Sunday, August 08, 2010

Muzeum Civilizacie

V sobotu doobeda sme skocili na druhu stranu Ottawa River k Muzeu Civilizacie, kde sme stravili cas prijemnou prechadzkou a boli sme v IMAX kine na dokumentarny film HUBBLE v 3D premietani. Uchvacujuce!
V sobotu poobede sme sa zastavili na kurtoch kde prebiehal uz 14-ty "Kunstadt Open Tennis Championship". Dnes by mali byt finalove stretnutia, asi nebudu lebo obrovsky leje! My sme chvilu posedeli a isli sme domov. Na Marianku to bolo privela ako naznacuju fotky!
Ottawa 08 09 10 – nedela
Musi to byt niekolko mesiacov, ked som si naposledy urobil konvicu caju a naplnil som dve termosky, aby som mal co popijat pocas dna. Ako som uz v minulych prispevkoch naznacil, ked sa pustam do pisania prispevku ako myslienkovu stimulaciu, vzdy som si zvykol otvorit flasku vina a pocas namahania mozgu nieco napisat. Usrkoval som z vina, ktore mi vzdy prislo velmi na chut. Dnes, ako aj posledne som tuto tradiciu trochu porusil tym, ze popijam caj len s velmi malym mnozstvom vina z flasky ktoru mam v ladnicke uz dlhsie otvorenu a nevypitu. Bolo to komercne vino, velmi suche a kysle. Nechapem, kto si moze labuzit na takom vine. V caji sa vsak da zniest.

Neubehli ani tri dni, co som dal na web moj posledny prispevok a ja som znovu za pocitacom a klepem dalsi. Jeden z dovodou je, ze vonku je polozamracene, neprijemne pocasie s velkou vlhkostou, sparno aj ked pofukuje dost silny vetrik a hrozi na dazdivu nedelu. Aspon to predpokladaju poveternostne zpravy. Nie je to najlepsi den pre finale uz 14 rocnika Kunstadtovho tenisoveho turnamentu. Zucastnenich je okolo 95 muzov a nejakych 20 zien. My sme sa vybrali aj s Mariankou pozriet na ten tournament vcera k veceru este predtym, ako sa zacali robit na BBQ hamburgery, klobasky, a na stoloch velke plne nadoby salatu a inych pozivatin, pivo, rozne napoje, nie len pre zucastnenych pretekarov ale aj pre verejnost. To vsetko gratis z vrecka Kunstadt Sports. Zuzka bola busy s pripravou jedla a tak sme ju nechceli zdrzovat. Peter bol na kurtoch a o stosest fotil. Dnes finale zien a muzov bude vysielat v telke Rogers TV a opakovat este vecer a v noci. Turnament, ktory zacal velmi skromne pred 14 rokmi z iniciativy Ronnyho K. sa rozrastol vo velku sportovu udalost v Ottawe. Patrilo by sa aj dnes skocit na kurty a pozriet seriozny tennis ale aj ukazat sa. Konecne, dnes tam bude bohata navstevnost, tak ako je vzdy v sobotu vecer ked sa da jest a popijat na niekoho ineho ucet. V minulosti som sa aktivne zucastnil na tom turnamente. Nie na kurtoch, ale v obsluhe baru ci pecenim hamburgerov a klobas. Teraz to uz nie je potrebne, Kunstadti zamestnavaju hadam uz 50 ludi v ich troch obchodoch a teda maju dost ruk, ktore vdacne pomozu aj na turnamente.

Vcera som mal “stastny den”! Toho stastia v poslednych rokoch vela nemam, skor viac nestastia! To adresujem na “stastie” v loteriach akehokolvek druhu. V minulosti moja najvacsia vyhra na nejakej loterii bola 100 dollarov, na Lote 6/49 som raz vyhral 60 dollarov a parkrat po 20 alebo 10 dolaroch. Ja nie som chorobny hazarder. Ked raz zacas vsadim tak nikdy nie viac ako 20 dollarov aj to len vtedy ked tych 20 vyhram. Inac sa viem zdrzat a neutratim viac ako 10 dollarov. Pred par mesiacmi prisli s novou loteriou ktoru nazvali “Loto MAX” a na nej prva cena je vzdy najmenej 50 milonov a obycajne az 25 az 35 milionovych cien. Zrejme vidina tolkych milionov asi je velmi lakavym stimulom, ze ludia tuto loteriu kupuju vo velkom, ze mozu davat take ceny. Trik vyhrat je v tom, aby clovek zo 49 cisiel uhadol na prvu cenu sedem cisiel. To sa nedeje na dennom poriadku. Par ludi uz vyhralo prvu cenu a aj tie milionove. Ja som vyhral dvakrat po 20 dolarov, ale vcera na moje mile prekvapenie to bolo 143 dollarov. “No big deal” ale zaplatilo mi to nakup potravin a dal som dalsich 20 dollarov na buduci tah loterie. Ta moja vyhra povzbudila Agi, ze tiez obetovala par dollarov na buduci tah. Bodaj by jej stastie zaprialo ako mne a viac.

Ten zbytok toho vina sa po dvoch poharoch caju minul a tak do dalsieho pohara som dolial zbytok cerveneho martini, ktore uz dlhsiu dobu lezi v bare bez pouzitia. Ci to malo alkoholickeho stimulu rozhybe moj mozog, neviem. Som ale uz na druhej strane a hadam sa dopracujem k jej koncu. Ked nie, aj tak sa nic nestane lebo pochybujem, ze niekto z citatelov mojho blogu sa dostane cez prvu stranu a nie to cez obe. Aj ked v nadpise uvadzam “Letters for friends and family”, tieto prispevky robim aj pre seba, aby som akosi chronologicky zachytil zaujmavejsie aspekty prezitych dni vo forme dennika. Poslednych par rokov, od kedy som zvolil tento sposob komunikacie som umiestnil uz viac ako 239 dvojstrankovych listov. Pomaly by z toho mohol byt maly roman. Hahahaha! Ked spominam roman, tak ma od docitania knihy The Panic Zone od Rick Mofinu deli len niejakych 30 stran. Dufam ze dnes ta kniha padne.

V poslednom prispevku som spomenul, ze som sa zastavil v Rogers Video za filmom The Girl with Dragon Tatoo” Vsetky boli von a tak som skocil tam aj vcera a poziadal som aby mi zavolali, ked film niekto vrati. Len co sme prisli domov, z nakupu uz mi ta kocka z Rogers zavolala, ze prave dostali jedno DVD nazad, ci mi ho maju podrzat? Za 5 minut som bol pre DVDecko. V jednom som sa minule zmylil, lebo ma niekto mylne informoval, ze DVD je dabovane v anglictine. Nebolo, je to svedska verzia, tak ako som ju videl pred dvoma mesiacmi. Musim povedat, ze po vareni a peceni na dnesny a zajtrajsi den sme si DVD hned v podvecer pustili. Agi bola fascinovana tak ako posledne po vzhliadnuti druheho dielu. Ja som bol tiez velmi uspokojeny, lebo som si ho daleko viac uzil. Super film, kriminalka aka ma byt s elementom vysetrovacieho zurnalizmu. Myslim, ze na Slovensku film isiel pod menom “Muzi ktori nenavidia zeny” ci tak nejak.

Vyuzijuc skutocnost, ze k Marianke prisla Nancy aby na nu dohliadla, ja som vzal Agi na dalsi kratky vylet, tentokrat do Muzea Civilizacie. Nie na prehliadku, ktora by vzala az tri hodiny, ale sme sa zastavili v kine IMAX na film HUBBLE v 3D verzii. Uchvacujuce zabery z vesmiru, ktore vyrazaju cloveku dych. Tie miliony sustav a biliony hviezd! Tie bilionove vzdialenosti svetelnych rokov vzdialenych galaxii. Co si mi nepatrni cervici pohybujuci sa na zemi, namyslame aki sme doleziti? Treba vidiet a vytriezviet, ze toto vsetko stvorila niejaka sila, ktoru nazyvame Boh, Allah ci Budha.

Zajtra ma caka ist rano znovu do fitka a trochu kalicit moje ochabnute telo, aby som sa dostal aspon do nejakej lepsej formy. Musim stacit mojim dvom partnerom, ked sa oni vratia do fitka na pravidelne treningy.

Myslim, ze som v koncoch s mojou ulohou dat dohromady dve strany. Do konca tej druhej strany ostavaju asi tri, ci styri riadky. Uz sa nejdem namahat.

Pozdravujem a prajem prijemne dni leta. Uz dlho nebude trvat tak si ho uzivajte!

Milan