Monday, December 31, 2007

New Year's Eve -posledny den 07

Koniec roku 2007 a dalsi nas caka! Nezahalal som a podarilo sa mi napisat par riadkov este pred jeho ukoncenim! Taky bol nas posledny den roku a par dni pred nim!


Ottawa 12 31 07 – New Year’s Eve
Trochu sa cudujem sam sebe, preco sa pustam do pisania tohoto prispevku v posledeny den roku 07? Ked ukoncim dve strany, budem mat zabavu na cely vecer, umiestnit prispevok na moju web stranku! Vyplni to takto cakanie prichodu Noveho roku. Pokusim sa prispevok dat na moj blog este dnes vecer. To, ked dovtedy budem mat jasnu hlavu a dobre videnie, co je viac pravdepodobne ze nebudem mat. Teraz ma caka, vela prace s pripravou vecere. Fakticky, za nejakych 15 minut musim odskocit z jedalne, kde mam rozlozeny laptop, do kuchyne a dat do rozpaleneho oleja vykosteny kus jahnacieho stehna! Opiect ho zo vsetkych stran a potom dat do rury piect. Ten kus jahnacieho stehna ma 1.3 kg. Bude to viac, ako bohata vecera pre troch ludi! Ja som sa zacal otacat v kuchyni hned poobede. Najskor s pripravou bravcoveho masa na cibuli a hubach pre zajtrajsiu veceru alebo obed, potom som zacal pracovat na jahnacine. Zviazat, aby ten vykosteny kus drzal dobre pohromade. On bol v sietke, ktoru som odstranil, zdala sa mi trochu negustiozna. Napichal som aspon dve-tri desiatky dier a vyplnil s articekovou pastou a cesnakom. Je to pripravene a je cas zacat!
Dnes rano, ked som uz pred siestou hodinou vybehol von, cakalo ma dalsich asi 5 cm noveho snehu. Tych par cm prekonalo Ottawsky rekord snehovych zrazok (115 cm) za mesiac december. Dnes este pridalo niekolko!
Uz sa pecie! Este hodinu a mozem to vybrat, zakryt alobalom na 15 minut, rezat a podavat! Otvoril som vacsiu konzervu uz uvarenych bielych fazul. Okorenil som, ocitronil a zamiesal nakrajanu zelenu cibulkou. To ma byt klasicka priloha podla francuzkej kuchyne. K tomu pojdu zemiaky a trochu z “mint jelly”. Mam pripravenu a uz pred par dnami navarenu vybornu fazulovu polievku. Ale asi nebudem podavat, lebo to hlavne jedlo bude az az! Na Vianocne sviatky som mal urobenu kapustovu polievku, teraz som sa uz druhykrat nechcel opakovat. Marcela sa prave vratila z dnesnej uz druhej lyzovacky, prebehla sa po nasom golfisti, aj ked poobede sneh bol dost mokry a lepil sa. Momentalne pred zotmenim vraj bol Ok. Teraz je jej smena, na ktoru sa podujala – nechat uvarit par zemiakov. Ja pomalicky ukoncujem uz prvu flasku cerveneho vina. K veceri padne urcite este jedna. Pocas dlheho vecera, pre mna neobvykleho, hadam padne este dalsia. Samozrejme, ked medzitym nezaspim. Marcela ma “varovala”, ze ma zobudi a prinuti prist k telke pred polnocou, ze nechce sama oslavit prichod Noveho roku. Ja nemam ziaden problem privitat Novy rok, az niekedy rano po vyspani.
Zima ma svoje caro, ale ked denno denne snezi, clovek zacne uvazovat kde je to "oteplovanie globu"? Mozno v Balli, urcite nie v Canade !!!!!
Dnes som bol uz hore skoro rano, od piatej hodiny. Chvilu som cital prisle noviny, chvilu aj knihu “Double Cross”. Tu knihu pomaly uz koncim a potom ma caka pokracovanie cetby “Neznamy Stalin”. Doobeda dost casu som stravil dole v pracovni. Moj brat Edo ma nahovoril, aby som si nainstaloval novy program “MSN Messenger”, pripadne aj “MSN mail” so zlepsenym programom “Outlook Express”. Nainstalovat to nebol ziadny problem, ale zacat ho pouzivat daleko vacsi! Teraz sa mi biju tie dva programy. Raz mi pride posta do jedneho programu, inokedy do stareho. Venoval som tomu dost casu a zacinam sa v programe ako tak orientovat. Musim povedat, ze spojenie Messengera s bratom bolo bez zavady, dobra a cista pocutelnost, perfektne kamery, nie ako zmatok so Skype, ktory ma zacal v poslednom case z nicoho nic po 15 az 20 sekundach vypinat. Este ma caka stravit na tom programe nejaky cas, pokial to nezvladnem v uplnosti! Co je horsie, ze s tym programom mozem komunikovat len s ludmi, ktori ho tiez maju.
Dievcata, Marianka a Marcela sa casto zastavili pri svojich prechadzkach pred mnohymi domami, kde mali nejaku zaujmavu vyzdobu.
Kedze je koniec roku, tak som bol trochu inspirovany urobit aj nieco uzitocneho v baraku. Odtiahol som sporak, tam bolo bozie dopustenie! Vseliake veci, ktore sa vyliali, spadli dole, stvrdli a tak som to zoskriabal z podlahy a z oboch stran sporaku. Marcela mi pomohla umyt podlahu. Ked som uz bol v zapale takychto prac, vyniesol som hore vysavac a ostosest som vysaval cely barak. Problem, ze po case ma tak rozbolel chrbat, ze som sa nevedel narovnat! Ta staroba to nie je ziadna radost! To nebolo vsetko! Vcera som sa tiez utrhol a upravil som v kuchyni velku skrynu s potravinovymi clankami. Vsetko som vycistil a preukladal. Prvy den noveho roku teda privitame trochu v lepsom poriadku, ako som mal v poslednych tyzdnoch.
Vcera, po kratkom vahani, ist, ci neist, predsa som sa rozhodol, ze si pojdem trochu zalyzovat. Kunstadti mi dali vediet, ze vsetci budu na Calabogie Peaks. Nebol som nejak pozitivne vzruseny ist, ale konecne niekedy musim zacat. Ukazoval sa celkom slusny den, len lahke snezenie! Calabogie su vzdialene priblizne 100 km juhozapadne od Ottawy Je to velmi slusny rezort a dost narocne lyzovanie. Rezort nie len na lyzovanie, ale aj letne rekresacne sporty. Prisiel som tam nieco pred dvanastou. Kunstadti uz davno lyzovali. Ja som tiez mohol hned, ale som si to rozmyslel. Predsa koli polhodine nevyvalim 43 dollarov za celodenny tiket. Rozhodol som sa pockat do 12:30 ked zacali predavat listky na pol dna. Nie zeby boli extra lacnejsie! Normalne na pol dna listok pre dospeleho cloveka je 35 dollarov, pre seniora 25! Aj tak si myslim, ze je to “highway robbery”. Neuveritelne, ta uzasna cena. Mna to sokovalo z dvoch dovodov! Vlani, ked som chodil na Pakenham lyzovat, neplatil som nic, ako senior nad 70 rokov. Na Camp Fortune som mal permanentku za 99 dollarov na celu sezonu od pondelka do soboty, nie na vikendy. Anyhow, dlho som nelyzoval, urobil som asi 5 rund a zabalil som to! Hned po prvom zjazde ma velmi rozboleli svaly na quadricepse a dostaval som krce. Podobne tazkosti som mal aj vlani. Neviem si to dobre vysvetlit, ved som nebol celkom necinny, naopak skoro vzdy, ked sme boli vo fitku cvicili sme aj nohy. Urcite uz na Calabogy nepojdem, je to dvakrat tak daleko ako na Pakenham, ktory je od nas len na skok a ked si zadrzia tradiciu, tak ma lyzovanie nebude nic stat! Ja som sa vcera vybral na lyzovacku. Calabogie Peaks boli napraskane lyziarmi, napriek nehoraznym cenam za denne lyzovanie.
Pred hadam dvoma mesiacmi a nieco, ked som si nechal pristrihnut, ci trochu upravit vlasy Ankou, nemal som vychodisko po tej demolacii, ako vziat masinku na strihanie a zostrihat si vlasy na asi 5 mm po celej hlave. Tak sa mi to zapacilo, ze teraz, ked som sa potreboval znovu ostrihat, urobil som tuto demolaciu na mojej hlave sam z vlastneho popudu. Taky kratky uces vyzera viacmenej tak, ako keby som mal vyholenu hlavu. Rozdiel je, ze ked moj bratranec Janko dostal takyto uces, zaplatil zan 20 dollarov. Mna moj “uces” nestal nic, len 5 minut roboty.

"Posledna vecera" roku 2007. Jahnacie stehno, ktore som trochu prerobil na "well done". Nevadi!
Musim sa pochvalit, ze konecne tuto preslu sobotu som vybehol do kina pozriet sa na ten film, ktory som spominal “The Kite Runner”. Kniha sa mi velmi pacila a musim povedat, ze aj filmova adaptacia nebola zla! Bol to velmi dojimavy film a hadam cez polovicu filmu som slzil a smrkal!

Ako muz, tazko sa k takym citlivym slabostiam priznavam, len ja to nepovazujem za slabost, skor za senzitivnu povahu. Nevadi, rok 2007 je za nami! Prichadza rok 2008, nech je lepsi, ako ten starsi, nech nam vsetkym prinesie dobre zdravie, pokoj a pohodu!

Pripitok vam vsetkym, aby novy rok 2008 bol najuspesnejsi, aby ste boli zdravi, krasni a bohati!
Z rekordne zasnezenej Ottawy vsetkych pozdravuje:
Milan a spol.