Wednesday, August 02, 2006

HOT, HAZY and HUMID

"LOON" narodny vtak Canady na jazere pri Calabogie! Foto Peter K.

Ottawa 08 02 06 – streda
Prvy august tohoto roku vojde asi do statistiky rekordov juzneho Ontaria! Nie len vo vyske dosiahnutej teploty ale aj konzumacii elektriky. Varovania o najnovsej vlne horucav o setreni a konzervacii energie, boli vo vsetkych mediach. Dnes, vacsina hlavnych titulkov v novinach sa niesla v duchu vcerajsieho najteplejsieho dna v juznom Ontariu. 36 st. Celzia s humidexom sa to rovnalo teplote 48 – 49 st. Nie je sa co divit titulkom, ako mal napr. Ottawa Sun: TOO STEAMY, TOO STICKY, TOO HOT!
Pobrezie susednych chat z pohladu z chaty Kunstadtov
Vcera bol den, ktory uz davnejsie Zuzka zvolila pre stretnutie priatelov na ich chate za ucelom rekreovat a hrat tenis. Pozvala z tucet ludi. My sme prisli na chatu uz okolo desiatej doobeda. Kunstadti prisli pred nami a este jedna dvojica. S muzom z tej dvojice hravam rano v Kanate tenis. Potom dlho sa nikto neukzal! Uz sme sa aj naobedovali a stale nikto neprichadzal. Vobec sme sa necudovali!
V tej horucave bolo najlepsie vedla vody alebo v nej
V tej teplote a sile slnka sa nedalo vydrzat, len v tieni a nie este ist hrat tennis na otvorene priestranstvo a nahanat sa po kurtoch. Najviac mi zacalo byt luto Zuzky, ktora mala navarene viac ako pre armadu. Ladnicka bola totalne preplnena a k dispozicii bolo niekolko tuctov piva, mineralnych vod a vela flias vina, melony, dine. Bolo s cim bohate hasit smad. Mimo nas nebolo nikoho kto by to konzumoval, len my traja muzi sme si dali niekolkokrat po pive. Neskorsie poobede prisla este jedna dvojica, ale z tenisu nebolo nic. Nikto nemal chut riskovat a hrat tennis v tej horucave. Vacsina preferovala sa macat a plavat v jazere mimo mna a Marianky. Aby sa nepovedalo, ja som si namocil do vody nohy!
Marcela obdivuje krasu okolia Calabogie
Byt na slnku sa nedalo vydrzat, tak sme stale vyhladavali tien v ktorom sa dalo existovat. Mimo jednej dvojice, vsetci sme sa zdrzali do vecera a ostali sme na veceru. Ostalo dost jedla ktore Zuzka s Petrom museli zbalit a vziat domov. Budu mat co konzumovat nejaky ten den ci dva! My sme prisli domov pred deviatou hodinou vecer. Uz sa zotmievalo! Ja som este zisiel k hlavnemu pocitacu, stiahol som do pocitaca vsetky fotky ktore som urobil. Dnes rano, niekolko fotiek mi k nim pridal Peter so zabermi urobenymi na velku dialku z kacic ale hlavne zaberom chranenych vtakov, symbol Canady - LOON. Krasne sfarbene vtaci, velkostou a tvarom podobne divokym kaciciam. Vydavaju zvlasny spevavy zvuk ked na seba volaju. Je to velmi “verna” dvojica vtakov a dochovavaju nie viac ako dve male loony. Loona zdobi jednu stranu kovoveho dolara. Peter ma ten najlepsi digitalny Canon, aky vedel kupit a samozrejme s nim “zoom”. Tie kacice alebo loony boli aspon 50m a viac vzdialene, ked z nich robil zabery. Na mojom aparate by to boli pri najsilnejsom priblizeni len male skvrny.
LOONy z asi 50 m fotografovane Petrom
Dnes rano, aj ked som si privstal, nikde som sa neponahlal, ani do fitka ani na kurty aj ke pocasie bolo podobne ako vcera ale o nieco znesitelnejsie. Dokonca som neurobil ani kavu, aby som sa prebral k zivotu, naviac nic som nevzal do ust, len pohar vody. Bol som pripraveny este chvilu hladovat, lebo som mal ist rano do laboratorii na odber krve, ako mi nariadil nas lekar. Posledne, ked som bol u neho si predpisat pilulky na vysoky tlak, pripomenul mi, ze je cas na rocnu kompletnu prehliadku. Kedze mi nehal robit aj test na prostate, stalo ma to 30 dollarov, lebo ten test je nie pokryty zdravotnym poistenim. Diskriminacia muzov, zeny maju pokryte vsetky podobne testy a my muzi musime platit. Nie ze by ma zabilo zaplatit 30 dolarov, jedna sa len o princip.

Vsetci sme vyhladavali tien, aj ja s Mariankou
V jednom z poslednych prispevkov do mojho blogu, kde pisem, ze som si kupil od Petra jeho laptop pocitac som si stazoval, ze nema vstup pre floppy disk, disketu, ale len vstup pre CD alebo DVD. Ze musim robit rozne “cary-mary” preniest text na hlavny pocitac. Nie je to problem, len trochu viac prace. Vcera ma Peter prekvapil, ked mi dal specialnu zasuvku na tie diskety. Stacilo vybrat tu krabicu na CD a DVD a vstrcit tuto na diskety. Bingoooo! Vyrieseny problem. Petetr sa ospravedlnil, ze zabudol na tu vlozku. Tak uz mam vyrieseny aj ten problem.

Zavrel som na kratky cas pocitac, isiel som do spalne v klude pocuvat “talk shaw” v druhej verzi, “dat si 20” ako sme hovorili na vojne kratkemu spanku obycajne poobede. Urcite som chvilu zdriemol ale rychle som sa pozbieral z postele, ked som si uvedomil, ze dole cakaju dva 23 litrove demizony po druhej fermentacii a musia byt preliate a pripravene na stabilizaciu. Poziadal som Marcelu o pomoc, lebo je velmi tazko dvihat tie tazke demizny. Netrvalo to dlho! Teraz jeden alebo dva dni potrebujeme vino raz za cas premiesat, aby sme ho poriadne degazovali, odplynily. Potom este 10 dni a vino bude hotove!

Kto vydrzal ostat do neskorsich hodin, pochutnal si na paradnej veceri
Ked spominam vino, ked sme skoncili tie prace otvoril som flasku vychladeneho a nalial som si pohar, ktory som doplnil s troma kockami ladu. Velmi obcerstvujuci napoj aj ked este nie je vecera. K nej asi otvorim este dalsiu flasticku, ved v takomto pocasi je potrebne popijat vela tekutin! Z tekutin ja preferujem vino! Bolo silne zamracene pocasie, fukal silny vietor a teraz svieti slnko. Nebude dlho! Podla predpovedi ma prist vydatny dazd spojeny s hrmenim a bliskanim. Zatial to neodradilo mlade damy hrat golf. Asi je ich den, ci poobedie.

Vo vode si najviac lebedila MarcelaJa sa asi teraz ospravedlnim a idem od pocitaca! Treba pripravit veceru, ale to nebude ziaden problem. Z vcerajska mame este usetrene dva velke rezne, kapustovy privarok a tak to nejak skombinujem a bude po starosti. Poobede som skocil do potravin a mimo niekolko drobnosti ktore nam chybali, kupil som aj flasu nalozenych hroznovych listov. Planujem urobit nieco podobne ako su plnene kapustove listy, len tieto budu v hroznovych listoch a naplnene bude trochu inou plnkou. Mam vyborny recept, hodi sa ako predkrm. Bola tam aj nejaka vacsia konzerva z Grecka uz naplnenych listov. Kupil som a dnes vecer ich ochutname.

Tie plnene hroznove listy planujem ponuknut v sobotu ako predkrm pozvanej navsteve Emilovi a Alici M. a Zuzke s Petrom , ktory oslavuje svoje narodeniny. Ma byt krasne , slnecne a znesitelne pocasie. Bideme jest na terase a vacsinu piect na B.B.Q. Planujem kupit v Costcu podobnych “mackov”, steaky ako som umiestnil fotografiu v jednom z poslednych blogov. Prirodzene, este nieco potom. Zda sa, ze to bude “busy” vikend! V nedelu asi pride k nam na navstevu Janko, moj bratranec s nejakou damou a jej synom zo Slovenska. Privezie ich dcera Yvetta. Patri sa pohostit, len este neviem s cim? Nieco uz len vymyslim! Koncim, boy, ved som na konci druhej strany. Som to ja ukecany clovek!

Krasna rodinka kacic plavajuca nedaleko nas! (Foto Peter K.)Z Ottawy prajem vsetko najlepsie, dobre pocasie, pohodu a super zdravie!

Milan a spol.

Vcera v noci okolo desiatej sa strhla obrovska burka ktora urobila velku paseku v juznom Ontariu a na mojej terase! S digitalnou kamerou so spozdenou spustou sa tazko foti v noci. Jeden zaber v dazdi a vetre sa mi podaril. Prikladam!