idu tenisove zapasy z New Yorku - US Open. V rozhlase moje oblubene “talk show” a v mojej hlave sa formovala snaha dat nieco rozumneho na obrazovku. Ako som sa uz v minulosti niekolkokrat presvedcil, len jedna vec v tom istom case sa da robit dokladne. Ked chce clovek robit viac, nic poriadneho z toho nevyjde. Naviac, kedze bolo neskore poobedie musel som od vsetkeho odskakovat do kuchyne kde pripravujem veceru. Ta sice je jednoducha, ale vyzadovala obcasnu pozornost aby nahodou z hrncov nevykypela voda. Vsetko je pod kontrolou a za par minut, len co sa uvaria zemiaky (nie premna) a kapusta, mozeme jest. “Corn beef” je uz urcite urobeny, ten sa neda “prerobit”!
Na ceste nazad sme sa zastavili aj pred "War Museum" cerstvo otvorenym!
Marianka s Marcelou pozuju pred nasim Pontiacom - Grand Prix. V pozadi panorama parlamentu
Je vecer nieco po siedmej hodine. Myslim, ze skoncim s pisanim a pojdem dole, kde mame vacsiu telku. Marianka okupuje tu hore vo family room. Ju by asi velmi dlho nebavilo pozerat tenis, skorej nejake zabavne programy. Na nich sa vie zasmiat, pobavit. Na telku v spalni sa nechcem ist pozerat. Pred nou viac prespim ako uvidim. Poloha v lahu je nakazliva na spanie. Teraz vecer idu tie zaujmavejsie zapasy.

Zastavili sme sa na zaujmavom mieste pri Ottawa River s hromadou zdomacnelych Canadskych divokych husi.
Ked spominam zapasy, vcera aj dnes rano aj ja som zapasil na kurtoch v dvojhrach. Aj ked som sa o nieco v tenise zlepsil, stale vela pokazim, nechytim, hlavne ked to ide na backhand. Som z toho trochu nestastny, zvlast ked zbabrem vylozene jednoduche vratenia. Najhorsie je, ze si v anglictine nemozem dovolit ani zanadavat. Obcas pocujem Petra, aj on aj ja ked nadavame tak len v madarcine! Ta je stavnata a bohata na nadavky a nikdo madarcine nerozumie! Nie zeby rozumeli slovensky, ale nadavat slovensky by nas zahanbovalo, ze ako mozeme byt tak nekulturny. V madarcine nas to neboli.

Zaujmave sochy z kamenov 400 milionov rokov starych na Ottawa River.

Dalsie dva dni tenisu, ale tym to neskoncilo! V pondelok poobede som sa este vybral do fitka na poriadny trening. Sam! Dnes sme isli s Petrom rovno po tenise trochu dvihat cinky a pracovat na vseliakych pristrojoch. Ja som o tom uz predtym spekuloval, ze by som mal takto robit dve activity. V zime miesto tenisu behy na lyziach a stale este rano zatrenovat vo fitku. Uvidim, ci budem mat dostatok fyzickej ale hlavne mentalnej sily to zvladnut. Za posledne tri tyzdne som uspesne znizil moju hmotnost z 200 lb. na 190. To su dobre 4 kg. Budem sa usilovat to znizit na 180 lb. To su dalsie 4 kg. Mam z coho spustat! Len vydrzat jest a pit menej!!! OK, ale teraz je cas ist pozerat tenis! See you tomorrow.

Posledna zastavka bola na "Westboro Beach" nedaleko od centra Ottawy



08 30 06 – streda
Z pozerania tenisu na US Open nebolo nic. V New Yorku lialo a tak vsetko museli odlozit. Aby vyplnili cas v telke davali zaujmave zapasy z minuleho roku. Chvilu som “surfoval” v telke, kym som prisiel nato, ze je mudrejsie ist do postele spat. Radsej som si rano privstal a uz o 7:30 som bol na kurtoch a nahanal som zltu lopticku niekedy uspesne, niekedy menej! Rozhodol som sa ale neist do fitka, po dvoch navstevach jeden den padne dobre si odpocinut. Pri ranajkach som navrhol dievcatam ist si urobit maly vylet k Ottawa River a zastavit sa v mnohych parkoch a trochu sa oddat pozorovaniu prirody, ktora sa uz zacina menit. Mnohe stormy sa zacinaju zfarbovat a z mnohych zacina opadavat listie. Jesen je predodvermi. Par tyzdnov a vsetko bude v plnych farbach! Ked mam povedat pravdu, motivacia ist von do prirody je, ze nemam ziadne cerstve fotky, aby som mohol dat par zaberov do mojho blogu. Sme na ceste von, hadam sa vratim s ulovkom niekolkych vydarenych zaberov.

Vsimnite si Marianku, vykrivenu do prava, to je jej posledna zdravotna kondicia. Viac a viac ju vykrivuje, zvlast po prechadzke!

Bol to skoro trojhodinovy vylet vacsinou okolo Ottawa River a bohatemu vyberu pobreznych parkov na oboch stranach rieky, teda aj v Quebecu. Zdaleka sme neabsolvovali vsetko co sme chceli vidiet. Zastavili sme sa len asi na troch – styroch miestach, trochu poprechadzali a posedeli pri rieke. Okolo Ottawa Parkway, ktora vedie cez pokracujuci park asi 10 az 15 km dlhy, mimo cesty pre auta po celej dlzke na oboch stranach su chodecko – cyklisticke chodniky, na nich stovky ludi na bicykloch, koleckovych brusliach, pobiehajucich alebo kracajucich. Bola obednajsia prestavka a tak tie stovky boli prevazne zamestnanci feederalnej vlady. Fakticky, ten park ako mnohe ine je spravovany s National Capital Commission v skratke NCC. To nie je mesto Ottawa co sa stara o tie parky. Ked by to bolo v ich kompetencii – panboh zavaruj, vsade by vladla burina a neupravene priestory. Anyhow, urobil som nejakych 30 zaberov, tak mam velky vyber!

Este jeden panoramaticky pohlad na sochy zo skal na Ottawa River spojeny z troch zaberov.

Som rad, ze som dal dohromady par odstavcov a dufam, ze potesim kazdeho aj s niekolkymi peknymi zabermi z Ottawskych parkov.

Z Ottawy plnej slnka a prijemneho pocasia pozdravuje

Milan a spol.