Tuesday, May 18, 2010

Festival tulipanov 2010

Socha "Muz s dvoma klobukmi" symbolizuje priatelstvo Canady a Holandska.
Vcera sme urobili prvy krok k likvidacii nasej starej kuchyne odstranenim falosnej povaly.
Stretnutie spoluziacok na PARTY nie daleko od nas.
Ottawa 05 17 10 – pondelok
Vcera, priblizne v rovnakom case ako teraz, som po styroch hodinach pisania ukoncil moj nedelnajsi prispevok na blog. Bol som nan celkom hrdy! Precitala si ho aj Klara, ktora kde tu upozornila na nespravny slovensky slovosled, co som hned opravil, aby vety sa podobali slovencine a nie slovosledu v anglictine. Vela gramatickych chyb som nemal a tak som text “save” ulozil a preniesol som text na “UBC stick” a z neho na druhom pocitaci som chcel dat na BLOG. Hahahahaha! Prekvapenie!!! Ked som chcel prispevok otvorit, cakala ma cista obrazovka a vysledok mojej stvorhodinovej prace bol v cudu! Trochu som zanadaval, nie v slovencine ale v madarcine. Madarcina ma velmi stavnaty jazyk nadavania. Pocul som, ze len arabcina konkuruje madarom. Ja som pochytil niekolko stavnatych nadavok este pocas posobenia v Kosiciach, hlavne od mojho kolegu ktory roky sedel v tej istej kancelarii oproti mne. Kolkokrat vstupil do miestnosti vzdy spustil nikdy sa neopakujucu plejadu nadavok, samzrejme v madarcine. Ale teraz k veci. Stravil som na pocitaci dalsie dve hodiny, ked som sa pokusal strateny text objavit. Presiel som cez vsetky moznosti aj cez odpadovy kos az po “system restore”. Zial, moja namaha bola marna, neuspesna! O to viac ma strata prispevku zacala boliet, lebo co bolo napisane sa mi pacilo, prispevok znel dobre. Dal som si zalezat na slusnej uprave a aj Klara sa divila nad tymi mojimi vykuzlenymi vetami, nad ktoymi nestacila krutit hlavou. Nakoniec som sa vzdal a siel som pozerat prve stretnutie Montreal vs Philadelphia. Nestasne stretnutie, ked Montreal dostal nemilosrdny vyprask, myslim ze zapas skoncil 6:0. Ani virtuozita Halaka v brane Montrealu nezachranila vysledok. Radsej som sa pozeral na zaver serialu ”Survival” kde jedna kocka vyhrala million. Podla mna nie zasluzene.

Konecne, predpovede nam slubuju krasny slnecny a teply “week”. Trava a stromy sa zacinaju zelenat. Tulipany a ine kvety su v plnom rozkvete. Slnko svieti a hreje, vietor uz dva dni prestal fukat a caka nas cely tyzden slnecne a teple pocasie. Krestania by asi prevolali “Aleluja”, mohamedani “Allah Ackbar” a ja “infidel”, neverec, hadam len “to je krasa a radost! To vynikajuce pocasie prichadza v najlepsom case, ked v Ottawe prave prebieha Festival tulipanov, ktory bude trvat az do 24 maja! Do dna a hodiny, ked nas kamarat v Nemecku Sano B. bude slavit svoje 74-te narodeniny. V poslednych rokoch som prestal k takymto a podobnym sviatkom posielat regularne postove pohladnice. Posielam len elektronicke. Ked niekto nema pocitac a internet “sorry”, nedostane ziadnu pohladnicu, ci postovu gratulaciu alebo list. Urobil som vynimku v pripade Sanovych narodenin. Totiz, mam hromadu postovych znamok este z cias Zimnych OH a tak som mu na obalku nalepil niekolko peknych, dufam, ze ho to potesi. Samozrejme, poslem mu aj elektronicku gratulaciu. V najblizsich dvoch-troch tyzdnoch ma caka rozoslat vela gratulacii k narodeninam. Koncom mesiaca to bude Barbara T., hned zaciatkom juna Fero F. z Montrealu, den potom Gabi T. s Eastmenu. Duro V. zo Svajciarska a po jeho narodeninach moja sestra Bibka, dalej nasa kamaratka z Oakvillu Eva R. a o tyzden jej manzel Hans a koncom mesiaca Sandra, dcera Sana B. Ked by som kazdemu mal poslat postovu gratulaciu hahahaha asi by som musel vyhlasit financnu bankropciu.

Dnes doobeda po spolocnom treningu Franta prisiel k nam a zacali sme rozoberat staru kuchynu. Zatial len neonove osvetlenie na strope, a zavesnu konstrukciu. To Frantovi netrvalo dlho a ja som uz povynasal veci do odpadu. Odkryli sme povalu aj k voli tomu, ze zajtra doobeda pride na navstevu dizajnerka Aviva, skontrolovat kuchynu, presne rozmerat vsetky kabinety, upravit jej navrh novej kuchyne a predebatovat potrebne. Vyrobit vsetky kabinety podniku vezme 6 tyzdnov. Dovtedy sa musim zbavit starej kuchyne, urobit povalu, instalovat “spot” svetla vymalovat steny, vyburat a vybudovat novu stenu, co bude rozdelovat kuchynu od family room no a nakoniec urobit novu podlahu, spevnit, lebo stara podlaha vrze a instalovat kachlicky nie len na podlahu ale aj na steny medzi kabinetmi a pracovnym stolom. Na par tyzdnov budeme mat pekny bordel, nie len v kuchyni. Instalaciu novej kuchyne bude robit ten podnik ale ostatne renovacne prace Franta.

V utorok minuly tyzden Klara sa s Vlastou vybrali pozriet sa na mnohe tulipanove polia v meste. Festival tulipanov sa kona kazdy rok na pocest a uctu kanadskym vojakom, ktori stratili zivoty pri oslobodzovani Holandska z okupacie nemeckymi vojenskymi jednotkami Holandania su nesmierne vdacni Canade, ked zachranili holandanov od hladovky a oslobodili ich z nadvlady Nemcov. Holandska kralovska rodina zila tu v Canade v exile, kde pocas ich pobytu sa im narodila dcera, princezna Margaret.. Ona kazdy rok posle do Ottawy 100 tisic tulipanovych cibuliek ktore su vysadene asi na 20–tich roznych miestach po celej Ottawe. V priestranom parku vedla parlamentu sa konaju rozne predstavenia za medzinaronej ucasti. Klara s Vlastou sa vybrali k Dow Lake kde konci Rideau Canal. Po prechadzkach v parku sa este vybrali do stareho mesta bohateho na desiatky kafeterii, restauracii ale aj hromadou vseliakych obchodov. Klara priniesla vybornu anglicku slaninu a tri hurky. Tie sa dnes urobili na obed s dusenou kapustou a zemiakovou kasou. Ponukol som s nimi Frantu. Chutili bajecne.

Pred tyzdnom, ci dvoma som sa bol pozriet na premieru filmu “IRON MAN 2” o com som referoval v poslednom prispevku. Tento vikend som sa bol pozriet na premieru Filmu “ROBIN HOOD”. Podla posudkov film sa velmi odlisuje od mnohych inych v ktorych hrali Errol Flyn, Daffy Duck ci Kevin Costner. V tomto filme hlavnu postavu vytvara Russell Crowe v rezii Ridley Scott spolu s Cate Blanchett, William Hurt a dalsi. Mne sa film velmi pacil, je plny vynikajucich akcii, so stovkami koni a komparsu. Hrdina pribehu je revolucnym vodcom armady, ktora porazila invaziu francuzov aby sa nakoniec stal prenasledovanym tercom vlastneho krala Anglicka.

Klara poobede odisla nie daleko od nas, na male party, ktore poriada jedna pani, denturistka profesiou, byvajuca v novsom bungalove, ktore som mal vo vyhlade kupit pred mnohymi rokmi. Bungalov je v blizkosti predajne Independent, kde chodime na nakupy. Asi poltucta zien z “babinca” pod vedenim Klary prisli na kratku navstevu, hlavne sa pozriet na “moj art”. Obrazy, sochy atd…. ponukol som ich poharom vina, chvilu posedeli na terase a uz sa ponahlali nazad na veceru. Ja som neskorsie nechal piect kurcacie stehna. Je cas ich vybrat a ponuknut Marianke na veceru!

Kedze nie som daleko od konca druhej strany, je cas koncit! Dufam, ze moj prispevok nedopadne ako vcerajsi, ze ho nevymazem! Prajem prijemne jarne pocasie a pohodu do konca mesiaca. Zite v zdravi a pohode!

Milan .