Wednesday, March 22, 2006

Prve jarne dni?

Posledne dni zimnej sezony 2006!

Poslednu nedelu som vam neumyselne trochu poplietol hlavu. Nic vazneho sa nestalo, len som sa trochu unahlil. Po mnohych hodinach pokusov sa mi nepodarilo umiestnit na moj blog par fotiek, Nikdy predtym som nemal taky problem. Nie a nie zistit pricinu. Aj tak som nato neprisiel. Popoludni vycerpany a rozladeny z mojej neschopnosti som to vzdal.Az neskor som nasiel cestu ako s pocitacom a jeho tvrdohlavostou vybabrat! Poslal som kratky e-mail s ospravedlnenim, ze som sice text mojho listu uspesne umiestnil na blog, ale bez fotografii. Ked som odoslal ten kratky e-mail, pokusil som sa vratit pocitac 3 tyzdne dozadu, ked vsetko pracovalo ako malo. Restauroval som programy ako boli vtedy. Trvalo to dve ci tri minuty a hurrrrrra, bez problemu som bol schopny tie fotky umiestnit. Pritom som nic z pocitaca nestratil, len som pravdepodobne vyradil nejake hluposti, ktore som asi urobil. Stiahol som nazad text bez fotografii a vymenil som ho za ten s fotkami. Niezeby tie prilozene fotky hrali nejaku ulohu, su viac menej dekoraciou a narusia trochu monotonnost textu. Hraju len esteticku a informativnu ulohu.

Klara na vylete v "maple country'

Bol som tak zaujaty vyriesit ten problem, ze som odmietol velmi lukrativnu ponuku ist s Klarou jej priatelkou Lidiou a jej manzelom na vylet nejakych 100 km od Ottawy do “maple country”. V tychto dnoch, ci poslednych dvoch tyzdnoch, farmari a majitelia lesov maju “zatvu” javorovych stiav. Odparovanim a ktovie este akymi procesmi vyrabaju Canadsku vyhladavanu specialitu “maple syrup”. Na vyrobu jedneho litru syrupu sa spotrebuje 40 litrov stavy. Su to pravidelne rocne pute tisicov Canadanov navstivit a pohostit sa specialitami javoroveho syrupu a jedlom obycajne z diviny v restauracnych a vyrobnych zariadeniach. Klara si vylet velmi pochvalovala aj ked nevedela vsetko zjest, co jej bolo servovane. Zastavili sa dokonca aj na ich chate, kde tiez pobudli nejaky cas. Klara ich pozvla aj k nam na drink. Neostali dlho ale boli veselou spolocnostou. Ja som Klare zveril moj fotak, urobila par zaberov, hadam nejaku fotku prilozim, hlavne pre nedostatok inych.

Klara a Lidia na ochutnavke javoroveho syrupu

V pondelok sme sa vybrali oslavit prichod prveho jarneho dna lyzovackou na Pakenhamskych svahoch. V rozhlase ohlasovali, ze jar prichadza oficialne 20-teho marca poobede. Skutocny prvy jarny den sa oslavuje, ci vita az 21 marca. Anyhow, doobeda sme sa za pekneho slnecneho pocasia vybrali lyzovat. Prvu pecku do tvare sme obdrzali ked sme sa dostavili pod zjazdove trate, ktore boli prazdne, vleky nepremavali a na rozlahlych parkovistiach ani jedno auto. Wow, ale sme so sebou vybabrali!!! Ziadna oslava prveho jarneho dna na lyziach sa nekonala. Zamestnanci dostali dva dni nahradneho volna za dlhe hodiny prace pocas “march break”, jarnych prazdnin, kedy na svahoch boli stovky skolakov a mladeze. Trochu znechuteni sme sa akurat zastavili na chvilu pri Pakenhamskom moste a peknych perejach a vratili sme sa domov. Skoda, bola to prilezitost vyuzit cas lyzovanim, ked pri Marianke bola Pierretta.

V ocakavani, ze pojdeme v pondelok lyzovat trochu som vahal ci mam alebo nemam ist rano do fitka. Porazil som vtierajucu sa lenivost a isiel som. Bol som rad, ze ked nevysla lyzovacka, aspon nejakej fyzickej aktivite som sa v ten den venoval. Mohol som bez vacsich vycitok sa natiahnut a vyrazne pokrocit v cetbe dalsej Kellermanovej knihy RAGE. To je jeho predposledna kniha uz v “soft cover”. K jej docitaniu mi chyba uz len par stran! Vzrusujuce citanie! V predaji je uz jeho najnovsia kniha GONE v “hard cover”, tvrdej obalke.

Nelenosil som ani posledne dva dni. Mam za sebou uz treti trening za posledne tri dni tohoto tyzdna. Zacinam vitazit nad svojou lenivostou a pohodlnostou, co je pekne. Len neviem, ako dlho. Ocakavany vysledok sa zatial nedostavuje. Lepsia kondicia ano, strata mojej hmotnosti nie! Abdominalny tuk pretrvava, nechce sa vzdat prostredia ktore mu vyhovuje. Peter z Majstrovstiev sveta je uz nazad! Prisli vcera. U Kunstadtov bola aj dcera Monika, jej manzel Jon a ich velky pes Suzy! Chuda Zuzka mala a este ma poriadny poplach - tolko ludi v baraku! Nie len ich vsetkych krmit ale aj nocovat. Este stale je u nich Petrov kamarat z Nemecka. Zuzka mi vcera vecer zavolala, ci nemozem prist s nejakym indianskym menom pre jeho mladeho psa, velky ovciacky pes dlhsou bielou srstou! Po kratkom studiu mojich indianskych knih, prisiel som s asi 25 indianskymi menami. Yuma; Luna; Ponka; Revan;Yukon; Rockie; Pima; Chato; Smoke atd.. Neviem, kedy sa Peter odvazi zacat so mnou trenovat? Nemam problem cvicit aj sam, ale urcite je prijemnejsie mat treningoveho pratnera a hlavne povinnost dostavit sa na trening, ked je tam partner.

Pred niekolkymi dnami som si precital jeden velmi zaujmavy clanok rozoberajuci priciny prebudzania sa islamizmu, hlavne v tej skaredej extremistickej podobe, siriac po svete strach, terror, totalitarizmus a ideologiu stredoveku. Autor, okrem vybornych postrehov pricin tejto siriacej sa nabozenskej cholery stredoveku, spomenul v tej suvislosti aj dve knihy od autorky Oriana Fallaci: THE FORCE OF REASON a knihu THE RAGE AND THE PRIDE! Cez internet som zistil, ze nasa predajna knih Chapters.ca ju maju. Objednal som si obe knihy. Velmi sa tesim, ze pre zmenu budem moct citat nonfiction o inom realistickom type horroru a teroru, ktory v skutocnosti ohrozuje nas vsetkych, nase slobody a sposob nasho zivota!

Dievcata sa vratili pred chvilou z plavarne! Ja som ohrial na obed hovadzi gulas, ktory pred dvoma dnami uvarila Klara, presne pre tento ucel. Je vyborny! Prisli domov za krasneho slnecneho pocasia. Dnesny den je posledny, ked este stale mame minusove teploty. Zajtra sa ma vsetko otocit a caka nas +8 stupnov a mozny dazd. Na najblizsie dni teplo (plus 5 st.). Konecne, hadam toto bude smrtelna rana zimnej sezone! Bezky na XC skiing sme uz odlozili dole do basementu. So zjazdovkami sa neponahlame, hadam este nieco snehu ostane a cez nadchadzajuci vikend, ci buduci pondelok este vybehneme si zalyzovat. Zalezi, kedy sa u nas objavi Katka Ch. Chystala sa ist na par dni do Quebecu a na navstevu ku Barbare a Gabimu. Spomenula, ze cestou zpat by sa hadam zastavila aj u nas. Jej navsteva vzdy potesi!

Neocakaval som, ze napisem plne dve strany! Chcel som len list zacat, aby som nepozabudol na veci ktore sa udiali s umyslom, ze ku konci tyzdna co to dopisem a az potom poslem. Well, zda sa, ze list odoslem este dnes. Sorry, ze tak casto otravujem!

Z prebudzajucej sa jarnej Ottawy pozdravuju

Milan a spol.