Monday, December 17, 2007

Snow Day

Blizzard, ktory nas postihol vcera, priniesol rekordne mnozstvo zrazok vo forme snehu za december!
Ottawa 12 16 07 – nedela
Neuveritelne! Ked som v poslednych dvoch prispevkoch popisoval, ako nas prenasleduje neustale snezenie, tak dnes je to viac ako kedykolvek predtym v historii decembra. Kolko snehu sa ocakava do zajtra rana! “Record-breaking snowfall set to blanket region”, “Storm Warning” atd. to su titulky v novinach Ottawa Sun. Boli sme varovani este vcera, ze sa do nasej oblasti blizi snehova burka (blizzard), ktora pred par dnami v Texase a blizkych statoch sposobila nesmierne skody a vyziadala si aspon dve desiatky zivotov. Predpoklad bol, ze budeme mat najmenej 30 cm noveho snehu! Uz pocas vecera sa meteorologovia zacali opravovat a ohlasovali medzi 45 az 50 cm noveho snehu.
Marianka v novej teplej sportovej vetrovke (Vianocny darcek) na prechadzke v okoli, este pred blizzardom!
Ked som sa skoro rano zobudil a vybehol sa pozriet, ci nahodou uz nepriniesli noviny, bol som “sklamany” nie len, ze este neboli noviny, ale aj z minimalnych snehovych zrazok. Nepribudlo viac ako 3 cm snehu pocas noci. Rychle som dal na seba nejake oblecenie a hajde von, odpratat to, co spadlo! Naivna snaha! Okolo osmej rana to prepuklo! Zacalo husto snezit a fukat silny vietor. Neustalo do dnesneho vecera a stale pokracuje. Ja som sa vzdal dalsieho upratovania. Konecne mame na to servis! Ten prisiel niekolkokrat a vzdy co to upratal, aby to okamzite bolo zaviate. Dokonca som si vsimol, ze ocistili aj moju driveway, ale uz je zas plna snehu. Trochu dalej od mojho bungalowu je obrovska kopa snehu, ktoru nahrnuli snezne pluhy a bagre.

Pred "vstupom" do nasej sukromnej ulice!
Zajtra urcite nepojdem do fitka! Budem mat co robit odhadzovat sneh nie len z driveway, ale hlavne z terasy. To bude viac ako hodinova robota. Bol som von! Vlastne som len otvoril dvere, aby som urobil nejaku fotku, nie len zo snezenia, ale aj zo zufalcov, co sa snazili prejst, ci urobit si vylet v hlbokom snehu! Vsak sa borili hlbsie ako po kolena a to mali sneznice. Pani, ktora zapasila s dvoma detmi, ako ich tahala na toboggane, ked ma zbadala s kamerou tak sa zasmiala a len povedala, ze ma velku “zabavu”. Ja som jej odpovedal, ze aj ja mam dobru podivanu, ich vidiet bojovat v tom hlbokom snehu. Oni neboli jedini, predtym sa borili v snehu aspon dalsi dvaja odvazlivci. Nikdo vsak na bezkach, len na snezniciach.

Blizzard, ktory nas bombardoval cely den, bol pre par ludi potesenim a pre deti dobrodruzstvom.
Tie fotky, ktore som urobil cez den nestoja za vela! Boli robene za silneho snezenia a je to teda len biela masa snehu. Nieco ako “biela tma”! To mi pripomina od Pala Bielika partizansky film hned po vojne s rovnakym nazvom. Urcite zajtra, ked sa obloha vycisti a ukaze sa slnko, budu sa dat urobit lepsie a hodnotejsie zabery! Dufam, ze budem moct urobit nieco, co bude lahodit oku a umeleckemu citeniu. Musim povedat, ze sme cez den nezahalali. Ja som rano venoval trochu pozornost novinam a spravam, ale zdaleka som neprecital vsetko, ked ma Marcela zacala “bombardovat”, ze je cas ist dole a zalozit na prvu fermentaciu nove dve davky koncetratu. Nevzalo to dlhy cas, hadam nie viac ako jednu hodinu. To nebolo vsetko, potreboval som ulozit do stojanov vo vinnom skliepku desiatky flias bieleho vina, ktore sme flaskovali vcera. Kazdy den sme urobili jeden demizon, cize 30 flias. Spolu 120 flias. Konecne, tie regale v skliepku sa zacinaju znovu zaplnovat! Dostatocne zasoby na nie jeden, ani dva mesiace, ale aj dlhsie. O par flias ma oberie moj bratranec Janko, ked ho priveziem k nam. Vraj uz vysiel zo zasob! Tento vikend som odmietol prenho ist v ocakavani tejto najsilnejsej snehovej burke v mesiaci December. Musel by som ho tu mat niekolko dni, pokial by som bol schopny ho odniest nazad. Lepsie mu je tam.

Konecne aj moj skliepok zacina sa naplnovat flaskami vina

"Bromont Lake" kacica bola skutocnou pochutkou vcera vecer!
Predvcerom som sa trochu trhol ked som bol v predajni “Farm Boy” a kupil som hromadu scallops, aby som ich urobil na specialnej zltej omacke na veceru. Tiez som kupil pekne velku kacicu z Bromont Lake v Quebecu. To je farma, ktora sa specializuje na kacice a produkty z nich. Su to kacice, ktore su aspon jeden a polkrat tak velke ako normalne komercne a su aj tak drahe. Bromontske kacice stoja niekde medzi 22 az 25 dollarov. Mali ich na “sale” – akcii za 16 dollarov. Neodolal som! Uz sa dve hodiny sa peciu a za par minut si budeme pochutnavat na kacici, cervenej dusenej kapuste a knedliku.

Ja som pocas blizzardu mal cas napisat zo dva tucty pohladnic k Vianociam.

Dnesny den, ked sme nemohli nic ineho na praci, konecne som si dovolil sednut na zadok a napisat desiatky Vianocnych pohladnic. Samozrejme, len adresatom, ktori nemaju pocitace a e-mailove adresy. Aj tak bolo toho neurekom a sedel som za stolom v jedalni dobre dve hodiny pokial som to zvladol. Musim sa priznat, ze som podstatne zredukoval mnozstvo pohladnic oproti minulym rokom. Vsetka cest tradiciam, ale je to neunostna vec v dnesnych casoch elektroniky a uplne inej komunikacie a ich moznostiam. Boli casy, ked som posielal az 80 plus pozdravov. Nenormalne mnozstvo. Elektronika nam ulahcuje zivot! Konecne! Chuda Marcela, sa borila v tom hlbokom snehu, aby ich este dnes odniesla do schranky na zaciatku nasej ulice. Obula so moje vysoke cizmy, aby nenabrala vela snehu. Ze sa jej to chcelo odniest???

12 17 07 – pondelok
Ked som sa nieco pred jednou hodinou v noci prebudil, zapocul som nejake hlasy, ako by prichadzali dole z basementu. Natiahol som na seba teplaky a v tichosti som zisiel dole. V basementovej obyvacke zabalena do deky s prehadzovackou TV v ruke, bola Marcela v hlbokom spanku, zatial co telka isla na plne obratky. Nechcel som ju zobudit, len zhasit Tv, ale ked som tak urobil Marcela sa prebrala s ospravedlnenim, ze si zdriemla.. Hahahaha, pekne zdriemntie, ked uz bolo davno po polnoci. Ja som sa uz citil vyspaty a tak som sa pozbieral a isiel som von ukoncit, co nacal nas snezny servis. Vzalo mi to skoro celu hodinu. Silnejsi vietor este asi co to naveje. Do terasy som sa neodvazil pustit. To bude uloha dnesneho dna, mimo ukoncenia tohoto prispevku a umiestnenia na webovu stranku.

Je par minut po siestej hodine rano, -14 stupnov, s ‘windshield” faktorom sa to citi ako ked by bolo -24. Malo co bude v meste fungovat. Niektore skoly sice ostavaju otvorene ale transportacia je zrusena. Mestske autobusy budu chodit, ale ludi ziadaju ponechat auta doma. Blizzard na stastie nesposobil nijaky problem v dodavke elektriky, len kde tu niektore semafory boli vyradene z cinnosti. Mesto Ottawa dostala nieco viac ako 30 cm noveho snehu a my viac na zapade a juhu az 50 cm. Je to silny vietor az 60 km v hodine, ktory sposobuje dalsie vazne tazkosti s upratovanim a odstranovanim snehu. Miesto pondelnajsieho treningu vo fitku si este zapracujem na terase. To splni ukol mat kazdy den nejaku fyzicku aktivitu. Budem musiet asi odviezt dievcata na plavaren a nazad. Chodniky urcite nebudu “pojazdne”!

Je nieco po siedmej hodine rano. Nas svet sa prebudza do jasneho dna s modrou oblohou a slnkom. Vybehol som pred barak, pokial este svietia moje okrasne Vianocne svetla aby som aj z nich urobil zabery. Ci sa vydarili a svetla nebudu rozmazane, uvidime? Urobil som aj par zaberov z terasy, ako sa den prebudza k zivotu. Tu musim poznamenat, ze aj Marcela zacala byt tak trochu posadnuta fotografovanim. To nikdy nebolo, teraz pobieha za nami, ci uz Mariankou alebo mnou a stiska spust hlava nehlava. Hadam len nieco z toho bude, co bude stat zato dat na tuto webovu stranku.

Dalsou vcerajsou cinnostou, do kterej sme sa uz dlhsie priberali bolo prebrat nase veci na oblecenie. Vyradil som a naplnil dva velke odpadkove vrecia satstva, svetrov, kosiel, bluzok a pod. Na 20-teho rano sa ozvala nejaka charitova spolocnost, ze si preto pridu. Stale mam dojem, ze mal by som vyhodit daleko viacej, ale hamovala ma Marcela! Vraj su to este stale pekne, ako nove veci!

Trochu rozmazane Vianocne osvetlenie, skoda ze to nie je ostrejsie.
Ja som sa poriadne zacital do tej knihy “Neznamy Stalin”. Berija, Malenkov, Chruscov, Kaganovic, Trocky, Bucharin a vsetci dalsi akteri komunistickeho terroru. Po prvych sto stranach musel som zmenit trochu citanie o skutocnom masovom vrazdeni, popravach, prenasledovaniach za radsej nieco viac blizke nasim skutocnostiam. Najnovsej knihe v “paperback” vydani. Skutocny pribeh pod nazvom: “The Innocent Man” od autora John Grisham. Teraz tie dve knihy striedam.

Po burke, cista obloha, slnko zacina vychadzat, krasota!
Uz som znovu prekrocil moje tradicne dve strany a tak je cas tento list uzavriet. Skor ako tak urobim chcem kazdemu popriat tie najprijemnejsie Vianocne sviatky, pohodu a stastie do prichadzajuceho noveho roku 2008.

Pohlad rano do nasej ulice!
MERRY CHRISTMAS & A HAPPY NEW YEAR!

Praju: Milan a Marianna