Thursday, July 29, 2010

Agi - prve dni v Canade

Klara sa prisla rozlucit so Zuzkou den pred jej odletom. Este sa poriadne vykupala v ich bazene.
Klara vytiahla Agi na prehliadku okolia Amberwood Village na bicykloch. Ich spoznavanie bolo prerusene silnym dazdom.
Prvy hovadzi steak v zivote, prve hovadzie maso po desiatkach rokov. Chutilo!
Ottawa 07 29 10 – stvrtok
Vcera poobede sme sa na letisti rozlucili s Klarou, ktora sa vracala nazad na Slovensko. Vylozil som jej batozinu, Agi aj ja sme ju objali, zapriali hladky let a uz sme sa ponahlali nazad domov, aby sme predisli trafiku na cestach. Dnes som uz dostal od nej mail, ze vsetko bolo fajn. Stretla sa uz aj s mojim bratom Jozom a odovzdala mu pre druheho brata Eda grafologicku knihu, ktoru som mu pred casom objednal z Amazon Books. Cestou sme sa mimo ineho vypravali s Agi na temu polievok. Zhodli sme sa, ze aj ona ich robi podobne ako ja. Cim ma prekvapila, ze ma velmi rada drzkovu polievku. Rozhodol som sa hned zastavit v Sobey’s, jedinej potravinovej predajni, kde zvyknu mat drzky. Nemali, ale mi doporucili prist dnes neskorsie poobede, pripadne v sobotu, ze urcite budu mat, lebo ich objednaju. Drzkovu polievku som uz dlho nerobil. Klara drzky nejedla a tak aby sa vsetko zuzitkovalo obycajne som na polievku zavolal Petra alebo nadelil Frantovi. Ked sme uz boli v potravinach dokupili sme co nam chybalo a nieco naviac. Za celkom prijatelnu cenu mali v akcii stejky, tak som neodolal a kupil peknych troch mackov. Klara ma dopredu upozornovala ze Agi neje bravcove ani hovadzie maso. Ale hned na druhy den ked som robil bravcove rebra neodmietla, naopak jej velmi chutili a nemala vraj ziadne tazkosti na zaludku. Dnes som vzal dva a vypreparoval som tukove oka, rozdelil na mensie kusy a dal som ich do marinady. V podvecer, ked nebude prsat pojdu na barbeque a dufam, ze budu Agi chutit a porusi viac ako desatrocnu karantenu!

V mojom poslednom prispevku som vyjadril nadej, ze hadam pasove a emigracne oddelenie nebudu robit Agi nijake problemy. Velmi som sa zmylil! Lietadlo priletelo s malym meskanim nacas a po nom este niekolko. Pomaly uz hala, kde ludia cakali bola vyprazdnena a Agi nikde. Vedel som, ze je nie vsetko po bozom poriadku. Moje podozrenie sa hned splnilo, ked som bol vyvolany aby som sa dostavil k Informaciam. Tam stala v ciernej uniforme paradna, vzhladna kocka okolo 30 rokov. Zacala ma vysetrovat na koho cakam, ci Klara je moja manzelka, aky je nas pomer, kde je moja manzelka, preco k nam prichadza Agi atd… Vzala ma na emigracne oddelenie a s vysetrovanim dalej pokracovala. Vyjadrila podozrenie, ze Agi tu prichadza pracovat a to potrebuje mat pracovne povolenie, darmo som jej vysvetloval, ze ona je navstevnicka a dobrovolnicka, ktora mi ma pomoct dohladom Marianky aby som ja mohol obcas z domu odist, ze Marianka je “wonderer”, ze ma tendencie odist do neznama, stratit sa ako sa nam to uz niekolkokrat stalo. Bol som uprimny a otvoreny aj tak mi zacala davat lekciu, ze ako navstevnicka nesmie pracovat, ist do skoly a pod.. Nakoniec dala Agi viza s platnostou do 31 decembra do kedy musi odist. Predtym sa musi zastavit na emigracnom urade a preukazat sa s miestenkou (boarding pass). Uviedla este dalsie varovania atd…ze ked ich porusim tak ma to moze stat az 60 tisic dollarov pokuty. Dal som obe ruky na pult a slusne som jej povedal, ze mi moze uz teraz zalozit zeliezka, kde by som ako penzista prisiel k tolkym peniazom. Podobne mi navrhovala aby som si nasiel tu v Canade niekoho s kvalifikaciou. Zadakoval som a povedal som jej, ze moja a Mariankina “disability” penzia by nato nestacila a z coho by sme mali zit?

Nechcel som sa velmi priecit ani sa rozculovat, vedel som, ze by sa mohlo stat, ze Agi posle nazad domov. Tak som sa radsej choval kludne lebo mi naznacovala, ze ona je v sedle a ze vsetko zalezi len na jej voli a pod… Bola skutocne neprijemna! Ja sa prirodzene budem Agi snazit jej pobyt predlzit ale mam pocit, ze ked na emigracnom urade, kde obycajne posielam ziadost o predlzenie budu citat tie “vyhrazky” co do viza napisala ta agentka, mozno predlzenie zamietnu aby nenastrbili jej autoritu. Ja som znovu v trabloch. Mam to ja radost zo zivota! Este dnes mam trpko v ustach a pocitoch z tej konfrontacie emigracneho byrokrata!

Vcera som dostal najnovsie cislo M&F urobil som si mensiu prestavku od pisania, zasiel som do spalne a natiahol som sa, aby som si precital vysledky tej sutaze “do formy s M&F” na ktorej som mal byt pritomny ako host. Tentokrat ani ja a ani Sano B. sme sa na oslave z roznych dovodov nezucastnili. Nas troch reprezentoval len Duro V. Obaja so Sanom sme napisali len kratke prihovory k vitazom. Dufam, ze nie nadarmo a nas odkaz sutaziacim bol tlmoceny. Trochu som si aj zdriemol, ked ma prekvapila Marianka po navrate z prechadzky si tiez prisla lahnut. To sa nie casto stava, ze by poobede zasla do spalne a vliezla do postele. Este tak, ze niekedy zdriemne v kresle pri telke. Nielen ja, ale aj Marianka si musime zvykat na Agi. Ako sa ukazuje nerobi nam to ziaden vaznejsi problem a ani Age prisposobit sa nam. Prave som sa prichytil, ze sa pomaly blizim ku koncu druhej strany a ja som si neotvoril flasu vina, ci nenalial nejaky drink ako bolo tradiciou doteraz. Nebude to ale dlho trvat, ze tu flasku cerveneho otvorim k stejkom!

Pokrok nastal aj v ukoncovani nasej kuchyne. Nejaky majster z podniku z ktoreho sme kupili tu kuchynu priniesol a nainstaloval chybajuce dvierka a urobil a instaloval bednu na odsavanie vyparov. Cize, vsetko z firmy je ukoncene. Ostava ale este dost prace! Konecne po mnohych pokusoch co dat na stenu medzi vrchnymi a spodnymi kabinetmi som sa rozhodol a kupil potrebne mnozstvo kachliciek. Tie bude instalovat Franta. Ostane mi kupit len svetla ktore pojdu pod kabinety. Tym bude kuchyna kompletne urobena. Budem este musiet premalovat “family room” k voli tej zmene s rozsirenim vstupu z kuchyne. To ma cas!

Chystal som sa, ze aj napriek skutocnosti, ze som videl prvy diel tej popularnej trilogie The Girl With the Dragon Tatoo, predsa sa pustim aj do knihy. Predsa len film nemoze nahradit dobre napisany roman. Odlozil som knihu na stranu lebo medzi casom som si kupil dalsiu knihu s nazvom The Panic Zone od kanadskeho spisovatela Rick Mofina. Ma na svojom konte uz aspon poltucta noviel a zacina byt vychytenym spisovatelom kriminalnych pribehov v Kanade. Pre mna to bude prva jeho kniha.

V novinach The Ottawa Citizen pred par dnami bol velky clanok o svedskej herecke Rapace ktora vynikajuco stvarnila Lisbeth Salander v troch dieloch tej v sucastnosti najpopularnejsej trilogii od autora Steig Larssona. Fakticky Noomi Rapace je krasna zena, jeden by neveril, ze dokazala tak zle vyzerat v tej jej ulohe. Uz sa vela spomina v novinach a na strankach magazinov, ze uz je pripravena americka verzia vsetkych troch filmov Hlavnu ulohu zurnalistu Mikael Blomkvist bude stvarnovat Daniel Craig, sucastny James Bond 07. Stale je otvorena otazka kto bude hrat Lisbeth bisexual punk. Kandidatiek je vela, medzi nimi Carey Mulligan; Mia Wasikowska; kanadanka Ellen Page a ine. Prvy diel ma prist do kin v decembri. Uz sa tesim!

Majte sa dobre, zite v pohode, majte sa radi a teste sa zdravemu zivotu! Pozdravuje Milan