Tuesday, April 27, 2010

To hadam uz nie! Sneh koncom aprila

Sneh dnes rano, koncom aprila na nasom golfisti. Cudne, po dvoch mesiacoch tepla a ani jednej vlocky!
Mila navsteva z Toronta, Katka Ch. a jej sestra Marika H.
Marianka s Klarou na jarnej prechadzke v nasom uz zelenom okoli.
Damsky "BABINEC" kazdy utorok poobede v nakupnom stredisku BAY SHORE. Lida s bakulkou oslavuje okruhle vyrocie!
Ottawa 04 27 10 – utorok
Priroda nam pripravila dnes rano v Ottawe nie najmilsie prekvapenie. Sneh! Nie vela, ale dost, aby sneh zakryl strechy domov a ostalo aj nieco na trave golfista. Ked sme sa rano s Klarou vybrali na mensi nakup letnejsieho oblecenia, sneh uz bol prec aj ked sa vonkajsia teplota zacala pohybovat len okolo plus sedem stupnov. Fukal ale silny vietor a podla predpovedi mali sme windshield faktorom ako by bolo – 6 stupnov. Brrrrrrr na konci aprila ked za cely mesiav marec a april sme nemali ani len vlocku snehu a prijemne teple pocasie. Vcera som sa zastavil v blizkom auto-moto podniku a dohodol som si navstevu vymenit zimne pneumatiky za letne na dnesne poobedie. Este pred odchodom sa pozriet do niekolkych obchodov, nalozil som 4 letne pneumatiky ktore mam na rafoch, tak vymena pneumatik, zmena oleja a filtrov by nemala trvat dlho. Nebolo to ani velmi drahe, len nejakych 75 dollarov. Mechanik ma upozornil, ze je cas, aby som kupil aspon dve nove pneumatiky na zadnych kolesach co najsko,r lebo su uz dost ojazdene a nedoporucil ist na nich na dlhsiu cestu. Well, cakaju ma dalsie vydavky, ktore su nevyhnutne v ramci bezpecnosti. Ked niekde dostanem “good deal” mozno vymenim vsetky styri!

Pred obedom som este odviezol Klaru ku Lide, vraj sa vrati a pride domov okolo stvrtej ale hned potom pojde na nejake party ku Gite, kde sa ma stretnut par zien z babinca a nejaka zenska s desiatkami vseliakych korenin, ktore bude demonstrovat. Samozrejme ocakava sa, ze si zenske nejake kupia. Klare som naznacil, ze ked bude vidiet nieco zaujmaveho nech kupi. Vzdy sa to hodi mat v kuchyni. Ked som sa vratil z tej vymeny pneumatic, poslal som domov pani Martu. Pred nedavnom jej dcera ciastocne rozbila jej auto a teda doteraz jazdila na pozicanom, ktore musi dnes poobede vratit a vybrat opravene. Vidiac, ze Maranke sa zavieraju ocka, ponukol som jej, ze ju vezmem si trochu pospat v spalni. Nezvykne ponuku prijat, ale dnes to prijala bez reptania. Ulozil som ju do postele, aj ked bolo len tri hodiny poobede. Pred vecerou ju z postele vyberiem.

Ked uz spominam Marianku, hadam sa patri napisat par slov aj o nej a malych problemoch, ktore s nou mame. Nic vazneho, len skor neprijemne male prekvapenia. Spominal som v minulom blogu, ze jej vsetky vysetrenia, krvne skusky nenaznacili ziaden vaznejsi problem preco v poslednych tyzdnoch nam pri prechadzke z nicoho nic skolapsovala, napriek tomu, ze to nebola nejaka dlha prechdzka a fyzicky nie narocna. Minuly tyzden v piatok sme boli v nemocnici na ultrazvuk srdca. Vysledok zatial neviem, pocitam, ze nas nas rodinny lekar zavola, ked sa najde nieco mimoriadneho. Zatial sa tak nestalo. Uz davno sme nemali ziaden problem s jej funkciami hlavne pocas noci, vdaka skutocnosti, ze pocas noci v pravidelnych dvoch az troch prebudeniach ju vyberiem z postele na zachod aby urobila jednu alebo obe potreby. Nie vzdy sa podari ale viac menej za posledne tyzdne to predislo vo vaccine pripadov, ked jej niektora nutna funkcia sa prejavi v spanku. Tie tri a niekedy aj styri prebudenia v noci nijak neprospevaju Marianke a ani mne. Posledne dva dni vsak Marianka dostala nejaku zaludocnu 48 hodinovu horucku a narobila nam trochu problemov nie len v posteli ale aj pri obede ked sa nam povracala. Dali sme ju na suchare a caj a myslim, ze to zabralo. Ked ju pred chvilou Klara vyberala z postele a spytala sa ci je OK, Marianka si postazovala, ze ju boli zaludok, na otazku aku ma bolest odpoved bola, ze brucho je prazdne. Hahahaha, je hladna, bodaj by necitila v brusku prazdnotu po caji a sucharoch. Hned dostane nieco dobreho jest!

Este sa trochu vratim k ubehlemu tyzdnu. Hlavne tento posledny vikend bol trochu viac zaneprazdneny ako obycajne. V sobotu poobede nas prisla navstivit Katka Ch. so svojou sestrou Marikou. Pred rokmi Marika bola jeden cely rok pri Marianke. Podarilo sa jej ostat s dcerou v Canade. Ta uz skoncila College a pracuje. Marika ma nejaky partime job a uz byva sama, lebo dcera sa vydala a kupili si nejake byvanie v condominium. Katku som spominal v jednom z poslednych prispevkov, ze si kupila dom na rieke Sv. Vavrinca pri mestecku Brockville, kde sme ju nedavno navstivili. Marika jej prisla pomoct s upravou prostredia. Ja som dal Katke jeden damsky bicykel, ktory sme obdrzali od nasich susedov Rosy a Eugena, ktori sa predvcerom odstahovali do Navaho Brunshwiku. Tento prichadzajuci vikend sa v sobotu znovu pride Katka ale tentokrat s druhou Katkou S. Jej pred rokmi zomrel manzel, ktory bol veterinarom studujucim v Kosiciach na veterinarnej fakulte. Priatel a kolega mojho blizkeho kamarata Sana B. teraz zijuceho v Nemecku. Pred rokmi, ked sme sa pristahovali do Mississaugy, sme sa s nimi zoznamili. Katka S. ma v Kosiciach uz viac ako 98 rocnu mamku. Casto sa vracia do Kosic vzdy na dlhsiu dobu.

V nedelu zas k nam prisli dalsi nasi priatelia z Toronta, Karol B. s manzelkou Anickou. Ti zas mali v pondelok appointment na Slovenskej Ambasade si prebrat cestovne Europske passy na ktore muesli dat otlacky prstov. Karol bol velky kamarat s mojim bratrancom Jankom, ked este zil v Toronte. Tak hned po prichode k nam sme sa vybrali do Mestecka Osgoode Janka navstivit. Bol velmi rad, ze sa mohli obaja stretnut po mnohych rokoch. Zdrzali sme sa u nich par hodin a vecer sme si urobili celkom paradnu veceru u nas. V pondelok rano ja som vyrazil do fitka a oni na ambasadu. Uz som od nich obdrzal spravu, ze vsetko nasli a dopadli OK aj s navratom do Toronta.

Minuly tyzden hned v sobotu som sa chystal vydat na druhu stranu Ottawy, kde som nikdy nebol, do kina pozriet sa na ten film “The girl with the Dragon tattoo”. Nestalo sa! Dovod preco sa mi tak daleko nechcelo ist, teraz si uz nespominam, ale vybral som sa na ten film v utorok poobede. Milo som sa prekvapil, ked ma vstupne stalo len 5 dollarov. No a este viac som bol prekvapeny kvalitou a umeleckou interpretaciou knihy. Super thriller, seroiozny kriminalno-detektivny pribeh. Plne som si uzil, lebo tak dobre urobeny film so spomenutou problematikou som uz davno nevidel. Milovnikom tohoto zanru film plne doporucujem!!!!

V prichadzajucu sobotu nie len ocakavame dve Katky ale aj Barbaru a Gabiho s vecerou u Zuzky a Petra K. Gabi s Barbarou by sa u nas mali zastavit v nedelu a mozno aj prenocovat. Tak zas cez vikend budeme trochu viac zaneprazdneni! Skoda, ze este nemam fotografie z navstevy Karla a bratranca Janka. Ja som nemal so sebou fotak, spolieham, ze mi fotky poslu. Ako poznam nasich ludi, to si este pockam par dni ked nie tyzdnov.

Pozdravujem a prajem prijemny, teply a v zeleni a kvetoch sa topiaci maj!!!
Milan