Friday, December 08, 2006

Odlahlo mi!

Rano, vychod slnka po 24 hodinovej decembrovej(06) vychrici. Poladovica!
Ottawa 12 07 06 – stvrtok
Priniesol som si do postele” moj laptop pocitac. To som uz neurobil velmi davno! V minulych mesiacoch, hadam len raz alebo dvakrat! Vonku je este hlboka tma, nieco pred stvrtou rano, ako sa pustam do mojho dalsieho listu a prispevku na moj blog. Ked ho este dnes ukoncim, co by nemal byt velky problem, bude to uz treti prispevok v poslednych niekolkych dnoch. To je ako bombardovanie Londyna z druhej svetovej vojny. Predpokladam, ze mnoho z vas, komu su moje riadky urcene, ste asi este nestihli otvorit svoj pocitac, ci moju web stranku a mozno vam uslo, co bolo v mojich poslednych dvoch – troch listoch. Uznavam, ze nie kazdemu lichoti moj sposob piania. Ospravedlnujem sa, ked je to tak! Ako som ja slobodny pisat kolko chcem a co chcem, rovnako je kazdy slobodny moje listy ignorovat, stranku neotvorit! Ja o tom aj tak nebudem vediet, len v pripade, ze na moje listy niekto zareaguje s nejakou poznamkou. Som samozrejme rad, ked niekoho nieco z mojich prispevkov kde tu zaujme.

Uz sa stalo, ze ked v pondelok som nemal na mojej webovej stranke novy prispevok, obdrzal som telefonat a nie len od jednej osoby, ci je vsetko v poriadku? Tiez sa stalo, ze predvcerom pri telefonckej gratulacii k mojim narodeninam moj kamarat z Blavy poznamenal, ze cita moje listy, ale na problem Islamu, o ktorom som pisal v poslednych prispevkoch sa moze s prepacenim tak “vy….!” Tie casti vraj preskocil! Pocitam, ze nie je sam, aj ini maju mozno podobny “attitude”, pristup k problemu siriaceho sa Islamu. Ja nie, Islam predstavuje sucastne a priame nebezpecie pre nas “zapadny” svet. Nevadi mi, ci niekto cita, alebo necita vsetko co napisem, uznavam, nemusi to kazdeho zaujmat. Mohol by som byt aj trochu sarkasticky a povedat “moj zisk, tvoja, alebo vasa strata,”! Kedze som nie clovek namysleny a zriedkavo sarkasticky, tak by som si nedovolil to takto komentovat. Jedno je vsak iste, ze “je to moj zisk”, prospesne mozgove cvicenie predovsetkym pre mna! Nuti ma pravidelne trochu namahat moj mozog a teda prispievat do znacnej miery k spomalovaniu prichodu sklerozy mozgu, eventualne Alzheimeru, ktory na kazdeho z nas “caka za rohom”!
Este jedna poriadna "snehovica" a bude to takto u nas vyzerat!

Skocil som sa pozriet, ci uz mam dorucene dnesne noviny a do kuchyne naliat si uz druhu salku kavy. Zatial nic, len som si vsimol, ze pocas noci pribudlo trochu snehu. Daleko od slubovanych 10 cm. Den len zacina a teda slubene este moze prist. Na “horach” je ho uz dost, ze vacsina lyziarskych stredisk uz otvorila mnohe “runs”, zjazdove trate. Potvrdil mi to vera vecer aj Peter, ked sa vracal z lyzovacky na Mt. Trablant nazad do Ottawy. Zavolal k voli dnesnemu treningu vo fitku! Trochu som sa cudoval, ked sa rozhodol ist si zalyzovat tak daleko. Ved su to skoro tri hodiny jazdy autom len tam. Je pravda, ze je to najlepsie lyziarske stredisko siroko-daleko a prenho, lyziarskeho fanatika to urcite stalo zato. Konecne isiel s bandou mladych zamestnancov z ich obchodu. Mne by stacili lucky Pakenhamu, od nas nie viac ako 35 km na zapad! Wow, ani som nezbadal a je uz sest hodin rano! Spravy a komentare v radiu, noviny urcite pred dverami a za chvilu sa musim pozbierat ist do fitka. Mudrejsie bude pokracovat v nacatom, ked sa doobeda vratim z treningu. See you later!

Minuly rok nas na Vianoce prekvapila navsteva Katky, mozno pride aj tento rok. Prijemne ma prekvapil Honzo H. z Kincardine, mestecka na Huronskom jazere, ked v gratulacii k mojim narodeninam mi oznamil, ze moju seriu 25 pokracovani spomienok z natacania Vychodonemeckych indianiek zo 60-tich rokov, dal na svoj elektronicky casopis ENIGMA, ako “knihu” na stiahnutie s povodnym nazvom: “Indianska Nostalgia”. Poradil mi, ako si ju “odzipovat”. Hahaha, mne analfabetovy, co sa tyka zipovania a odzipovania. Nikdy som ten program nepouzival a samozrejme, ked som sa pokusal, niekde som to vzdy zvrtal a na obrazovku som dostal len vseliake “haky-baky” necitatelne cmaranice. Dnes rano pri treningu som to spomenul Petrovi, slubil, ze pride vecer a mi to odzipuje! Zavolal soma Zuzke, nech pridu obaja a urobime si ten ostatok kacacich stehien s dusenou cervenou kapustou a salkovymi knedlikami. Z torty, ci kolaca ktoru pripravila Marcela k mojim narodeninam, ostalo viac ako polovica. Tak o zakusok bude postarane. Ostalo hodne aj s “fazulnicovej polievky”, tak ich mozem ponuknut aj s tym! “Indiansku Nostalgiu” mozno vidiet na http://swab.cz/priloznikj/ . Zda sa mi ze Honzo vynechal niekolko poslednych stran a cely jeden pribeh o poslednom filme, rovnako ako moje zaciatky.

"Vianocny stromcek", ked pripravim tento rok tak len pre Marianku.
Ked hovorim o narodeninach, tak tieto boli tie najskromnejsie. Prezili sme ich v trojici s dobrou vecerou cerstvej ryby a dostatku vina, aby ryba mala v com plavat. Povodne z Toronta mali prist nasi kamosi Hana a Bela. Ospravedlnili sa, vecer som vsak od nich obdrzal darcek – knihu “GRILLING COOKBOOK”, The best recipes you’ll ever taste! All recipes triple-tested! Rano som si ju prezrel, boy, vsetky tie recepty vyzeraju nesmierne lakavo! Uz sa tesim na leto!

O najlepsi darcek k narodeninam a k Vianociam sa postarala Klara, ked mi v e-maily oznamila, ze ma pre mna dobru spravu - jednu pani, jej priatelku, ktora rada pride k Marianke a vystrieda Marcelu za rovnakych podmienok. Dala mi jej telefonne cislo a este vcera som jej zavolal a mali sme velmi prijemny rozhovor. Urobila na mna velmi prijemny dojem. Dal som jej prislub, ze ju prijmam a tesim sa na jej spolocnost pre Marianku. Vola sa Anka a je z Kosic, asi v rovnakom veku, ako je Marianka. Pozna dobre Marcelinu sestru a jej manzela. Ked som jej meno spomenul Marcele, aj ona ju pozna a vyjadrila sa o nej len pozitivne. Myslim ze Anka pracovala na Technickej univerzite odkial pozna Marcelinu sestru a jej manzela. Hovori viacerymi jazykmi, ale zial nie anglicky. To bude trochu na jej ujmu, radil som jej sa do anglictiny pustit hned teraz. Za 5 mesiacov moze toho nachytat dost, aby vedela aspon niekolko jednoduchych vyjadreni, fraz, ktore jej umoznia prehodit par slov so susedmi, na plavarni, porozumiet, kde tu nieco v telke, pripadne, ked ju vezmem do kina atd. V ten isty den sa ozval aj Vlado, brat Marianky, ze tiez ma nejaku zaujemkynu, povodom byvalu ucitelku, ktora je ochotna prist a robit opatrovatelku Marianke. Anka bola prva, ktora reagovala pozitivne na moju ponuku a prijala podmienky! Tak to bude ona, kto vystrieda Marcelu niekedy koncom aprila. Ospravedlnujem sa ked musim sklamat niekoho nadeje. Ja si nemozem velmi vyberat takto na dialku a tak sa riadim zasadou “kto prvy pride, prvy mele!”

Boy, ale mi odpadla velka tarcha z mojich ramien. To je vzdy pre mna problem neistoty, ktory ma tentokrat zacal uzierat uz niekolko mesiacov dopredu. Odlahlo mi! Zhlboka som si vydychol a hned som si urobil dalsi vianocny drink “Egg nog”. To mi pripomina, ze popijam caj a nic v nom! Mam tu “Tuzemsky rum” co priniesla este pred mesiacmi Marcela, tak ten caj trochu vylepsim! Mam co oslavovat! Hned ten caj lepsie vonia!
"Vianocne osvetlenie" mam presne take ako minuly rok. Uz je zapnute od prveho decembra.
Sneh sa drzi, Vianoce podla dlhsich predpovedi by sme mali mat biele. Ja uz niekolko dni mam zapnute Vianocne osvetlenie. Este ostava postavit stromcek, tento rok to asi vynecham. Nemam zatial nic pod a velku nechut ist do obchodov.

Ani velmi nemusim, lebo vcera ked prisli na veceru Peter a Zuzka, priniesli mi jednu paradnu lyziarsku bundu, vetrovku, ktoru nosia reprezentanti ATOMIC spolocnosti. Pre Petra je trochu privelka. Este si musim k tomu kupit jedny dobre lyziarske, zjazdove nohavice.

Od Petra som obdrzal krasny dar k narodeninam - lyziarsku paradnu bundu reprezentantov ATOMIC spolocnosti.

Prajem kazdemu najprijemnejsie dni decembra, spokojne prezitie Vianocnych sviatkov a vela uspechov do Noveho Roku! Dakujem za vsetky gratulacie k mojim narodeninam.

Pozdravuje Milan

Dufam, ze Vianocne sviatky (06) privitame v takejto pohadkovej zimnej nalade!