Monday, March 01, 2010

Koniec ZOH a ine

Kunstadti na Calabogie, zlava Erik, Jon, manzel Moniky; Shannon, priatelka Erika; Peter; Monika a Rony, Zuzka fotila!
Peter vo svojej najlepsej forme. Tri zlate z majstrovstiev Ontaria - masters Klara oslavovala narodeniny - sladkych 62!!!!! Kolac u Kunstadtov; kyticky z Kosic, kvety z Londyna a Klara v Stittsville v soku! Dva tyzdne sledovania ZOH nas priputalo sediet hodiny v kreslach, je cas zacat sa znovu hybat! Marianka s Klarou to robia pravidelne.

Nech je akekolvek pocasie, Klara vzdy vezme Marianku na prechadzku.

Pred asi tyzdnom nas na dve hodiny prekvapila silna snehova burka s tazkym snehom, trochu nam poskodil strom na backyarde. Rano po nej nebolo ani znamky.

Chudak, vyhladovany coyot sa vybral hladat ranajky v bliskosti nasho bungalowu neviem ci nieco nasiel...
Franta sa vybral do Gatineau Parku na lyzovacku so svojim "haremom" (babincom)
Franta zapracoval a urobil ohen v peci, ktory vyhasol aby dievky mali plny komfort.
Ottawa 02 28 10 – nedela
Je koniec druheho tyzdna ZOH. Posledny den. Za menej ako 12 hodin bude vsetkemu koniec a nas zivot by sa mal dostat do normalnych kolaji ako bol pred dvoma tyzdnami. . Patrilo by sa nejak ohodnotit tie ubehnute dva tyzdne zapolenia v desiatkach disciplin. Neodvazujem sa to urobit, lebo asi by moje hodnotenie bolo nie velmi objektivne. Pokusim sa uviest aspon niekolko mojich dojmov. Hadam najskor, co mnoho ludi povazuje za dolezite, to je pocet medaili ktore jednotlive vypravy na tychto OH ziskali. Este stale ostavaju dve dolezite sutaze, 50 km beh a samozrejme, vyvrcholenie OH stretnutim Canady vs USA v hokeji, Tieto dve ostavajuce discipliny zacnu za nejaku hodinu a to znamena, ze asi stvrdnem pred telkou a nevstanem, len ked budem pripravovat veceru. Aj to musim podla “nariadenia” Klary tak urobit, aby vecera nenarusila sledovanie stretnutia Canady vs USA. A potom ostane uz len zaverecny ceremonial. Pojdeme my zase spat velmi neskoro.

Ale som sa vylakal. Mal som uz napisany ten uvodny odstavec a nacaty druhy, ked mi naraz pocitac zmrzol a nevedel som dostat do chodu mysku, aby som text zachranil. Musel som vymenit mysku, vypnut pocitac a znovu nabustovat. Milo som sa prekvapil, ked som otvoril pocitac a text prveho odstavca bol zachraneny.

Ale aby som sa vratil k nahryznutej teme. Pre Canadu a jej reprezentatov tieto zimne OH boli doteraz najuspesnejsie. Je to kvoli ziskanym zlatym medailam, ktorych mame najviac zo vsetkych zucastnenych krajin 13! Stastne to cislo, lebo je to cislo aj na mojom bungalove. Dnes popoludni, ked sa budu chlapci velmi snazit, mozno pribudne aj dalsia zlata. Pri najhorsom, ked nie zlata tak aspon strieborna. Na 50 km pocitam, ze nebudeme skorovat!

Ked zaverecny ceremonial bude aspon tak uspesny ako otvaraci, potom mozeme byt len spokojni. Dostal som mnoho velmi pozitivnych hodnoteni otvaracieho ceremonialu. Moj kamarat zo Svajciarska Duro, dokonca napisal, ze to bol doteraz najkrajsi ako kedy videl.Podobne to tak hodnotili aj Klarine kamaratky. Vdaka za take hodnotenie! Urcite nevynikal takou pompou ako cinske OH, naopak, by clovek povedal, ze otvaraci ceremonial bol sice skromny ale ludsky s nie velkou ucastou akterov a hadam preto lubivy. Myslim, ze velku odozvu mali aj medaily, kde kazda je orginalna. Vsetky maju motivy povodnych obyvatelov Canady.

Pred asi 20 minutami odstartoval XC ski marathon. Viac ako 50 pretekarov v masivnom starte. Ja som medzicasom pripravil pre mna a Marianku obed. Pred dvoma dnami som navaril hovadziu polievku a je v nej hodne masa a zeleniny. Klara este vcera urobila paradajkovu omacku a tak sa hlavne jednalo len veci ohriat a jest. Hned po obede som pripravil vsetko aj na veceru. Len to vsetko zacat varit a nato je este cas. Budem robit klasicku veceru, kde budem v obale varit tzv. Montrealsky udeny “cornbeef”, ktory budem podavat s varenou zelenou kapustou a zemiakom. Ostava mi urobit len omacku. Uz sme to davno nemali!

Rano o deviatej pre Klaru prisiel Franta s Vlastou a odisli do Gatineau Mts. na poldnovu XC lyzovacku. Tam sa maju stretnut s ostatkom “babinca” a spolu maju urazit najmenej 30 km. Ja som ostal “babysittovat” Marianku. Pani Maria, ktora chodi k Marianke tu bola v sobotu. Klara odisla na navstevu k Lide hned okolo desiatej. Ja som sa okolo jedenastej vybral do kina na komediu a “action” film: “COP OUT”. Minuly vikend to bol SHUTTER ISLAND. Ani jeden ani druhy film sa mi nie velmi pacili. Ale nemal som velky vyber len ist na blaznive horrory ako je THE WOLFMAN alebo najnovsi horror THE CRAZIES.

Ked spominam The Wolfman, to mi pripomina, ze sme dnes na golfisti mali navstevu coyota. Klara urobila nejaky zaber ale coyot bol trochu pridaleko a ona pozabudla si zaber priblizit. V poslednom case nielen my tu v Stittsville, ale hlavne v oblasti Osgoode maju casty vyskyt coyotov. Dokonca sa mesto Osggode rozhodlo najat niekolko strelcov polovnikov a znizit ich mnozstvo. Stalo sa niekolko incidentov, ked napadli male zvierata ako psov ale aj deti. Velmi nezvykle activity.

WOW!!!!! To bol zapas zapasov! Gratulacia Canade ale aj USA! Zviedli neuveritelny boj o zlatu medailu! Bolo mi nakoniec luto americanov, bolo na nich vidiet, ze boli hlboko sklamani aj napriek super hre a snahe! Tak trochu stastie bolo na nasej strane aj ked USA vyrovnalo na 2:2 par sekund pred koncom zapasu a hralo sa predlzenie. Za chvilu ide zaverecny ceremonial a tak svoje pisanie skoncim a zajtra ho dokoncim!

03 01 10 – pondelok
Neviem ako sa vam pacil zaverecny ceremonial. Mne sa velmi pacil, Mal dostojny zaciatok a vesely koniec! Konecne, uz by som nemal pokracovat o Zimnych OH. Kazdy koho to len trochu zaujma urcite ste videli hromady fotiek, clankov a hodnoteni. Ja by som rad este vyzdvihol nezaplatitelny prinos 25 tisic dobrovolnikov, ktori prisli z celej Canady, za svoje peniaze, platili si stravu a ubytovanie a boli v akcii denne dlhe hodiny.

Vcera vecer sa z Collingwoodu vratil nazad domov Peter po doteraz prenho najuspesnejsich Majstrovstiev Ontaria – masters s troma zlatymi medailami. To je prvykrat, ze mu vsetko tak vyslo. Caka ho este niekolko zavodov na Mts.Orford majstrovstva Quebecu, potom znovu do Collingwoodu na National Points race a este dalsie dva preteky a skonci 27 marca na Sun Peaks via Vancouver. Prilozil niekolko senzacnych fotiek.

Ja som zatial sa vratil do fitka a zacal som znovu trenovat, vynechavam vsak nohy lebo aj napriek zakrokom chiropratera mam bolesti v kolene, clenku a svalov predkolenia tak sa neodvazim ist ani na lyze. Tento rok uz asi nebude z lyzovacky nic. Posledne tyzdne mame asi podobne pocasie ako v BC. Len o nieco chladnejsie. Zda sa, ze jar je uz vo vzduchu, sneh sa straca a ked to takto bude trvat este tyzden v Ottawe budeme bez snehu.

Srdecny pozdrav s prianim vsetkeho dobreho.

Milan a spol.