Friday, March 10, 2006

HRUDKA -Cholesterova bomba?!

Ocakavame 24 hodin nepretrziteho dazda. Je rano, nieco po deviatej hodine.Vydatne zacal padat mrznuci dazd, ktory ma trvat az do popoludnia. Bude to pekna pohroma na cestach! Skolske spravy (schoolboards), preventivne zrusili dopravu studentov skolskymi autobusmi. Napriek tomu, skoly ostavaju otvorene a nahnevani rodicia maju problem dopravit deti do skoly a seba do zamestnania. Toto sa deje v priebehu zimy mnohokrat. Rozhlasove talk shows maju postarane o predmet rozprav, ked rodicia, riadne nastvani vyvolavaju aby si ulavili. Ja som zas nakureny, ze nemozem pocuvat nejake zaujmavejsie politicke debaty. V ramci prevencie mozneho zranenia pri chodzi po poladovici, z pozicie mojej zodpovednosti za zdravie oboch devuch, hahahaha, ako najvyssia autorita domacnosti, zrusil som dnesnu navstevu plavarne. V takom necase je urcite mudrejsie ostat v baraku a pozerat sa cez okno na vycinanie prirody a ako sa golfove ihrisko meni na klzisko. Povodne Klara navrhla, aby som pre ne prisiel na plavaren a odtial na pravidelny tyzdenny nakup. Ani jedno ani druhe sa dnes nebude konat. Vsak aj zajtra je den a do vtedy sa situacia urcite vykrystalizuje. Ostava mi len dufat, ze ten 24 hodinovy dazd nas nevytopi, ako sa stalo pred casom.
Kedze sa nikam nejde a necaka nas priprava obeda ani vecere, mozem sa v klude venovat pisaniu. Na obed budeme mat zvysok morcacej polievky. Kedze nam vcera dosli pecienkove halusky, Klara uvarila rezance. Na veceru bude bravcove pecene s cervenou kapustou a knedlikom. Zbytky z vcerajsej vecere. Naviac, Klara este vcera pripravila HRUDKU, vychodniarsku specialitu, ktora sa podava pocas Velkonocnych sviatkov so sunkou a chrenom. Nas velmi dobry kamarat Sano B. ked som mu to spominal niekedy davnejsie, nazval hrudku kalorickou a cholesterovou bombou! Hrudka je uvarena z litra mlieka, 10 vajec (na jeden dcl. jedno vajce) a dalsich prisad, ako su hrozienka, vanilkovy cukor a trocha soli. To sa vari za staleho miesania, kym sa nevytvori nieco ako tvaroh. Ten sa v utierke vystiska a necha odkvapkat. Tento vysokoproteinovy produkt zboznujem, never-mind cholesterol! Zvlast teraz, ked som sa konecne prebral z mentalnej a hlavne fyzickej letargie! Potrebujem trochu viac proteinu a energie k mojim sucasnym fyzickym aktivitam.

Je stvrtok. Od nedele som bol 3x vo fitku trenovat a 3x lyzovat. Vo fitku sam, Peter trenuje teraz viac na lyziarskych svahoch. Lyzoval som vzdy s niekym. V nedelu s Klarou, v pondelok so Zuzkou a vcera s oboma. Dokonca sme so sebou vzali aj Marianku, pri ktorej sme sa striedali v dozore. V poslednych dnoch sme mali prijemne pocasie, same slnko a teplota slabo pod nulou. Perfektne pocasie! Jedinym negativom na svahoch bolo mnozstvo santiacich deti a mladeze. Zajazdy z roznych skol. Zajtra ma caka znovu fitko a poobede idem hrat tenis. Zuzka ma este predvcerom zverbovala. Do stvorhry im vraj chybaju dve zeny. Poziadala nie len mna, ale aj Petra. Tak to bude zmiesana stvorhra. Ja budem urcite najslabsi hrac! Kto bude hrat so mnou, nebude ten najstastnejsi. Zrejme to bude Zuzka, ktora odmieta hrat s Petrom na jednej strane dvorca. V lete som bol obycajne jej partnerom ja. Superi nas pravidelne vybili. Zvycajne mojou zasluhou! Tenis som hraval pravidelne, kym sme zili v Montreali. Odstahovanim sa do Mississaugy skoncilo moje sportovanie. Ostalo mi len chodenie do fitka a obcasny vybeh do parkov s mojim susedom Dougom. Prestahovanim sa do Ottawy v tejto oblasti nastala velka zmena. Po 33 rokoch som znovu zacal rekreacne lyzovat, ci uz na bezkach alebo zjazdovkach, chodit dalej do fitka a cez leto trochu hravat tenis a raz zacas na bicykel. To vsetko vdaka Kunstadtom, oni su velmi sportovo zalozeni! Ci sa mi to paci alebo nie, ked s nimi chcem tancovat, musim sa im prisposobit. Good for me!!!

10/03/06 – piatok
Na ranajky som si ukrojil poriadny kus z tej hrudky. Kedze nemame doma sunku, nakrajal som si par kuskov z udeneho morcacieho stehna, chren a na zaver som si dal hrst vitaminov a mineralov. Super ranajky!

Zda sa, ze pocasie sa trochu umudrilo. Je sice zamracene s lahkym dazdom, + 8 az 10 stupnov. Kazi to len silny vietor. Nebude to vsak prekazkou aby sme isli na na nakup. Dame doporiadku a nakrmime Marianku. Na plavaren nepojdu, dnes tam bude vela deti, skoly maju tzv. PD Day.

Od nedele zacina tzv. March break, cize jarne prazdniny. To je pre tisicky vysokoskolskych studentov masivne stahovanie dole na juh do tepla, Cas divokych zabav, partiing, opijania sa a samozrejme sex, sex, sex! Mladsi, co ostavaju doma, budu zas okupovat vsetky lyziarske svahy. Dlhe fronty na vleky! Odradzuje ma to ist lyzovat! Hadam sa vyberieme na nejaky film. Uz aspon mesiac ak nie viac, som nic nevidel. Urcite by som si rad pozrel CAPOTE. Kritika mu dava 5 hviezdiciek z moznych 5! Rad by som tiez videl TRANSAMERICA, 4 hviezdicky; EIGHT BELOW, dojimavy film z Antarktidy o skupine taznych psov Huskies a ich prezivani v tazkych podmienkach ponechanych samych na seba. Z akcnych filmov: FIREWALL; RUNNING SCARED a 16 BLOGS!

Uz som spomenul, ze sa preberam nie len z fyzickej ale aj mentalnej latergie. Zapricinene to bolo tym, ze som sa venoval politickemu dianu a v poslednych tyzdnoch k tomu pribudli OH. Nevedel som sa odputat od telky, radia, novin a uplne som zanedbal knihy, filmy, kulturu. Valal som sa v posteli ako tulen! Vsetko musim napravit! Kazdy den citam niekolko hodin, najcastejsie skoro rano od druhej, tretej v noci. Za posledny tyzden som zhltol hned dve knihy. Len co sa trochu viac otepli, zacnem aj hadam nieco tvorit. Mam rozpracovanu jednu vodovku. Dostatok hliny na modelovanie, staci len zacat tvorit! Kedy sa boze, k tomu dostanem?!Predpovede naznacuju, ze cely buduci tyzden budeme mat teplejsie pocasie okolo +5 az 10 stupnov. Je cas kupovat steaky, rebra, kotlety a pod. na B.B.Q a slavnostne zacat grilovat. Terasa je cista, len je este trochu priskoro jedavat vonku, zatial posluzi aj jedalen.

Myslim, ze som uz vycerpal vsetko co som mal na mysli. Marianka uz pojeda ranajky a to je cas sa ist obliect a vyrazit na nakupy.

Z Ottawy prajeme prijemny a skory prichod jari!

Pozdravuje
Milan a spol. Otawa 09/03/06 – stvrtok


No comments: