Saturday, March 13, 2010

Sme na "letnom" case

Sezona grillovania je uz v plnom rozbehu! A to je stale len zaciatok marca. Good!!!! Budeme mat dlhu sezonu pojedania stejkov a inych grillovanych dobrot. "Babinec of OPERA LOWERS"
Maly pokrok v stvarnovani mojho 'indiana", neponahlam sa, len kde-tu na obraze pracujem.
Ottawa 03 12 10 – piatok
Je neskore popoludnie, vlastne uz skoro vecer, ved je 5 hodin P.M. alebo 17 hodin poobede podla europskeho “kalendara”. Pred par minutami sa tu zastavila Vlasta, aby vyzdvihla Klaru a spolu odisli na “babinec” tentokrat nie do nakupneho strediska ale k jednej slovenskej deve s menom Gita. Klara so sebou ako pozornost pre domacu pani brala jej specialitku, ktora sa traduje na vychode slovenska a podava sa pocas Velkonocnych sviatkov so sunkou a chrenom . Je to “hrudka”, podla mojho kamarata Sana “cholesterova bomba”! Urcite nie len cholesterova ale aj kaloricka bomba a ja to zboznujem! Zatial sa zda, ze jedenie “hrudky” mi nijak neublizilo. Vzala so sebou aj vacsiu nadobu mojho dnesneho vyrobku “sea food chowder”, urobeneho podla receptu, ktory som spominal v niektorom predoslom prispevku. Ten chowder ma Vlasta vziat Frantovi ako moje ospravedlnenie, ze som s nim dnes netrenoval aj ked sme sa tak dohodli.

Rano som bol plne pripraveny ist na trening. Dokonca som si dal na seba cervenu polokoselu, to robi z nas vela ludi na pocest canadskym vojakom v Afganistane. Ta akcia sa zacala asi pred dvoma alebo troma rokmi. Zacali ju manzelky vojakov sluziacich v Afganistane a. kazdy piatok nosia nieco cerveneho na sebe. Tak sa to rozsirilo po celej Canade, ze v piatok clovek vidi vela ludi v cervenom. Ja som bol pred odchodom na trening trochu viac zaneprazdneny urobenim soznamu, co mam po treningu kupit na ten “sea food chowder”, ze som uplne zabudol si pripravit a vziat so sebou do auta moj “exercise bag” s teniskami, trickom, kratasmi a uterakom. Prisiel som na parkoviste, zaparkoval som, vysiel som z auta a otvoril som dvere na zadne sedadla, kde obycajne mam tu tasku s potrebami na trening. Boy, ale som vyvalil oci, ked na zadnom sedadle nebolo nic! Trepal som sa do fitka viac ako tri km v dost tazkom trafiku cez viac ako 2.5 km, kde prebieha velka vystavba od rozsirovania cesty na styri prudy ale aj budovanie vseliakych nakupnych centier, podnikov po stranach, nadarmo! Citil som sa ako idiot, prdnuty v hlave a ked som sa stretol Frantu, musel som mu vysvetlovat, ze ma asi uhodila skleroza a som “sorry” ale bude musiet trenovat sam. Nechcelo sa mi vracat nazad domov a spat do fitka, to by vzalo viac ako hodinu a Franta by uz mal po treningu.

Kedze som mal namierene aj do nejakeho nakupneho centra dokupit par veci na tu moju polievku, miesto navratu domov skocil som do blizkej predajni potravin “Farm Boy” a dokupil som par malickosti do planovej polievky ale aj o hodne viac. Bol som sam a nemal som nad sebou “anjela”, ktory by ma kontroloval. Tak som sa rozbehol a kupil som dalejko viac ako obycajne. Ked som nakup priniesol domov, Klara sa zdrzala karhania za nadmerny nakup, bola zaneprazdnena odchodom s Mariankou na plavaren. Mne ich odchod dovolil v klude pripravit vsetko na varenie tej polievky. Uz som nemal cas zacat varit, lebo som musel ist pre dievcata na plavaren. Nerobil som len polievku ale aj nieco pre nas dvoch s Mariankou na veceru, naviac aj jedlo na zajtrajsiu veceru. Poobede v sobotu ideme zas po dlhom case na predstavenie Carmen z Metropolitan Opera v priamom prenose. Listky sme si kupili uz davnejsie. Na predstavenie ide aj Franta s Vlastou a vsetky babky z babinca a naviac aj Zuzka. My sme navrhli Frantovcom aby po predstaveni prisli rovno k nam, ze si urobime “slimakov” a budeme si moct dat predtym “chowder”, pripadne plnene kapustou bravcove kotlety, ktore uz mame urobene. Jedla dostatok a vina tiez.

Myslim, ze pre dnesny den s pisanim skoncim. Z chvilu bude 7 hodin vecer a to je cas ked sa vzdy pozerame na komedialny serial “Two and half Man”. To je jediny serial ktory sledujem, lebo sa vzdy dobre zasmejem a pobavim na vybornych, trochu sexualne citlivych epizodach. Klara spomenula, ze ten serial ide aj na Slovensku, ale ho davali vo velmi nevhodnom case, nejak poobede, ked nakoniec by ho mohli sledovat nedospele deti. Po nom este ide jeden politicky program z USA na “public TV”, ktory pravidelne v piatok sledujem. Po nom ma uz viacmenej nic nezaujma pozerat a obycajne odidem ku knihe a citam pokial nezaspim. Kedze Klara je prec a ja dohliadam a babysittujem Marianku, asi stvrdnem pred telkou dlhsie ako by som chcel. Este, ze mi robi prijemnu spolocnost flaska bieleho vina. Skoro som zabudol spomenut, ze dnes doobeda este pred odchodom dievcat sme na naliehanie Klary preliali dva demizony cerveneho vina na stabilizaciu. Inac, som viacmenej vyuzival cas mezi pocitacom a varenim na malovanie tej indianskej hlavy. Ukazuje sa, ze sa stavam celkom aktivnym penzistom. Hahahaha!

03 13 10 – piatok.
Uz pred desiatou rano k Marianke prisla pani Maria. Ja som sa vratil z fitka a hned potom sme isli na maly nakup po roznych obchodoch. Pred obedom sme boli nazad doma a po malom obede (polievke) vydali sme sa do kina, kde davali z Metropolitan Opera slavnu Carmen. Prekrasne predstavenie, nielen vynikajuce spevacke vykony ale aj herecke! Medzinarodne obsadenie v hlavnych ulohach. Carmen bola super v podani Elina Garanca povodom z Litvy. Z tej serie, ktore sme videli v tejto sezone, toto predstavenie bolo urcite daleko najlepsie. Vratili sme sa domov nieco po piatej hodine.

Pani Maria hned ako sme prisli referovala, ze mala pri vychadzke s Mariankou vazny incident, ked asi po 20 minutach chodze Marianka dostala nejaky zachvat, tvar jej zcervenala, lapala po vzduchu a srdce jej divoko bilo. Potom sa jej podlomili nohy a isla k zemi. Nejaka pani iduca okolo sa ponukla, ze skoci pre auto a nejako ju nalozili do auta a doniesli domov. Museli ju podporovat z oboch stran, lebo chuda, nevedela stat na vlastnych nohach. Ked sme my prisli domov, bola uz vo svojej normalnej kondicii. Zjedla s gustom veceru a bavi sa na zabavnych programoch v telke. Ja som ostal uplne sokovany, ked mi to pani Maria referovala, hlavne to zcervenanie tvare, busenie srdca, problem s dychanim a kolapsovanie noh. V pondelok ju vezmem k nasmu lekarovi a poziadam o poriadne vysetrenia, lebo to co sa stalo, je nieco velmi cudne, co sme namali moznost u nej vidiet. Nebezpecna vec.

Musim este spomenut, ze Klara, ktora sa zucastnila na babinci u pani Gity, vraj mala fantasticky cas, ze vsetky babky zacali blbnut a cely vecer sa vsetky vynikajuco bavili a smiali. Prisla domov cela natesena. Urobila par fotiek z toho stretnutia a tak chvala, mam aspon nieco moznost prilozit k tomuto prispevku

Kedze som na konci druhej strany, je cas koncit! Tiez chcem dat vediet, ze od zajtra rana prechadzame na letny cas, to znamena ze posuvame hodiny dopredu o jednu hodinu.

Pozdravujeme z Ottawy, kde jar je uz tu, nezvykle na Canadu a specialne Ottawu.

Milan.