Tuesday, October 20, 2009

Na bicykloch v Ottawe a okoli

Jesen je este stale v plnej farebnej krase. Vlasta, Franta a Klara sa vybrali na bicykloch do Ottawy a okolia parlamentu.
Klara v akcii na nasom backyarde.Ottawa 10 19 09 – pondelok
Urcite nie tak vyznamny pondelok ako sme mali v Canade pred tyzdnom, ked sme oslavovali tzv. Thanksgiving Day. Pondelok pred tyzdnom s tym dnesnym maju spolocne len to, ze je krasne slnecne pocasie aj ked nie najteplejsie. Teraz cez den by malo byt okolo +11 stupnov ale v noci bolo -6 stupnov. Dnesok ma byt posledny slnecny den! Na najblizsie dni predpovede slubuju miernu teplotu ale zamracene pocasie s velkou pravdepodobnostou dazdov. Uz v sobotu pocas nasho treningu Franta spomenul, ze ked bude pekny nadchadzajuci pondelok, ze by sa s Vlastou po nasom ranajsom treningu vybrali na dlhsi bicyklovy vylet, bud do Gatineau parku, alebo okolo Ottawy. Ponukol Klare, ze ked bude s nimi chciet ist, budu velmi radi. Dnes rano Franta potvrdil, ze na ten vylet idu a ja som mu dal vediet, ze Klara sa velmi rada zucastni. Prisli pre nu okolo jedenastej doobeda, upevnili jej bicykel na auto a boli na ceste na parkoviste niekde v meste odkial vyrazia na vylet okolo Ottawy. Su uz dve hodiny poobede, zatial som nedostal telefonat ktory slubili, asi stale slapu! Ja som ostal s Mariankou doma.

Este rano pred mojim odchodom na trening Klara vytiahla z mraznicky hromadu masa z morky, ktore ostalo z minuleho pondelka a zacala cistit cibulu, aby maso spracovala ako rizoto. Marianke som to dal na obed a aj ja som si vzal niekolko hltov. Je toho dost, ze posluzi aj na veceru. Ked sa Vlasta a Franta po vylete zastavia u nas, tak nam hadam pomozu skonzumovat tie ostatky morky. Navaril som konvicu caju urcite im po vylete dobre padne ked caj posilnim s rumom. Viem si predstavit ako utrmacana a unavena pride Klara, lebo doteraz nemala vela sanci ist velmi casto na bicykel. To bude fyzicky vycerpavajuci vylet. Podobne, ako bol pre nu unavujuc piatok, ked sa Klara rozhodla, ze sa stane “Lumber Jack”, drevorubac! Najskor doobeda zlikvidovala nasu malu zahradku, vsetko napchala do velkych papierovych vriec. Potom sa pustila do tych dvoch velkych krikovych stromov co mam pred terasou. Vyrezala niekolko hrubych kmenov, konarov aby preriedila ten rozvetveny strom pred a na strane terasy. Ja som jej prisiel pomoct, ked tie silne a velke konare uz boli na zemi. Hrube kmene som napilil na metrove kusy a ten ostatok tensich sme nasekali na mensie kusky, aby sa dalo naplnit do vriec. Naplnili sme 5 vriec tychto odrezkov. Vsetko odnesieme zajtra k veceru, aby v stredu to smetiari vzali.

Klare som prilozil do tasky fotak so ziadostou, ze ked bude mat prilezitost urobit par fotiek z vyletu, nech tak urobi. Po vyletoch ktore sme absolvovali posledne vikendy nemam ziadne cerstve a zaujmave, ktore by som mohol prilozit k tomuto prispevku. Dufam, ze bude uspesna. Aspon tak ako ja, ked som pred par dnami po nociach konecne docital knihu ktoru spominam v poslednom prispevku a zacal som dalsiu, ktoru som si kupil uz davnejsie s nazvom “Devil Bones od dnes uz velmi popularnej spisovatelky a producentky Kathy Reichs. Ano, urcite je znama aj v Europe a ako som pocul aj na Slovensku svojim velmi uspesnym televiznym serialom “BONES”. Na Slovensku asi pod menom “KOSTI”. Ja som od Kathy Reichs precital hadam vsetky jej knihy ale priznam sa, ze som nevidel ani jednu epizodu toho popularneho televizneho serialu. Dovod asi je, ze polhodinove epizody jednoducho nemozu nahradit komplexitu dobreho a obsirneho romanu comu ja davam prednost. V cetbe jej posledneho romanu som sa doteraz daleko nedostal len na 70 stranu, ale uz vidim, ze ju nedam na stranu na velmi dlho.

Vyletnici sa vratili az pred stvrtou hodinou. Zbehali “kus sveta” a Klara ma potesila, lebo urobila aspon 30 zaberov z prirody a mesta Ottawa. Hlavne v okoli Parliament Hill. Po kratkom obcerstveni sme zacali merat kuchynu a spekulovat co a ako premenit. Vsetko sme rozmerali, porobili sme nacrtky ako by to mohlo vyzerat. Klara sa este vybrala s Mariankou na dlhsiu prechadzku a my sme pokracovali v uvahach ako by sa veci dali zmenit. Kedze je uz par minut pred piatou, cas pripravit veceru a pozriet sa na nejaky politicky program. Odchadzam a dopisania zajtra.
10 20 09 – utorok
Vcera bol trochu dlhy vecer pre nas postarsich. Stvrdli sme pred telkou pozerajuc na ten zabavny program “dances with the stars” a dnes sa to bude opakovat, lebo od deviatej budu davat koho vylucia a kto bude pokracovat Len co som sa rano vratil z treningu, Klara ma hned “vyhnala” von podrzat rebrik, lebo ju uzieral este jeden konar, ktory chcela vyrezat. Najkoniec som ho vyrezal ja a ked som uz bol von zacal som odnasat vsetky tie vrecia naplnene s odrezkami. Ostava nam este poviazat do snopcov hrubsie konare a tiez vyniest. Skoda, ze som nevycistil riny na nasom bungalowe ktore su plne listia. Dnes rano prisiel servis a likviduju spadnute listie. Musim od susedov pozicat velky rebrik aby som sa dostal na strechu.

Vratim sa este na chvilu nazad do nedele, lebo ta bola pre nas dost zaneprazdnena. Doobeda sme sa stretli so Zuzkou v Home Depot, kde sme stravili dobru hodinu oboznamovanim sa co maju k dispozicii pre renovaciu kuchyne. Kachlicky, svetla, podlahu skrinky, sporak atd. Vyber velmi siroky, len teraz sa rozhodnut na kombinacii, farebnosti, esteticnosti a pod. Odtial sme skocili do Costca pozriet sa po zjazdovych lyziarskych nohaviciach. Franta ich kupil v Costcu za velmi prijatelnu cenu okolo 60 dollarov. V nasom blizkom Costcu ich nemali, vybrali sme sa do Costca v meste. Predtym sme sa ale zastavili v IKEA a tam sme sa snazili zorientovat co oni maju k dispozicii ohladom kuchyne. Velmi slusny vyber! Uz sa mi zacina formovat nazor, ako si predstavujem, ze kuchyna by mala vyzerat. Bude to vyzadovat niekolko zmien v usporiadani kuchyne, dufam, ze vsetko pozitivne. Skocim este do podniku ktory sa specialuzuje na kuchynu a kupelky nedaleko od nas na Carp Rd. Necham si urobit odhad za kolko by to oni urobili, jedna sa hlavne o kabinety, skrinky a rozlozenie beruc v uvahu podorys nasej kuchyne.

V Costcu, kde sme konecne skoncili nasu nedelnu turu, mali len tri velkosti nohavic. “XL” alebo “extra large” boli tie ktore som kupil, lebo vacsie nemali. Neocakaval som, ze by som mal mat nejaky problem si ich natiahnut na seba. Holy-Moly, to bolo neprijemne, zahanbujuce prekvapenie doma, ked som musel poriadne vydychnut aby som ich zapol. Vacsie nemali a tak mi neostava nic ineho ako spustit z mojho brucha a bokov, ked sa v nich budem chciet citit prijemne. Franta nema problem, lebo je urcite stihlejsi ako ja. Dnes sme sa obaja postavili na vahu a obaja ju mame rovnaku 200 libier. On je vsak o par centimetrov vyssi odomna ja som zas sirsi tam, kde si to najmenej prajem.

Za polhodiny idem vybrat dievcata z plavarne. Vysli sme uplne z ovocia a tak sa musim zastavit v nasej blizkej predajni Independent dokupit nie len ovocie, ale aj nieco pod zub na veceru. Zabudli sme vybrat nieco z mraznicky. Mal by som skocit aj do Costka, lebo tento tyzden maju mat v “akcii” vinne koncentraty. Oplati sa kupit! OK, prekrocil som druhu stranu, je cas koncit!

Prajem prijemnu jesen, co z nej este ostava. Pozdravujem a prajem dobre zdravie a pohodu!

Milan
P.S.Fotografie: Klara, Franta, Milan