Monday, December 21, 2009

Vianoce 2009 - prvy zimny den

Decembrove rano z nasej terasy s pohladom do golfista!Upper Canada Village 2009 (skanzen) v predvianocnom osvetleni
Skromna vianocna vyzdoba nasho bungalovu Ani minus 18 stupnov ma neodradilo urobit stejky na barbeque. Film AVATAR je potrebne vidiet! Neuveritelna podivana v 3D projekcii
Ottawa 12 20 09 – nedela
V minulom prispevku zo soboty alebo nedele som spomenul, ze sa v pondelok chystame s Klarou skocit na Pakenhamske kopce sa trochu pospustat a rozjazdit na zjazdovkach. Dievcina Trish prisla v pondelok k Marianke na cas, ako som ju poziadal. My sme vyrazili na zapad asi 45 km od nas zo Stittsvillu. Ked sme dorazili k prazdnemu rozlahlemu parkovistu hned nam doslo, ze sa asi lyzovat nebude. Svahy neboli otvorene na lyzovanie. Vyroba umeleho snehu bola vsak v plnom prude. Aj ked posledna fujavica a dalsie snezenie potom prinieslo aspon 40 cm snehu, zrejme to nebolo dost. Zastavil som sa v kancelarii a ti ma informovali, ze budu svahy pripravene na lyzovanie koncom tyzdna vo stvrtok. Odchadzali sme s “dlhym nosom”. Kedze nam ostalo dost casu, rozhodol som sa, ze este skocime na druhu stranu Ottawy do Gatineau Parku, Camp Fortune, vybrat si moju permanentku. Camp Fortune bol otvoreny na lyzovanie ale len jedna ta najlahsia zjazdovka. Kedze sa blizilo k obedu, nechcelo sa mi ist poobuvat sa a pripravit na lyzovanie aby som sa raz alebo dvakrat spustil z kopca. Hlavny dovod preco nie bol, ze poobede som mal ist do nemocnice na ultrazvuk prostaty, bol teda cas sa vratit domov.

Do nemocnice sme prisli na cas, ako som mal urceny appointment. Klara isla so mnou. Lekar, ktory si ma objednal, bol zrejme zaneprazdneny inymi vysetrianami, lebo som prisiel na radu az o hodinu neskor ako som bol objednany. Samotne vysetrenie netrvalo dlhsie ako sest - sedem minut. Ziaden ultrazvuk sa nedial. Sestricka mi sice namazala vazelinou podpupok, zapla nejaky pristroj a prilozila nieco na moje brucho na dvoch miestach, stisla nejaky gombik a to bolo vsetko. Na tom pristroji som si precital, ze je to zariadenie na kontrolu mocoveho mechura. Preto som sa musel ist uplne vyprazdnit, aby test bol uspesny. Z ultrazvuku prostaty nebolo nic akurat ze mi lekar strcil do zadku prst pochodil okolo prostaty, konstatoval, ze je zvedsena a uistil ma, ze je to v norme, nic zvlastneho a znepokojujuceho. Ked by som mal mat vaznejsie tazkosti, aby som mu zavolal a urobil si dalsi appointment. A bolo po vysetreni a appointmente. S tym oneskorenim v nemocnici parking tiket ma stal 11 dollarov. Stihli sme sa vratit tak, aby Trish nemusela na nas extra cakat.

Klara sa prave vratila z jedneho okruhu okolo golfista. Viacmenej neprijemne mrazive pocasie, sneh vyborny, len trochu silny vietor. S vetrom je minus 18 stupnov. Upozornila ma, aby som sa pozrel na charakteristicku Canadsku scenu, kde na jazierku, ktore este pred tyzdnom bolo “domovinou” stovkam divokych canadskych husi, teraz pre zmenu sa hemzi na nom tucet deti. Nejaky rodic z blizkeho susedstva dovliekol z domu snehovu frezu na odhadzovanie snehu, zacal jazierko cistit, zatial co deti si obuvali korcule druhy rodic doniesol a postavil male branky. Uz sa veselo prehanaju na lade s pukom. Skoda, ze Klara nevzala so sebou kameru, lebo to by boli paradne zabery tak charakteristicke pre Canadu. Ked uz spominam lad, puk a korculovanie musim sa priznat, ze mozno z nedostatku inych zaujmavych programov v TV, sledoval som uz niekolkokrat hokejove stretnutia nasich Senatorov vs ine NHL kluby. Konkretne vcera proti Minnesote s vitazstvom 4:1 v prospech Senatorov. Dufam, ze az tak nezblbnem aby som sa stal fanatickym fanusikom hokeja. Raz za cas ale dobre padne sa pozriet na vyborny hokej, novodobych gladiatorov, rychlu a agresivnu hru.

Jedna z vacsich zimnych atrakcii vychodneho Ontaria poslednych 8 rokov je nocny festival svetiel v Upper Canada Village nedaleko mestecka Morrisburg. Upper Canada Village je skanzen, zachycujuci zivot okolo roku 1860 s ludmi zijucimi v tom skanzene ktori sa obliekaju a pracuju ako to bolo v tych rokoch. Od polovicky decembra do tretieho januara tato skanzenova osada je vyzdobena s asi 240 tisicmi vianocnimi svetlami. “Alight at Night Festival!” paradne vyzdobena bola aj historicka Cook’s Tavern v ktorej navstevnici mozu dostat pohar vina alebo piva tak ako to bolo v rokoch 1860. Podobne ako v Harvest Barn navstevnici mozu dostat orginalne jedla alebo si kupit cerstvo upeceny chlieb vo Village Store. Je tam ovela viac rozlicnych atrakcii ako jazdy na saniach tahane konmi, miniaturny vlak a pod. Tam sa minulu nedelu, teda presne takto pred tyzdnom vybrali Klara, Lida a Lada. Klara bola uvelicena a prisla nadsena z toho vyletu. Ja som zatialk bol doma s Mariankou.

Klara sa momentalne vrti v kuchyni. Ide pripravit karamelizovanu cervenu cibulu, ktora bude prilohou k stejkom.. Nevadi, ze vonku je minus 18 a teraz uz k veceru hadam aj viac. Budem ich robit na BBQ. To su posledne, co som mal v mraznici a to do jara bude asi poslednykrat, ze budem grillovat. Skoda, ze nemam nejaky pristresok, ked by som mal tak by som aj cez zimu grilloval. Moje barbeque je vsak vystavene vsetkym poveternostnym zmenam krutej zimy na terase. Nie vzdy sa mi chce davat dole zmrznutu prikryvku a potom nazad. Zima, silny mraz, strasne vela snehu, to je nasa buducnost na niekolko mesiacov. Momentalne od Washingtonu hore na sever popri pobrezi sa zenie tazka snehova fujavica ktora len Washingtonu navalila 40 cm snehu a dava velku nadielku nasim vychodnym provinciam. Na telke pocuvam, ze ani Europa nie je usetrena! Nejak to nejde dohromady s tou konferenciou oteplovania v Kodani, ked delegatov aj tam prekvapil sneh, ktory tam nepadal viac ako 14 rokov.

Konecne, ze ten cirkus tam skoncil! Ved to bolo pateticke pozerat! Stovky jetov prinasajucich desiatky papalasov z aspon 190 krajin, stovky ba tisicky limuzin ktore pekne zamorovali Kodan z vyfukovymi plynmi zanechavajuc tazky carbonovy footprint, tisice hulakajucich mladych protestantov s vymazanymi mozgami, pobludeni osialom upecenia nasej planety uz zajtra, vdaka bullshitterov ako je Al Gore, u nas Suzuky, M.Strong a mnoho inych! Zastrasovacie taktiky vseliakych statov tretieho sveta, vyhrozovnie, “davajte peniaze a vela bilionov, vy kapilisticke prasata” uspelo! Zial, stupidni predstavitelia zapadnych demokracii na cele s Clintonovou pod vplyvom takychto zastrasovani a z pocitu viny, ze nase krajiny su bohate a prosperuju, aby ich utisili a si ich kupili, ponukaju vykupne v podobe desiatok bilionov. Kto sa s nimi obohati budu tito mali diktatori typu ala Mugabe, Muamar Kadafy, Hugo Chaves a podobna banda, zberba takychto polutovania hodnych krajin a chudoba bude dalej chudobou! Zial, nenasiel sa nikto, kto by tejto havedi, dozadujucich sa bilionov, ukazal vztyceny stredny prst s doprovodom “f… you”. Nic lepsieho by si tie krajiny a OSN nezasluzili.

Sorry, som na konci druhej strany a ja som sa chcel rozpisat este o filme AVATAR, ktory som videl vcera v 3D, zial, uz nemam miesto. Film treba vidiet! Neuveritelna podivana, neuveritelne vsetko!

Pozdravuje Milan
.