Sunday, May 09, 2010

Ale hadam nie - mraz a sneh v maji?

Ani chladne pocasie neodradilo fanatikov golfu si zahrat! Mna uz prestalo bavit pokracovat v malovani Indianskej hlavy. Asi to zabalim!
Moje oblubene kino kde raz za tyzden chodim si pozriet nejaku premieru.
Klara sa vybrala pozriet do okolia Kanata Centrum na blizke golfiste a sukromne cesty s bohatymi obydliami sportovcov, podnikatelov a politikov. See video at the end of the blog. Ottawa 05 08 10 – nedela
Nejak sa ta zima nevie s nami rozlucit, V noci bolo okolo – 1 C a ani teraz poobde nie je ovela viac vdaka silnemu vetru. Naviac, rano ked sme sa prebudili, na strechach a travniku bol sneh a poduval silny vietor, podobne ako pred nejakym tyzdnom. Na spravach som zacul, ze v mnohych oblastiach Ontaria vela ludi stratilo elektriku a v mnohych komunitach vietor strhol elektricke vedenie a povyvracalo stormy a sposobilo dost skod. Dnes by mal byt koniec vystrajaniu prirody (prave sa rozsnezilo a teplota bude pod bodom mrazu dnes v noci). Od zajtra sa ocakava mierna zmena k lepsiemu. Uz by bolo na case. Klara sa tesi trochu lepsiemu pocasiu, aby mohla ukoncit sadenie kvetov ktore sme vcera dokupovali. Prvu davku bylin a kvetov zasadila pred par dnami. Na tuto “zmrznutu” noc niektore musela pozakryvat aby jej neodmrzli. Vcera poobede aj ked bolo uprsane pocasie, sychrave a velmi nevludne, ponukol som sa Klare, ze mozeme skocit a dokupit to co bude este potrebovat vysadzat. Tak ako posledne, bolo toho za 130 dollarov, fura penazi na skraslenie nasho prostredia. Len som cumel ako naplnala dvojplosny “furik” priesadami. Patri sa tak urobit! Klara je jedina z nasej ulice, ktora vo vyzdobe je konkurenciou nasim 85 rocnym dvom susedom, ktori tiez velmi dbaju o ich zverene zahradky vpredu a vzadu. Dokonca tak si uctili jej usilie a caste konzultacie, ze jej minule priniesli velku buketu ruzi. Su v kvetniku a bude ich teda moct presadit do zahradky. Nie su rezane. Klara udrzuje nase zahradky (vpredu a vzadu) pod kontrolou, neustale nieco pleje ba dokonca, ked zacali rast pupavy na pozemku na nasej strane tak ich poctivo vyberala. Prisiel za nou sused Hanrry a zahlasil: Klara you never win! Vcera uz prisiel nas servis a velku a zanedbnu travu pokosil.
Klara vo svojom svungu! Uz posadila cast kvetin a bylin, dalsie bude sadit len co sa otepli.
Myslim, ze to bolo v stvrtok, ked po treningu prisiel k nam Franta N. ostrihat sa. Ja som osobnym holicom, kadernikom nie len Marianke ale aj Petrovi a Frantovi. Priniesol nam z ich backyardu rozkvitniutu buketu kvetov orgovanu. Este stale su v plnej krase a vone. Mam ich vedla seba na stole kde pisem, ich vona ma omamuje. Velmi prijemne rozvonievaju. Predvcerom bola teda rada na Frantovi a dnes rano to som bol ja ktory sa strihal. To uz je niekolko mesiacov co som si kupil rozsiahlu zbierku vselijakych strojcekov a nastavcov na strihanie. Kedze mam stale velmi znizenu pohyblivost v krku, tocit a predklanat hlavu, musel som nakoniec poziadat Klaru aby dokoncila strihanie na zadnej strane hlavy. Inac konecnu upravu som ukoncil noznickami. Trochu som si viac zastrihol nad jednym uchom, na stastie nie do ucha. Vlasy dorastu, ucho by asi nie

V piatok, len co prisla pani Maria k Marianke, obaja s Klarou sme vyrazili do Kanata Centrum, velkej obchodnej a komercnej komunity s desiatkami roznych restauracii, predajni, obchodov od velkych “department stores” az po male obchodiky. Ja som sa vybral do AMC 24, do kina na premieru filmu IRON MAN 2. Klara zas do obchodov a urobila si aj vylet k blizkemu exkluzivnemu golfovemu ihrisku 18 jamiek a do blizkosti privatnej stvrti velkych atraktivnych domov, rezidencie bohatych Senatorskych hokejovych hracov, inych sportovcov, podnikatelov, politikov atd. Kazda uzavreta ulica je strazena a pristupna len pre majitelov tam byvajucich. Tak ako minule aj teraz sa dostala len ku golfistu a dalej nie. Ja som sa samozrejme v plnej miere oddal filmu, nie nejakej velkej artistickej hodnoty ale plne zabavnemu filmu s komedialnym pozadim a neuveritelnym majstrovstvom technickych pocitacovych umelcov so zabermi kde jeden clovek nevie kde konci realita a kde zacina vsetko tvorene pocitacmi. Stale mam dojem, ze sa mi Iron Man 1 pacil viac ako dvojka. Pribeh urcite ozivila mimo Gwyneth Paltrow v ulohe Pepper Potts Scarlett Johansson v ulohe Black Widow, ako aj Mickey Rourke v ulohe Whiplash a dalsie nove postavy. Pre obdivovatelov SciFi urcite film ktory treba vidiet.

Ja som uz znacne vyrazne pokrocil v knihe “They Must Be Stopped” od Brigitte Gabriel. Dnes som doobeda si precital kapitolu “THE ISLAMIZATION OF EUROPE”. “Scary “ zastrasujuce citanie o tom ako sa zapadna Europa nezadrzitelne meni na EURABIU vplyvom Islamofasizmu, kde krok za krokom politici EU viac a viac ustupuju od principov osvietenectva, Judeo- Krestanskych hodnot a tradicii, moralky a secularneho humanizmu. Hodnoty, ktore zahrnuju uctu k demokracii, tolerancii, decentnost a respekt k zivotu. Europa straca svojho ducha (soul) kompromismi s Islamom, zaliecanim (nadbiehanim) sa (appeasement) v ramci multikulturalizmu. Kompromismi slobody slova a prava slobodne sa vyjadrovat pisanym slovom a recou je smrtelnym bodnutim dyky do srdca zapadnej kultury. Moslimska spolocnost odmieta asimilaciu a preferuju dominanciu. Europa si sposobuje socialnu sebevrazdu pouzivajuc povraz politickej korektnosti. V ramci promocie rovnosti Europania viac a viac dovoluju moslimom pravo zakladat madrassas (skoly), Islamske kulturne centra, koranske colleges, mesity a ine institucie. V mnohych pripadoch dokonca zavadzanim stredovekeho zakonu SHARIA a nerespektovanim zakonov tejktorej krajiny.

Dnes som si zas povsimol v novinach, ze kniha “The Girl with the Dragon Tatoo” je stale cislo jedna bestseller a dalsia kniha z trilogie “The Girl who played with Fire” je na tretom mieste. Tiez som sa docital, ze Stieg Larsson tretia kniha “The girl who kicked the Hornet’s Nest” pride na knizny trh v Canade koncom tohoto mesiaca. Len co docitam vyssie spominanu knihu pustim sa do maratonu 724 stran jeho druhej knihy. Prvu som videl sfilmovanu minuly tyzden. Uz sa mi chce zas po case precitat dobru a napinavu kriminalku. V malej kniznici v spalni pri mojej posteli mam cely stos knih ktore cakaju na precitanie. Len keby som mal viac casu mimo povinnosti, ktore mi nedovolia citat hodiny bez pocitu viny. Zistujem, ze je cas hadam zacat citat nahlas, lebo som sa prichytil, ze dlhou odmlkou komunikovat v anglictine zacinam stracat istotu vo vyjadrovani, schpnost rychle a fluently reagovat v anglictine, ked potrebujem nou hovorit.

Mam taky dojem, ze uz zanecham toho machlenia - malovania, ked sa to da tak nazvat na hlave Indiana. Kedze malujem spachtlou, je to o to obtiaznejsie, ze ked sa jedna o nejake detaily a tak casto kde tu nieco zbabrem v snahe pokrocovat, musim opravovat a znovu opravovat. Uz stracam trpezlivost a volu pokracovat! Asi obraz len podpisem a necham ho aky je. Nie ze by som bol spokojny s tym co som vytvoril, ale uz sa mi nechce dalej pokracovat. Ked vyschne a dam mu nater laku, naviac zaramujem, mal by celkom slusne ukazat. Necham to na posudenie vam, hahahaha!

Zacina byt dost neskore poobedie, vecera sa uz robi vdaka Klare, bol som usetreny aspon tejto povinnosti. Je cas ist pozerat hokej, ktory dominuje nasej domacnosti. Su to nielen Majstrovstva sveta ale aj playoffs NHL, kde ide skutocne do tuheho! Klara mi ohlasila, ze Slovaci prehravaju s Rusmi. HM! Prajem prijemnejsi maj ako ho mame my v Ottawe. Pozdravujem a prajem vsetko najlepsie.

Milan