Sunday, April 02, 2006

Na vylete v Perthe


Prvy april! Prisiel s drobnym dazdom, zamracenym a teplym pocasim. Nebolo to vsak rekordnych +22 stupnov ako v piatok. Na uliciach sa ludia uz prechadzali bez kabatov len v trickach, koseliach s kratkymi rukavmi a kde tu aj v kratkych nohaviciach. Posledne zbytky snehu sa stratili. Ostali len obrovske hromady pri rozsiahlych parkoviskach. Na upravu nasho pozemku, hrabanie a pod. je vsak trochu priskoro. Poda je nasiaknuta vodou. Dnesny vytrvaly dazd tomu este pomohol. Urobi ale dobre, ze trochu zmyje nazbieranu spinu z ciest a chodnikov. Pekne, slnecne a pomerne teple pocasie sme mali cely posledny tyzden. Na slnecnej strane nasho maleho zahonu, teplo prebudilo uz tylipany k zivotu, ktore sa zacali predierat von cez hlinu. Rad by som uveril, ze zima je za nami a jar je skutucne tu! Zijeme v Canade uz cez 35 rokov a casto sme boli svedkami silnych fujavic, snezeni az do konca aprila. Niekedy snezilo este aj v maji. Zatial neodkladam lopaty na odhadovanie snehu, dufam vsak, ze uz ich nebudem potrebovat. Prijemne pocasie sme vyuzili a urobili sme trochu poriadok aj v garazi, pripravili sme bicycle, dofukali galusky a vyzametali sme driveway. Dokonca sme natreli terasu s “water proffer” tekutinou, ktora odpudzuje dazd. Este par dni bez dazda a mozeme zacat hrabat a upravovat nase vonkajsie okolie.

Na prechadzke v uliciach mestecka Perth

V mojom poslednom blogu zo zaciatku tyzdna som spomenul, ze v nedelu pred tyzdnom sa Klara vybrala s jej “bazenovou” priatelkou Lidiou a jej manzelom na vylet do mestecka Perth. Z ich vyletu som umiestnil na blog dve ci tri fotky. Prisla domov cela nadsena, ze sa jej historicky downtown toho mestecka velmi pacil. Povzbudzovala ma, ze by som sa tam mal vybrat! OK! Hned v utorok, dva dni nato sme sa vybrali aj s Mariankou za velmi pekneho pocasia navstivit Perth. Je to mensie mesto s par tisicmi obyvatelov, asi 60 km na zapad od nas. Stara, historicka cast mesta ma milo prekvapila. Restaurovane stare budovy, vela malych obchodikov, kaviarni a restauracii, upravene parky. Trochu sme sa poprechadzali, urobili sme si maly picnic pri monumente najslavnejsieho “stvornoheho obcana” mestecka Perth ale aj Canady. BIG BEN v bronze a skutocnej velkosti aj s jazdcom Mullerom, ktory priviedol slavu tomuto prekazkarskemu skokanskemu championovi. Na mramorovom pomniku boli zhrnute vsetky jeho uspechy, vitazstva za roky jeho existencie. Bolo ich neurekom! Big Ben je jedine zviera zapisane v Canadskej hale slavy. OH vitaz a mnohonasobny drzitel prvych cien svetovych majstrovstiev v vskokanskych disciplinach.

"BIG BEN- slavny Canadsky stvornozec.

02/04/06 – nedela.
Ked som sa v noci prebudil a nemohol som dalej spat, hodinky ukazovali dve po polnoci. Pozabudol som, ze vecer pred spanim sme posunuli vsetky hodinky o jednu hodinu dopredu a presli sme na “letny cas”. Cize, pre moj biologicky cas bola este len jedna hodina po polnoci. Vediac, ze je priskoro aby moje ranajsie noviny uz boli dorucene, otvoril som si knihu The Force of Reason” od Oriana Fallaci a rozhodol som sa ju docitat. Z nejakych 300 stran mi ostalo zvladnut do rana menej ako sto stran. Trochu som sa cudoval, ked pred siestou som vstal sa oholit, vonku bola este stale tma. Az potom ma drglo, ze sme na “letnom case”! Kedze som isiel spat trochu neskorsie ako zvycajne, budem asi neskor cez den zapasit s ospalostou.

V renovovanej restauracii na kavicke.

Este v stredu, ked som gratuloval mojmu bratrancovi Jankovi v Toronte k 83 narodeninam, oznamil mi, ze prave odchadza do Ottawy, presnejsie do mesta Osgoode k svojej dcere Yvette. Vcera rano sa ohlasil, ci by sme mohli prist k nim na veceru. Nemajuc nic na programe, preco nie, suhlasil som. Osgoode, podobne ako Stittsville alebo Kanata je sucastou velkej Ottawy aj ked je od nej vzdialena niekolko desiatok km. Bol to pred niekolkymi rokmi vysledok “amalgamacie”. K Ottawe pribudlo vela takychto mensich miest a mesteciek. Takto ma Ottawa priblizne jeden milion obyvatelov. Osgoode je na juhu od Ottawy a my v Stittsville na zapad. Deli nas vzdialenost asi 60 km aj ked sme jedno mesto – OTTAWA. Poobede sme sa vybrali netradicnymi cestami cez rozne komunity, farmarske usadlosti a mestecka. Podarilo sa nam zo dvakrat aj trochu pobludit, nakoniec sme vsak Yvettin bungalow v tej divocine asi 5 km od Osgoodu nasli.

Yvetta pracuje pre CDA- Canadian Development Agency. Dlhe roky pracovala v ramci OSN v Afrike, Azii a tiez v Europe v byvalej Juhoslavii pocas toho zahanbujuceho konfliktu neandertalskeho balkanizmu.Vacsinou sa pohybovala v islamskom prostredi a tak osobne ma stovky skusenosti z toho prostredia synov Allaha. Mali sme o com hovorit! O dcerach viac ako o synoch! Moslimsky muzi uznavaju zenu ciste cez jej kastrovany (infibulation) pohlavny organ, ktore obycajne vykonavaju este v rannom veku deviatich rokov ich matky. Ucel – nezazit pocas zivota aspon kusok potesenia, len rodit dalsich synov Allaha – modernych kamikadze. Pre islamcov zeny su nie hodne ani takej dostojnosti, ktoru my preukazujem zvieratam. Lutujem len kazdu europanku, ktora naletela alebo naleti tejto bande moslimskych zurvalcov a stanu sa z nich concubiny, ba dokonca manzelky. Koran fakticky splnomocnuje muzov brat si nemoslimske zeny a uvadzat ich na “pravu” vieru a byt masinou na robenie deti. Vo vacsine zaostalejsich krajin, kdeislam je hlboko zakoreneny, zeny nemaju skoro ziadne prava, su prevazne negramotne, nutene byt zabalene do handier (burka, chador, hijab) pohybujuc sa a vyzerajuce v tom zahaleni ako vrece zemiakov. Na svet sa mozu pozerat len cez malu strbinu aj ta musi mat sietku. Niektore krajiny maju trochu liberalnejsie, hahahaha, poziadavky. Kde obycajne viacere manzelky sa musia podielat o muza, ktore on moze rozviest prehovorenim trikrat slova “rozvadzam sa!” Polygamia koranom je nie len povolena ale doporucovana! Viac zien viac deti, viac vrazedicich atentatnikov!!!!

Muzikanti v starom mlyne - restauracii.Nejdem sa rozohnovat, protestovat, kricat a vystrihat, lebo skoro preskocim na tretiu stranu. Je to preto, ze aj ja pocitujem “Rage and The Pride” ako Oriana Fallaci v jej knihe, ktoru som docital pred tyzdnom. V dalsej knihe “The Force of Reason” sa Fallaci prihovara trochu inac :” So this time I do not appeal to rage, to pride, I do not even appeal to passion. I appeal to reason! And together once more condemned to death by irrationality, suicidal insanity, I say: we need to rediscover the Force of Reason!” Boy, ako ked by som cital a pocul argumentovat Ayn Rand z pred 30 rokov!
Stara poziarna veza v PertheK tejto tematike sa urcite budem v mojich listoch v buducnosti este vracat. Mam k tomu vela co povedat! Pripadne co mi lezi v zaludku! Jedna z mnohych veci ktoru neznasam je intelektualny iracionalizmus, intelektualna lenivost a nedostatok odvahy!!! Ako som spomenul posledne, jej obe knihy by mali byt povinnym citanim, aby sme si uvedomili, ze bomby, vybuchy, atentaty, krvave masakre a vsetky brutalne prejavy moslimizmu su len vonkajsou manifestaciou! Nie skutocnym cielom islamismu. Tym ostava pokorenie civilizovanych krajin (hlavne Europy) nasadenie Islamskej theokracie, podmanenie si dusevna (soul) ludi, zaludnenia, ze v priebehu niekolkych desatroci Europa bude patrit Islamu. Uz dnes je volana Eurabia. Pred 240 rokmi Diderot napisal “Islam is the enemy of Reason!” Reasons, teda rozumove uvazovanie a odvaha celit pravde je tou najsilnejsou zbranou proti rozsirujucim sa hordam synov Allaha! Zrejme nam vsetkym v ramci politickej korektnosti, chyba odvaha otvorene celit tejto fyzickej a dusevnej invazii, silam temna a dusevnej a telesnej brutality!

Zatisie v Perthe Paci sa mi citat, ktory uvadza Oriana v Post-scripte od Periclesa, ako bol uvedeny Thucydidesom: “The secret of happiness is freedom. And the secret of freedom is courage.” Pre Orianu Fallaci ta posledna vlastnost nie je neznamou hodnotou! Je to zena odvahy!!!!!

Pozdravujem z Ottawy, ktora po kratkej periode vcerajsieho dazda je znovu zaliata slnkom a teplym jarnym pocasim. Vsetko najlepsie praje:

Milan a spol.

Jar na nasom backyarde.

V Ottawe 05/01/06 - nedela