Friday, February 19, 2010

Pokracovanie Zimne OH 2

Ottawa 02 19 10 – piatok
Ale som rychly! Len pred dvoma dnami som umiestnil na bolg moj posledny prispevok a uz sa pustam do dalsieho. Urcite nie z pocitu viny, ze ten posledny som dal na web po skoro dvojtyzdnovej prestavke. Mam par veci o ktorych chcem napisat par riadkov a nechcem to odkladat. Po par dnoch by mi to vyfucalo z hlavy a uz asi by som si nespomenol, co som mal na mysli. Naviac, uz sa mi nechce dychat vypary farieb a stat pred stojanom nad platnom, na ktorom pracujem. Machlim a machlim, nanasam farby, mazem a premaluvavam! Divim sa len ako som vedel pracovat v minulosti so spachtlou. Dnes si pripadam ako uplny zaciatocnik. Tak clovek dopadne ked prerusi nadobudnutu zrucnost na dva-tri roky! Robit portret spachtlou je skutovne obtiazne. Zvlast, ked sa chystam ten portret robit v nanasani fariemb vo vacsich plochach, trochu inac, ako som to robil v minulosti. Uvidim, ako dopadnem…..

Isiel som si sadnut pred telku pozriet sa na “SuperG”. Ako dobre, ze sa konecne usmialo slnko aj na Vancouver a maju senzacne pocasie! Dost snehu a prijemne teplo. Skoda len tych padov a zraneni! Slnko a mierne pocasie mame aj my v Ottawe. Cez noc pripadlo zo dva cm cerstveho snehu ale ten odfukal dost silny vietor. Ten vietor odradil Klaru aby vybehla na bezky a golfiste. Zda sa ze uprednostnuje pozerat Zimne OH. Nezaprie sa v nej telocvikarsky duch. S vacsinou pretekarov je oboznamena, nie len kto su, ale aj ich historiu. Ja sedim za pocitacom pri jedalenskom stole a mam vyborny vyhlad na televiziu. Kde tu mrknem na obrazovku a sledujem co sa deje. Klara vyborne komentuje priebeh a osoby. Prave navrhla, ze by sme si mali do ruk vziat cinky a zaroven trochu posilovat, nie len sediet a cumakovat na obrazovku. My sa nie len unasame vykonmi pretekarov ale aj krasnou krajinou a panoramami BC.

Vcera poobede Klara prehlasila, ze viac nebude varit pocas OH a ze sa chce pozerat a nema cas vidiet prenosy z OH, ked sa musi zvrtat v kuchyni. OK, vsak ja som nerobil ziaden natlak aby varila a zvrtala sa v kychyni. Uz vcera som pripravil ja veceru a dnes rano este pred obedom, ked dievcata odisli na plavaren, uvaril som super specialnu polievku z “morskych priser” podla receptu, ktory bol utajovany viac ako 75 rokov. Je to ”Fairmont Seafood Chowder”. Skutocna pochutka, k uplnej priprave mi chybala len nakrajana pazitka pohodit na hotovu polievku. Ked budete mat zaujem dostat recept, dajte mi vediet, napisem vam ho. Musim ale povedat, ze je to “caloricka bomba”, lebo aby bola vynikajuca, musite dat do polievky dva litre 33% smotany.

Vcera, ked dievcata boli na plavarni, ja som sa vybral do Independent predajne dokupit styri veci, co mi prikazala Klara. Ked som ich doviezol domov a vybral z kufra nakup, tak sa Klara skoro rozplakala, ze ako som sa odvazil urobit taky velky nakup, ze to je poslednykrat, co ma pustila sameho do obchodu na nakup potravin. Doteraz bola vzdy pri nakupoch a tvrdo kontrolovala, co davame do vozika. Dnes som dokonca pocas pisania prispevku a obcasneho sledovania telky pripravil aj veceru. Za chvilu kurcacie stehna budu upecene a my budeme mat mensiu hostinu. Nijak som sa nenalakal, ze musim varit! Vsak to robim uz roky odkedy Marianka zacala byt mimo schopnosti nieco urobit! V davnej minulosti bola vyborna kucharka.

Este som len zacal citat tu druhu knihu o Ayn Rand a uz som neodolal ponuke z Amazon Books (www.amazon.ca) a objednal som si tri knihy. Dve mi uz dorucili a tu tretiu, ktoru najviac ocakavam mi dodaju dodatocne, lebo je este len v tlaci. Tie prve dve knihy su od autora Greg Monterson, horolezec ktory sa pokusal o zdolanie vrcholu K2 a nakoniec skoncil zamilovany do Afghanistanu, ich deti a zacal masivnu humanitarnu kampan. Jeho zasluhou vybudovali v krajine desiatky skol pre dievcata, fakticky v jednej dekade vybudoval 55 skol. O tom napisal knihu, ktora sa stala New York Times Bestseller “THREE CUPS OF TEA”.(Tri salky caju) Po uspechu tejto knihy vydal dalsiu, tiez z Afghanistanu pod nazvom: “STONES into SCHOOLS” s podtitulkom: “Peace with books, not bombs, in Afghanistant and Pakistan”. Davnejsie, asi rok ci dva som hodne pisal o Ayaan Hirsi Ali, jej zivote v Somalii a uteku do Holandska a knihe “INFIDEL”. Dievca nakoniec muselo ujst do USA aby si zachranila zivot, pretoze ju ohrozovali moslimsky extremisti. Teraz je v tlaci jej najnovsia kniha: “NOMAD”.Neviem sa tej knizky dockat! Podobne, pred viac ako dvoma, ked nie troma rokmi, som pisal o krasnej ”kocke” z Lebanonu: Brigitte Gabriel, ktora po uteku z Lebanonu do USA vydala knihu “BECAUSE THEY HATE” (Preto, ze nenavidia). V tychto dnoch prichadza na knizny trh jej najnovsia kniha:” THEY MUST BE STOPPED”, Why we must defeat Radical Islam and how we can do it! (ONI MUSIA BYT POZASTAVENI)! (Preco musime porazit radikalny Islam a ako to dokazeme). Nic mi neostava ako si objednat aj tuto knihu! Ked by som veril v boha, tak by som povedal “Boze, daj mi dost casu vsetko co objednavam, precitat”!

Faktom je, ze kolkokrat sa natiahnem do vodorovnej polohy, (ktora mi najviac vyhovuje) ked citam, tak zacnem mat vycitky svedomia! Obycajne sa citim vinnym, ze takto v pohodli utracam moj cas a mohol by som robit uzitocnejsie veci. Nuz a z pocitu viny, obycajne sa vystriham citat cez den. Najradsej teda citam v noci, ked vsetci spia a tak ja nemam pocit viny, ze nezdielam spolocnost so spolubyvajucimi. Je tu aj druhy aspekt, ze to lezanie v “polohe leziaceho strelca” nijak neprospieva mojej uz aj tak zruijnovanej figure!!! Ano!! A zacina sa to ukazovat nie len na mojej hmotnosti, ale aj na rozmere mojho pasu, ktory zacina byt vacsi ako obvod mojej hrude! Nuz a to je zahanbujuce! Kladiem si casto otazku, co je dolezitejsie zdravy a fungujuci mozog, alebo chatrajuce telo? Samozrejme odpoved je vzdy “v zdravom tele zdravy duch”! Len nejak tazko je udrzat obe pozitivne vlastnosti v rovnovahe, specialne, ked cloveku tak chutna neodolatelne vino, ktore zial, prispieva k nadvahe a sirsiemu objemu pasu, ako by si to clovek zelal!Vsak nejaku radost zo zivota musim mat aj ja!!!!!!!

OK, je vecer po siedmej hodine a v telke prebiehaju vazne discipliny z OH a je teda aj pre mna cas sa trochu venovat aj zapoleniu na poli zimnych sportov! Ospravedlnujem sa, ze nemozem prilozit ziadnu fotodokumentaciu, tu som vycerpal v poslednom prispevku, tak sa musite uspokojit len s mojim textom!

Prajem prijemne pozeranie Zimnych OH vo Vancoveri. So slnkom a modrou oblohou to vyzera lepsie ako na zaciatku s dazom a zamracenym pocasim!

Pozdravujem! Milan