Tuesday, April 11, 2006

Lanark Highlands

Na vylete v Lanark Highlands

Ottawa 04/11/06 – utorok
Uz som nedokazal dlhsie lezat v posteli! Prebudil som sa niekedy okolo jednej rano! Urobil som co som mal a pokusil som sa zaspat. Kdeze! Ked po nejakej polhodine som to nedokazal, tak som sa pustil do pokracovania knihy Street Dream, ktoru som dostal od Lidie. Pred tretou som vysiel prvykrat z postele pozriet sa ci uz mam dorucne noviny. Nie, tak som aspon uvaril kavu a vratil som sa k citaniu. O stvrtej uz boli! Hlavny titulok v Ottawa Sun niesol nazov: WIPED OUT! Bandidos’ Canadian organization all but exterminated by weekend massacre, biker expert says! 5 face murder raps in what cops cal “internal cleansing”!

Jeden z "obeti" vnutornej cistky gangu!
Predvcerom rano, ked jeden farmar prechadzal cez zalesnene pozemky svojej farmy juhozapadne od dialnice 401 nedaleko mesta London, objavil asi 100 m od seba roztrusene styri auta a v nich osem mrtvych ludi. Vsetci boli zastreleni. Najvacsia masova vrazda v historii Ontaria. Policia velmi skoro identifikovala zastrelenych, boli to vsetko clenovia notorickeho motocyklistickeho clubu Bandidos, pochadzajuci z Toronta. Netrvalo dlho a policii sa podarilo lokalizovat farmarsky dom dalsieho clena Bandidos, ktory sluzil tomuto “biker gangu” ako klub. Policia posilnena specialnou jednotkou zatkla a obvinila 5 tich ostavajucich clenov z masovej vrazdy. Good job!

Pesia turistika v Lanark HighlandsV nedelu, pred dvoma dnami sme sa aj my (Klara, Lidia, Lada a ja) tiez prechadzali cez zalesnene a nezalesnene farmarske pozemky asi 80 km od Ottawy v blizkosti Lanark Village, juhozapadne od nas. Lidia s Ladom nas pozvali na ich chatu vo velmi peknom lesnom prostredi, postavenu na asi jednom hektari, co im patri. Fakticky, su to dve chaty, kde jedna mala sluzi ako hostovska. My sme sa dlho na chate nezdrzali a hned sme sa vydali na vylet, ktory viedol cez zvlnene kopce, lesy, pasienky, luky az k rieke Mississippi, ktora vytvorila jazero postavenou malou priehradou. Voda bola odvadzana obrovskym potrubim do blizkej nizkopolozenej malej elektrarne (ktora pracuje bez zamestnancov). Ostatok vody je odvadzany prudkou roklinou do blizkeho velkeho jazera Dalhousie Lake, pomenovane po nejakom generalovi.

Pohar ci dva vina velmi pochutili!

Na zaciatku tej rokliny pri hluku divokych pereji sme si urobili kratsiu prestavku. Lada nas milo prekvapil ked z ruksaku vytiahol styri vinove pohare a flasu francuzkeho cerveneho vina s ktorym nas zacal castovat. Dobre nam vsetkym padlo! Posilneni sme sa vydali dalej a okruhom okolo vyssie spomenuteho jazera sme sa vratili nazad na chatu. My s Klarou sme priniesli rezne, salat, kolzvarsku kapustu a dve flasky vina. Nieco sme zjedli, vypili a museli sme sa skoro vydat na cestu zpat, aby sme prisli este pred piatou a uvolnili Pierrettu. Moja prva cesta po prichode domov viedla do postele, trochu sa natiahnut a ulavit bolestivemu chrbtu, sedacim svalom a noham. Nemyslel som, ze taka 3-4 hodinova prechadzka ma az tak doriadi! Zrejme v oblasti pesej turistiky som “out of shape”! Myslel som, ze ked sa rano, preberiem k zivotu, na ziaden trening do fitka nepojdem. Milo som sa rano prekvapil, ked som sa citil fajn a ziadne lenosenie nebolo. Vo fitku som sice nohy nechal na pokoji, venoval som sa vrchnej casti tela.

Uz som zabudol ako turistika boli!

Vcera poobede som s Klarou s mojim autom skocil do blizkej umyvarky dat po zime jarnu ocistu nie len vonkajsku auta, ale ho aj povysavat a ocistit matrace Ostava mi uz len prehodit pneumatiky za letne. Mohol by som skocit do niektoreho servisu, ale Peter K. este pred odchodom do BC na Majstrovstva Canady mi slubil, ze mi ich prehodi. Nedavno si kupil nejaky hever, vraj je to malickost urobit to. Asi prijmem jeho ponuku!

Ked ho spominam, Peter sa vratil z tych majstrovstiev velmi spokojny a stastny. Ziskal dve strieborne, jednu bronzovu. Vysledkom bola zlata medaila za celkovy vysledok v jeho kategorii! Pred chvilou som mu pogratuloval a uz sme sa dohodli na zajtrajsom ranajsom treningu. Pre mna to bude posledny trening tento tyzden. 5 dni budem mat prestavku. Vo stvrtok sme na ceste do Windsoru a v pondelok nazad. Nie som velmi rad, ze musim prerusit moje treningy, to bude zas ako ked clovek zacina po dlhych tyzdnoch lenivosti.

Throne Speech nasej GG v parlamente,prizera PM Harper .

Poslednych desat dni som znovu ozil nie len fyzicky, ale aj politicky! Pred tyzdnom, ci tak nejak, nasa GG (Governor General), zastupkyna kralovny pre Canadu, otvorila cinnost noveho parlamentu s tzv. “throne speech”, prejavom programu novej konzervativnej vlady. Ten bol hadam najkratsi v historii a tiez najstrucnejsi, zahrnujuc len 5 prioritnych programov, ktore chce vlada v najblizsich mesiacoch dosiahnut. Zacali pravidelne poobednajsie “Question periods”, kde tentokrat liberali v opozicii si podavaju konzervativcov. Nie velmi uspesne! Po trochu “kostrbatom” zaciatku, konzervativci si vedu velmi dobre a posledne vysledky prieskumu verejnej mienky naznacuju, ze zacinaju viest skoro vo vsetkych provinciach.

Klara a Lidia pri perejach, bol to vydareny vylet!Na natlak opozicie vlada vcera dovolila v parlamente mimoriadnu rozpravu o ucasti nasej armady v Afganistane. Bol to disaster! Pritomnych tvorila iba tretina poslancov. Bolo to zahanbujuce hlavne pre lavicovu NDP, ktora strana sa najviac naparovala a dozadovala tejto rozpravy o odvolani nasej armady z Afganistanu. Najviac ich zaujmal problem humanneho zaobchadzania s vaznami – Talibancami,. Totalne ignorujuc osudy tohoto ponizujuceho umuceneho sveta. Maju uplne pomylene priority! Naivni blazni, zijuci vo vysnivanom svete! Peacenici! Ochrana bestialnych vrahov a teroristov! Talibancov, ktori len vcera vyhodili do povetria dalsiu skolu a zabili vela skolakov a desiatky zranili. To su islamski hrdinovia, synovia Allaha, ktorym absolutne neprekaza popravovat zeny, deti muzov z vlastnych radov, len preto ze dali deti do skoly, ze si chcu polepsit zivot… Zabijali ich ako dobytok pre akukolvek malickost proti ich pravidlam. Zabijaju vlastnych ludi, podobne ako v Iraku jeden druheho, kde sa tiez navzajom vyvrazduju dve frakcie synov Allaha. Taliban, al-Qaida, dnes najhorsia extremisticka skupina fanatikov novoveku, zahanbujuca takych netvorov nedavnej minulosti ako boli Pol Pot, velky Mao, Stalin, Hitler, fasizmus, komunizmus a teraz moslimizmus. Caka nas pekna perspektiva, pokial nezacne spontanna revolucia, povstanie humanity, racionalnych ludi zapadnych kultur proti tomuto temnemu stredoveku!

Velkonocne sviatky su predo dvermi! Prajem ich radostne prezitie! HAPPY EASTER!

Milan a spol.