Monday, August 14, 2006

Tenis, filmy a cesnak

O divakov na 10-tom Kunstadtovom vyrocnom turnamente v Ottawe nebola nudza!Ottawa 08 14 06 – pondelok
Zranene koleno ma dnes rano neodradilo ist do fitka. Dokonca, po 45 minutovom treningu na hornu cast tela, skocil som este na kurty a praktizovat trochu na stene. Venoval som sa hlavne servovaniu! Jedna z mojich slabin, backhand je dalsia. Tieto dni som mal byt cim inspirovany! Od stredy som sa denne pozeral hodiny na tenis. Ked to nebolo v telke (Rogers Cup v Toronte), tak to bolo na kurtoch Glen Cairn Tennis Club. Ja som clenom tohoto klubu. Od stredy po veceroch prebiehal az do nedele poobedia 10th Annual Kunstadt Open Tournament.
Vitazkou finale zien sa stala Sonja Molnar z TorontaDenne som sa zastavil a stravil nejaky cas pozeranim na tennis slusnej urovne. Turnament mal celkom dobru ucast! 64 muzov a tucet zien z Ontaria a Quebecu. Hodne z nich dospele deti Europanov, (Poliakov, Cechov, Slovakov, Madarov, Rusov atd.). Ukazalo sa to aj na konecnom vysledku, kde vo finale zien sa stretli Sonja Molnar (vitaz) z Toronta, povodom z madarskych rodicov vs. Maria Klokotszky ruskeho povodu. Vo finale muzov to bolo podobne. Michal Ciszek (vitaz) polskeho povodu vs. Eric Molnar z Toronta, brat Sonji. Vsetci su v rebricku kanadskych tenistov na poprednych miestach.

Jej oponentkou bola Maria Klokotszky ruskeho povodu
V sobotu sa poobede zbehli asi dve stovky plus divakov. Nie som si isty, ci vsetci tam prisli len k voli tenisu. Urcite niektori z nich prisli pre “free foods and drinks”. Tym sa tournament Kunstadtov vyznacuje, ze nie len ucastnici, ale aj divaci maju volny pristup k “drinkom” ako je flaskovana voda, mineralky, soft drinks, pivo a vino. V sobotu poobede pocas semifinalnych a v nedelu finalnych stretnuti sa podava jedlo pripravovane na B.B.Q ako su, hamburgery a klobasky. Zemle, chlieb, bohaty salat, melony, dine, chipsy a podobne pozivatiny.

Zuska s cerou Monikou sa postarali o jedlo pre 200 ludiJe neuveritelne, ze Zuzka s dcerou Monikou boli jedine, ktore pripravovali pohostenie pre tie dve stovky smadnych a hladnych ludi. Ja som pocas tych dni odolal volaniu mojho zaludka a ponukol som sa len s vodou aj ked obaja chlapci Ronnie a Eric ma neustale ponukali s pivom alebo vinom. V nedelu, ked som sa tam zastavil pozriet sa na finale zien a muzov po kine, nemajuc nic v zaludku od rana ponukol som sa jednou klobaskou a hanburgerom.

Eric sa hlavne obracal okolo B.B.Q. a servoval hamburgery a klobaskyV sobotu vecer po skonceni semifinalnych stretnuti sa konala velka, hlucna party hlboko do noci, ziva muzika, nejaky spevak a pijatika sa konzumovala vo velkom. Povodne som myslel, ze sa tam vecer vyberieme aj my. Veceru som robil doma, steaky a k tomu som si dovolil vypit dva pohare cerveneho vina po niekolkych dnoch abstinencie. To ma predcasne polozilo do postele. Horsie, ze som porusil svoju abstinenciu v nedelu vecer.

Na turnamente bol aj "press". Dama v ciernom je fotografkou pre Ottawa Sun a hovori slovensky trochu po biedne.

Zo slovenskych novin som sa dozvedel, ze dnes ma meniny Marcela. Stihol som poslat jednoduche blahoprianie Marcele P. do Nitry. Pogratuloval som aj Marcele doma a poziadal som ju aby si vybrala nejaky drink na oslavu jej menin. Objednala si, co uz raz mala “Kremlin Colonel”. Prirodzene, urobil som si aj pre seba. Nie jeden. Ostal som sa pozerat na film ktory som videl uz zo dvakrat “ Red Dragon”natoceny podla prvotiny T. Harrisa, kde zohrava jednu z hlavnych osobnosti Hannibal the Cannibal.

Prerusil som na niekolko hodin pisanie. Marcela vypadla na bicykli niekde do nasich parkov a ja po obede do kina na film Miami Vice. Volakedy v 80-tich rokoch to bol vychyteny serial. Tentokrat na podobnu tematiku urobili celovecerny film. Bol som trochu sklamany a tiez unudeny. Dokonca som mal chvilu, ze si zdriemnem. Ku konci sa bojove akcie rozbehli, ze sa na to dalo pozerat. Drogy, dealers, rychle super auta, lode, pekne zeny a kde tu sex. V hlavnych ulohach Collin Farrell a Jamie Foxx. Nebol som “impress”!

Cesnakovy Festival sa poriada kazdy rok v mestecku CARPO to viac som bol uveliceny s filmom “World Trade Centre”, ktory som videl vcera. Je to film natoceny kontraverznym reziserom Oliver Stone (Cata , JFK, Apollo 13, Nixon) len tentokrat film nemal ani naznak kontraverzie. Totalne apoliticky film. V celom filme nepadlo slovo Islam, Islamsky teroristi. Nic! Len raz v jednom momente jeden policajt povedal: “bastardi”. To bolo vsetko. Film sa sustreduje na troch policajtov, zachrankarov, ktori pri zruteni dvojiciek su zasypani a tazko zraneni. Jeden z nich sa zastreli a dvaja cakaju v troskach cementu, kamenia a zeleza na zachranu. Ta neprichadza. Dni ubiehaju a oni pomaly umieraju na zranenia a smad. Film vo velkej miere zobrazuje ich rodiny a ich utrpenie nevediac ci su mrtvi, zivi alebo nezvestny atd. Je to skutocny pribeh a podla kritiky kandidat na niekolko Oscarov. Je to velmi dojemny film. Musim sa priznat, ze cely cas som mal v rukach vreckovku, ktoru som dost zmocil, slzami! Filmy ako je tento a tiez “United 93” treba vidiet, aby si clovek jasne uvedomil co nas caka od synov a dcer Allaha. Nic pozitivneho, len nenavist k nasej zapadnej kulture, zavist k pokroku tvorivych sil uvolnenych slobodou a demokraciou! Znicenie vsetkeho co v slobodnom svete si vazime.

Marianka a Marcela na prechadzke okolo stankovUz davnejsie sa chystam trochu na nadhodenu temu rozpisat. Vzdy sa vsak rozpisem o vseliakych hlupostiach a chode nasho zivota a nejak mi vzdy ujdu vaznejsie temy. Zvlast teraz, ked ofenziva islamu po celom svete sa znasobuje, ked sa siri svetom ako cholera, rakovina, pozierajuc pomaly a isto krajiny svojou jedovatou agresivnou filozofiou. Otravujuc mysle mladych ludi, robiac z nich radikalny nastroj sirenia nenavisti k slobodu milujucim ludom. Ked sa skoro nespamatame budeme spolocne s nimi nuteni klakat na kolena obrateny k vychodu a bit si celo o zem a kricat Allah Akbar – God is Great,! Nie raz ale 5 krat denne! Urcite sa vratim k tejto teme v niektorom z mojich buducich listov.

My sme prisli skoro rano a uz tam bolo vela ludi!

Rad by som este spomenul, ze v sobotu rano som zobral dievcata do blizkeho mestecka Carp, kde kazdorocne sa kona cesnakovy festival. Boli sme tam vlani a skocili sme aj tento vikend. Bolo strasne vela stankov s roznymi produktami farmarov , umelcov, remeselnikov predavajucich ich produkty a vyrobky. Ja som nie vela nakupoval, nezdrzal som sa a kupil som pre dievcata sladku kukuricu a par klobasok z jeleniny. Nezdrzali sme sa dlho aj ked bol pekny cas.

Hej, Milan "be carefull!!!"

Dievcata poobede ostali doma a ja som skocil sa pozriet na semifinale zien a muzov.

Prajem pokojne letne dni augusta. Aj tu sa mierne schladilo, prec su denne horucavy a v noci sa tak schladzuje, ze som musel vytiahnut deku aby sme spokojne spali. Prijemne a zdrave spanie prajem vsetkym vam!

Z Ottawy co najsrdecnejsie pozdravy

Milan a spol.