Thursday, August 05, 2010

Horucava, vlhkost, burky a nova kuchyna

Kvety, ktore su zasluhou perfektnej starostlivosti Klari. Vdaka!
Vecera na nasej terase! Hostia Vlasta a Franta
Navsteva z mestecka Osgoode! Dominika zo Slovenska, Yvetta, dcera Janka a jeho vysost bratranec Janko
V starom meste Ottawa s Agi na obede v restauracii La Pinte a na navsteve v Rideau Hal a v krasnom parku
Ottawa 08 05 10 – stvrtok
Mam este necelu polhodinu na pisanie predtym, ako budem musiet skocit na plavaren vybrat dievcata. Dnes som ich odviezol tam a prinesiem aj nazad domov. Vonku vladnu vysoke teploty, co by hadam ani nevadilo, ale vlhkost vzduchu je velmi vysoka cez +30 st. Vcera to bolo daleko horsie. S vlhkostou to ako by bolo +44 stupnov. Zamavalo to s oboma dievkami, ked isli na plavaren. Marianka bola pokryvena a unavena ako 80 rocna osoba. Museli sme jej tvar schladzovat studenym do vody namocenym uterakom. V nasom klimatizovanom bungalowe sa po chvili dostala do jej normalneho stavu. Ked sa to tak nazvat, lebo pravdou je, ze Marianka vazne upada aj fyzicky. Po dome sa len suchta, je pokrivena a viac zmatena ako bola doteraz. V jej vyjadrovani sa zmenila len jedna vec. Predtym casto uzivala slovo “voda” ked sa jej niekto spytal ako sa ma. Teraz to slovo nahradila anglickym vyrazom: “I am old, old”. To je tak maximum co sa z nej da dostat vo vyjadrovani. Este tak slovo “nothing” a ked sa jej nieco nepaci tak povie “bokom”. Obycajne pritom dost gestikuluje rukami. Zmenila sa aj jej nalada, casto sa “zamysla” je ako v druhom svete, nepritomna, co predtym nebolo. Zhorsila sa aj v stravovani. Velmi dlho jej trva nieco zjest, ocakava krmenie a dost tazko prehlta. Problem je ju aj prinutit pit, len usrkuje a nedokaze si vypit vacsie mnozstvo tekutiny. Nechcem ani spominat jej “nocne” dobrodruzstva a moje prezliekanie postele, sprchovanie niekedy aj dvakrat v noci. Nie je to ale kazdu noc. Niekedy nam usetri pranie. Ked som obe zienky priniesol domov, vo stupnej hale si Marianka vyzula obe topanky, miesto papuc si ich znovu zacala obuvat. Ked som k nej prehovoril “ kde mas dievca rozum?” len vtipne odpovedala “ All is gone!” “Vsetko odislo”.

Ked by sa mna niekto opytal “kde Ty mas tie svaly ktore si mal pred mesiacom”, asi tiez by som odpovedal “all is gone”. Nebol by som daleko od pravdy! Poslednykrat, mimo dnesneho rana som bol vo fitku viac ako pred mesiacom. Mozno je to az sest alebo dokonca osem tyzdnov. To odvtedy, ked sa zacalo pracovat na likvidacii starej kuchyne. a na priprave miestnosti pre novu. Vysledok je fyzicka devastacia. Svalstvo sa scvrklo k neuvereniu, ochablo a miesto svalov sa zacal vsade ukladat tuk, koza vyschynat a vraskaviet, sila rapidne stracat. Kedze vcera viacmenej Franta ukoncil vsetky prace na novej kuchyni az na jednu, alebo dve malickosti a ohlasil, ze mi da vediet, kedy sa znovu ukaze, ja som nabral odvahu a dnes som sa po tej dlhej prestavke vybral do fitka a dokonca som si aj zacvicil. Nie dlho, nieco cez polhodinu. Presiel som cez osem rozdielnych cviceni vacsina z nich na vrsok tela so znizenym poctom setov na tri z kazdeho cvicenia. Dohromady asi polovicku, co obycajne robime. Aj to malo zajtra vyvola poriadnu “svalovicu”. Nebudem zahalat a pojdem znovu! Cim skor cez to prejdem, tym lepsie. Viac zahanbujucim faktom je, ze to lenosenie a nic nerobenie prispelo aj k uz dlhie vypuklemu brusku. Este viac ho zdoraznilo! Boze, ked by mi prestalo chutit jest a pit!!!! Nemam odvahu prastit s jednym alebo druhym! Mal by som sa prihlasit do tej sutaze “do formy” ktoru kazdorocne poriada M&F, mozno by ma to dostatocne motivovalo sa dat do fyzickeho poriadku. S nastupom stareho veku ta odvaha sa do niecoho pustit a vydrzat odisla oko to zanedbane svalstvo. Vola zvadla a robit nieco fyzicky narocnejsie nie je po chuti. Musim sa viac zamerat na trening noh, tie oslabli najviac. Ide lyziarska sezona a rad by som este parkrat v zime lyzoval mozno aj s Agi, vraj v minulosti vela lyzovala. Len aby jej predlzili ten pobyt!

To ma vedie spomenut, ze konecne od utorka zo socialnych servisov mam pre Marianku novu stabilnu opatrovatelku, ktora nas pride vymenit vzdy v utorok a v sobotu. Jej meno je Nancy, je to pani vo veku niekde medzi 50 az 55 podla mojho amaterskeho odhadu. Prijemna pani profesionalnej urovne. Dufam, ze to bude klapat! Hlavne co ma tesi ze bude pravidelna. Hned v utorok sme vyuzili jej pritomnost pri Marianke a s Agi sme sa vybrali do kina. Ponukol som Agi, ci chce ist na najnovsi film SALT s Angelinou alebo na film The Girl Which Play with Fire, film ktory som videl asi pred dvoma mesiacmi na druhej strane Ottawy. Konecne ho davaju u nas v Kanata Centre. Vybrala si ten posledny a tak ja som mal cas film vidiet druhykrat v kratkom case. Neolutoval som. Film sa skutocne da vidiet viackrat a viac prezit. Agi sa film velmi pacil a bola s nim nadsena. Niekto ma upozornil, ze prvy diel tej trilogie je uz na DVD a k dispozicii pozicat. Vcera som sa pri navrate z plavarne zastavil v Rogers Video. Ano maju niekolko kusov ale zial vsetky boli vypozicane. Kocka v recepcii si vzala moje meno a telefon, ze len co dostanu nejaku kopiu hned mi zavolaju. Co je zaujmave ze DVD je uz dabovane do anglictiny, bez titulkov. Vdacne si to pozriem este raz, akurat, ze sa neviem dockat telefonatu, ze DVD maju odlozene pre mna. Tie tri knihy su stale na prvych troch miestach Amazon bestsellerov. Po vzhliadnuti filmu, skocili sme do Joe Seefood restauracie na vynikajucu rybu a potom do predajne knih Chapters, kde Agi utratila dalsie peniaze na knihy.

To bolo myslim v piatok, ked poslednykrat k Marianke prisla pani Maria alebo Mary. Ja som sa s Agi vybral do mesta, ale daleko sme sa nedostali lebo dlhsi cas sme sa zdrzali v Rideau Parku a Rideau Hall, kde sidli nasa GG zatupca kralovny Elizabeth. Mali sme stastie, hned da dve male udalosti. Mali sme prehliadku toho obrovskeho baraku a neskorsie ako sme sa tulali parkom zucastnit sa na vymene straze u vchodu do priestorov parku. To sa dialo v anglickej verzii, teda oblecenie a vsetko na sposob anglickych gard. Urobil som aj niekolko zaberov, tak mam co prilozit ako dokumentaciu. Po tejto dlhsie trvajucej aktivite sme sa vybrali do “stareho mesta” .Trochu sme sa tulali po trhovisti a nakoniec sme skoncili v La Pointe rybarskej restauracii a pochutnali sme si na vyprazanych Calamary. Parlament, Muzeum Civilizacie, a ine atrakcie ostanu nam na niekedy neskorsie.

Nemozem nespomenut skutocnost, ze minuly tyzden po dlhom case Yvetta dcera mojho bratranca Janka prisla k nam aj s nim a jeho sucastnou caregiver Dominikou z Nitry. Janko ma milo prekvapil v akej dobrej forme je, zapajal sa do debaty, chutilo mu pivo ktore mu Yvetta dovolila pit ale videl som, ze by si urcite bol rad dal aj nieco tvrdsieho. Prisiel s f;laskou sampanskeho oslavit nasu novu kuchynu. Tu oslavu budem robit niekedy v najblizsich dnoch, kde pozvem Petra, Zuzku, Mullerovcov a Frantu s Vlastou. Ano, kuchyna je ukoncena, vsetko na poriadku, vyzera velmi dobre. Som HAPPY, ze som sa zbavil tej starej. Nech to stalo, co stalo, zmena je vyznamna pre zlepsenie nasho prostredia.

Ked som zacal pisat tento prispevok, myslel som, ze nemam co napisat! Hm, nakoniec predsa som sa prebojoval az na koniec druhej strany. Good! Teraz je cas ist nieco zjest! To som ani nespomenul silne burky a tazke dazde, ktore sme tu mali posledne dni.

Pozdravujem a prajem vsetko len dobre! Milan a spol.