Sunday, December 13, 2009

Huraaaa na lyze

Bratranec Janko (86), betar bol a betarom ostane do smrti!!!!!
Skuseny zaletnik, vzdy vedel ako ocarit zeny, to mu ostane asi aj do jeho smrti! Zatial co Peter, Franta a Klara isli na lyze trochu sa prebehnut ja som "babysittoval" Marianku.Nelenoste a dajte si este jedno kolecko chlapci, ja uz mam dost! Chces ist lyzovat? Najskor uprataj terasu od snehu a potom slapaj v tom hlbokom snehu!Ottawa 12 13 09 – nedela
Ked som sa toto nedelne zasnezene rano vykotulal z postele, bol som rozhodnuty ist este doobeda do kina. Z minulotyzdennej davky asi 5-tich filmov mal som zaujem vidiet aspon dva. Jeden s nazvom: ARMORED v slusnom hereckom obsadeni ako je Matt Dillon, Jean Reno a Laurence Fishburne. Ma to byt “action” film a tak ma to lakalo ho vidiet aj ked kritika nie je najprivetivejsia. Daleko lepsiu kritiku dostal film: BROTHERS, ktory je “remake” znameho Danskeho filmu pod tym istym nazvom. Bratov stvarnuju Tobey Maguire a Jake Gyllenhaal a zenu medzi nimi Natalie Portman. Neviem si uz spomenut co mi prekazilo vidiet aspon jeden z nich. Asi som rekreoval po mojom narodeninovom party. Predtym cez vikend som isel na film THE BLIND SIDE v hlavnej ulohe Sandra Bullock ktora predstavuje bohateho patriarcha, ked sa ujme jedneho opusteneho cierneho chlapca s obrovskym velkym telom z ktoreho urobi velmi uspesneho cloveka a v procese sa pretvori aj ona sama. Je to skutocny pribeh o sucasnej Baltimorskej futbalovej hviezde Raven Michael Oher. Aj ked ten film nemal velku publicitu, tesi sa velkej pozornosti dodnes a uz tyzdne vedie v navstevnosti a prijmoch. Mne sa film velmi pacil a velmi ma ten pribeh dojal, dokonca som na nom aj zaslzil.

Ako sa zda, ta mlada dievcina Trish z mesta Kamptville, ktora minuly pondelok prisla k Marianke ako dohlad, bude asi permanentnou nahradou za Pierrettu a Sabu, ktora sa u nas dlho neohriala. V piatok vecer zavolala, ze pride aj v sobotu asi bude len ona chodit k Marianke ako som si to prial. Som rad, ze to dostala ona, je zivualna, flexibilna a ma vyborny vztah k Marianke a dost casu aj part-time studovat. Vcera nam to s Klarou dovolilo vypadnut pred obedom na nakup a neskorsie mne ist do kina. Klara odmietla ist, ze chce vyuzit pekny den na tulanie sa po Kanata Centre. Ja som isiel na dlhsie ocakavany film z nazvom INVICTUS. Rezia Clint Eastwood v hlavnych ulohach Morgan Freeman ako Juhoafricky prezident Mandela a Matt Damon ako kapitan rugby teamu ktory doviedol k vitazstvu na 1995 Rugby World Cup. Na faktoch zalozena drama z Juznej Afriky. Morgan Freeman stvarnil Mandelu perfektne, nie len hereckym vykonom ale aj vzhladom ako by mu vypadol z oka. Je to velmi dobre urobeny film a preto si aj plne zasluzi 4 hviezdicky z piatich. Myslim, ze Klara moze lutovat, ze nesla sa na ten film pozriet. Pockala ma pred kinom a spolu sme skocili na obed do tej restauracie kde sme uz boli aspon dvakrat na vynikajucu rybu.

Predtym este ako sme odisli do Kanata Centra, rano Klara vybehla na bezky a urobila jeden okruh asi 2.5 km na nasom golfisti a len co sme sa vratili isla znovu. To uz asi treti den co lyzuje. Hned na druhy den len co skoncila ta snehova burka uz slapala ako prva stopu. Na druhy den doobeda prisiel Peter a Franta a zas s nimi obiehala na uz preslapanej stope. Iniciatorom ist si zabehat bol Peter, tak som ho pozval aj s Frantom k nam. Zatial co sa oni prehanali na bezkach ja som “babysittoval” Marianku. Tak trochu zavidim Klare tu jej huzevnatost, ktora ju neodradi ist sa prebehnut na bezkach za kazdeho pocasia. S Petrom sa dohovorila, ze poobede len co ich vyzdvihnem na plavarni, skocime k nemu do obchodu kde jej vyberie nejake lyze, palice a topanky na zjazdove lyzovanie. Nie nove ale z druhej ruky. Aj tak sa stalo! Kedze vacsina svahov v okoli je uz spristupnena na lyzovanie, navrhol som ist hned zajtra rano do blizkeho Pakenhamu trochu sa rozjazdit. Mozno pojde aj Franta a Vlasta aj ked oni aj ja mame uz permanentky na Camp Fortune. Trish suhlasila zajtra prist o hodinu skor, aby sme hned okolo deviatej mohli vyrazit na take dve hodiny. Ja musim byt poobede nazad doma aby som este poobede stihol appointment v nemocnici na ultrazvuk prostaty. Som si isty, ze este pocas tyzdna niektory den pojdeme aj na Camp Fortune lyzovat s Frantom a Vlastou. Tiez len tak na dve – tri hodiny.

V piatok mi zavolala Yvetta, dcera bratranca Janka, ci by v sobotu okolo piatej poobede mohla priviest Janka k nam, lebo pani co je u nich s nim, ma volno. Dovod bol, ze sa maju zucastnit na nejakom Vianocnom party ludi, emigrantov z Burmy odkial jej jej manzel Stonko. Slubili, ze pridu pre Janka nazad okolo deviatej. Aj prisli, ale prijali pozvanie si trochu posediet. My sme mali urobenu hromadu bravcovych a kuracich reznov. Tak sme oboch ponukli a z toho posedenia bola jedna hodina po polnoci ked odisli. Ja som lutoval len Klaru ktora vraj isla spat az okolo druhej lebo jej to nedalo a urobila co bolo potrebne. To ja som uz davno chrapal. Musim povedat, ze Janko vyzera velmi dobre, ked to porovnavam ako vyzeral a ako sa citil este pred rokom. Stacilo vyradit niekolko piluliek a je ako omladnuty. Yvetta vraj zabudla vziat jeho regularnu davku liekov, tak sa tomu velmi potesil, a mohol si dat pohar z mojho vina. Az sa mu ocka vyjasnili!

Dnes rano, mimo hromady inych zasielok kamarat Duro zo Svajciarska mi poslal kratky mail, v ktorom sa trochu cuduje, ze vo svojich prispevkoch v poslednych mesiacoch nespominam moslimov, ich rozsirovanie v Europe a po svete, ako som to casto robil v minulosti. Ma pravdu, nejak som zanedbal tuto tematiku! Nie preto, ze by ma to dalej prestalo zaujmat, naopak, ale nechcem sa opakovat. Obcas nieco zaujmaveho poslem dalej z tejto problematiky ale uz sa velmi nerozpisujem. On ma upozornil na niekolko clankov co boli v SME ako Moslimi pod Tatrami, rozhovor s jednou slovenkou co bola v diplomatickych sluzbach a zila na strebom vychode, ako aj zakaz minaretov vo Svajciarsku. O vsetkom viem a som cital, len som nereagoval. Fakticky aj ked ma tato "mrcha" ktora sa siri svetom dalej zaujma, momentalne ma trochu viac interestuje dianie v Kodani. Neuveritelny podvod pod ruskom klimatickych zmien ako lavica chce zlikvidovat bohatstvo krajin prveho sveta, legalne okradnut a zmrazacit nase zivotne prostredie, nas blahobyt a ozobracit nas vsetkych aj o to malo ktore mame. Podvody s “carbonovym creditom” zacinaju vychadzat na povrch. V Europe sa rozkradlo niekolko desiatok milliard s podfukami okolo carbonu. Prvym carbonovym miliardarom sa stal Al Gore, prvotriedny podvodnik s Nobelovou cenou mieru, ktoremu cely svet zerie z ruk tie klamstva. Nobelovej komisii totalne prdlo v hlave vtedy a aj teraz ked tu cenu mieru dostal Obama! Zaco?

Nam stale v Ottawe vytrvale pada sneh, dnes sa ocakava najmenej 5 cm. Klara je vychystana ist s Ladom a Lidou navstivit vecernu Upper Canada Village, znamu svojimi vysvietenymi domami. Je to festival Vianocnych svetiel. Ze sa im chce cestovat priblizne 150 km v takom necase. Ale asi ta podivana stoji zato.

Srdecne pzdravy z uz poriadne zasnezenej predvianocnej Ottawy!

Praje Milan