Tuesday, January 02, 2007

V novom roku ako na Velkonocne sviatky

Moj kamarat Georg Visny mi poslal par fotiek zo Svajciarskej januarovej zimy, hahaha, zart prirody, zelena trava a poladovica na stromoch!

Ottawa 01 01 07 – pondelok
Este za bieleho dna Marcela zapla vsetky svetla na Vianocnom stromceku, ze uz dlho sa im tesit nebude. Ja som si pred chvilou nalial pohar cerveneho vina z flase, ktoru som nacal este vcera vecer pred polnocou a nedopil. Zapalil som ozdobny “vianocny stromcek” v okne nasej obyvacky a pripravil som krb, aby sme vecer mali este stale sviatocnu naladu. Zajtrajsim dnom sa sviatky koncia a zacneme “zarezavat” v novom roku. Cele Vianocne vysvietenie na baraku a dnu asi zlikvidujem niekedy koncom este tohoto tyzdna. Len co bude nejaky prijemny den, ako napr. dnesny, tak to vsetko rozoberiem.

Aj takato zima vo Svajciarsku ma vela kras okom Juraja Visneho

Pred malou chvilou mi zavolal Peter K. z auta, ako sa vracal z dnesnej lyzovacky a dohodli sme sa, ze zajtra o osmej sa stretneme vo fitku na treningu. Trochu vahal, ci ma alebo nema ist. Ved cele tri dni bol na svahoch a lyzoval, vraj aj by sa mu zisiel jeden den odpocinku. Nakoniec nepodlahol lenivosti a nastojil na tom, aby sme len isli. Pre mna to bude prvy trening od cias predvianocnych, kedy som prestal chodit do fitka a nechal som riesit doma moj maly zdravotny problem, ktory ma zacal uzierat uz nejaky cas. Bolo dost lenosenia, povalovania sa v posteli a je cas zacat moju normalnu rutinu aspon 4 krat tyzdenne navstivit fitko na lahke treningy. Naviac, najst aj odvahu vybehnut na lyziarske svahy a trochu prevetrat pluca na cerstvom vzduchu.

Novorocne skore rano 2007 nas prekvapilo s poladovicovou pokryvkou.

Chystal som sa tak urobit uz vcera. Vybehnut na bezky a prebehnut sa okolo nasho golfoveho ihriska. Prvy vaznejsi sneh prisiel hned po zelenych Vianocnych sviatkoch. Predpovede slubovali az 15 cm, nespadlo viac ako 10 cm. Nestacilo na lyzovanie. Cez noc ten snezny zaklad trochu primrzol a ked sme predvcerom dostali dalsiu davku asi 10 cm, to uz boli idealne podmienky ist na lyze. Vytiahlo sa aj krasne slnecne pocasie a teplota cez den okolo -1 st. Celzia. To vylakalo na bezky mnoho ludi, starcekov a stareniek z nasej “adults” komunity, ale aj mladsich z okolia. Medzi starcekami som chybal iba ja. Teraz trochu lutujem, ze som nevyuzil dar prirody a idealnych podmienok. Motkal som sa po baraku a hladal vseliake vyhovorky, len sa vyhnut ist von a trochu sa namahat. Stareckost a s tym spojena lenivost, zacina definitivne vitazit aj nadomnou. Zda sa, ze ta presla 70-tka ma posunula naraz z “druheho stredneho veku” do stareckeho veku, medzi skutocnych roztrasenych seniorov.

Poladovica narobila nezbedu aj na nasom golfisti. Este predvcerom sme mali idealne podmienky na XC Skiing - teplota okolo +8 st. ktora ma trvat cely tyzden roztopi aj to malo co ostalo

Z vcerajska na dnes este v noci sa prihrnula vlna dazdov. V nasej oblasti to bola poladovica, ktora uplne znicila tie idealne podmienky z vcerajska. Cez den sa oteplilo na +8 st. a tak sa vsetko zacalo roztapat, sneh zo strechy sa uplne stratil, voda sa liala z odkvapovych rin a vonku sa dala citit jar! Perfektny zartik prirody! Prvy januarovy den a vonku ako keby bol april! Nic ineho nas necaka az do konca tyzdna. Len prijemne teple pocasie, kde tu nejaka dazdova prehanka, v noci mraz. Wow, ja sa urcite nehnevam! Na kopcoch sa da lyzovat a to je hlavne. Tu dole v doline, ked nebudeme mat sneh aj celu zimu, len sa tomu potesime! Bude nas stat menej vyhrievanie baraku, sol mi neznici auto, garaz ostane cista a nebudem musiet casto odhadzovat sneh z terasy.

Medzi sviatkami a Novym rokom sme mali navstevu mojho bratranca Janka, jeho dceru Yvettu a zata Stonka.

Cas medzi Vianocnymi sviatkami a Novym rokom nebol nicim vyznamny. Ja som ho prezil viac v leze s knihou v ruke, ako na nohach. Prijemnym prerusenim bola navsteva mojho bratranca Janka s jeho dcerou Yvettou a jej manzelom. Pozval som ich na veceru a ako vzdy predtym aj teraz priniesli hromadu pozornosti. Ja to nemam velmi rad, ale ludom nemozes zakazat, ked chcu nieco priniest. Ako hlavny chod som pripravil “Cornish hens” s plnkou. Recept mam overeny a viem, ze chuti vyborne. Pohraval som sa sice s myslienkou urobit ich na iny sposob, ale vzdal som tu ideu. Experimentovat s novym receptom, ked ma prist navsteva je trochu odvazne, lebo to nemusi dobre dopadnut! Kedze v minulosti uz u mna jedli kapustovu polievku a tiez borsc, utrhol som sa a urobil som novu polievku. Recept som dostal od Barbary T. “Bazalkova paradajkova polievka s krevetami”. Mimochodom, este dnes som ju mal na obed a mam dost aj na zajtra!

Novorocny kratky uces pre Marianku

01 / 02 / 07 – utorok.
Som na seba celkom hrdy! Novy rok som zacal celkom uspesne. Vcera som zapracoval na Marianke. Ostrihal som ju a Marcela jej prefarbila vlasy. Uces sa vydaril, podstatne som jej skratil vlasy, vyzera s tym ucesom velmi mlado. Len keby ju tak nevykrivovalo do pravej strany. Ta predpokladana ciastocna paralyze sa zacina prejavovat na prvej ruke, ktoru prestava pouzivat. To vykrivenie do prava a znizenie ramena niekde medzi 5 az 10 cm je pravdepodobne tiez vysledok zaciatku ochromenia. Znamky postihnutia aj dolnych koncatin sa zacinaju tiez prejavovat. Chuda dievca, ide to s nou dole vodou!

Poobede sme este stihli preliat dva demizony buduceho bieleho vina z druhej fermentacie na tzv, stabilizaciu. To nevzalo vela casu, len teraz dva dni musime vyuzit kazdu prilezitost, ked ideme popri demizonoch a miesat vino, aby sa uplne odplynilo. Mam uz pripravene dve dalsie krabice cerveneho koncetratu. Pravdepodobne dnes poobede ho pripravim na prvu fermentaciu.

Dnes rano uz pred osmou som bol vo fitku a o par minut neskorsie prisiel aj Peter a zacali sme “zarezavat”! Postavil som sa na vahu. Dvojtyzdenne nic nerobenie neurobilo velky disaster na vahe, ta ostala aku som mal predtym. Co sa zmenilo, ze som atrofoval, stratil na svaloch a pribral na brusnom tuku a objeme. Nedal som si nijake novorocne predsavzatia. Nenahnevam sa, ked sa vratim do kondicie, aku som mal pred par mesiacmi. Budem natom pracovat! Co ma prekvapilo, ze vo fitku nebola vobec tlacenica, naopak bolo poloprazdno. Ocakaval som naval ludi s novorocnymi predsaviatami, ktore z mojej praxe nikdy netrvaju dlhsie ako tri tyzdne.

Ked som obdrzal knihu “America Alone”, odlozil som na stranu rozcitanu knihu od Huntingtona “The Clush of Civilization” a ohromne som si zgustol na nej. Tu som docital pred par dnami a som nazad v konflikte civilizacii. Je to tazky a komplikovany text. Nie lachko sa cita! Chvilu potrva pokial ju skoncim, caka ma este niekolko stoviek stran.

OK, blizim sa ku konci druhej strany! Je cas sa rozlucit na niekolko dni. Dufam, ze budem nazad s mojim prispevkom za tyzden. Prajem prijemny zaciatok noveho roku, nech nas neopusta zdravie, stastie, pohoda dusevna i fyzicka!

Keep smiling and take it easy! Pozdravuje

Milan

Dalsi zaber zo Vianocneho Svajciarska od Juraja Visneho