Friday, March 26, 2010

Pred velkonocnymi sviatkami

Nasi dvaja svetovi sampioni vo svojich kategoriach! Dr. Emil Muller, niekolkonasobny vitaz v rozlicnych sutaziach od svetovych majstrovstiev po viac ako tucet Canadskych vitazstiev v hode kladivom a bremenom.
Nas dalsi sampion Ing. Peter Kunstadt, vitaz Majstrovstiev Ontaria vo vsetkych troch disciplinach; majster Quebecu v obrovskom slalome a uz je na ceste za dalsimi vitazstvami na Majstrovstvach sveta.
Jaro sa prebudza aj na nasom backyarde!
Restauracia "pancake house & sugar camp, kde sa podavaju speciality s javorovym sirupom.
Javorova stava zo stromov sa staca potrubim do velkych odparovacich tankov.
Jeden liter sirupu potrebuje 40 litrov javorovej stavy
WHEELERS MAPLE PRODUCTS & PANCACE HOUSE & SUGAR CAMP
Jarne zaplavy v Perthe a darkovy obchod.
Pereje na rieke Mississippi
Ottawa 03 25 10 – stvrtok
Je dost neskoro vecer. Polhodinu po osmej hodine, cas este pozriet na najnovsie spravy a ist spat. Aj som tak skoro urobil! Rozlozil som si moj mensi laptop v jedalni na stol, precital som si moj posledny prispevok na blogu “aby som bol v obraze” co som klabosil pred par dnami. Hlad ma prinutil urobit si nieco pod zub. Pohar kysleho mlieka (butter milk) a zemla natreta pomazankou. Nie najlepsi vyber na vecer pred spanim. Samozrejme, cakal ma este pohar nedopiteho cerveneho vina z ktoreho pokracujem ucucavat. Klara sedi vedla v “studiu” za druhym pocitacom a kontroluje prisle e-maily pre nu. Ked som sa rozhodol, ze aj napriek rozlozenemu pocitacu odpochodujem do spalne, mozno trochu este citat a hlavne ist spat. Klara ma zabrzdila, nech neutekam a naklepem aspon jeden slusnejsi odstavec a zajtra mozem pokracovat. Well, to som urobil! Kedze este stale mam dost vina v pohari, hadam by som mal este nejaku chvilu pokracovat. Aspon do chvile, ked spolu s Mariankou pojdeme spat. Uz roky je zvykom, ze Marianku berieme do postele okolo deviatej vecer. K tej deviatej hodine vecer nie je daleko!

Dnes poobede o stvrtej sa u nas zastavil moj “uctovnik” z “Golden Age” servisov, ktory mi robil moje danove priznanie. Pred tyzdnom si prisiel pre vsetky nahromadene papiere. Vcera mi oznamil, ze ma pre nas dobru spravu, nebudeme nic doplacat ba naopak, obaja s Mariankou dostaneme nejake peniaze nazad. To je najlepsia sprava aku som mohol dostat za posledne mesiace! Z mojho prijmu previedol nejake peniaze na Marianku a tak sa stalo, ze obaja dostaneme dost nazad. Kedze obaja mimo nasich regularnych penzii este mesacne poberame z nasich RRSP uspor, z tych penazi ta financna spolocnost automaticky odvadzala Revenue Canada patricne zrazky.. Tak sa stalo, ze sme mali preplatok, co nam “berny” urad ma vratit. Vracat nam budu len nase peniaze! Aj tak cloveku to dobre padne. OK, Marianka odpochodovala s Klarou na vecernu hygienu a do postele, ja sa este idem pozriet na posledne spravy a budem ju nasledovat. V prispevku budem pokracovat zajtra “Allah willing” hahahaha!.

03 26 10 – piatok.
Ako skoro kazdy den v tyzdni, dnes som zacal navstevou fitka, kde sme si s Frantom z gustom zatrenovali. Ked sme uz koncili kratkou chodzou na trenazeri, lezernym krokom sa pomalicky plizil dole po schodoch nas treti partner Peter. Uz davnejsie nie je partnerom lebo v zime jeho primarna aktivita je lyzovanie a zavodenie. Posledne to boli Majstrovstva Quebecu, kde vo svojej kategorii vyhral zlatu v obrovskom slalome a teda sa stal Majstrom Quebecu. Zajtra rano odliata do Vancouveru a odtial do nejakeho lyziarskeho centra kde budu tiez majstrovstva “Masters” myslim sveta. Minule v prispevku som zabudol spomenut a prilozit aj fotku z nasho dalsieho kamarata z Montrealu Emila M. Ten sa zucastnil Majstrovstiev sveta v athletike “Masters” a v hode kladivom a bremena vyhral dve strieborne medaily umiestnenim sa na druhom mieste v oboch disciplinach. Pred malou chvilou mi zavolal a spomenul, ze bol pozvany do Quebec City na nejaky vyskumny ustav, ktory sa zaobera vyskumom “starcov” ako starnu. Vsetkych sokoval svojou silou a densitou kosti, nechceli verit vysledkom! Doporucili mu ako sportovcovi aj v jeho 75 roku, jest viac zivocisnych proteinov. Teda viac masa, stejkov a podobne! To sme konecne vzdy propagovali a teraz nam tito vyskumnici starnutia potvrdzuju, ze nase teorie v tejto oblasti boli spravne.
Poslednych niekolko dni nas prekvapilo velmi studene pocasie. Dnes v noci teplota vonku bola blizko -19 stupnov to s dost silnym vetrom. Rano som spekuloval, ci nemam vytiahnut teple bundy, ktore som uz pred dvoma tyzdnami odlozil. To studene pocasie nebude dlho trvat a uz od buduceho tyzna sa zacne znovu oteplovat. Dobrou spravou je skutocnost, ze nam uz nesnezilo aj ked nas predpovede strasili.

Pocas tych studenych dni mal som tiez trochu viac starosti a problemov s mojimi pocitacmi. Pred casom som sa rozhodol zmenit servera z Bell Canada na Rogers. S nimi mam televiziu a je rozumne mat vsetky tri servisy: telefon, internet a telku s jednou spolocnostou. Rozhodnutie sa stalo skutkom zaciatkom tohoto tyzdna. Prisiel technik zmenil telefon na ich system bez zmeny cisla. Problem nastal ako natahat kabel z jednej strany baraku na druhu do pracovne kde som mal “desk top” pocitac, aby sme neposkodili steny, strop alebo koberce. Konecne som to vyriesil, ze som preniesol stol aj s pocitacom pod okno hned vedla, kde je prineseny kabel z vonku. Fakticky je to velmi dobre miesto inac nevyuzita cast spodnej (basementovej) obyvacky. Ulavilo sa technikovi ale aj mne. Vsetko urobil a napojil pocitac na modem. Zial, nemal u seba modem aj s bezdratovym napojenim na ostatne pocitace. Doporucil mi, aby som skocil do najblizsej pozicovne filmov Rogers a modem mozem vymenit. Aj tak som urobil, napojil potrebne kable, zial nic nepracovalo. Prisiel Peter a aj on stravil aspon dve hodiny, dokonca v konzultaciach s technikmi, nic nepomohlo. Nakoniec mi oznamili, ze poslu technika na druhy den. Ten prisiel a nakoniec zistil, ze ten modem bol chybny. Hned ho vymenil a zakratko vsetko zacalo klapat. Problem nastal ked sa uz podarilo Petrovi dat do poriadku OUTLOOK EXPRESS aby som mohol prijmat a odosielat e-maily. Len co to bolo funkcne, rozoslali sme zmenu adresy kazdemu koho mam v mojom adresari. Zial, nevsimol som si, ze v mojom mene bol preklep miesto “K” som tam mal “L”. Mail bol odoslany, tak som sa hned pokusil chybu napravit! “Underline” (prepacte, neviem slovensky vyraz) som vsetky adresy a kliknul som na nieco, neviem naco a bum! Vsetky adresy sa stratili, boli vymazane.Stratil som sancu chybu napravit. Hned na druhy den som dostal aspon tucet upozorneni, ze mam chybu v “spellingu” mojho mena. Vsetci si to vsimli, lebo si adresu skontrolovali s odosielatelovou adresou.

Vcera ma cakalo hladat stratene adresy a pomaly som zacal davat dohromady moj adresar z poslanych e-mailov. Je to zdlhava robota najst vsetky adresy. Urcite mnohe su stratene, ale asi polovicku zo 120 adries som uz dostal nazad do pocitaca. Ostava mi este najst niekolko a doplnit adresar aspon o tie dolezite adresy.

Az dnes mi doslo, ze za tyzden budu Velkonocne sviatky. K tej realite ma prebrala prva pohladnica od Katky Ch. u ktorej sme boli na navsteve v jej novom byvani na Rieke Sv. Vavrinca. Urcite nejdem posielat ziadne pohladnice a blahopriania. Pokusim sa stvorit nejaky pekny e-mail a moje blahoprianie odoslem elektronicky zatial aspon ludom co mam v adresari. Dufam, ze sa mi to podari umiestnit aj na tento blog.

Prajem kazdemu tie najprijemnejsie sviatky, vsetko najlepsie, prijemne jarne pocasie, teplo a slnko!

Milan a spol.