Tuesday, January 10, 2006

Politicka burka v Canade

Kunstadt Sports demo na Pakenhame

Ottawa 7/01/06 sobota
Mili
Predvcerom poobede (vo stvrtok) som si rozlozil laptop hore v obyvacke na jedalensky stol, s umyslom napisat nieco z prvych dni noveho roku 2006. Je omnoho prijemnejsie pisat hore, ako v mojej pracovni dole z niekolkych dovodov. Tam som prilis izolovany od diania v braku. To neplati dnes. Je skore sobotnajsie rano a v tichosti hadam aj napisem nejaky ten odstavec. Aj ked sa nic v dome momentalne nedeje, dievcata, jedna dole a druha hore v nasej spalni, su absolutne ticho, asi stale v hlbokom spanku. Klara sa urcite musela zobudit, ked som sa daval do poriadku v kupelke, podobne, ako Marianka na mna cumela z postele jednym ockom. Zrejme spia dalej a nenechali sa rusit ani mojim neskorsim sramotenim v kuchyni. Bol som dost hlucny umyvanim niekolkych hrncov. Vcera k veceru sme okrem kapustovej polievky dali uvarit velku sunku, ktoru sme nechali vychladit v stave do rana. Vybral som ju, ocistil od koze, tuku, mastnot, rozrezal na kusky a vykostil. Na kuchynskej linke som urobil trochu mastny neporiadok.
Okolo piatej rano som skocil pre noviny OTTAWA SUN, ktore uz boli zastrcene na priedomi. Urobil som hrniec kavy a zgustol som si na kusku kabanosu, aby som ten cierny mok nepil na lacny zaludok. Noviny davnejsie precitane! V tomto momente sa na mojej driveway zastavilo auto a dorucili mi sobotnajsie noviny OTTAWA CITIZEN. Tie som si objednal pred dvoma tyzdnami s dorucovanim len na sobotu a nedelu. Viacmenej kvoli politickym komentarom pocas volebnej campane z inych zdrojov a pohladov. Ked bude po volbach, asi ich zrusim. Noviny maju obycajne 100 az 150 stran. Uz ich len prelistovat je velka strata casu. Precitat vacsie mnozstvo prispevkov by mi vzalo cele dopoludnie. Zatial som ich neotvoril ale neusiel mi hlavny titulny clanok: RECORD HIRING SPREE: 10.300 jobs in months. To len v oblasti Ottawy za mesiac december, ked prijmanie do prace znizilo regionalnu nezamestnanost na rekordnu hladinu 5.6%. Nie zle! Ottawa Sun na prvej strane uverejnili usmievavu tvar ottawskeho hokejistu Mike Blundena so zlatou medailou z juniorskych majstrovstiev sveta s obrovskymi pismenami OTTAWA GOLDEN BOY, Capital welcomes hockey hero home.
Co takto Stittsvillsky GOLDEN BOY? Happy or what?
Noviny Ottawa Citizen uz asi nebudem mat cas citat! Je po osmej rano a pre mna cas sa zacat balit. Idem lyzovat na nejake 3-4 hodiny na kopce Pakenhamu. Dnes tam bude Kunstadt Sport vystavovat demo lyze. To robia celu zimnu sezonu vzdy cez vikendy a v roznych lyziarskych strediskach. Prinesu aspon 40 parov lyzi, ktore bez poplatku prepoziciavaju zaujemcom zalyzovat si na najnovsich modeloch. Zrejme sa im to vyplaca, lebo vzdy na svahu predaju niekolko parov. Samozrejme, robia dobre meno obchodu! Tieto vypravy vedie Peter vzdy s niekolkymi zamestnancami. Ja obycajne parazitujem s tym, ze si s Petrom na kratky cas, ked nie je vytazeny, zalyzujem, dolezite, ze zadarmo, lebo on vzdy ma hromadu volnych listkov. Inac, pre normalneho smrtelnika je to drahy spas. Na cely den vyse 30 dollarov. Minule, ked som tam bol s Klarou ja som neplatil nic, pocitam ze starcov mojho veku nechaju lyzovat zadarmo. Dnes si to musim overit!

09/01/06 utorok
Pred jednou poobede som bol uz z lyzovacky nazad! Trochu som sa poponahlal s navratom. Cakali sme milu navstevu z Toronta. Katka Chovancova uz davnejsie prislubila, ze nas pride pozriet hned, ako skonci prace na poslednom filme, ci televiznom seriali. Ja som jej poradil ist starou, povodnou Trans-Canada Higway, sedmickou, ktora vedie cez Peterborough a velmi peknou krajinou, vyustujuc na 417 nie daleko od nas. Musela ma v duchu a mozno aj hlasne v sukromi svojho auta (Mercedes) preklinat. Niekde v blizkosti Peterborough sa dostala do trafiku, iduc slimacim tempom kvoli niekolkym autonehodam. K nam prisla aspon o hodinu neskor ako sme ju ocakavali.

Katka prisla nabalena s darkami a produktami masiarskych specialit, koreninami a inymi dobrotami. Ja som dostal niekolko peknych pozornosti, medzi nimi aj hard cover knihu: SHALIMAR THE CLOWN od vychyteneho autora SALMAN RUSHDIE. My sme ju hned po prichode pohostili s kapustnicou a vecer s Rack of Lamb s brusnicovou omackou. Ked Katka prisla, sme prave dokoncovali Osso bucho alla milanese (skor alla Milan) na nedelnajsiu veceru. V nedelu, ked prisla k Marianke Pierretta, my traja sme vyrazili do mesta.
V sobotu doobeda otvorili The Rideau Canal Skateway. Trochu neskorsie ako niektore minule roky. Museli cakat kym hrubka ladu bude mat najmenej 25 az 30 cm. Klzisko Skateway je 7.8 km dlhe, uznane v Guinness World Records ako World’s Largest Naturally Frozen Ice Ring. Kazdy rok najmenej jeden million Ottawcanov a tisicky turistov na tom klzisku korculuje. Aj my sme sa trochu presli po klzisti a skocili sme aj do stareho mesta Bay Warth na kavicku.

V sobotu, podobne ako aj v nedelu, po chutnej veceri, sme posedeli hlboko do noci pri vine. Mierne ovineni vela sme kecali a vyborne sa zabavali. V pondelok rano ked som sa konecne pozviechal z postele, isiel som rovno von odhrnat sneh. Do rana spadlo okolo desat cm bielej pokryvky a snezenie vydatne pokracovalo cele dopoludnie. Katkin Mercedes mal co robit dostat sa na ulicu, ked sa konecne vybrala spat do Toronta. Silne snezenie bolo viacmenej sustredene v oblasti Ottawy. Dialnica 401 vraj bola sucha a bez problemov sa dostala domov.
V pondelok ma znovu cakal dlhy vecer pred telkou. Z Montrealu vysielali v poradi uz druhu a poslednu debatu nasich politickych vodcov v anglictine. Ostavaju dva tyzdne do volieb. Dnes vecer bude tato debata vo francuzstine. V porovnani s decembrovou debatou tato mala trochu lepsiu a zaujmavejsiu uroven, lebo organizatori dovolili jednotlivym vodcom stran niekolko ostrych osobnych vymen.

Na moje velke potesenie, v poslednych dnoch konzervativna strana uz predbehla liberalov v celej Canade v preferenciach rozhodnutych volicov. Niektore vyskumy verejnej mienky naznacuju az 14 % vedenie konzervativcov nad liberalmi. Dokonca predbehli liberalov aj v Quebecu, neuveritelne! Niektore noviny uz hovoria o vacsinovej vlade konzervativcov. WOW! Viac o tom neskorsie!

S politicky horucej Ottawy pozdravuje

Milan a dievky M & K

No comments: