Friday, September 25, 2009

Prve dni jesene 2009

Prve jesenne dni su tu, zacina sa to ukazovat aj na prirode ked sa zacina zfarbovat listie na stromoch, za tyzden bude vsetko horiet v jesennych farbach.
Krasne posledne dni leta vyhnali nasich susedov von a poupravovat ich kvetinove zahradky Posledne dni leta nam dovolili este sediet na terase, robit BBQ a hostit sa!
Franta bol velmi napomocny! Ottawa 09 24 09 – stvrtok
Rozlozil som si maly “Think Pad laptop” na jedalensky stol, kde najradsej sedim, ked chcem zacat pisat prispevok. Mohol by som sediet aj v studiu a pisat na tom vacsom pocitaci, ved uz po oprave vsetky funkcie pracuju ako maju. Vyhybam sa tam sediet a pisat hned z dvoch dovodov. Sediac v studiu celim do golfoveho ihriska a ca sod casu popred nasu terasu prechadzaju skupiny golfistov, to samozrejme odvadza moju pozornost a narusuje sustredenie co chcem pisat. Ked sa niekto objavi v mojom perifernom videni automaticky zdvihnem hlavu a pozriem kto to je. Mudrejsie je teda to nevidiet a radsej sediet za jedalenskym stolom z vyhladom do kuchyne a “family room”, kde obycajne sedi Marianka a pozera telku. Spoza stola Marianku nevidim, len ked sa viac predklonim vidim televiziu, ktora je stale zapnuta. Je to najlepsia vec, ktora zamestnava Marianku a jej pozornost. Ked by nebolo televizie, neviem si predstavit, cim by sa Marianka vedela zabavit.

Kedze ten pocitac v studiu je napojeny na desktop dole v pracovni bezdrotovym spojenim, kolkokrat ho zapnem, automaticky som aj na internete a Skype programe. Kazdy, kto je tiez na Skype, moze vidiet, ze som napojeny alebo som si prave otvoril pocitac. Ked niekto si chce so mnou pohovorit, staci len kliknut na moje prihlasene meno, ktore mimochodom je Milan05. Nie vsetci to vyuzivaju, ale mnohi dost casto. To ma casto odvadza od pozornosti pisaneho prispevku. “Think Pad” nemam napojeny na internet. Cize mozem nerusene na nom pisat. Samozrejme, ze vitam kontakty cez Skype alebo Messengera a snazim sa vzdy odpovedat a pohovorit si podobne, ako ked by clovek telefonoval. S jednym pozitivnym rozdielom, ze sa mozeme obaja naviac este aj vidiet. Je to fantasticka vymozenost a divim sa ludom, ktori maju pocitace a su napojeni na internet, ze si nenaprogramuju Skype pripadne “Messengera” cez MSN. Je to jednoduche, je to zadarmo a uzivatelia Skype alebo Messengera mozu navzajom hovorit kolko chcu a nestoji ich to ani cent.

V nedelu sa moslimom skoncila jednomesacny Ramadan. Od svitania do zapadu slnka su povinni drzat post. Posledny den postenia sa po zapade slnka vo velkom oslavuje v rodinnom kruhu, pripadne v spolocnosti priatelov velkou hostinou. Mozno aj z toho dovodu “Sabah”, pani ktora chodi ako dohlad dvakrat do tyzdna k Marianke, ma poziadala, ci nedelu moze vynechat. Navrhla, ze ten den nahradi niekedy cez tyzden. Nemal som nic proti. Prisla vcera doobeda. Nam s Klarou to umoznilo vybehnut do nakupneho strediska “Bay Shore” za silneho dazda s umyslom kupit nadobu na robenie kavy. “Stupido”, to ako ja! Uslo mi, ze taku nadobu mame doma uz par rokov, len som ju davno nepouzil a tak som pozabudol, ze ju mame. Kupil som novu, vacsiu a tak som sa rozhodol ju nevratit. Ked sme boli uz v tej predajni, kupil som aj supravu pre jedenie lobstrov (nadoby na topenie masla, klieste na drvenie skrupiny a specialne vidlicky). Lobstrov nemame casto, ale ta suprava sa urcite hodi aj na spracovanie crabov.

Preco to spominam je, ze len co sme sa vratili domov zavolala Vlasta, ze su skoro vypredane listky na 10-teho oktobra do kina, kde budu davit v priamom prenose, “live” z Metropolitan Opera v New Yorku “TOSCu” od Pucciniho. Ze Vlasta musi ist ucit a Franta ma auto v oprave, ci by som neskocil kupit listky pre nich aj pre nas. OK, znovu sme sa vybrali k Bay Shore do kina zakupit tie listky. Este ze sme to urobili, lebo mali skoro vypredane. Dostali sme listky dole do 5-tej rady pod platnom. Vsetko vyssie bolo vypredane. Po skusenostiach z minulych rokov, kedy sa listky nepredavali na patricne sedadla, ludia aby si zabezpecili lepsie sedenie prichadzali na predstavenie aj dve hodiny dopredu. Teraz to nebude potrebne, lebo listky sa predavali na urcite sedadla. Mudre rozhodnutie, len to ma hacik, ze stale, ked clovek chce slusne sedenie musi kupit listky mesiac dopredu. O tieto predstavenia prenasane “live” je obrovsky zaujem. Koncom mesiaca oktobra budu davat AIDA, potom TURANDOT neskorsie v january CARMEN atd. Urcite na vacsinu z predstaveni pojdem. Ked bude chciet ist Klara, tak bude vitana. V sobotu bude s Mariankou Sabah.

Prerusil som pisanie na nejake tri hodiny. Ohlasil sa Peter, ze skoncil ako stary otec “babysitting” svojich dvoch vnukov a ze moze prist mi pomoct namontovat v spalni dlhu 8 – fitovu zahlavnu dosku. Odkedy sme sa prestahovali, co bude v decembri sest rokov, ta doska bola polozena za postelou a k upevneniu na stenu som sa nedostal. Do pohybu a akcie nas “dokopala” Klara, podobne ako k vymeneniu sietky na “storm doors”.To samozrejme Petrovi trvalo trochu dlhsie. Dokonca sietka ktoru som mal, bola prikratka a tak sme este muesli skocit do predajne a kupit novu. Celkom drahy spas, cez 50 dollarov. Je to urobene, ostava len posledna malickost, ako upevnit na stenu pod obrazy tu “hufnicu” co som na ceste zo Simco Lake kupil v tom “treading poste”. Kupil som niekolko rozdielnych hakov, ale nic sa mi nepaci a ani poriadne nesedi. Musim prist s niecim mudrejsim a hlavne estetickejsim.

Za vsetku tu robotu Peter dostal veceru a pohar vina, ktory nevypil v ramci jeho odhodlania znizovat jeho hmotnost. Doteraz sa mu podarilo zhodit nejakych 15 libier ciste nabehnutim na vysokoproteinovu dietu s minimalnym prijmom uhlovodanov. Vino je samozrejme no-no! To je jedina prekazka, ktora mne brani stracat na hmotnosti. Ako mozem, ked to vino tak dobre chuti. Poobede mi zavolal Franta, ze bol v Costcu a vraj maju zlavu az 15 dollarov na dvoch vinnych koncentratoch. Tak to sa neda ignorovat a zajtra tam skocim a kupim. Vcera sme sa utrhli a hlavne Klara pripravila bielu rybu na thajsky sposob vo vynikajucej coconatovej omacke a ako predkrm scallops v zltej omacke. To mame uz odskusane. Pozvali sme na tuto specialitu aj Petra. Dnes sme mali “pork chop”so syrom na cibuli a hubach. Velmi vydarena vecera. Posledne dni listujeme v Thajskej kucharke a nachadzame vela zaujmavych receptov, len nam v mnohych pripadoch chybaju potrebne inkrediencie, tak chodime po obchodoch a doplnujeme kuchynu o potrebne.

Leto je za nami. Az na niekolko poslednych tyzdnov, bolo to uprsane a nie najprijemnejsie. Ale posledne tyzdne napravili letnu reputaciu a mali sme velmi prijemne a slnecne dni, len kdetu nocnu sprsku, takze trava sa udrzala krasne zelena do poslednych dni. Zaciatok jesene nie je najhorsi aj ked nas cakaju dni dazdov na buduci tyzden. Nasi susedia a aj Klara sa trhali a upravovali, pleli zahradky, vyuzivajuc posledne krasne a teple dni leta. Nie je daleko do zimy!!!!!

Prajem tie najprijemnejsie dni jesene! Pozdravujem a prajem dobre zdravie a pohodu!

Milan