Tuesday, March 28, 2006

"Varuj dusu na doline!!!"

Nie len sneh, ale aj lady sa topia!

Krasny, slnecny, teply, jarny den! V noci sme mali este stale mierny mraz. Rano sa ukazalo, ze budeme mat super den. Rapidne sa otepluje! To nas tak trochu vyprovokovalo k niekolkym jarnym pracam v baraku a vonku. Prave v tomto momente Klara skoncila lahku brigadu vonku pred barakom. Rozhadzovala nahromadeny sneh, aby sa co najskor roztopil. Robila to vcera aj predvcerom. Vzdy po troske, co pod slnkom zmaklo. Nebude dlho trvat a vsetko bude prec. Na nasom malom zahradnom zahone uz zacinaju vykukovat tulipany. Samozrejme, pokial nas neprekvapi nejaka skaza, ako ludi na Newfoundlande, kde vcera ci predvcerom spadlo cez 45 cm snehu za silneho vetra 100 km v hodine. Dnes im ma este pripadnut! Predpovede nam slubuju pokracujuce teple dni do konca tyzdna a trochu dazda. Bude vitany, splachne vsetku spinu z ciest! Tej je po zime je vsade dost.

Dievcata, ako chuti stava z javora?Po ranajsej hodine stravenej pred pocitacom, pokracovali sme v ciastocnom jarnom upratovani aj v baraku. Povyhadzoval som vsetky zimne topanky, kabaty, bundy zo skrine a vymenil za lahsie letnejsie oblecenie. Poznasal som z mojho studia zvysky potrieb pre behy na lyziach, topanky, vosky, ponozky, rukavice. Klara trikrat naplnila pracku a susicku lebo okrem beznych veci prala aj skoro vsetko zimne oblecenie. Vymenili sme postelne pradlo a odlozili tazke paplony za lahsie. Upratal som trochu studio, kde dufam, budem travit viac casu nejakou tvorbou, ako doteraz. Ostava mi vyniest na terasu sedacky, ktorym nebude vadit, aj ked este pripadne sneh. Ostatok ako stol, stolicky, slnecnik moze este pockat. Zatial sa vonku este jest neda K veceru sa stale dost ochladi!

BRIGADNICKA KLARA

Vcera t.j. v pondelok sme sa tesili, ze este aspon raz vybehneme s Klarou na lyze do Pakenhamu. V nedelu nam zavolala Zuzka, nech sa netesime! Nejaky ich zakaznik v obchode ju informoval, ze svahy su definitivne zatvorene. Tak sme sa ani nepokusali niekde ist, hoci pri Marianke bola Perretta. Rozhodol som zabalit aj zjazdove lyzovanie pre tuto sezonu. Kedze ziadna lyzovacka nebola na programe, odskocil som rano do fitka a dobre som si zatrenoval. To uz bol moj siesty trening od minuleho pondelka. Moja kondicia sa zacina zlepsovat, hmotnost zial neodbuda, naopak, dokonca som trochu pribral. Nevadi! Hlavne, ze sa dobre citim fyzicky.

Vecerna navsteva v susedstve.

Klara uz vcera vytiahla bicykel. Moj bicykel je este stale vylozeny hore na polici v garazi. Od suseda si pozicala pumpu a dofukla galusky. Hned rano vyrazila na dvojhodinovu jazdu. Poobede vraj bola znovu. Ja som sa vybral s Petrom K. do Montrealu na letisko. Isli sme odviezt Petrovho kamarata Laca G., ktory sa vracal domov do Nemecka. Viacmenej na ten vylet som isiel, aby som Petrovi robil spolocnost ked sa budeme v noci vracat. Odisli sme rovno do Downtownu stareho mesta trochu sa prejst a niekde sadnut si na skoru veceru. V Dorvale na letisti sme mali byt pred siedmou hodinou vecer. Chvilu sme este na letisti posedli, vypili po jednom pive. Domov sme sa vratili skor, ako nas Klara ocakavala.

U Kunstadtov - Zuzka s Mariankou

V nedelu, len co prisla k Marianke Pierretta, Klara sa vybrala podobnre ako pred tyzdnom na vylet s Lidiou a jej manzelom. Tentokrat ich cielom bolo male historicke mestecko Perth asi 80 km od Ottawy. Velmi sa jej tam pacilo, prisla nadsena a hned ma zacala presviedcat, aby sme sa tam niekedy vybrali aj s Mariankou. No problem! Lidia ju odfotila aj pred sochou najslavnejsieho Canadskeho dostihoveho kona “Big Ben” ktory priniesol Canade velke mnozstvo vitazstiev a pochadzal prave z tohoto mesta. “Big Ben” sa dozil velmi dlheho veku a nie tak davno odisiel zo sveta.

HISTORICKY PERTH

"BIG BEN" slavny Canadsky kon z Perthu.

Ja som sa zatial odisiel do kina. Rozhodoval som sa medzi dvoma najnovsimi filmami: INSIDE MAN v hlavnej ulohe Denzel Washington, Clive Owen a Jodie Foster a futuristickym thrillerom V FOR VENDETTA s Natalie Portman a Hugo Weaving.Vyhral film ”V for Vendetta” a neolutoval som. Nie je to vsak “cup of tea” pre kazdeho. Rad by som sa isiel pozriet na film: THE THREE BURIALS OF MELIQUIADES ESTRADA. Reziroval ho a zaroven v nom aj hral Tommy Lee Jones. Film z prostredia Texasu a Mexica. Je to nasilnicky moderny western, ktory zial, premietaju len v specialnom kine dole v Downtowne. Divim sa, pretoze kritici mu davaju 5 hviezdiciek a velmi ho chvalia. Je to vraj vysoko umelecky film! Skoda, davaju ho len neskoro vecer.

Dnes ma caka este skocit k notarovi nechat si potvrdit dokument pre Socialnu poistovnu, ze zijem! To ma vzdy stoji 10 dollarov! Musim si pozicat par dollarov od Klary, aby som to mohol zaplatit. Vcera som utratil vsetky drobne, ktore som mal. Nechce sa mi ist do banky vybrat nejake peniazky v hotovosti. To urobim, ked pojdem okolo alebo v predajni potravin, ked pojdeme na nakup.

To mi pripomina, ze ako vzdy tak aj teraz, ked sme sa vo stvrtok vybrali do Costca, zase som utratil skoro 300 dollarov. Nieco na jedlo, nieco na vinny koncentrat, tiez som kupil par veci na seba a pre Marianku. Tak sa to nazbiera. To sme este skocili do normalnej predajni potravin, kde padlo este par desiatok.

Laco Gorgos s Petrom u nas.

Vo stvrtok mi doniesli prvu netrpezlivo ocakavanu knihu od Oriana Fallaci “The Rage and The Pride. Oriana ju nazvala “my small little book”. Rozsahom okolo 200 stran, svojim obsahom vsak atomova bomba. Kniha v Europe sposobila “turmoil”, otras, ako ziadna ina kniha za poslednych par rokov. Len v Taliansku bolo predanych million vytlackov. Stovky tisicok vo Francii, Nemecku, Spanielsku a inde. Vsade sa stala bestsellerom cislom jedna. Oriana Fallaci nekompromisne a s uzasnou odvahou napadla “nedotknutelny” islamsky terrorizmus a poukazuje na nezmieritelnost islamu a sveta zapadnej kultury. Jej striktne analyzy rezu ostrou britvou do ziveho, odhalujuc realitu Jihadu a nedostatocnu reakciu zapadneho sveta k tejto vrazednej organizacii a ideologii, ktora ju rozpaluje a krmi. Odsudzovana a nepochopena vlastnymi, zena, ktorej sa predstavitelia islamu vyhrazaju smrtou, prihovara sa v podobe osobneho listu ku kazdemu, komu este zostal kus triezveho rozumu. Varuje a upozornuje na slabosti nasich demokratickych systemov, ktore su systematicky podrazane lavicou, nie len v ramci politickej korektnosti, ale hlavne napadane bezohladne sa siriacim islamizmom a ich ideologiou hrubosti, vulgarnosti a nasilnosti. Kniha by mala byt nie len citana, ale aj hlboko studovana kazdym clovekom zapadnej kultury. Caka nas velmi bolestive prebudzanie!!!!!! “Reverse Crusade” je v plnej sile, pochoduje a pohlcuje nie len primitivne, ale aj kulturne krajiny. Synovia Allaha sa nezastavitelne siria nie len Aziou, Afrikou, ale dnes veselo i Europou!

PERTH AJ INACEste koncom tyzdna mi prisla jej najnovsia kniha: The FORCE of REASON! Uz som v nej az po usi. Ak som sa niekedy v zivote vylakal, tak tato kniha mi zjezila od strachu vsetky vlasy na hlave! Popisuje horror skutocneho co nas caka a asi neminie, ak civilizovany svet nepovstane k novej revolucii ktora zatlaci, odmietne a vyluci napredovanie islamizmu - tejto najagresivnejsej ideologie siriacej sa svetom. “Varuj dusu na doline!!!”

S pozdravom a prianim najst odvahu celit pokoreniu s nadejou v lepsiu buducnost!
Milan a spol.