Tuesday, January 24, 2006

The D day of Canadian politics

V pondelok rano u nas.

Novy Prime Minister Stephen Harper s manzelkou a detmi

Neviem kde zacat a cim! Som trochu vykolajeny z mnohych udalosti, ktore sa udiali za posledny vikend a hlavne vcera, v pondelok. Budem sa musiet drzat na uzde a byt strucny, ked chcem dodrzat moj limit.

Vcerajsi vecer bol nieco ako "The D day of Canadian politics". Konecne bola vyriesena zahada 55 dni politickej kampane, ktora vyvrcholila vcerajsimi volbami. Vysledky volieb Atlantickych provincii, Quebecu a hadam aj v Ontariu boli spocitane hodiny predtym, ako vysledky mohli byt uvedene. Podla volebneho zakona vysledky ostatnych provincii nesmeli byt ohlasene pokial sa neuzavreli volebne miestnosti na zapade v Britskej Columbii. Ked sa nepletiem, Canada ma 6 casovych zon a to bolo brane v uvahu, ked vsade po Canade vysledky zacali byt uvadzane az po 22 hodine. Ani nie za polhodinu mi zavolala Zuzka, ze co sa deje, ved liberali silne vedu! Samozrejme, to boli len docasne vysledky, ako sa prichadzali z jednotlivych volebnych distriktov vychodnej Canady. Stavila sa so mnou o flasu vina, ze to budu liberali co vyhraju, aj ked ona volila za moju stranu. Nech sa nenecha vyniest z rovnovahy! O 10 minut sa potom karta otocila a konzervativci zacali vyhravat. Tu stavku som vyhral!

Reqium pre Paul Martina, byvaleho PM
Uz po hodine mnohe media ohlasovali mensinovu vladu konzervativcov! Ostala len otazka s kolkymi kreslami! Odhady boli, ze ziskaju 120 az 150 kresiel. Dokonca sa ocakavala vacsinova vlada. Nestalo sa! Toronto, ako pred rokom totalne znovu sklamalo, ked v posledne hodiny volieb silne volili liberalov a NDP. Napriek tomu konzervativci ziskali v Ontariu priblizne 40 kresiel hlavne v oblastiach okolo Toronta a na vidieku Ontaria. V Toronte nic! V zapadnych provinciach od Manitoby az po BC ziskali konzervativci skoro vsetky kresla. Ked bolo vsetko zratane, vysledok bol dost necakany, pretoze liberali ziskali az 103 kresiel. Ovela viac, ako sa ocakavalo. Konzervativci vyhrali volby o hruby chlp a ziskali 124 kresiel. Ziskali menej ako sa predpokladalo. Martin a liberali pouzili cez posledny tyzden kampane vsetky spinavosti aby zdiskreditovali konzervativcov. Teda hlavne Harpra. Co je horsie pre konzervativcov, neziskali ziadne kresla vo velkych mestach ako je Montreal, Toronto, Vancouver. Zas na druhej strane prekvapili, ked ziskali 10 kresiel v Quebecu, co sa doteraz nestalo. NDP ziskalo extra 10 dalsich kresiel a to budu vyuzivat, aby vydierali rozne ustupky od konzervativcov. Na druhej strane separatisticky Bloc stratil niekolko kresiel, ktore isli hlavne konzervativcom.
Mladomanzelia Jon a Monica

Nechcem sa zosiroka rozpisovat, pravdou vsak je, ze Harper, nas novy Prime Minister to nebude mat lahke! S mensinovou vladou nebude schopny uskutocnovat ich akcny program ktory je v rozpore so vsetkymi troma do lava otocenymi politickymi stranami. Na druhej strane, ziadna strana sa nebude hnat do dalsich predcasnych volieb. Vsetky strany su velmi zadlzene a nebudu mat dost penazi pustat sa do volieb.

Rodicia Peter a Zuzka Kunstadt

Predvolebne obdobie ma stalo cele dni, tyzdne a skoro dva mesiace sledovanim predvolebnych nazorov, pozorovani a analyz roznych politikov, expertov, spindoctorov, novinarov a komentatorov roznych medii. Nevenoval som sa dostatocne inym fyzickym aktivitam. Niet sa co divit, ze moje telesne rozmery sa trochu zmenili. Zialbohu, nie tak ako by som si to predstavoval. Vcerajsi vecer naviac ma stal jednu hodnotnu flasku 12 rocnej single malt Scotch whisky, ktoru som mal odlozenu na specialnu prilezitost aspon 10 rokov. Ta prilezitost otvorit ju prisla vcera, ked konecne po 13 rokoch vlady liberalov som ocakaval, ze liberali dostanu kopacky a Paul Martin requiem. Stalo sa tak k mojej najvacsej spokojnosti, aj ked nie uplnej! Konzervativci by to mali daleko lahsie ked by mali vacsinovu vladu.

Pred mnohymi rokmi som hovoril, ze sa Harper raz stane PM. Bolo to v case ked bol prijaty a pracoval v National Citizens Coalition, ako prezident tej organizacie, ktorej predsedom bol Collin Brown, moj client ( viedol som jeho treningy). On prijal Harpera do tej pozicie, ked som este pracoval v B&R Clube. NCC podporujem od casu ako sme sa prestahovali do Mississaugy. Collinov otec zalozil organizaciu, ktora lobuje vladne institucie v oblasti individualnych prav ludi, za zostihlenie vlady a byrokracie.

Je po volbach, pri moci su konzervativci, ako som si velmi prial aj ked nie som konzervativec. Ja sa povazujem za klasickeho liberala!!! Horsie je, ze stracam moju dennu davku vzrusenia. Neviem, co mi to nahradi?

Barbara a Gabi Takacs na svadbe
Mimochodom, pondelok bol jeden z najkrajsich zimnych dni doteraz. Nie len v tom, ze vyhrali konzervativci, ale aj v spolupraci s prirodou! Modra obloha, slnko, teplota okolo 0 stupnov, stvorene pre lyzovacku. Kedze ku Marianke prisla Pierretta, my s Klarou sme vybehli na blizke kopce Pakenhamu. Listok pre Klaru stal iba 24 dollarov na cely den, ja ako starec som lyzoval zadarmo. Idealne podmienky, svahy upravene a velmi malo ludi. Mali sme vyborny cas na lyziach. Jazdili sme skoro 4 hodiny s malou prestavkou nieco zahryznut. Dokonca rano este pred odchodom na lyzovacku som bol vo fitku si zatrenovat. Zajtra idem znovu! Az ma boli, aky som bol aktivny!

Skoro som zabudol spomenut moju sobotnajsiu ucast na svadbe Moniky K. a teraz uz aj jej manzela Jonathna. V noci spadlo okolo 15 cm snehu. Cesty a dialnica poobede uz boli ako-tak ocistene. Nemal som problem sa dostat na miesto svadby okolo 70 km od nas na vychod. Sobasny obrad bol v katolickom kostole v blizkom malom mestecku. Velmi kratky obrad za pritomnosti najmenej 100 hosti. Banket sa konal v tej miestnosti, ktorej fotografiu som umiestnil na mojom poslednom blogu. Vynikajuco upravene prostredie, vela oficialnych reci, prejavy pocas podavania vecere. Ja som sedel za stolom s Gabiho rodinou. Bolo fajn, pohovorili sme si, lebo sme sa nevideli od mojich narodenin. Ako hlavne jedlo sme si dali maso z diviaka a z jelena. Skoda, ze som si nemohol dovolit popijat z vina. Okolo jedenastej som sa vracal domov skoro s uplne prazdnou nadrzou a cistou hlavou. Pumpa, ku ktorej som sa blizil a ratal som, ze naberiem benzin, zhasla vsetky svetla, ked som bol asi 300 m od nej. Rozhodol som sa, ze vyskusam, ako dlho moje zasoby benzinu vydrzia. Uz pred Ottawou mi zacalo blaznivo svietit svetlo, ze som na dne. Presiel som celu Ottawu a az v Kanate som sa zastavil nacerpat. Do 60 litrovej nadrze som natankoval 61 litrov. Toho hrdinu som hral preto, lebo v trunku som mal kanister s asi dvoma, ci troma litrami benzinu.

Zo snehom zavalenej Ottawy pozdravuje:

Milan & company

Ottawa 24/01/06 utorok

No comments: