Sunday, November 25, 2007

S bohom Anka, vitaj Marcela

Zima prisla s tazkym snezenim, viac ako 35 cm snehu za dva dni. Presne v den, ked som mal ist pre Marcelu na letiste.
Ottawa 11 25 07 – nedela
Su tri hodiny poobede. V tomto case Anka uz asi vystupila z autobusu na letisti v Montreali. Mozno, uz spaciruje ku okienku British Airways. Zaujmalo by ma, ci jej prijali tie dva velke kufre, bez toho aby musela platit nadvahu. Urcite mala nejaky ten kilogram naviac, ako je dovolene. Viac by ma zaujmalo, ci jej dovolili vziat na palubu dalsi, mensi kufor, ktory sa asi nezmesti do rentgenovej masiny. V takom pripade by musela ho otvorit a nechat ho prezriet ci tam nenesie nejaku vybusninu. Anka uz mala kufre zabalene niekolko dni, pred dnesnym odletom. Aj tak doobedie stravila s prehadzovanim par veci, prebalovanim, vyradovanim a metodickym usporiadanim papierov, dokladov v prirucnej taske. Povodne sme mysleli, ze bude stacit, ked pojdeme na autobusovu stanicu na tretiu hodinu. To by ale prisla dost neskoro. Letecke spolocnosti stale ziadaju aby cestujuci sa registrovali aspon tri hodiny dopredu. Dufam, ze na letisti nebude mat ziadne problemy a jej let do Viedne via Londyn bude tiez bezproblemovy? Prajeme jej stastnu cestu, mile zvitanie sa na letisti vo Viedni s jej dcerou zo Zvolena, ktora ju berie k sebe na par dni!

Vymena straze k Marianke! Jedna Anka odisla a druha prisla - Marcela s Mariankou pred plavarnou.
Jedna Anka odisla a druha prisla. Marcela je jej druhe meno. Ona sa fakticky prvym menom tiez vola Anka. Priletela vo stvrtok vecer priamo do Ottawy. Este ze tak! Noc a den predtym zacalo v juznom Ontariu snezit. Mu sme v stredu dostali asi 8 cm novej prvej snehovej pokryvky. Vo stvrtok akoby sa vsetky certi utrhli a snezilo, niekedy velmi husto a ked den sa blizil k veceru, pribudlo dalsich 30 cm. Este stastie, ze som pre Marcelu nemusel v tej chumeleci ist do Montrealu na letiste. Len tu v Ottawe, od nas zo Stittsvilu asi 30 km. Cesty boli ocistene len stale mokre od soli s ktorou cesty posypali. Isiel som bocnymi cestami, lebo na dialnici by som isiel v najvacsom trafiku. Aj tak som mu neusiel, ked som sa vracal domov s Marcelou po dialnici. Tisice aut, bolo mi to cudne, ved bolo okolo siedmej vecer. Az zo sprav som sa dozvedel, ze u nas v Kanata - Stittsvile na zimnom stadione pojde hokej – Senators vs. Penguins (Pitcburg). Vsetci sa hnali na tento zapas. Ja som na prvom vhodnom exite (Moody Drive) odbocil a domov som isiel cez Bell Corners a Kanatu. Usetril som si aspon polhodinu trcat v tom trafiku. Mimochodom Senatori ten zapas prehrali.

Chuda Canadska diva hus, vsetky odleteli na juh a tuto zabudli!
Anka po sebe zanechala nie len par veci zo satstva, ale aj stovky fotografii z nasho prostredia. Vzdy, ked sa vybrala niekde, ci uz s Lidou a Ladom, alebo s Mariankou vzdy vzala so sebou moju kameru a o sto sest fotila. Robila to s nadsenim a domov si odnasa stovky a stovky zaberov vypalenych na CD. Obdivoval som ju, ze vedela sediet za pocitacom a vsetky fotky zmensovat a prenasat na CD. V mnohych, hlavne poslednych mojich prispevkoch som si vypozical niektore Ankine zabery, aby som okraslil moj text prispevkov. Este par pouzijem, ale co potom? Marcelu som nevidel, ze by niekedy bola fotila. Teraz, ked prisla zima, ja tak akurat pojdem kde tu na lyze, bezky alebo zjazdovky. To vacsinou fotak zo sebou neberiem. Budem musiet naucit Marcelu ako ovladat ten moj fotak a hadam aj ako fotit, aby obcas obohatila nasu zbierku zaberov aj ona. Marcela, ako to pisem, ma upozornila, ze obcas si vypytala kameru, ked chcela aby som bol na zabere aj ja. Tak sa ospravedlnujem!

Kostol v blizkosti plavarne a katolickeho gymnazia je uz skoro pripraveny byt otvoreny!

Peter je uz cely tyzden nazad z treningovej lyzovacky v Colorade. Spomenul, ze tento krat nebolo tak vela snehu ako minule roky. Treningy vraj boli senzacne. Viedol ich trener narodneho teamu USA. Peter sa akurat stazoval, ze ho velmi boleli kolena a to mu trochu ubralo z potesenia lyzovacky. Ja som ho viezol na letiste pred jeho odchodom, ale prenho uz isla po tyzdni Zuzka. Dal si niekolko dni odpocinku a uz tento tyzden sa pridal k nam v treningoch vo fitku. My s Frantom sme zatial makali velmi poctivo, 5x tyzdenne. Ziadne vyhovorky nedovolene. Zajtra je pred nami dalsi tyzden pravidelnych treningov. To bude uz hadam stvrty alebo piaty tyzden co takto trenujeme. Tak dosledny som uz nebol roky! Minule ma Peter poziadal, ze by chcel, aby som s nim isiel parkrat lyzovat a natocil z jeho slalomovych jazd niekolko klipov, aby ich mohol doma studovat, kde robi nejake chyby. Samozrejme vdacne mu to urobim. Miluly tyzden, este par dni pred prichodom Marcely na veceru prisla Zuzka s Petrom.
Minuly vikend Janko, moj bratranec sa rozhodol stravit vikend s jeho dcerou Yvetou v nedalekom Osgoode. To je asi 12 km od miesta kde teraz Janko zije. OK, ved do vtedy skoro kazdy vikend som ho doviezol k nam a tradicne, sme sa vybrali vzdy do blizkeho AMC 24 kina. Vacsinou z piatich az siestich novych premierovych filmov sa vzdy nasiel nejaky, co stal zato vidiet. Kedze minuly vikend nebol u nas, isiel som do kina sam na film: BEOWULF. Reziserom filmu je Robert Zamecki. Myslim, ze on reziroval aj film “300”. Ten cely bol natoceny mimo jednej sceny v atalieroch v Montreali. Tento jeho najnovsi film je unikatny tym, ze pocitace boli pouzite vo vaccine zaberov s technikou specialnych efektov doteraz nepouzitych, ktore su “spectacular”, obdivuhodne! Inac je to Danska rozpravka, kde hrdina Beowulf zabije obludu s menom Grendel. V hlavnej ulohe Ray Winstone a Angelina Jolie v ulohe matky tej potvory, monstra Grendel. Vo filme sa Angelina objavi v plnej nahote.
Marianka dnes nevyzera ako Angelina Jolie, ale v mladosti jej mohla konkurovat!
Myslim, ze Jankovi prospelo, ze neprisiel k nam. S Yvetou sa zastavili v kasine a obaja odisli dommov ako vitazi! Yveta vraj vyhrala sest tisic dollarov a Janko odisiel s troma tisickami. Tomu sa hovori, stastny den! Minule, ked sme tam boli s Jankom ja som nestratil nic, ani Anka, len Janko prehrall 60 dollarov. Tento vikend som Janka nepozval k nam lebo som tu mal babinec! Styri zeny (Marianka, Anka, Marcela a Pierreta). Pozehnany to clovek! To ako ja! Well nie celkom, tolko zien v baraku moze cloveku len vyvolat bolesti hlavy. Aj ked tu bol frmol ako malokedy, bol som rad, ked som v sobotu vypadola na dve hodiny a skocil som do kina na velmi ocakavany film: NO COUNTRY FOR OLD MEN”. Hraju Tommy Lee Jones; Javier Bardem; Josh Brolin; Woody Harrelson. Rezia Joel a Ethan Coen. Obaja bratia su preslaveni s filmami vysokej kvality. Ich vychyreny film FARGO je jeden z mnohych. Tento film sa odohrava v 80 rokoch v Texase a je to nieco ako novodoby western. Vela nasilia, krve, vrazd atd… Vyborne urobeny s fantastickymi hereckymi vykonmi! Nedivim sa, ze mu kritika dava 4 az 5 hviezdiciek. Plne doporucujem vidiet. Je to super drama!
Peter nie dlho po prichode z Colorada, kde bol na treningovom lyziarskom sustredeni.
Nechce sa mi verit, ze som uz na konci dvoch stran a teda mnou urcenym limitom mojich prispevkov. Medzi casom sme pojedli veceru, stihol som vypit jednu flasku vina a druha je pred ukoncenim! Tie dve flasky zas prispeju k zvyseniu mojej hladiny cukru v krvi! Nevadi, aj tak nemam daleko pod drn!

Zo zasnezenej Ottawy vsetkych pozdravujem a prajem jemny zaciatok zimy!

Milan

Ja nie som zrovna monster "GRENDEL", ale ani hrdina Beowulf. Podla par ludi, nie som od toho prveho daleko!