Wednesday, November 04, 2009

Zima moze prist.

Peter, Marianna, Klara, Emil a Zuzka u Kunstadtov
Jesen je tu, uz aj nase Canadske dive husi sa zbiehaju odletiet na juh
V mestecku OSGOODE na navsteve 86 rocneho bratranca Janka
Vylet k jazeram Palmerston a Canonto v North Frontenac County
Rieka Mississippi v Lanark CountyOttawa 11 03 09 – utorok
Rozlozil som si moj maly “Think Pad” pocitac na jedalensky stol. Trochu neskoro, ved uz je 19:30 vecer po nedelnajsej zmene na “zimny” cas. Predpokladam, ze sa v pisani nedostanem daleko, ale aspon prispevok zacnem. Dnes je utorok a podobne ako pred tym posledne dva ci tri utorky o deviatej vecer budu davat vysledky “dances with the stars” a vylucovat jednu a mozno aj dve dvojice. My sme vcera vsetci traja vydrzali plne dve hodiny sledovat tance a musim priznat, dobre sme sa pobavili. Zaujma nas, kto z tych uz preriedenych dvojic vypadne tento vecer. Rozhodcovia maju len 50% impakt na vysledkoch, druhu polovicku maju ludia, siroka divacka verejnost. Nie vzdy to co porota rozhone, zdielaju ludia, ktori maju svoje favoritne hviezdy. Tak sa casto dozijeme prekvapujuceho vysledku, koho ludia podrzia a koho nie! Klara ma informovala uz davnejsie, ze podobne programy idu na Slovensku, v Cechach aj v Anglii a asi aj inde. Viacmenej su to kopie anglickeho programu s mensimi zmenamiv tej ktorej krajine. Tu ten program ide uz asi 6 rokov, alebo tak nejak. Je velmi uspesny! Co stoji za poznamku je, ze vacsina profesionalnych tanecnikov a a tanecnic, co vedu trening a tancuju s “hviezdami” pochadzaju z Ruska, pripadne Polska.. Musim povedat, ze su vynikajuci. Vacsina z nich maju svoje tanecne studia a su velmi popularni.

To je hadam jediny “zabavny program” ktory sledujem, mimo samozrejme mojich favoritnych “politicko-spolocenskych” programov. V poslednych dvoch tyzdnoch som nemal vela sanci ani len tie programy sledovat, lebo sme boli velmi zaneprazdneni vdaka Klare, ktora mi neda ani si poriadne vydychnut, ci poobede trochu zdriemnut. Je stale v akcii, plna energie a cinnosti a samozrejme podobne ziada aj na mne. Stale nachadza nieco co treba robit, co vidiet, co kupit a tak ma nahana po obchodoch a kde kade! Vysledky sa vsak ukazuju! Po niekolko hodinovom usili preriedit nase dva stromy na backyarde a zlikvidovani “zahrady” vzala si do hlavy, ze musi sfixovat a zmodernizovat nas vzhlad a nase oblecenie. Pre Marianku to boli vseliake rolaky, svetriky, plavky atd. Posledne. ja som naliehal naviac kupit Marianke jeden dlhsi zimny kabat, ktory by jej siahal len nieco nad kolena. Marianka ma vybornu zimnu vetrovku, ale aby mala chranenu cast celeho tela az po kolena, rozhodli sme sa hladat nieco vhodneho. S Klarou sme prechodili niekolko predajni niekolko obchodov pokial sme nasli zimak, co by sa pacil aj mne. V studenych zimnych dnoch Marianka bude zababusena do tepleho, noveho zimaku.

Pred mnohymi asi 30 rokmi (podla Klary) som si kupil velmi lahke sako, ktore som mal velmi rad a nosil som ho, ked sme isli niekde na navstevu, kde bolo vhodne mat sako. Well, ked Klara triedila nas satnik a plnila vrecia so starinami pre charitne organizacie v jednom z vriec sa ocitlo aj moje favoritne sako. Jeden den, ked sme mali niekde ist, zhanal som sa po nom, v satniku nebolo, ale ani inde. Klara ma informovala, ze som urobil dobry skutok a sako uz ma asi nejaky bezdomovec, vraj bolo stare a nemoderne! Ja stale mam iny nazor. Nevadi, tercom renovovania mojho oblecenia som sa stal ja a zacalo sa hladat nejake nove, moderne vyzerajuce sako pre mna. Nie lahka uloha, lebo ja som trochu prebiercivy! Konecne po absolvovani mnohych obchodov a mojich odmietnuti sme nasli s cim som suhlasil. Akurat som poziadal na saku urobit dve zmeny a teda zajtra si mam pren prist. Klara ma ubezpecila, ze v nom vyzeram bajecne. Dakujem! Prvykrat ho na seba dam koncom mesiaca, ked pojdem na velke 70-te narodeninove party mojho treningoveho partnera Frantu. On sa narodil siedmeho decembra, teda dva dni neskorsie ako ja, ale party sa bude diat o tyzden, ci desat dni skorej. Ocakava sa asi 40hosti.

11 04 09 – streda
Z dnesneho ranajsieho treningu som skocil do obchodu v Bay Shore Shopping Centre, kde som to sako kupil. Malo byt pripravene. Nebolo a budem asi musiet urobit ten 15 km vylet este raz. Ked som sa vratil chudacik Klara tvrde pracovala na BBQ, cistila rosty a nastriekala vnutro sprejom aby uvolnila tie mastne steny. Robotu vraj dokonci poobede, ked dievcata prinesiem z plavarne. Dufam len, ze do vtedy nezacne prsat! Pred zimou toto je posledna praca ktoru treba urobit. Pred par dnami som vyliezol na strechu a vycistill som odpadove riny. Caka ma to este raz urobit, lebo medzicasom sa zas zaplnili listim, Vcera , ci predvcerom som zas upevnil vianocne osvetlenie okolo garazovtch dveri a vstupnej terasy do domu. Staci len zapnut elektriku! To ale sa podla tunajsich zvyklosti nesmie urobit pred 27 novembrom. Som rad, ze je to urobene a nebudem musiet mrznut niekedy koncom novembra alebo zaciatkom decembra.

Posledne dva vikendy a cas medzi tym boli pre nas skutocne dost zaneprazdnene. Pred chadzajuci vikend v sobotu sme boli s Klarou a Vlastou na predstaveni Giuseppe Verdiho AIDA v priamom prenoste z Metropolitan Opera v New Yorku. Bola to velkolepa vyprava. Aidu spievala Violeta Urmana, krala Stefan Kocan, vseci spevaci boli hostia z viacerych krajin. Tuto sobotu ideme znovu na predstavenie TURANDOT. Pocuvam, ze prenos z Metropolitan Opery prebera 40 krajin medzi inymi aj Praha a Bratislava. Minule som uz zakupil listky na marec a predstavenie CARMEN. Konecne trochu slusnejsej kultury mimo vsetkych filmov a kriminalnych romanov.

Ked spominam kriminalne romany, musim sa priznat, ze som znovu na viac ako tyzden odlozil knihu od Kathy Reich: DEVIL BONES. V novinach ma zaujal clanok o najnovsej knihe v tvrdom obale od Michael Connelly s nazvom NINE DRAGONS. S Frantom sme boli spolu v kine na film Paranormal activity a teda blizko predajne knih Chapters a rozhodol som sa si tu knihu kupit. Stalo sa, precital a dnes som sa uz vratil k rozcitanej DEVIL BONES. Uz mam pripravenu dalsiu knihu od James Pettersona: CROSS COUNTRY v “hlavnej ulohe” vysetrovatela Dr.Alex Cross.

Zatial co my sme s Frantom boli v kine a predajni knih a potom na obede, Vlasta, Klara, Lida s Ladom boli na vylete v county of Lanark a North Frontenac pozriet sa na okolie jazera Palmerston a Canonto. Klara urobila par zaberov z toho prostredia okolo rieky Mississippi. V nedelu sa v Ottawe zastavil Emil z Montrealu. Posedeli a povecerali sme u Kunstadtov. Mne sa vydaril jeden zaber. Prilozim!

Na zajtra nam predpovede slubuju prvy sneh. BBQ je vycistene, Vianocne svetla namontovane, zima moze prist!!!! Sme pripraveni!

Prajem prijemny november a prichod decembra. Nech vas “svinska chripka” obide! Dobre zdravie praje a pozdravuje:

Milan