Tuesday, May 04, 2010

Snezenie v maji

Nasa kuchyna toto leto musi ist! Uz som urobil prve kroky ju vymenit!

Ottawa 05 03 10 – pondelok
Otvoril som si maly laptop na ktorom obycajne pisem moj prispevok na blog. Trochu som sa prekvapil, ked dole v pravom rohu mi ikonka ukazovala cas, ktory bol o dve hodiny pozadu. Neviem ako sa to mohlo stat, ved nebola nijaka zmena zo zimneho casu na letny. Ta zmena sa stala pred par tyzdnami. Hadam aj trochu urychlene, lebo koncom aprila nas v Ottawe prekvapil sneh. Nic seriozneho, zato v Quebecu a v okoli Mt.Orford, kde maju svoje rekreacne zariadenia Gabi a Barbara, ti dostali viac ako 25 cm snehu. To bol jeden z dovodov, preco odvolali navstevu do Ottawy, aj druhy bol pre nich dolezity Ohlasil sa potencionalny kupec ich zariadeni a biznisu. Ostali teda doma. Ja som dnes obdrzal od Barbary kratky e-mail s ospravedlnenim a par obrazkami z ich zasnezeneho prostredia. Daleko vacsi prusvih zazili v juznej Alberte, ked asi v tom istom case dostali silnu snehovu vychricu s vetrom okolo 90 km v hodine. To mali skutocne neprijemne prvomajove prekvapenie. Ako pocujem na radiu, toto mizerne zimne pocasie u nich stale pokracuje. U nas sa naraz po niekolkych dnoch chladneho pocasia naraz oteplilo. Vcera dokonca teplota vybehla na + 25 stupnov a s humiditou sa to citilo ako ked by bolo cez 30 stupnov. Hratky prirody, klimaticke zmeny z hodiny na hodinu.

Ako som spomenul v poslednom prispevku, ocakavali sme velmi zaneprazdneny vikend, ktory sa neuskutocnil. Gabiho a Barbaru sme ocakavali na nedelu poobedie. Mali aspon tolko slusnosti, ze telefonicky navstevu odvolali. Vedeli sme aspon na com sme. Neviem co sa stalo s oboma Katkami, ktore sme ocakavali v sobotu okolo obeda a nikto neprisiel ani neskorsie poobede. My sme pripravli slusne pohostenie. Kupil som nejakych 15 velkych scallops z ktorych Klara urobila francuzku specialitku “Coquilles Saint-Jacques au gratin” v slovencine “Scallops v musli”. Ja som nalozil stejky do marinady a predtym doobeda, ked som sa zastavil v predajni alkoholov a vin objavil som, ze po niekolkych rokoch zas mali k dispozicii polsku vodku ZUBROWKU. Mile prekvapenie, hned som kupil dve flasky a jednu som polozil do ladu. Vedel som, ze Franta je doma sam, jeho manzelka isla na nejaku veceru ku kamartke, tak som zavolal Frantovi, ci mi nechce prist pomoct s jedlom, lebo je toho viac ako by som to vedel zvladnut. Nemal nic v programe, po prichode sme sa teda hostili na zubrowke a neskorsie vine, scallops a stejkoch. Dievcata mozu lutovat, ze neprisli. Horsie,ze ani nedali vediet, ze nepridu. Katka Ch. tu bola pred tyznom s jej sestrou Marikou, ale Katku S. som nevidel aspon desat rokov. Skoda, ze neprisli.

Ako som spravne predpokladal, ze mozem cakat nie tyzden, ale mozno niekolko, kym obdrzim fotky, ktore z prilezitosti navstevy Janka urobil Karol B. Zatial mi ich neposlal podobne ako aj Yvetta, Jankova dcera, ktora tiez o stosest fotila. Tak sa stalo, ze asi nebudem mat co prilozit k tomuto prispevku. Ja nemam nic noveho a vhodneho! Konecne poslednych niekolko dni bolo dost skarede pocasie a tak ani Klara so sebou nebrala fotak aby aspon ona nieco zaujmaveho nafotila. Pekne tulipany ktore sme mali na malej zahradke uz zacali odkvitat a myslim uz dnes Klara ich zacala likvidovat a cibulky odkladat do papierovych vrec aby si do jesene odpocinuli tak, ako odporucaju nasi susedia zahradkari. Ked tomu rozumiem, na jesen by sa mali zasadit aby znovu na jar vyklicili. Musim vysoko hodnotit, ze Klara uz nakupila vseliake byliny, ktore pouzivame pri vareni a zasadila ich na vyhradene miesto v zahradke. Za par dni uz budu v plnom raste a my si budeme moct zlepsovat chut vareneho!

Za par minut ide v telke zabavny serial ktory radi pozerame: “Two and Half Man”. Tak si na chvilu odskocim trochu sa zasmiat. Mozno, ze pred programom “Dances with the Stars” este stihnem napisat par slov. Teraz to pisanie na chvilu zanecham. To mam za sebou a bola to epizoda ktoru som nevidel, tak to stalo zato posediet polhodinu pred telkou. Mam este dalsiu polhodinu do dalsieho programu, tak aspon par slov o dnesku a zajtra o veciach viac minulych. Novy tyzden, pondelok aj ked rano prsalo, isiel som do fitka s odhodlanim tvrdsie trenovat. Vcera som isiel skoro do postele a bol som dobre odpocinuty a vyspany. Odzrkadlilo sa to na treningu a obaja s Frantom sme si davali v medziach nasho veku zabrat. Zaujmava je skutocnost, ze aj ked som bol odpocinuty a vyspany, stale ma po navrate domov bralo do spanku. Odpochodoval som do spalne, pustil som si radio “talk show” a pri tom som driemal a asi aj zdriemol. Ani som si nevsimol ked dievcata odisli na plavaren. To nutkanie do spanku a zacina objavovat castejsie a castejsie. Zrejme nasledok starnuceho tela a mozno aj ducha!

05 04 10 – utorok
Konecne som dnes poobede rozhybal svoje telo. Ked Klara odisla ku Lide a spolu na “babinec”, ja som si vyhladal adresu jedneho nabytkarskeho podniku “Laurysen Kitchens” nie daleko od nas na Carp Rd. Myslel som, ze to bude maly podnik. Velmi som sa prekvapil obrovskymi priestormi a velmi atraktivnou “show rooms” kde predstavovali desiatky roznych ukazkovych kuchyn. Po kratkej prehliadke som poziadal o konzultaciu s niekym z dizajnu. Hned prisla pekna mladsia dama Aviva Ben-Choreen, Design Consultant. Prezrela si moje fotografie kuchyne, rozlozenie nabytku, urobila si fotokopie a ze za tyzden bude mat pripraveny dizajn a co by ma to malo stat. OK, ale co urobit so starou kuchynou? Mal by som dat hadam inzerat do novin a pokusit sa kuchynu predat. Mozno by sa niekomu hodila na chatu alebo do domu. Bola by skoda ju vyhodit do odpadkov. Uvidim tiez, aka bude cena novej kuchyne? Mozno skocim do dalsich podnikov a necham si urobit odhad. Budu ma cakat aj strukturalne zmeny v kuchyni a vo family room. Ti co tu predtym byvali, spalnu, ktora bola pri kuchyni otvorili do kuchyne a zo spalne urobili family room. Ta miestnost ma vstupne dvere a satnik ktore musia odist a musia byt nahradene jednoduchou stenou. Kedze kuchyna je dost tmava, tak na povalu namontovali znizenu povalu a hromadu svetiel. To tiez chcem odstaranit a vymenit za seriu svetiel v povale, pripadne nejake visiace svetlo. Samozrejme, podlaha musi tiez byt urobena, lebo teraz strasne vrze, cize musi byt zosilnena a na podlahu polozene dlazdice. Caka ma dost zaneprazdnene leto!

Chcel som este spomenut niekolko veci za posledne dni, ale kedze sa blizim ku koncu druhej strany obmedzim sa na par telegrafickych informacii. Pred par dnami som konecne docital knihu: Stones into Schools od Greg Mortensona. Vynikajuco napisany “dejepis” Pakistanu a Afganistanu. Uz som sa zakusol do knihy:” They Must Be Stopped” od Brigite Gabriel. Uzasna cetba o expensii moslimstva do USA, Canady a ich ciel znicit vsetky demokracie vo svete. V utorok som skocil do kina na semikomediu western s nazvom “GUNLESS”. Dobre som sa pobavil. Tesim sa na tento vikend a premieru: IRON MAN.

Pozdravuje Milan a spol.