Friday, September 18, 2009

Vyriesene pocitacove problemy

TRADING POST - KUPIL SOM STARU ANGLICKU "HUFNICU"
Ottawa 09 18 09 – piatok
Ked sme odchadzali v utorok na ten neocakavany vylet do Algonquin Parku a potom k Lake Simcoe, vzal som v pondelok poobede tento moj pocitac, na ktorom teraz pisem, do blizkej predajne a opravovne pocitacov, len na skok od nas. Mladsi chlapak, co je majitelom predajne a ktory opravuje vsetko od elektroniky, ked ma vypocul aky je moj problem len krutil hlavou. Nijak sa mu nepozdavalo, ze oba programy Microsoft Word a Microsoft Office Outlook po ich otvoreni za minutu az dve vyblednu a nic sa s tym neda robit. Naskoci okno, ze program je skorupovany a co s tym chcem robit? Okno mi dalo dve moznosti a nech som klikol na jednu alebo druhu, program mi odisiel, zmizol a ziadne riesenie som nedostal. Tento problem som mal najmenej posledne dva, ked nie tri mesiace. Bol som z toho nestastny, lebo som mal problem prijmat alebo posielat e-maily. Pocitac nemal cas postu stiahnut alebo poslat. Rovnako na Worde som nemohol nic napisat, lebo sa mi program vzdy vytratil. Ked som napr. potreboval pisat prispevok na blog, robil som to na druhom mensom “notebooku” a naucil som sa stahovat doslu postu a posielat cez hotmail. Nemohol som vsak posielat attachmenty.

Peter K. sa ponukol, ze mi tie programy zrusi a naprogramuje ich druhykrat. Aj sa tak stalo, stravil u nas jeden cely vecer, pracoval, pracoval zial bezvysledne. Aj ked programy zrusil a nainstaloval nove, pripad nevyriesil. Radil sa telefonicky aj s nasim lokalnym “nurdom”, Nickom, ale ani ten nemal potuchu co je zle s pocitacom. Ked sme sa vracali domov z Lake Simcoe, bol som vo velkom ocakavani, ci mi pocitac opravi a vec vyriesi? Este nez sme prisli domov zastavil som sa u toho technika. Huraaaaa, pocitac bol pripraveny a problem vyrieseny. Vraj sa mi do pocitaca nasackoval nejaky program o ktorom som nevedel a ten to sposoboval. Stacilo ten program len odstranit a vsetko bolo OK. Oprava ma stala nejakych 60 dollarov. Urcite dobre utratene peniaze. Ked sme prisli domov, vylozili batozinu a Klara zacala veci znasat veci do pracky, okamzite som zapol pocitac a skutocne vsetko bolo ako malo byt! Prekvapila ma ale skutocnost, ze som sa nevedel dostat na Skype. Stale mi vyskakovalo okno, ze Skype nevie rozoznat moje skypove meno a heslo. Tiez som nevedel otvorit Blogger aby som mohol umiestnit uz napisany prispevok.

Stravil som nad tym cely vecer a ako som vedel, tak som robil, aby som prekonal tieto dve prekazky. Nemal som problem zmenit heslo na Skype, ale aj ked som to urobil, stale som dostaval oznam ze nevedia rozoznat moje meno. Tak som to zabalil s tym, ze asi rano bude mudrejsie vecera. Nevzdal som sa ale Bloggu a po case sa mi to podarilo otvorit a prispevok s par fotografiami umiestniy na moj blog. Ked sme boli este na Lake Simcoe a Klara sa kupala v jazere, urobil som par zaberov. Bela ma nahovoril urobit aj nejaky kratky filmovy klip. Vyskusal som a natocil som Klaru ako vysla z jazera s jej poznamkou na moju adresu. Klip vysiel dobre a tak, ked som stiahol vsetky fotky z vyletu stiahol som aj dva klipy. Nebol som si isty, ci aspon jeden budem vediet dat na blog. Vydarilo sa aj ked neviem preco sa ten klip zaradil na koniec prispevku. Je ale tam! Staci len na ten klip kliknut a spusti sa. Bela este urobil panoramaticky zaber, pohlad z ich pobrezia na jazero, ten tiez vysiel, ale na blog som ho este nedal. Nechavam ho k tomuto prispevku, dufam, ze sa mi ho podari umiestnit. Kedze je takato moznost na blogu, budem ju castejsie vyuzivat na spestrenie prispevkov. Vybehol som von a hned teraz som si vyskusal urobit panoramu golfoveho ihriska od nas z pred terasy. Ked sa to vydari, prilozim k tomuto prispevku.

My sme z Lake Simcoe odchadzali v stvrtok okolo desiatej doobeda. Mohli sme aj skor, ale rano sa cistili tie hribky, krajali na prazenicu. Bolo to fajn, my tu nezvykneme jest taketo prazenice, lebo nechodime na huby a kupujeme len tie cerstve, ktore su v supermarketoch. To su obycajne peciarky a bedla jedla. Maju tiez shitake, japonske podpinky a tie su velmi drahe. Samozrejme najlepsie na prazenicu su kuriatka. Tie som raz nazbieral pred asi 33 rokmi na Prince Albert Islande, kde sme boli na prazdninach. Cestou domov sme trochu bludili, lebo som si chcel skratit niektore useky cesty a uplne som stratil, ked som zabudol odbocit na cestu okolo mesta Peterborough. Dostal som sa do mesta, ktore vobec nepoznam. Isiel som na slepo, kde ma ulice viedli. Nakoniec som na dvoch benzinovych pumpach musel poziadat o informaciu, ako sa dostat nazad na sedmicku. To bolo aspon polhodinove zdrzanie, nebolo ale posledne. Hned za mestom sa vo velkom pracovalo na caste na mnohych usekoch. Rozsirovanie dialnice na sest prudov a neskorsie dalej od mesta na styri prudy. Tych usekov bolo po ceste niekolko, kde sme vzdy muesli nejaku chvilu cakat.

Ked sme ale prisli k uz spomenutemu Trading Post, zastavili sme sa a tentokrat s rozhodnutim kupit si repliku nejakej starej zbrane. Mali vyber asi sest roznych pusiek pouzivane na divokom zapade. Ja som si nakoniec vybral nejaku “hufnicu’ ktoru pouzivali anglicania pred mnohycmi desatrociami v bojoch aj proti americanom. Bola sice pekne draha ale chcem ju mat ako dekoraciu v obyvacke pod obrazmi. Je to moj vianocny darcek samemu sebe. Teraz len musim vymysliet ako neskodnu zbran upevnit na stenu aby to bolo elegantne a malo viditelne. To bude uz druha stara puska ktoru budem mat v obyvacke. Mali aj rozne stare kolty ale to zas kupim niekedy nabuduce, ked pojdem okolo. Mozno aj winchestrovku.

Zajtra a pozajtra tj. v sobotu a nedelu bude pri Marianke ta pani zo Somalska, zrejme ona bude permanentna vymena za Pierrettu pokial nepojde na matersku. Lepsie jej vyhovuju vikendy. Vtedy na deti dohliadne jej manzel a nepotrebuje sa zhanat po babysittingu. Neviem co ma za lubom Klara, ci ma nejaky program? Do Gatineau Mts. je trochu priskoro ist, lebo stromy sa len zacinaju zafarbovat. V kazdom pripade niekde skocime, alebo ja skocim, lebo maju byt krasne slnecne dni. Od pondelka sa ma rozprsat na par dni. Urcite zajtra, aj ked bude sobota, ideme s Frantom si trochu zatrenovat. Ja to potrebujem ako sol. Dnes som uz skromnejsie jedol a mal len dva pohare vina a viac tento vecer nebude. Klara robila scallops na zltej omacke (zo zltych paprik) no a to jest bez bieleho vina by skutocne bolo hriechom. Boli vyborne, je to delikatesa!

Nechce sa mi verit, ale ja som o nicom zvladol napisat dve strany. Boy, ale som ukecany!

Vsetko najlepsie praje
Milan a spol.
Do videnia na Lake Simcoe zase za rok!