Tuesday, January 17, 2006

Liberali strasia volicov!

Ottawa 16/01/06 – pondelok
Dufal som, ze dnes budeme moct ist s Klarou lyzovat. Dve - tri hodiny na Pakenhame. Ked som sa skoro rano pozrel na teplomer, ortut na teplomeri mi vyrazila dych. Stlpec ukazoval -21 stupnov. Ked som si zapol radio, dozvedel som sa, ze s wind-chill indexom je to o10 stupnov horsie. Vzal som si hrniec kavy a zaliezol som nazad do teplej postele. Aj napriek predpovedi krasneho slnecneho pocasia lyzovat sa neslo! Ked som neskorsie hovoril s Klarou, plne odsuhlasila moje rozhodnutie. Miesto lyzovania ma urgovala ist do fitka, kde som uz nebol tyzden. Posluchol som, aj ked mi nechutilo menit teplu postel za makacku vo fitku. Peter mi vecer zavolal, ze si pojde zacvicit aj on. Ked sa mi bude chciet, stretneme sa o deviatej. Zdovodnil to, ze sa chce vyspat! OK. Fitko bolo trochu viac naplnene ako sme zvyknuti. Nevadilo! Fitko je rozlahle s mnozstvom nacinia, naradia, ciniek a vsetkeho, co je potrebne.

17/01/06 – utorok
Sorry, ze som naraz prerusil nacaty list a uz som sa vcera k pokracovaniu nedostal. Mal som prekvapivo vela kontaktov ci uz telefonickych alebo cez Skype. Vyborne som si poobede pohovoril s Dusanom F. z Nemecka, s Mariou a Vladom Ch. z Toronta, s bratom Jozom z Blavy! Nehovoriac o milom rozhovore cez Skype s Bobou M. Boba ma chytila prave ked som koncil predchadzajuci odstavec. To uz v telke naplno isli moje politicke programy. Po rozhovore som letel zachytit este aspon polhodinu analyz sucasnej volebnej kampane. Pred telkou som stvrdol az do polnoci. Nie, to neboli volby, tie budu presne takto v pondelok o tyzden. Pozerali sme GOLDEN GLOBE AWARDS. O tom trochu neskorsie.

Vcera, este pocas treningu som prislubil Petrovi, ze ked bude len trochu prijemne a teplejsie pocasie, isiel by som s nim na Camp Fortune, ked nam nevysla pondelnajsia lyzovacka. On ma doobeda trening, musi ist! Ja nemusim. Ale rad si zalyzujem. Poobede, ked som si precital v novinach, ze bude okolo -1, slubil som Petrovi, ze idem. Zial, bolo to predpokladane pocasie v Toronte, nie v Ottawe. Dnes rano som vsetko s polutovanim odvolal. Rano bolo -17 a s vetrom -21 stupnov. Az popoludni sa ma teplota dostat na -1 s mrznucim dazdom, snezenim a zajtra pokracovat dazdom. Az taky fanatik nie som aby som si nechal zamrznut na sedackach zadok, prsty na nohach a rukach. Namiesto mrznutia na svahoch Gatineau Mts. pojdem do fitka, alebo si zacvicim doma v basemente. Mam vsetko k slusnemu treningu, cinky, fitloptu, pristroj na brusaky, expandory, len chyba vola trenovat doma!!!!

Aj ked v nedelu bola zima ako na Sibirii, vybrali sme sa poobede do kina na film Brokeback Mountain - kontroverzny film, hadam prvy v historii filmu, skumajuci do hlbky homosexualny vztah dvoch muzov, cowboyov zo sestdesiatych rokov. Mesiace stravene spolu v Skalistych horach, dohliadajuc na stovky pasucich sa oviec oboch zblizilo, nie len ako pracovnych partnerov ale aj sexualne. Tento vztah sa preniesol aj do ich dalsieho zivota. Obaja si zalozili rodiny a mali deti, napriek tomu ich vztah pokracoval. Film sa natacal v Skalistych horach v Alberte. Homosexualne vztahy su predstavovane velmi diskretne, s porozumenim k obojstrannym vztahom, napatiu a roztrzkam. Je to vyborne urobeny film s fantastickou kamerou a vyberom prostredia. Uzasne zabery z prirody zo Skalistych hor. Ked pre nic ine, tak uz len k voli kamere sa oplati ten film vidiet. Samozrejme ma aj ine hlbsie dramaticke kvality, lebo vcera tento film ziskal najdolezitejsie ocenenie Golden Globe za najlepsi film. Tiez v kategorii najlepsi reziser (Ang Lee), za scenar a za originalny song : A Love That Will Never Grow Old. Film je seriozny contender pre niekolko Oscarov.

Par dalsich filmov a osobnosti, hercov atd. ziskalo podobne ocenenia z filmov ktore sme videli. Napriklad Joaquin Phoenix a Reese Witherspoone za najlepsie herecke vykony vo filme Walk the Line; George Clooney za film Syriana a dalsie. Musim sa pochvalit, ze nemam az taky zly vyber filmov, ako som niekedy obvinovany. Mnoho inych ktore sme videli boli tiez nominovane.

Je cas aby som sa trochu vratil pre nas k dolezitejsej tematike – k volebnej kampani! Ostava uz len niekolko dni, kedy liberali este maju aku-taku sancu zvratit preferencie ludi na ich stranu. Musim priznat, ze robia co mozu! Zaplavili Canadu hnusnymi negativnymi reklamami, obvinujuc Harpera zo vsetkeho zleho co na svete existuje. Dokonca niektore museli stiahnut pre poburenie ludi. Obvinuju ho, ze chce znicit Canadu, ze chce skolapsovat ekonomiku, ze je right-winger, neokonzervativec ala US styl a mnoho inych veci, nechcem ani spominat. To hovori pravnik Martin, Harper je ekonom! Komu viac verit? Je to dlhy zoznam vymyslenych prehreskov proti vizii P. Martina, ktory sa vydava za spasitela Canady. On skutocne vo svojej gestikulacii vyzera ako nejaky falosny evangelista! Na jeho reci a obvinenia sa uz nemozem ani divat! Ked ho vidim jednoducho zmenim kanal. Vsetko marne, je vsade uz sa bojim, ze ked zapnem varic tak ho uvidim. Neviem odkial beru na vsetko peniaze, lebo liberalna strana isla do volieb s velkym mnohomilionovym dlhom a velmi nizkymi prijmami z donacii. Zrejme znovu nacreli do penazi poplatnikov dani. Media naznacuju, ze predsa len ta spina hadzana na Harpera ma vplyv, lebo ten naskok konzervativcov sa trochu znizil. Nie vyrazne, ale znizil.

Este niekolko slov na trochu inu notu! Viacmenej vsetci viete, ze Klara, ktora je care-giver, spolocnicka pri Marianke, sa vrati zaciatkom maja na Slovensko. Platnost jej viz a jej pobyt u nas konci 10 maja. Pre mna, ako kazdy rok, vyvstava dilema najst niekoho, kto by bol ochotny k nam prist a prebrat ciastocnu starostlivosti o Marianku. Ked by som to mal zdramatizovat, je to otazka byt ci nebyt, alebo zivota a smrti! Je este len zaciatok januara a uz zacinam rozhadzovat siete, najst niekoho vhodneho k Marianke. V minulosti sa mi to vzdy podarilo. Bolo to zasluhou mnohych z vas. Zato som nesmierne povdacny kazdemu kto mi pomohol, dal tipy a uz nehovorim o dobrovolnickach, ktore prijali moje pozvanie a prebrali starostlivost o Marianku. Ked nahodou viete o najakej zaujemkyni, budem velmi povdacny ked mi date vediet a pripadne mi pomozete osobu skontaktovat na zaklade vasho doporucenia. Dakujem!

OK, som na konci druhej strany, je cas koncit! Zavolala z plavarne Klara, ci mozem pre nich prist, vraj je vonku ukrutna zima. Idem!

Srdecny pozdrav z Ottawy, drzte sa v dobrom zdravi a pohode!

Praje Milan, Marianka a Klara.

No comments: