Saturday, January 08, 2011

Na veceri u Zuzky

Po 24 hodinach snezenia sme sa dnes v nedelu prebudili do krasne zasnezeneho nasho backyardu a golfoveho ihriska. Zima v plnej krase, nie ako pred niekolkymi dnami.
Marianka na vychadzke s Agi v nasom susedstve AMBERWOOD VILLAGE.
Nie velmi znama Hollywoodska herecka Rooney Mara (drobna uloha vo filme The Social Network") bola obsadena do ulohy Lisbeth Salander, "remake" svedskeho velkofimu "The Girl With the Dragon Tattoo" ala HOLLYWOOD.
Coze o to, je pekna a atraktivna, ale ta uloha vyzaduje nieco ine! To, co ma Rapace, skutocny vzhlad pank dievcata.
Rapace, tiez bola malo znama svedska herecka. Stala sa obdivovanou predstavitelkou Lisabeth Salander, vdaka ulohe v trojdielnom filme The Girl With the Dragon Tattoo .
Este pred troma dnami, okolo piateho Januara, tak vyzeral nas backyard! Ako na jar! Dnes, tri dni potom, je uz na zemi aspon 15 cm noveho snehu. Na navsteve u Kunstadtov. Zuzka pripravila paradnu veceru pri prilezitosti bliziacich sa narodenin Marianky.
V ramci predcasnych oslav narodenin Marianky, ktore budu az o styri dni, mila pozornost od Zuzky, darcek k narodeninam, . Ottawa 01 08 11 – sobota
V sobotu doobeda, sa pravidelne vyberiem do Kanata centre na nejaky najnovsi film. Minulu sobotu, ked si dobre spominam do kina som nesiel, lebo v ten vikend nedavali ziadne nove premiery. Tento vikend vsak prislo do kin niekolko novych filmov, vacsina pre mna nezaujmavych, animovanych, viacmenej rozpravky pre deti. Jedine jeden vzbudil moju pozornost, ze hadam by stalo zato ho ist pozriet. “COUNTRY STRONG” v hlavnej ulohe Gwyneth Paltrow v ulohe “country” spevacky, ktora cez uspesnu karieru bojuje sama so sebou. Chce sa zbavit alkoholizmu a inych neduhov spojenych so “show” byznisom. Nie najpozitivnejsia kritika, aj ked filmu davaju tri hviezdicky. Bol by som isiel na ten film, ked uz pre nic ine, tak k voli hlavnej predstavitelke Gwyneth, ktoru ako herecku mam rad a sa mi paci.Ist von ma odradili hned dve veci. Bolesti chrbta, ktore by som hadam vedel prekonat a prinutit sa ist. Co ma viac znechutilo je silne, vytrvale snezenie, ktore uz pretrvava od vcera vecera. Nie je to tazky sneh, skor lahky pudrovy, Nie je ho problem odhrnut z terasy alebo z driveway. Vcera, na par minut si zabrigadovala Agi a terasu a driveway vycistila. Mal by som to dnes urobit ja. S tym mojim bolavym chrbtom, radsej nie! Pockam, pokial pride odpratavat sneh nas servis.

Celu noc som lezal v posteli s vyhrievacim vankusom pod spodnym chrbtom. Nechcel som brat ziadne protibolestive pilulky, radsej som trpel bez nich. Mal som spociatku trochu problem zaspat, ale po case som upadol do spanku a okolo stvrtej ma prebralo nutkanie ist na potrebu. Zobudil som aj Marianku, pre nu, uz bolo neskoro. Plienka isla do odpadkov, Marianka pod sprchu. Po takejto akcii som uz nevedel zaspat. Radsej som sa pustil ukoncit rozcitanu knihu s nazvom: THE GLASS CASTLE” od autorky Jeannette Walls. Je to autobiograficka novela zo zivota jej chudobnej a disfunkcnej rodiny v biednych podmienkach v Arizone a neskorsie v Appalachian Mountains a state Kentucky. Je to fascinujuci pribeh, podobne ako jej posledna kniha, ktoru som dostal od Vlasty k narodeninam: HALF BROKE HORSES – A True-Life Novel. Knihu som spomenul v jednom z poslednych prispevkov. “The Glass Castle” vyhrala niekolko literarnych cien a bola prelozena do mnohych jazykov. Vysla vo viac ako dvadsiatich krajinach..

Konecne, sa este dnes poobede budem moct pustit do knihy THE LOST SYMBOL od autora Dan Brown, preslaveny knihou THE DA VINCI CODE; ANGELS & DEMONS a dvoma dalsimi. Kniha ma cez 600 stran, da mi poriadne zabrat pokial sa dostanem do konca. Uz davnejsie som si kupil najnovsiu knihu od Lowel Green s nazvom MAYDAY! MAYDAY! Green je jeden z oblubenych a velmi pocuvanych talkshow host na rozhlsovej stanici CFRB tu v Ottawe. V knihe sa dozaduje obmedzit emigraciu do Canady a pozastavit multikulturazmizmus, ako chorobu a pricinu upadku Canady. Este pred Vianocami som si objednal z Amazon.com knihu “The Roots of Obama’s Rage” od autora D. D’Souza na doporucenie Frantu. Ta kniha by tu mala byt kazdy den. V tom istom case som si z Amazon.com objednal aj e-reader KINDLE. To je moj Vianocny darcek, ktory mi dovoli stiahnut az 3.500 knih a nebudem musiet objednavat a kupovat knihy tradicne v papierovom vydani. Tiez cakam na dodanie.

Aj napriek skutocnosti, ze vacsina z nas citala trojdielnu millennium knihu, ze sme videli tri diely filmu a vieme kto to urobil, “whodunit” s netrpezlivostou ocakavame Hollywoodsku verziu – remake ”The Girl with the Dragon Tattoo”, supper svedsky hit Vsetci sme boli uneseni interpretaciou hlavnej postavy Lisbeth Salander svedskou hereckou Noomi Repace. V Hollyoodskej verzii tuto ulohu bude stvarnovat nie velmi znama herecka Rooney Mara (The Social Network). Vraj pri vybere o tuto ulohu sa uchadzali skoro vsetky hviezdy Hollywoodu, cez skusky presli stovky nadejnych hviezdiciek. Konkurz bez konkurencie vyhrala tato menej znama herecka Rooney Mara. Ja si na nu nespominam z toho filmu The Social Network, zrejme na mna neurobila velky dojem. Uvidime, ako sa vyrovna s ulohou pocitacovho “Goth hacker – pank girl” Lisbeth, po boku charizmatickeho zurnalistu Mikael Blomkvista, v podani Daniela Craiga. Prirodzene nas zaujma, ako sa z tak komplikovanym materialom a pribehom vyrovna reziser David Fincher, ktory reziroval “The Social Network”. Skoda, ze prvy diel Hollywoodskej verzie pride do kin az koncom tohoto roku v decembri. Trochu si na film pockame.

Poslednych, priblizne desat dni som dost casu travil pred televiziou a stanicou TSN, ktora davala prenosy z Buffala z Majstrovstiev sveta v ladovom hokeji juniorov 18 az 20 rokov. Canadania si pocas celeho turnamentu prikladne viedli, vyhravali zapas za zapasom, niekedy s vysokym skorovanim. Vsetci sme boli v nadeji, ze tak ako po vacsine rokov Canadania zas vyhraju zlatu. Tazko si je predstavit, ako sme vsetci boli hlboko sklamani z debaklu, co sa stalo v tretej tretine v zapase s Rusmi. Ja nie som fandom kolektivnych sportov, ale dobry hokej, zvlast v majstrovskych sutaziach si obycajne nenecham utiect. Aj z tychto Majstrovstiev sveta som videl vacsinu zapasov. Zial Slovensko ani v jednom stretnuti. Canadania sa nakoniec po zahanbujucej prehre s Rusmi umiestnili na druhom mieste. Este ze reputaciu Canade zachranili mladsi juniori na Majstrovstvach sveta do 17 rokov, ked vyhrali zlato.

Dnes vecer ideme na navstevu ku Kunstadtom. Zuzka nas pozvala na veceru z prilezitosti narodenin Marianky, ktora oslavy 62 rokov na buduci tyzden vo stvrtok. Musim sa vybrat do potravin, kupit par malickosti, nejake urologicke caje pre mna, pre Zuzku kvety a hadam aj nejaku flasku vina pre Petra. Uz su dve hodiny poobede a teda cas ist. To tazsie snezenie preslo a pocuvam, ze masiny cistia nasu cestu a driveways. Aby som sa teda obliekol a vybral von. Hadam este budem mat cas prispevok ukoncit po navrate z obchodu.

Ta mala vychadzka do obchodu a po obchode ma skoro zabila. Poodkladal som nakupene a hned som isiel zalahnut, lebo som mal ukrutne bolesti na lavej strane chrbta, hned pod rebrami. Ked som sa chcel otocit, alebo zdvihnut z postele, myslel som, ze ma niekto prebodol bodakom az hlboko do tela. Sialena bolest. Ked som v klude, ako by sa nic nedialo. Akurat, ze musim mat zastiknuty nejaky nerv, co inervuje pravu nohu, lebo na striedacku aj noha a hlavne clenok ma niekedy silne boli a podlamuje sa mi noha. Jazdu ku Kunstadtom som zvladol dobre a aj tie tri hodiny co sme stravili so Zuskou na veceri. Peter bol prec, niekde na severe od Montrealu na pretekoch. Ja som tie bolesti mal tak silne, ze som zacal spekulovat ci ist radsej na EMERGENCY ako na veceru. Vzal som dva Advily a bolest trochu ustala. Len nech to vydrzi cez noc, aby som sa aj vyspal.

Prajem vsetkym vyborny zaciatok roka, uspesnu a prijemnu zimu. Pozdravuje:

Milan