Saturday, December 16, 2006

Zelene Vianoce?

Este na moje narodeniny, zaciatkom decembra sa zdalo, ze budeme mat BIELE VIANOCE!
Ottawa 12 16 06 – sobota
Pred nejakymi dvoma tyzdnami som sa “dusoval”, ze budeme mat biele Vianoce. To bolo po tej snehovej fujavici, ktora po mnohych peknych dnoch sa dohrnula zo “zapadu” k nam, ako “pomsta” zapadu za nas “good time!”. Ako som spomenul v tom liste, nas v Ottawe ta snehovica viacmenej len postrasila s par centimetrami snehu a trochu neprijemnym chladnym pocasim. Dnes ostala uz len spomienka na sneh, mraz a chlad. Na nasej ceste mensia nahrnuta hromada snehu, ked servis prisiel upratat to malo snehu co spadlo. Zda sa, ze sa bude opakovat nedavna historia. Pred par dnami “west coast” bol znovu tazko trestany, ked od Oreganu, cez Washington State, hore po pobrezi Britskej Columbie sa znova priroda rozhnevala a tie oblasti pocastovala silnym vetrom az 160 km v hodine, dazdom, snehom, povodnami a stovkami vyvratenych stromov. Skoda, kde sa len clovek pozrel. Cez milion ludi ostalo bez elektriny, tepla, s poskodenymi autami, domami atd. Hotovy masaker! Rozdiel bude len v tom, ze my v strednej a vychodnej Canade mame byt usetreni a Vianoce privitame pravdepodobne bez snehu. Slnko, teplo, kde tu mrholenie, dazd ale nie sneh! Zelene Vianoce!
O tyzden potom sneh sa rapidne zacal stracat a co ostalo bola uz len spomienka!Par studenych dni a noci, umoznilo v lyziarskych strediskach otvorit jeden alebo dva lyziarske “runs”, svahy. Nie je to ale ziadna slava! Peter K. odisiel na Mt. Trablant na dalsie sustredenie. Vela toho asi tiez nenalyzuju. Ked ano, tak budu lyzovat ako na jar. Vcera bolo + 10 stupnov, slnko, mal som dojem, ze je maj a nie polovicka decembra! Zatial, co si Peter uzival na svahoch v Quebecu, ja som Zuzke robil taxikara. Vo stvrtok som jej bol pomoct odniest z “Good will”predajne kus nabytku, co kupila pre Moniku a jej buducu vnucku. Kupuje nabytok, aby jej zariadila detsku izbu. Vcera som ju zas odniesol na rehabilitaciu do downtownu. Velmi rad, akurat, ze som vynechal moj ranajsi trening. Co je OK v tomto predvianocnom case. Neskorsie poobede sa mi uz do Fitka nijak nechcelo ist. Radsej som sa natiahol na postel, aby som si poobede vypocul posledne vysielanie z parlamentu “Question Period”. Poslanci budu nazad az koncom januara. Ako tu abstinenciu prezijem, neviem ?
Dnes to uz bol pohlad na nas backyard ako by bola jar v plnom smysle slova. + 10 st. slnko, krasny den v polovicke decembra! Zeby "Zelene Vianoce?"
Nie som si isty, ci programy, ktore idu vzdy o piatej poobede, ako je “Politics” a “Mike Duffy live” budu pokracovat, alebo sa znovu rozbehnu, ked sa vratia clenovia parlamentu nazad? Ked nie, bude mi to naramne chybat, ja som skutocny “political junky” – addict! Novy rok bude vsak politicky velmi vzrusujuci. Konzervativci pripravuju novy rozpocet, v ktorom bude vela vseliakych “goodies” pre ludi v ocakavani moznych volieb.! Liberali aj ked nemaju ani dunstu, co v rozpocte bude, vyhrozuju ze budu volit proti! A kedze “rozpocet” je predmetom “dovery k vlade”, ked sa k nim prida este NDP alebo “Block” je po konzervativnej vlade a urcite jarne volby do federalneho parlamentu. Potencionalna moznost, ze sa k moci zas dostanu liberali, ktori nevedia spolknut pilulku prehry z pred roku. Liberalny lider Dion sa zabaluje do zelenej farby, ako popredny propagator prostredia, aby si na svoju stranu naklonil ludi, ktorym zalezi na prostredi. Tych je velmi vela a hrat na ich notu je velmi dobra taktika, aj ked za 13 rokov liberalov u moci neurobili nic v prospech prostredia.

Nedelnajsie ranajky u Zuzky a Petra K. z prilezitopsti navstevy Emila a Alivce M. v OttaweKed to nebudu liberali, ktori sa chystaju zbavit konzervativcov vladnutia, tak to bude separatisticky Block, ktory sa vyhrozuje, ze “podrezu krk” konzervaticom, ked nezmenia poslanie nasej armady v Afganistane z bojujucich jednotiek proti Talibanu na jednotky obnovy a rekonstrukcie Afganistanu Oni mimochodom robia oboje!. Ti separatisticky idioti, maju skutocne na krku blok cementu miesto rozumu. Aj dieta pochopi, ze robit rekonstrukciu, budovat skoly, cesty, vnutorne struktury sa da len, ked je zarucena bezpecnost jednotiek a ludi, co buduju tieto projekty. NDP, ako vydavani obhajcovia ludskych a specialne zenskych prav sa dokonca dozaduju stiahnut okamzite nase vojska bez ohladu, ci Taliban bude znovu vladnut, detom nedovoli chodit do skoly, zenam vychadzat von, ci pracovat! Za male preciny, ze im je vidiet napr. clenok, tak ich pri najlepsom zbiju a pri najhorsom zastrelia. Nie nadarmo Canadania volaju lidra NDP “Taliban Jack”.

Emil M. Zuzka K. a Alica M. na ranajkach v KanateTento problem “konfliktu civilizacii”, kde Taliban je skutocne prikladom totalnej zaostalosti, nabozenskej zaslepenosti a krvavych pohnutok zabijat, mi pripomina spomenut, ze som si cez “www.Amazon.ca” objednal uz spomenute knihy “The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order od politickeho vedca, profesora Harvard University Samuela P.Huntingtona a knihu The West’s Last Chance od T. Blankley. Tuto poslednu som uz skoro docital. Dnes alebo zajtra skoncim, ostava mi len 40 stran. Do tej prvej sa trochu bojim pustit, lebo je plna vseliakych grafov, obrazkov, statistik a pod. Jej cetba mi vsak vyplni moj ziskany cas nedostatkom politickych programov v TV a rozhlase. Co si neviem odpustit, ze omylom som si tie knihy objednal dvakrat a v priebehu troch dni som mal styri. NO PROBLEM! Zavolal som do Mississaugy, kde je odbocka Amozon knih a od nich som dostal jednoduchu direktivu, ako to vratit, ba dokonca som si mohol naprintovat ich adresu aj s predplatenym postovnym. Ostalo mi to len podat na postu. Ku obom kniham sa hadam par slovami este vratim mozno pocas Vianocnych sviatkov. Obe knihy su mojim darkom pre mna. Vianocny stromcek plne vyzdobeny uz krasli nasu “living room”, je identickou kopiou minulorocneho, len z rozdielom, ze pod nim nic nie je a ani nebude.

Viasnocny stromcek ozdobeny!
Comu som viac hrdy je skutocnost, ze som vypisal desiatky Vianocnych pozdravov a odoslal. Ci pridu nacas nie som si isty! Vsetkym, co maju internet poslem pozdrav elektronicky. To je moderna cesta ako odoslat desiatky na jeden sup. Chvilu bude trvat taku pohladnicu pripravit, ale stoji to za namahu!

Zabudol som spomenut, ze minulu nedelu sme sa doobeda na “ranajkach” stretli u Petra a Zuzky K. aj s Emilom a Alicou M. z Montrealu. Prisli pogratulovat k narodeninam svojej dcere Barbare a zastavili sa aj v Kanate. Bolo fajn si trochu pohovorit. Prijemne sme sa zabavili aj u nas zaciatkom tyzdna, ked v utorok prisli zas k nam Lida a Lada P. Ja som spoznal oboch este cez Klaru, ktora sa s nimi zoznamila na plavarni. Odvtedy sa Lida dost casto u nas zastavila na maly pokec. Boli sme este v lete aj u nich na chate.

Lada a Lidia na navsteve u nas!

Pocas “tvorby tohoto listu” tvorim hlavne v kuchyni. Kupil som dnes u masiara vyudene rebra a kus krasneho vyudeneho masa. V Independent predajni dalsiu sunku. Nechal som to cele varit a po troch hodinach robim z vyvaru kapustovu polievku. Bude jej plny, najvacsi hrniec aky mam. Uz sa ukazuje byt celkom chutna. Este do nej potrebujem dat klobasky, vytopenu slaninu a cibulu, cesnak, zemiaky a dochutit. Ta vydrzi hadam az do noveho roku. Chybaju v nej len vysusene huby, musim niekde kupit vyvarit a neskorsie pridat.

Prajem vsetkym, co najmensi predvianocny zhon! Usetrite si namahu a radsej sa oddajte len uzivaniu! Pohar alebo dva vina, nahradia vsetok stres ! Pockajte v klude a spokojnosti, bez stresu na Vianocny vecer a druhy sviatocny den!

Pozdravujem a prajem aspon trochu snehu, nech Vianoce su biele a nie zelene!

Milan