Saturday, January 01, 2011

Novy rok 2011

Este na Vianoce sme mali peknu pokryvku snehu, takto to vyzeralo dnes na Novy rok 2011
V lavo Tony Praudfoot 61 rocny - moj kolega z Dawson College, zomrel 30 decembra 2010 na neliecitelnu nemoc ALS.
Ottawa 12 31 10
Mal by to byt den, ked clovek praje svojim najblizsim, priatelom, stastne ukoncenie roka, aby ten prichadzajuci, bol este lepsi a stastnejsi. Nie je a nebude ani ten buduci, pre rodinu mojho byvaleho kolegu, znameho, talentovaneho futbalistu Montreal Alouettes Tony Proudfoota. Vcera umrel vo veku 61 rokov na Montrealskom Neurologickom Institute, po niekolko rocnom verejnom boji s ALS. “Amyotrophic Lateral Sclerosis”, choroba viac znama pod menom Louie Gerick nemoc. Tony sa narodil vo Winnipegu a jeho meno Praudfoot (hrde chodidlo, hrda noha), by naznacovalo, ze ma indiansky povod. Skoda, ze som sa ho na to nikdy neopytal. Bol fesak, velmi vzhladny clovek, inteligentny, vzdy s dostojnym, priatelskym chovanim. Byval v Pinte Claire na West Island, kde sme aj my jeden cas byvali v zaciatkoch v Canade. Chodil na John Rennie High School, na ktoru sme sa denne pozerali z okna, ked sme este byvali na St. John Blv. Vystudoval telesnu vychovu na Univerzite of New Brunswick. Na nas department na Dawson College prisiel roku 1979 po ukonceni velmi uspesnej kariery v Canadskej Futbalovej Lige. Zanechal jeho manzelku Vicki a tri deti. Nech jeho osobnost ostane este velmi dlho v nasej pamati.
Ked sa vsetci v Europe budete chystat ist oslavovat prichod Noveho roku, vacsina Canadanov, zahrnujuc aj nas, zasadneme pred TV a od stvrtej budeme sledovat stretnutie Canada vs. Svedsko z Buffala, kde vacsina divakov v hladisku su Canadania. Buffalo je hostom Majstrovstiev sveta juniorov. Slubuje to vyborny hokej. Vecer o 20 hodine pojde este dalsi zapas USA vs. Svajciarsko. Urcite si nenecham utiect aspon ten prvy. Mlady canadsky team je vynikajuci. Myslim, ze to bolo vcera, ked Norsko dostalo od Canadanov 10 golov zatial, co oni uspeli len s jednym. Na Slovensku budete sledovat Silvestrovsky zabavny program, my v Canade nemozeme mat nic lepsieho, ako pozerat vyborny hokej. Agi bude vynimkou, chce vecer pozerat “Live From Lincoln Centre” Cajkovskeho “The Nutcracker”. Doporucim jej vziat dole do basementu aj Marianku a tam to predstavenie pozerat. Alebo ja pojdem dole a oni ostanu tu hore. Sorry, musim ist, uz zacinaju vysielanie z Buffala, tak odchadzam!
01 01 11 – sobota
Niekto v Ontariu vyhral 50 milionov vo vcerajsom tahu “Lotto Max”. Tiez dalsich 10 milionovych cien, z ktorych vacsina je z Ontaria. Musim vziat moj tiket a nechat skontrolovat. Kupil som tiket za 20 dollarov. Necham sa prekvapit! Neviem, ci to budem vediet urobit dnes, lebo skoro vsetko je zavrete, len kina budu otvorene. Budem to moct skontrolovat az zajtra alebo v pondelok.
Pred malou chvilou k Marianke prisla pani Nancy. Pre Agi okolo jedenastej ma prist Lida a pojdu na “branch” k jej dcere. Chystam sa skocit pozriet film: “The King’s Speech”. Kritici ten film davaju na druhe a tretie miesto najlepsich filmov tohoto roku. Na prvom mieste vedie film” The Social Network” a druhe miesto senzacny film “Black Swan”. Idem sa obliect, zahadou je, ci sa zmestim do nohavic. Uz predvcerom som musel vyradit dalsie, ktore som nevedel zapnut. Odvtedy som urcite nic nestratil z hmotnosti a pupok sa nezmensil. Nedal som si ziadne novorocne predsavzatia. Viem, ze by som ich aj tak nedodrzal. Urcite by ma potesilo, keby som vedel zhodit par kg. Mam vsak vazne pochybnosti, ze sa mi to postasti dokazat. To by som musel znizit na polovicku prijem potravin a uplne vylucit konzumaciu alkoholu a vin. Neviem, neviem? Je to jedna, posledna radost, ktora mi ostala. Nebude sa mi lahko jej vzdavat. To nehovorim o zintenzivneni fyzickych aktivit. Tazka uloha s bolavym chrbtom.

Ako predpokladali predpovede, poobede prisiel dazd a ten ma trvat do vecernych hodin. Oteplenie, ktore prislo par poslednych dni pomaly roztopilo sneh, ktory sme mali. Dnesny dazd a teplota okolo +7 stupnov k tomu topeniu len prispeje. Zajtra predpokladaju, ze mozeme mat az +10 stupnov. Takto to ma trvat do utorka, ked bude snezit.

Doobeda som sa po jedenastej vybral do kina. Zmeskal som zaciatok, lebo som si nevsimol o ktorej presne film “The King Speech” davaju. Vela mi neuslo! Vyborny historicky film, doporucujem vidiet! Urobil som dva, ci tri zabery z nasej terasy, aby som mal dokumentaciu ako sa ten sneh straca. Nemam ziadne cerstve a nove fotografie, ktore by som mohol k prispevku prilozit, tak aspon tie zabery z pochmurneho hmlisteho pocasia. Pokusim sa, ale urobit jeden experiment, ktory mi poradil Peter. Uz davno som si stazoval, ze neviem vsunut medzi text prispevku fotografie, ako som to mohol robit v minulosti. Navrhol mi, aby som do textu umiestnil fotky predtym, ako text prenesiem na blog. Jednoducho cely text s fotkami “select all” a potom “save”, nakoniec “paste” na blog. Peter tvrdi, ze ked on meni, alebo robi ich obchodnu stranku, tak to robi tak. Pokusil som sa to tak urobit ako navrhol Peter, fotky nepresli!
Som trochu sklamany z vcerajsieho vysledku hokeja. Canadania stretnutie prehrali po predlzeni a povinnej strelbe 6:5. Bol to vsak uzasne rychly a tvrdy zapas. Obe muzstva dali zo seba vsetko. Je to trochu nespravodlive, zakoncit zapas strielanim na branku. Ja by som ich nechal hrat az niektore muzstvo bude skorovat v zapase, aj ked by vycerpanim mali odpadnut. Bol som sklamany a isiel som spat. Dalsi zapas USA vs. Svajciarsko som sa rozhodol nepozerat. Poziadal som ale Agi, aby ma pred prichodom noveho roku zobudila. Tak mi nic neuslo z tej “slavy” vitania noveho roku. Sledovali sme New York, kde sa zucastnilo oslav asi jeden million ludi. Bolo to dostojne a bez najmensieho problemu. Alkohol nebol dovoleny mat a kozumovat, ako som to videl na fotkach z Kosic. Ziadne delobuchy len oficialny ohnostroj. Kedze, ja som uz bol viacmenej vyspaty, ostal som este asi do druhej pozerat nejaky program, zatial co dievcata isli hned po pripitku spat.

Uz som pripravil vsetko na veceru. Budu to styri cele kurcacie nohy na cibuli a pecene spolu so zemiakmi. Myslim, ze je cas zapnut trubu a nechat to piect. Neviem, kedy sa vrati Agi, obycajne v den, ked ma volno tak okolo piatej, ked odide pani Nancy domov. Vcera bol den, ked jej vyprsali viza a mala by odist. Nic takeho sa nebude diat! Koncom septembra sme podali ziadost a vsetky pozadovane doklady o predlzenie viz. Zatial, z emigracneho uradu neprislo nic, tak legalne ma pravo tu ostat az do vyrozumenia, ci predlzenia viz. Uz som mal v minulosti podobny pripad, ze vyrozumenie prislo o par mesiacov po vyprsani. Oni na emigracnom maju ine problemy a vaznejsie.

Tak, sme vkrocili do noveho roku, dufam ze spravnou nohou, ze novy rok bude aspon taky ako posledny. Prajem kazdemu vsetko najlepsie, uspesny a stastny rok.

Milan a spol.