Tuesday, December 04, 2007

Winter blast

Druha velka snehova burka pochovala Ottawu pod 40 cm snehu.
Ottawa 12 03 07 pondelok
Stastni to ludia, ktori ziju v oblastiach nasej zemegule, kde by mala byt sezonna zima a este nie je! Miesto toho, v ramci globalneho oteplovania podla “expertov”, pocasie im praje. Mozu si uzivat prijemnejsieho a teplejsieho pocasia, ako ho v poslednych desiatich dnoch zazivame my tu v Kanade. Tu skor citime, ze prichadza “doba ladova” a nie oteplovanie globu! Pred siedmimi az desiatimi dnami v den, ked prisla k nam Marcela, dostali sme prvu vaznu snehovicu s asi 30-timi cm cerstveho snehu prichadzajucej zimy. Skoro cely mesiac dopredu, ako podla kalendara by mala zacat. Mali by sme byt este jeseni. Odvtedy, kazdy den nieco pribudlo a nieco odbudlo, vdaka odmaku. Posledne dni, to co bolo na zemi zamrzlo pri nizkych minusovych teplotach poslednych dni. Mraz dosiahol az -18 stupnov s “wind child” faktorom. Vcera zacala nova vlna snezenia, nie len u nas v Ottawe! V celej krajine od Victorie BC az po Newfundland! To sa vraj este nestalo, aby doslo k snehovej burke v celej krajine od jedneho pobrezia k druhemu a na severe k tretiemu. Ked sme sa rano prebudili, k predoslej pokryvke snehu, pribudlo dalsich 30 cm a poriadna zima! Cez den este dalsich 5 az 10 cm a do zajtra o trochu viac. Az vo stvrtok sa ma na nas usmiat slnko, aby v piatok sa zas rozputalo zimne, burkove peklo. Vancouver a ciastocne Victoria, kde tak najviac cez zimu prsi, dostali az 40 cm snehu. Prerijne provincie zimu vo vyske minus 28 stupnov. Brrrrrrr a vraj oteplovanie globu? Environmentalisti, “loony” lavica, prebudte sa a okuste Kanadsku zimu!
Vediac dopredu, co sa bude cez noc diat a pocas dnesneho dna, vsetci traja sme sa dohodli, ze nepojdeme cvicit do fitka. Nasim treningom bude odhadzovanie snehu z “driveway”! V mojom pripade aj z terasy. Moj “workout” som skoncil nieco po siedmej hodine rano. Vzalo mi 45 minut vsetko ocistit, aby som dnes poobede vybehol von znovu a odhadzal, to co cez den napadlo. Az teraz vecer prisiel servis ocistit cestu, chodniky a “driveways” vsetkym na nasej ulici. Ja som bol jediny, co som pouzil pohon mojich svalov pri ocistovani hned zavcasu rano. Zo susedstva starcov a stareniek zijucich na nasej ulici, nikto nevystrcil ani len nos vonku za cely den. Podla predpovedi poveternostneho uradu, aky je zaciatok tejto zimnej sezony, caka nas asi rovnaky osud pocas celej zimy. Dlha, studena zima s vela snehom, aku sme vraj nemali poslednych 12 az 15 rokov. Tato sprava samozrejme tesi kazdeho lyziara, lyziarske strediska a vsetky obchody, ktore ponukaju zimne oblecenie, lyze, topanky a inu zimnu vystroj. Ked je sneh, tak sa predava a business prosperuje. Pesnicka, ktora zneje dobre pre Petra, jeho synom a ich businessu. Konecne aj mne! Len co sa vsetko utisi vybehnem skoro na bezky a aj na zjazdovky. Na nasom golfisti je bohate snehu. Marcela uz bola dvakrat na bezkach, a Peter spomenul, ze tiez!

Budem sa musiet asi “udriet” po vrecku a kupit si poriadne zjazdove “carbon” nohavice. Tie co mam su na zaplakanie. Overil som si kolko ma asi budu stat v nedelu v predajni “Sports Check”. Okolo 200 dollarov plus. Potrebujem aj nejake teplejsie rukavice na XC skiing, lebo tie co mam, su nie velmi teple a omrzaju mi v nich prsty. Musim skocit aj do “Kunstads Sports” a uvidim aku zlavu a “deal” mi da Peter? Je cas, aby som aspon pocas Vianoc urobil dobre aj sam sebe! Bol som sa pozriet v Costcu (vase Metro), mali co som hladal, ale nohavice sa mi zdali velmi tazke. Aby som neodisiel s prazdnymi rukami, kupil som dva svetriky pre Marianku.
To sme sa v Costcu zastavili este pred premietanim filmu HITMAN. Ja som isiel do kina na 11:45 za polovicnu cenu a Marcela isla do nakupnych stredisk sa tulat po obchodoch. To bol jediny film z niekolkych premier, ktory isiel v doobednajsich hodinach z mnohych novsich filmov. Nebol zle urobeny a bol celkom napinavy so strielanim, bitkami a zapletkami odohravajuce sa v Rusku. Kto ma rad tento zaner, da sa vidiet! Ja som sa fakticky tesil na film: BEFORE THE DEVIL KNOWS YOU’ARE DEAD. Ten ale davali len v jednom kine v meste. Za tyzden urcite pride do vsetkych kin, potom sa pojdem nan pozriet. Kritika mu dava az 5 hviezdiciek!
Timothy Olyphant - hlavny predstavitel vo filme HITMAN
Tento moj laptop mi v poslednom case sposobuje viac tazkosti, ako by som potreboval. Mam taky dojem, ze baterka, ktora ma udrzovat urcite informacie ako datum a cas je mrtva. To sposobuje, ze ked otvorim pocitac, nechce ma pustit dalej, pokial tu iformaciu neupravim. Nie, ked je normalne otvoreny, ale predtym, hned po zapnuti. Potom neviem ako po uprave ho otvorit. Myslim, ze je cas si kupit novy laptop a tento vyhodit do smetia. Mimochodom, je dost neskoro a pre mna cas odpochodovat od pocitaca a ist sa pozriet v telke na jeden hodinovy program. Asi sa k pisaniu vratim az zajtra po navrate z fitka. Hahahaha, nikde som nesiel!

Zasnezene golfiste po prvej snehovej burke zpred desat dni
12 04 07 – utorok.
Dnesne rano mi pripomenulo davne casy, ktore som v zime prezival este v Mississauge, ked som chodil do prace na piatu hodinu rano. Ked cez noc snezilo, tak som obycajne vstaval o tretej hodine aby som ocistil “driveway” a bol este nacas v robote. Dnes ma nic nesurilo takto skoro vstat, aj tak som sa pozbieral a uz pred stvrtou rano som “veselo” pracoval vonku v tej zime. Do odpratavania terasy som sa nepustil. Nic ma nenahana, moze pockat az sa vratim z treningu ked pojdem? Cez noc nepripadlo vela snehu, par centimetrov, viac bolo len nafukane silnym vetrom. Je 4:30 a prave som si vsimol, ze prislo auto a priniesli mi jedny z novin. ,Je to “Ottawa Sun” v titulke s celostrankovou perfektnou fotografiou fujavice a ludi v nej s nazvom: “WINTER BLAST”. Mesto Otawa tato fujavica bude stat okolo 5 milionov dollarov spojazdit vsetky cesty, otvorit chodniky odpratat z ciest sneh. Niekolko dni prace!

Este nie je 5 hodin rano a ja mam v zaludku hlucnu burku! Musim sa pozriet do ladnicky cim by som utisil ten rozbureny koncert. Nie je to “Viedensky valcik” ale skor idiotsky, vulgarny “rap”. To sa mi casto stava v tuto ranajsiu hodinu. Do oficialnych ranajok je este velmi daleko a ja trpim uz teraz hladom! Blizim sa ale ku konci druhej strany a teda skoro musim s pisanim koncit. Budem mat cas si este precitat dosle noviny a neskorsie dalsie.
Marianka s Marcelou na ceste na plavaren po prvej snehovej burke.
Mal som na mysli este vela o com som sa chcel zmienit. Vyjadrit par pocitov o barbarskych, krvolacnych Islamistoch. Zrejme to musim odlozit na buduce. Hadam spomeniem len skutocnost, ze uz pred par dnami som skoncil cetbu novely DARK HORSE od Tami Hoag a zacal som citat “NEZNAMY STALIN”, od dvoch autorov, zrejme bratov: Zores a Roj MEDVEDEV v slovenskom preklade. Knihu mi poslala Klara po Marcele, ako dar od jej sestry Gretky! Alebo tak nejak. Bude to moja druha kniha v slovencine co citam za poslednych 37 rokov.

Lutujem len jedno, ze nemam ziadne moje autenticke fotky z tejto snehovej burky. Ospravedlnujem sa, hadam niecim len skraslim tento blog! Majte krasny predvianocny cas!
Pozdravuje a praje vsetko najlepsie!

Milan

PS. Niektore fotky este stihla urobit Anka pred jej odchodom