Saturday, January 21, 2006

Dazd a jeho nasledky!

Krasna kytica od vsetkych Passovcov k narodeninam.

Pred necelym tyzdnom, ked k nam na pozvanie prisiel technik zo SEARSu skontrolovat nasu vykurovaciu pec, pripravil pre mna prve nemile prekvapenie tejto zimy a noveho roku! Ako som uz spomenul, bude ma ten spas stat okolo 2 tisic dollarov. Budem splacat cely rok. Neskor som v kratkosti informoval o vcerajsom dalsom neprijemnom prekvapeni, ktore ma moze stat aj ovela viac! Niekolko podrobnejsich informacii o tomto incidente nasleduje.

Uz viackrat som spominal, ako si s nami priroda zahrava. Predvcerom doobeda s wind shield faktorom bolo nieco cez -31 st. Poobede uz bolo -3 alebo -4 st. s neprijemnym vytrvalym mrznucim dazdom. Vytvorila sa paradna poladovica. Ked sa teplota priblizila k niekolkym stupnom nad nulou, dazd pokracoval celu noc! Rano, ked som zisiel dole do basementu a vosiel som do spalne kde spi Klara, stupil som do kaluze vody. Koberec pod oknom bol napity vodou. Moj prvy dojem bol, ze hadam Klara vyliala vodu v snahe popolievat kvety, alebo nieco podobneho. Zacali sme zachranne prace. Najskor vysavat vodu z koberca papierovymi uterakmi. Ha, za chvilu ako sme sa po koberci pohybovali, voda sa zacala rozsirovat smerom k mojej pracovni. Ja som zacat nosit vyzmykane rucniky a Klara po nich tancovala ako by to bola kapusta v sude. Ked sa nasiakli vodou, co trvalo niekolko sekund, zmykal som, susicka nestacila susit. Paradny izometricky trening! Takto sme makali viac ako dve hodiny. Nic nepomahalo! Voda presiakla aj do mojej pracovne. Skocil som k jednemu nasmu susedovi a on zavolal prezidentke nasho kondominia a ta zavolala do managementu. Prislubili poslat nejakeho technika. My sme zatial odtrhli koberec, povynasali a premiestnili nabytok a zacali sme vysusovat nie len betonovu podlahu, ale aj under-padding- penovu podlozku a koberec.

Technik - handyman prisiel poobede, odhadol, ze je to nejaka strbina v betonovej stene a voda si nasla cestu po stene do miestnosti. To som vedel aj ja! Ze je to potrebne urobit z vonku, ale az na jar, ked zmizne sneh a poda sa rozmrazi. Zatial, aby sme nezakladali koberec, lebo sa to moze zopakovat, pokial vykyvy v teplote budu lietat od -20 po + 6 a naopak v jednom dni. Prislubil, ze nasmu managamentu poda pisomnu zpravu a doporucenia. Dnes k veceru ma znovu zacat prsat. Uvidime co sa bude diat! Dufam len, ze nebudeme musiet drzat nocnu hliadku!

Klara z tej roboty bola poriadne unavena a stazovala sa, ze si neciti prsty, ze ju bolia a dostava do nich krce. Ja som si skor stazoval na chrbat, lumbalnu oblast, kde som po niekolkych hodinach tej makacky poriadne stvrdol. Aj napriek tomu som si dnes rano privstal, obliekol sa a isiel som do fitka si zatrenovat. Bol som sam. Kunstadti su busy! V sobotu sa vydava Monica. Den predtym, v piatok poobede, budu mat rehearsal - skusku v kostole a vacsina najblizsich hosti uz tam bude. Chuda Zuzka posledne dni len varila. Navarila vraj dva desatlitrove hrnce kapustovej polievky, pripravila strapacky a vselijake ine slovenske pochutiny na piatok vecer a sobotnajsie doobedie pre skorych hosti. Vacsina zo 150 ludi sa dostavi az niekedy okolo obeda v sobotu. Ja budem jeden z nich. Zuzka povodne chcela, aby som robil kamermana oba dni. Zdvorile som odmietol, vsak tam bude Jozo R. Petrov bratranec a on ma super digitalnu kameru, tak nech to nataca. Ja si vezmem moju fotokameru a urobim par obrazkov ciste pre nasu potrebu. Oni budu mat dvoch oficialnych fotografov, tak sa nemienim miesat do ich remesla. Samozrejme, ostanem na veceru, pokecam so vsetkymi priatemi ktori sa na svadbe zbehnu. Dnes mi uz zavolal Emil M., ze pride iba na svadobny obrad a hned sa vrati spat, lebo rano na druhy den leti do Porto Rica na jeden tyzden.

Banketova sala v ktorej sa bude konat po svadbe vecera a zabava.

20/01/06 piatok
Dnes rano v poveternostnych spravach ohlasili na noc a zajtrajsi den 10 az 15 cm cerstveho snehu. Ked k tomu sa prida vietor, moze z toho byt poriadna chumelica. Podmienky na cestovanie budu velmi zle, moze sa stat, ze na svadbu nepojdem. Rozhodol som sa, ze spolu s Mariankou a Klarou tam skocime este dnes na rehearsal. Bude sa konat v blizkom kostoliku o siestej vecer a potom pohostenie v Bearbrook Farm Rezorte - Hoteli. Obom, Monice a Johnovi odovzdam nas financny dar uz dnes, ked by som zajtra sa nahodou nevedel tam dostat.

MONICA - nevesta den pred svadbou.
Rano v spravach a neskorsie z novin sme sa dozvedeli o leteckom nestasti v blizkosti slovenskych hranic s Madarskom v ktorom zahynulo az 42 vracajucich sa slovenskych vojakov z Kosova. Smutna to sprava pre Slovensko, este smutnejsia pre pozostale rodiny vojakov.

21/01/06 sobota
Na rehearsal (ospravedlnujem sa, ale neviem presny nazov toho obradu) sme neostali. Radsej sme sa vratili skor domov. Boli sme sa pozriet na recepcne miestnosti a banketovu halu, kde bude po svadbe vecera. Vsetko je pekne pripravene, stolicky, stoly vsetko v bielom, upomienkove predmety pre kazdeho. Kazdy stol ma napr. disposable kameru, aby si hostia mohli urobit fotozabery. Chyba uz len dat na stoly kvety. Vo vstupnej hale niekolko stolov pokrytych vselijakymi spomienkovymi predmetmi zo zivota Mancy a Johna. Obaja vystudovali fakultu telesnej vychovy. Manci dostala job na nejakej privatnej skole v Toronte a byvaju v blizkosti, kde som dlhe roky pracoval. John je profesionalny futbalista hrajuci za Toronto Argonauts. Minuly rok vyhrali Grey Cup. Mimo sezony uci!

Urobil som niekolko fotiek, prikladam. Ten rezort ma slusnu zoologicku zahradu exotickych zvierat a predajnu masovych produktov z nich. Srnacinu, jeleninu, maso z diviakov, pstrosa, buffalo atd…Drahe!!!! Rovnako ich jedalensky list v restauracnych zariadeniach ponuka mnozstvo jedal z diviny. Vyber bude k dispozicii aj na slavnostnu veceru. Zatial este neviem, co si vyberiem.

Dve strany su tak akurat dost neotravit ludom zivot a hadam udrzat ich pozornost. Drzte spolu so mnou vsetky prsty po tieto dva nasledujuce dni, aby "Libranos" (prezyvka po mafianskom Tv. seriali Sopranos), dostali kopacky a odpochodovali po 12 rokoch vladnutia! Verim, ze sa tak v pondelok stane! Dakujem! Z Ottawy pozdravuje a praje vsetko najlepsie

Milan a dve devuchy!

Ottawa 19/01/06 stvrtok



No comments: