Monday, December 04, 2006

Brigitte Gabriel a Islam

V piatok sa dostavila definitivne zima s davkou snehu, poladovice a vetrom, viac spadne zajtra.

BRIGITTE GABRIEL

Zacinam verit, ze som asi trochu “trhnuty”! Presviedcam sa o tom viac a viac, ked noc za nocou, tyzden za tyzdnom sa prebudzam niekde okolo druhej rano. Niekedy polhodinu pred, alebo po. Dnes to nebolo o nic lepsie! Bol som hore o 1:30 A.M. Vsetko by bolo OK, “dandy-dory”, keby to ostalo len pritom, ze clovek skoci na toaletu a za par minut pokracuje v spanku. Nic takeho! Zavriem oci, najdem si pohodlnu polohu, nic mi vsak nepomaha znovu zaspat. Ked do nejakych 10-15 minut nezaspim, dlho nevaham! Vybehnem do kuchyne postavit na kavu, pretriem oci a okuliare a otvorim rozcitanu knihu! Ked je to vyborna cetba, ako ta, ktoru momentalne citam a koncim, tak som dostatocne rozruseny a na spanok uz ani do rana nepomyslim.

“BECAUSE THEY HATE” (Pretoze oni nenavidia), je prvotinou autorky arabsko-krestanskeho povodu z Libanonu Brigitte Gabriel, americkej obcianky, zijucej uz viac rokov v USA. Knihy, ktore maju cloveku co povedat, citam obycajne s fixkou v ruke a slova, vety a casto cele odstavce podfarbujem, aby ked sa vratim ku knihe druhykrat, mal som zdoraznene dolezitejsie pasaze! Na tuto knihu som spotreboval dve fixky!. Aj v tejto oblasti som asi trochu trhnuty, ked velka cast textov je zdoraznena v zltej farbe. Straca to na vyzname, lebo to najdolezitejsie sa strati v zltom mori. V minulosti som pouzival fixky dvoch az troch farieb, aby som rozlisil dolezite od viac alebo menej doleziteho.
Martha Hall Findlay - moj vyber na vodcu Liberalov

V “zltom mori” sa nasli aj desiatky, stovky viet a odstavcov z poslednych niekolko knih Oriany Fallaci; Sama Harrisa a Richarda Dawkinsa. Ked som precital posledne dve knihy od Oriana Fallaci, dovolil som si navrhnut, ze obe jej knihy by mali byt povinnou cetbou, nie len pre studentov, ale vsetkych dospelych ludi zijucich v Europe a Amerike! Tato posledna kniha “Because They Hate” by si zasluzila presne taku pozornost, ako knihy nebohej Ariany! Brigitte Gabriel, sarmantna mlada dama, prezila v Lebanone Islamsky terror a teraz zasvatila svoj zivot v tejto knihe v svojich clankoch, prednaskovej, osvetovej cinnosti na univerzitach a roznych spolocenskych organizaciach, odhalovat krvavu, skaredu tvar Islamu, ich fyzickemu a theokratickemu terroru a nasilia po celom svete! Poukazuje na dnes uz otvoreny umysel Moslimov, neskryvanu snahu ovladnut cely svet, podmanit a prevratit ludi na ich vieru, dobrovolne alebo s nasilim. Kto sa neda - zabit, odrezat hlavu, nastoknut na kol, povesit, mucit atd., ako im prikazuje Koran a ucenie Mohammeda!
Bob Rae byvaly NDP premier

Niekto, kto cita moje riadky a mnohe moje posledne prispevky v blogu, moze mat dojem, ze som trochu “paranoid” z Islamu, ze venujem prilis velku pozornost hnutiu, ktore hadam si nezasluzi az taku pozornost. Lepsie byt paranoid, ako mrtvy! Ked si niekto mysli, ze dnes najvacsim nebezpecim pre ludstvo je oteplovanie planety, nebezpecne “greenhouse” plyny, znecistenie ovzdusia a cely ten nonsens okolo Kyoto protokolu, tak vrele doporucujem sa lepsie pozriet a zamysliet sa, co zabija ludi v stovkach a tisicoch okolo sveta mimo prirodnych katastrof ako tsunami, povodne, tajfuny, hurrikany atd.. Je to hlavne terror a nasilie, ktore pachame jeden druhemu v mene nejakej mytickej “entity” – bytnosti. “Allahu Akbar”, to je pokrik ked Moslimi zabijaju, to je pokrik, ked oslavuju smrt, mucenie, nasilie pachane na nevercoch, Krestanoch, Zidoch a inych. Dokonca na vlastnych, ktori su trochu inej fajty (vid sucastny Iraq). Nebohy Ayatollah Khomeini prehlasil: “Najcistejsia radost Islamu je zabijat a byt zabity pre Allaha”.
Michael Ignatieff

V poslednom blogu som viacmenej zartovne utratil par slov na temu “pomsty”, ze konecne aj “na psa pride mraz” a ze pomsta “zapadu” bude sladka za ich mizerny cas a za nas “good time” na vychode v predchadzajucich dnoch. Minuly piatok, ako bolo predpovedane, zima zavitala aj k nam v Ontariu. Sneh, poladovica, vietor atd. My v Ottawe sme boli usetreni toho najhorsieho. Serioznu vychricu, vietor, poladovicu trvajucu 60 hodin, strata elektriky na niekolko dni, zima, vyvratene stormy atd. postihlo niektore oblasti dole na juhu . Viac je na ceste, aj ked vonku prekuklo slnko. Lepsie to uz na niekolko mesiacov nebude. Mne to nijak nevadilo, ja som nevystrcil nos z baraku a vacsinu casu som stravil natiahnuty na posteli pozerajuc vynimocne telku.

Bolo to “LIBERAL LEADERSHIP CONVENTION”, co ma drzalo skoro tri dni nalepeny k televiznej obrazovke. Napriek tomu, ked politicky nepodporujem liberalov a ze sa povazujem za klasickeho liberala, aj ked ich nevolim, je vzdy mudre im venovat pozornost, vediet kazdy krok politickeho oponenta a ich politicku platformu. Skoro pred rokom liberali stratili volby po 13 rokoch u moci. Hned potom byvaly prime minister Mr. P. Martin sa vzdal vedenia strany. Zacal pretek a kampan, kto bude novy vodca. Pred nejakymi mesiacmi na startovnej ciare bolo 12 kandidatov. Tesne pred kongresom strany uz ostalo len 8 zaujemcov o tuto poziciu – 7 trpaslikov a jedna snehulienka. Ta “snehulienka” Martha Hall Findlay sa mi zo vsetkych najviac pacila. Nie len preto, ze je velmi peknou, 40-tnickou, sarmantnou a mudrou damou, ale hlavne mi imponovali jej politicke nazory vyborne artikulovane. Zial, mala najmenej delegatov a tak po prvom kole volieb vypadla. Skutocny boj zviedli posledny traja kandidati byvaly minister v liberalnej strane Stephane Dion, byvaly NDP premier Ontaria Bob Rae a hlavny contender Michael Ignatieff, ktory od zaciatku kampane viedol. Aby som to nepretahoval, po stvrtom kole a roznych manevroch vitazom sa stal najmenej ocakavany kandidat Stephane Dion z Quebecu.
Stephane Dion - vodca Liberalov

Dnes, v “Questions Period” liberali uz sedeli v inom usporiadani a otazky hlavne davali siesti kandidati na cele s novym vodcom S.Dionom. Myslim, ze nebude nejakym vaznym protivikom S.Harperovi, sucstnemu konzervativnemu Prime Ministrovi. Ukazuje sa, ze mozeme niekedy na jar ocakavat nove volby do federalnej vlady. Predsa len konzervativci su v mensine a bud oni, alebo vyjadrenim nedovery opozicie mozu strhnut novu kampan a volby. Vela bude zalezat ako hladny po moci budu liberali.

V mojom poslednom blogu som znacne porusil mnou urceny limit dlzky mojich prispevkov. Dufam, ze ta predlzena extra strana neurobila nikomu tazkost pretlct sa cez moje riadky a hlavne preklad textov z toho TV klipu o konflikte civilizacii.

Posledne dni som obdrzal mnoho pisomnych, telefonickych a elektronickych gratulacii k mojim narodeninam. Chcem sa touto cestou podakovat kazdemu, kto si spomenul, ze som dalsim rokom blizsie a blizsie k nenavratnu! Dakujem, je to od vas vsetkych velmi mile a lichotive!

Oslavovat sa nebude, bude to ako kazdy iny den, akurat som si vsimol ze v kuchyni sa nieco pecie. Asi nejaky ten kolac alebo torta. Nie je potrebne, ale vdaka!

Pozdravuje a prijemne dni zimy praje

Milan