Monday, January 07, 2008

Odmak

Pred par dnami takto vyzerala nasa cesta od mojho bungalowu. Vela snehu.

To je pohlad dnes, ked sa oteplilo a sneh sa zacal stracat velkou rychlostou!
Ottawa 01 07 08 – pondelok
Na sporaku uz aspon 45 minut sa ohrieva drzkova polievka. Stol je prestrety. Dievcata tu mali byt uz davnejsie z plavarne. Odisli o jedenastej, plavanie im zacalo od 11:30. Uz je pol druhej a ich niet! Bud je Marianka pomala, ze im to trva tak dlho, alebo plavaren bola otvorena podla rozvrhu na sviatky. Dufam, ze su obe OK, len sa z nejakeho dovodu zdrzali. Konecne, polievka sa nezkazi a obedovat mozeme aj trochu neskorsie. Z tej drzkovej polievky som dnes rano odniesol poriadnu davku Frantovi a Petrovi do fitka. Peter neprisiel na trening, spal, vraj je velmi unaveny z lyziarskych treningov a pretekov. Odniesol som tu polievku do ich busenissu. Ako obycajne, navaril som trochu privela. Dal by som cast zmrazit, zial moja mraznicka je tak natlacena, ze do nej uz nic nevojde a vonku je dnes teplejsie ako v ladnicke. Hrniec nemozem dalej drzat v garazi alebo v mojom studiu. “Here we go”, dievcata prave dorazili! Marianka bola trochu pomala, vsade velke mlaky vody a tak im cesta nazad trvala trochu dlhsie. Idem im a mne dat papat!

V sobotu minuly tyzden, som potreboval skocit do predajne potravin Sobey’s, nacapovat 4 desatlitrove demizony s filtrovanou vodou. Tu vodu potrebujem na zriedenie koncentratu bieleho vina. Aj ked mojim cielom bola voda, neobisiel som pulty s masovymi vyrobkami. Den predtym sme dorazili fazulovu polievku a tak som sa chcel pozriet, co by sa hodilo na dalsiu. Mal som v umysle kupit maso na gulasovu polievku. Ked som ale na pulte zbadal vylozene drzky, nezavahal som. Tie nemaju casto! Dokupil som este dve balenia bravcovych kociek a rozhodol som sa uvarit nieco ako gulasovo-drzkovy hybrid. Hned som sa pustil do pripravnych prac, zatial co ja som rezal na rezance drzky a maso, Marcela sa ponukla ocistit zeleninu, ktoru som ja neskorsie narezal na male kocky. Trochu som sa ponahlal, lebo okolo obeda sme cakali navstevu.

V piatok vecer zavolal Doug Terry, moj byvaly sused este z Mississaugy. Chcel vediet ci v sobotu budem volny a ci sa moze zastavit u nas? Samozrejme, ze bol vitany. Urcite si spomeniete, ze este ked som byval v Mississauge, roky sme spolu chodili aspon 3 krat do tyzdna behat rozne vzdialenosti v spleti parkovych chodnikov. Tri - styrikrat v tyzdni sme chodili spolu aj do fitka, dvihat cinky a trenovat na roznych pristrojoch. Vzdy po treningu som si dali aj polhodinovy cardio trening. Boli sme obaja v dobrej kondicii. Nejaky cas predtym, ako sme my odisli do Ottawy, on sa rozviedol s jeho manzelkou. Dom predali a peniaze si rozdelili na 50/50. Jeho byvala manzelka si kupila “townhouse” a Doug kupil niekde medzi Kingstonom a Ottawou obrovsky kus lesa s nedokoncenou chatou, ci budovou. Na pozemku ma niekolko jazier a cez vikendy sa snazi pomaly tu chatu, ci dom ukoncit. Pracuje ako cestujuci predavac pre nejaky podnik, ktory vyraba rozne stavebne vyrobky.

Ospravedlnujem sa, ze som neurobil par zaberov, ked nas navstivil Doug Terry, moj sused z Mississaugy s jeho girlfriend. Tu je busta, ktoru som z neho urobil pred rokmi. Teraz je to verna podoba!
Samozrejme, ako rozvedeny, stale mlady a fesny chlap, zacal sa pozerat po nejakej volnej kocke a zacal dost intenzivne randit rozne kandidatky. Nie tak davno cez internet sa zoznamil s jednou rozvedenou styridciatnickou s dvoma dospelymi synmi. Na navstevu prisiel aj s nou! Dobre vyzerajuca pani, trochu privysoka pre Douga, stihla a velmi prijemna a zabavna. Chvilu sme posedeli u nas, Doug uz tri roky neochutnal ziaden alkohol, je totalny abstinent, ale joho girlfriend moje vino naramne chutilo. Skocili sme do blizkej Talianskej restauracii na obed a potom este nazad k nam. Ja som ju vybavil so 4 flaskami bieleho, aby mala, ked bude u Douga. On sa mi velmi ospravedlnoval, ze zabudol mi priniest nalozenu, pacovanu srnacinu. Urcite vraj nabuduce, ked sa znovu zastavia. Ja este stale mam od neho jednu vacsu flasu pacovanej srnaciny. To z jeho poslednej navstevy. Velmi ho zaujmali osudy zien, ktore boli pri Marianke. Co som vedel tak som ho informoval. Uz sa stmievalo, ked odisli. Niekedy na jar alebo v lete sa musim k nemu vybrat a navstivit jeho miesto. Skoda, ze som pozabudol z nich urobit par zaberov. Nespomenul som si.

Sneh sa tak rychle topil, ze sa zacali vytvarat male potocky!
Vlastne, za posledny tyzden sme vobec nefotili. Ani Marcela a ani ja, tak tento prispevok nebude mat fotografie, aby ho zkraslili. Sorry, hadam aspon nieco najdem, co som nepouzil. Konecne urobil som dva zabery z dnesneho hmlisteho a mokreho dna. V poslednych viacerych prispevkoch som vela pisal o zime, ktora zacala hned na zaciatku decembra a skoro nepresiel den aby nesnezilo. Tolko toho nasnezilo, ze teraz zaciatkom januara pokryvka snehu sa priblizila k 1.5 metru. Vcera, ci predvcerom sa oteplilo a doslo k silnemu odmaku. Zacalo poprchat a sneh sa naramne rychle zacal topit. Dnes teploty vysli na +7 stupnov a cez noc ma teplota ist este vyssie na + 10. Predpovede dokonca predpokladaju, ze v stredu bude az +13 stupnov. Tento odmak by mal skoncit vo stvrtok. V piatok bude znovu snezit. Vonku je silna hmla, najblizsie dva dni ma vydatne prsat, ale vo stvrtok uz budeme mat slnko. Budem pomyslat ist aj trochu lyzovat!

Urobil som si nedobrovolnu prestavku. Zbehol som dole a konecne som pripravil dve vedra vinneho bieleho koncetratu na prvu fermentaciu. To mi nevzalo dlhsie ako 45 minut. Najhorsie na celej veci bolo umyvat tie vedra v predklone vo vani. Nebola to vobec tazka robota, len bolestiva. Nevedel som sa narovnat, tak som stvrdol v dolnej casti chrbta. Staroba je na ceste v plnom rozbehu! Vcera som sa pozrel do zpatneho zrkadla v aute a trochu som sa zarazil, ked som videl “reznu” ranu na lavej strane nad perami ust pod nosom. Myslel som si, ze som sa musel porezat pri ranajsom holeni! Nic takeho! Bola to dost hlboka, lahko krutena vraska, ktoru som tam este nemal den predtym! Tych zacina byt viac a viac nie len na tvari, ale aj na krku a kde vsade inde!

Susedia, z bungalovu 11. Vlavo to je Harry Slipp a v pravo Jim Heron, ktory zajtra sa podrobi tazkej operacii .

Vcera sa zastavil u nas Harry Slipp, jeden z mojich susedov z cisla 11. Priniesol mi obalku na postu, kluce od ich bungalowu a informaciu, ze jeho spolubyvajuci priatel Jim Heron odchadza do nemocnice a zajtra bude mat velku operaciu, kde mu odstrania velku cast hrubeho a tenkeho creva. Rakovina! Henrry si objednal izbu v blizkom moteli, aby mohol Jima navstevovat, lebo ostane v nemocnici skoro cely tyzden. Jim je 83 rocny a moze sa stat, ze tu operaciu neprezije. Aj ked ano, rakovina moze byt rozsirena aj na ine organy, ze ho moze pohltit. Drzim mu prsty!

V nedelu som sa vybral na jedenastu hodinu do kina na film ATONEMENT. Pozrel som sa do slovnika, nebol som si vedomi vyznamu toho slova. Moze to byt v preklade “usmiernenie; vykupenie; odcinenie; smierenie”. Anglicky film. Seriozna drama! Mozno v buducom prispevku napisem viac.

V hlavnej ulohe Keira Knightley a James McAvoy; reziser Joe Wright, adaptacia knihy od spisovatela Ian McEwen
OK, som na konci druhej strany! Prajem vsetko najlepsie v novom roku!
Pozdravuje Milan