Tuesday, December 26, 2006

Sbohom zelene Vianoce

Stedrovecerny den 2006 v plnej zeleni a slnku.
Ottawa 12 26 06 – utorok
Nejak mi usli posledne poveternostne predpovede. Dnes rano, ked som vstal a isiel si vybrat noviny z preddveri, vsetko bolo pod bielou pokryvkou asi piatich cm mokreho snehu. Cele doobedie vytrvale snezilo a podla cerstvych sprav, Ottawska dolina ma do rana obdrzat az 15 cm. dalsieho snehu. Hned rano som vybehol von s lopatou a ocistil som driveway a terasu. Predbehol som nas snezny servis, ktory prisiel az poobede. K veceru ma vsetko zmrznut tak asi vyjdem este raz von odstranit co sa da. Skoda, ze sa ten sneh oneskoril o dva dni. Mohli sme mat biele Vianoce, takto sme ich mali perfektne zelene a teple.
Prvy sneh a silny mraz sme dostali prvy tyzden v decembri.
Prvy sneh a poriadny zavan zimneho pocasia sme dostali este zaciatkom decembra. Mylil som sa, ked som vtedy tvrdil, ze sneh vydrzi a budeme mat biele Vianoce. Boli zelene a teple, ako si nikto z domorodcov nepamata. Ten trend oteplovania zacal hned v prvej tretine decembra. Sneh odisiel, mraz sa stratil a my sme mali hadam najteplejsi december odkedy sa drzia statistiky. Neboli sme to len my v Ottawe, ale podobne pocasie malo cele Ontario a Quebec, juznejsie oblasti. Zatial zapadne pobrezie Britskej Columbie zazivalo hadam najhorsie pocasie v ich historii. Styri silne vychrice v rozpati niekolkych dni, lejaky, sneh zdevostovali Stanley Park, ze zacal vyzerat ako Vysoke Tatry po minulorocnej pohrome.
Konecne sneh, dva dni neskoro po Vianocnych sviatkoch!
Nedostatok snehu, zimneho pocasia, teplo aj v noci, nebolo nijakym pozehnanim pre business, ktory zavisi na snehu. Na lyziarskych svahoch neboli schopni robit umely sneh a tak lyziarske strediska boli bez navstevnosti, ale aj obchody ktore predavaju zimne vybavenie, lyze a vsetko okolo toho. Peter K. si tazko stazoval, ze nepredavaju, nikto nema zaujem kupovat lyze, ked vonku je + 12 st. zelen a teplo. Mne osobne celkom vyhovovalo nemat sneh lebo poslednych par dni pred Vianociami by som nebol isiel lyzovat z lahsich zdravotnych problemov. Peter, ten odisiel na cely jeden tyzden do Colorada, Denveru na lyzirske treningove sustredenie. Pochvaloval si, ze bol vo vynikajucej forme, vdaka treningom vo fitcentre mesiace predtym. Ked sa vratil odisiel este na jeden tyzden na Mt. Trablant na sever Quebecu, kde mali tak akurat sneh aby mohli trenovat a mat kvalifikacne preteky vychodnej oblasti. V svojej kategorii sa v slalome umiestnil na prvom a v obraku na druhom mieste. Nie zle skorovanie na stareho “capa”. Pre neho to je len zaciatok!
Marianka uz v predvianocnej nalade
Petrovi, tie pravidelne treningy vo fitku prospeli k vybornej lyziarskej kondicii a mne ako sa zda, ze mi trochu uskodili. Nejaky ten tyzden, ci desat dni pred Vianocami som zacal mat nie najprijemnejsie pocity v hrudi. Niekedy to bola sustredena lahka bolest, palenie v lavej vrhnej casti, akoby pod pectoralnym svalom. Inokedy roztiahnuta bolest v plucach, ci na plucach v hrudnej dutine. Druhykrat som rano vstal a nemal som ziadne tazkosti az do obeda a potom to naraz zas prislo. Pojedal som aspiriny, obcas aj nejaku pilulku proti bolesti. Ked po viac ako tyzdni sa stav neupravoval, tak som skocil tesne pred sviatkami k nasmu lekarovi. Ten ma preklepal, povypocuval a poslal ma do labakov na rentgen pluc, EKG, odber krve a dal mi recept na nejaky sprej nitroglycerinu. To keby som mal srdcove tazkosti, co ja si nemyslim. Skor tu nevolnost pripisujem nejakej chripke, prieduskam, ci zapalu pohrudnice a nebodaj zapalu pluc. Nechal som si dokonca pichnut vakcinu proti chripke. Tie “svalove” bolesti pominuli a mam vazne podozrenie, ze tie bolesti v hrudi su sposobene zahou. Tak som vyradil z mojho repertuaru ranajsie dve az tri salky kavy. Prestavam jest paradajky, ktore som mal vzdy k ranajkam a prestavam jest acidicke jedla. Viem, ze by som mal vyradit z konsumovania aj vino, lebo aj to sposobuje zahu, ale zas vsetkeho sa nemozem vzdat!

Vianoce - stedry vecer sme oslavili v trojici s vybornym jedlom a vinom

Tieto neprijemnosti ma viedli k rozhodnutiu odvolat nasu ucast u Kunstadtov na stedrovecernj hostine. Zuzka to neprijala najlepsie, ale nakoniec uznala, ze ked je to nieco “nakazliveho” a bude tam mala Olivia, ze bude mudrejsie ju nenakazit. Absolutne! Zuzka mi v nedelu po Petrovi poslala velkych 5 kusov kapra. Wow! My sme v Mississauge kapra nikde nevedeli dostat. Tu nedaleko je jedna predajna a restauracia ryb La Pointe a u nich sa da objednat aj kapor. Marcela urobila zemiakovy salat a ja som obalil a vysmazil kapra. Predtym sme si dali kapustovu polievku. Toho vsetkeho bolo tolko, ze hlavny chod “The Rack of Lamb” musel pockat skoro dve hodiny, ked sme boli schopni pokracovat. Jedla sa vydarili, chutili, ryba plavala v bielom vine a jahniatko v cervenom. Ja som dokonca zapalil v krbe a tak pohoda bola dosiahnuta az na malickost, ktora nikomu nechybala – pod stromcekom neboli ziadne darky! Tak sa mi to najviac pacilo. Vyhol som sa tej masovej hysterie pobiehania po obchodoch, blaznivemu utracaniu, komercializmu celych sviatkov. Bol som jednoducho “Scrooge”!

Stedrovecernu veceru sme zacali s kapustovou polievkou a trochou kyslej smotany

Klamal som, nebola to celkom pravda! Par darkov predsa len bolo, ale neboli pod stromcekom. Marianke som kupil nove plavky, zimne capice, bluzku atd… Ja som si zas kupil niekolko vaznych knih do ktorych som zahruzeny uz niekolko tyzdnov. Kupil som si aj nejaku vetrovku na lachsie pocasie a dva pary topanok, ktore som hned zacal uzivat. Tak nebol to Jezisko s uplne prazdnymi rukami! Len prisiel trochu skorej a hned rozdaval!

Rozvetvena Kunstadtova rodina, skoda ze sme sa nemohli potesit ich spolocnosti!
Najviac som sa potesil poslednej knihe od autora Mark Steyna s nazvom AMERICA ALONE (The End of the World as we know it). Super bestseller! V kratkom case sa predalo cez million vytlackov v USA a Canade. Mark Steyn je Canadan narodeny v Toronte a zijuci vo Vermonte USA. Pise na vojenske temy, politiku a kulturu a je ho mozne citat v desiatke roznych magazinov a novin po celom svete. Je konzervativne orientovany s vynikajucou stiplavostou jazyka, cynizmom, urazajucou aroganciou, humorom a ostrim perom! Je to kniha roku, “the most talked-about book of the year”. Samozrejme, objektom tejto jeho knihy je Islamsky fasizmus. Islamsky imperializmus a neschopnost zapadu sa postavit do opozicie. Jeho zabavne rozbory, briliantne zarty, pichlave utoky na politicku korektnost, multikulturalizmus, namesacnu lavicu, demograficky upadok Europy, nizku porodnost a velkolepe “vymozenosti”, ktore cochvila nebude mat kto podporovat pre nizku reprodukciu Europanov a Canadanov, nenavratny upadok Europy a mnoho viac! Vysoko doporucujem do pozornosti! Ja ju neviem zlozit dole!

Aj s Mariankou a Marcelou sme mali prijemny stedrovecerny vecer.
Hop! Blizim sa nezavratne ku konci druhej regularnej strany, tak dost! Vianoce su za nami a caka nas prichod Noveho roku. Prajem kazdemu aby bol uspesnejsi a lepsi ako tento co mame za sebou. Vsetko najlepsie, zdravie, pohodu, dusevne a fyzicke bohatstvo!

Konecne zo zasnezenej Ottawy vela pozdravov a priani lepsieho noveho roku!

Milan