Wednesday, January 26, 2011

Konecne ulava z minus 30 stupnov na minus 10

Marianka oslavuju 62 rokov
Skromne pohostenie a ja som zanotil aj na fujare
Alica sa oboznamuje s mojou novou hrackou e-reader Kimble
Agi na bezkach kruzi na nasom golfisti!

Dobru chut!Ottawa 01 27 11 – streda
“Uz by som mala ist odpratat z terasy sneh”, poznamenala Agi, ako schadzala dole do studia ku pocitacu. “ale az potom, ked napisem list synovi” utrusila. Prehovaral som ju , ze to momentalne nema vyznam, ked snezi a bude aj v najblizsich dnoch. Podla predpovedi by malo svietit slnko, miesto toho je zamracene pocasie s lahkym snezenim. Dobre je, ze tie silne mrazy z poslednych dni pominuli a teploty sa ustalili na prijatelnych dennych plus/minus 10 stupnoch. Este pred vcerom, rozhlas a dokonca aj na telke napominali Otawcanov, aby si davali pozor pri vonkajsich aktivitach na omrzliny. Niekolko dni sa teploty pohybovali medzi minus 28 az 32 . Dokonca, v niektore dni sa to citilo, ako minus 40 a viac, ked fukal vietor. Bolo mudrejsie ostat doma, ako vystrcit “nufak” do toho mrazu a vetra. Predvcerom sa u nas zastavil Peter K. na strihanie. Den predtym to bol Franta, ktoreho som stiez strihal Ked uz Peter odmietol ist na vecerny lyziarsky trening na blizke kopce s poznamkou, ze ma dost toho mrznutia a zimy, tak to je co povedat.. Peter si velmi stazoval na tie studene dni, ze “co je vela je vela”. Oboch po strihani sme ponukli huspeninou (po Oravsky “studeno” s vokanom nad o), ktoru som pred par dnami ukuchtil. Ostala uz len spomienka. Musim sa znovu utrhnut a uvarit este raz. Len keby to nebola tak “spinava” robota.

Tie silne mrazy poslednych dni neodradili Frantu, ani mna, ist si zatrenovat do fitka. Neodradil ma ani bolavy chrbat, aj ked stale pocitujem bolesti krizov. Akurat, dnes rano sa Franta rozhodol vynechat trening. Bol som uz obleceny, zbaleny, vychystany ist, ked mi pred odchodom zavolal, ze na trening nepride, nech si aj ja urobim volno a trochu odpociniem. Neuviedol pricinu preco a ja som nevyzvedal. Navrh som privital. Nie velmi sa mi chcelo ist von a do fitka. Uprednostnil som sadnut si za “laptop” a zacat davat dohromady par riadkov na moj blog, ktory som zanedbal a nic som nenapisal za poslednych 10 az 12 dni. Nie, ze by som mal nejaku vaznejsiu pricinu. Bola to skor lenivost, pohodlie nenamahat mozog. Nie celkom, lebo ked som nezaspal a vladal udrzat oci otvorene, cital som si na mojej novej hracke KINDLE, knihu “Dead zero”, ktoru som si stiahol hned potom, ako som obdrzal zasielku. Odlozil som na stranu rozcitanu knihu “The Lost Symbol”, ta pocka. Zistil som ale, ze sa v tej mojej novej “hracke” pomerne skoro vybija baterka. S Kindle som obdrzal aj kabel s USB koncom, kde Kindle mozem dobijat “via” pocitac, ale len ked pocitac je zapnuty. Plne dobitie baterky vezme az 3 hodiny. Zistil som, ze dobijacku si mozem kupit, ktoru budem moct napojit do elektrickej siete, zastrcky. Objednal som si ju a uz som obdrzal potvrdenie z Amazon, ze ju odoslali. Za niekolko dni by mala byt tu. S postovnym a danou cela ta malickost ma bude stat okolo 33 dollarov. Trochu privela ale co narobim?

Ako som spomenul v poslednom prispevku, minuly tyzden sme mali malu oslavu narodenin Marianky len v trojici. Mysleli sme, ze tym to skoncilo. Nie celkom, lebo na nedelu poobedie sa prihlasili Mullerovci, Franta s Vlastou a Lida s Ladom, ze sa u nas zastavia a osobne pogratuluju Marianke k jej sviatku. Aj ked som nechcel robit ziadne oficialne oslavy, ci party, neostavalo nic ineho ako pripravit nejaku tu oblozenu misu, coho sa ujala Agi, doplnit vina, pivo, alkohol a dokupit nieco sladkeho pod zub. Nakoniec vsetko dopadlo dobre, zjedlo sa velmi malo a my sme to museli dojedat. Este stale v ladnicke je hromada narezov a syrov. Marianka obdrzala vela peknych pozornosti. Je to skutocne od vsetkych kamosov pekne, ze tak si uctili Marianku. Vdaka velika kazdemu, co si spomenuli aj s gratulacnymi pohladnicami na jej narodeniny. Dievca uz malo 62 rokov. Aka mladica.

Ja som mal v pondelok poobede appointment u mojho urologa v nemocnici. Ciste informativne posedenie vysledkov MRI, ktore mi robili pred asi mesiacom. Stretnutie som si vyziadal ja, ked som od neho nic nepocul, ako to dopadlo. Ako som predpokladal, MRI nenaslo nic, co sme nevedeli. Vsetko bolo tak ako naznacil CT Scann. Nic noveho. Akurat ta nejaka zlaza, vraj si ziada sledovat ju, preto uz objednal dalsi CT Scann, aby mohol posudit, ci je tam nejaky vyvoj. To mi zrovna mohol zavolat a ja by som si bol usetril dve hodiny cesty tam, cakanie v cakarni a jedenast dollarov za parking.

Vcera som vzal so sebou do auta jeden zimny kabat Marianky. Pred casom sa jej na kabate pokazil zips. Zastavil som sa v jednej malej opravovni siat a oblekov, aby ten zipper vymenili. Cena bola neprijatelne vysoka, zato by som kupil aj novy kabat, tak som im navrhol nech len vsade medzi zapinacky nasije suchy zips a to urobi “the job”. Na buduci tyzden to bude urobene. Vedla je Rogers Video, zastavil som sa aj tam, lebo uz dostali posledny, treti diel toho serialu “The Girl with the Dragon Tattoo”. Tento treti diel nesie nazov “The Girl who Kicked Hornets’ Nest”. Vcera, ked tu bola pani Nancy premietol som jej to video, lebo u mna videla vsetky prve dva diely. Ostava to premietnut este Agi, ona treti diel v kine nevidela. Zajtra video odnesiem k Petrovi, on ma vynikajuci program, co vie urobit perfektne kopie ale aj obalku. Prve dva diely mam a chcem aj tento. Povazujem tento Millenium serial za skutocne perfektny thriller tohoto storocia. Clovek sa moze nato pozerat niekolkokrat.

Inac, vcera sme mali celkom zaujmavy cas. Rano konecne ohlasili z Hollywoodu finalne nominacie filmov, hereckych vykonov atd. pre Oscara. Vacsinu nominovanych filmov som videl. Nie len filmov, ale aj navrhnutych hercov, herecky a pod. Ked by som mal hadat, ktory film vyhra Oscara tak by som povedal, ze to bude The King’s Speech. Dostal 12 nominacii. Hned za nim nasleduje The Grit s desiatimi nominaciami. Vsetky ostatne nominacie a kto vyhra ostava hadankou. Tesim sa na koniec februara, na slavnostne vyhlasovanie vysledkov.

Vecer to bol prejav Obamu o”State of The Union.” Ktoremu prejavu niektore nase noviny nevenovali vobec pozornost, alebo len zmienku. Myslim, ze bolo skoda casu cely ten prejav pocuvat.

OK, som na konci druhej strany a hadam cas skoncit. Prajem prijemne dni zimy. Prajem dobre zdravie a pohodu!

Milan a spol.