Sunday, February 01, 2009

Nahle zmeny pocasia

Ottawa 02 01 09 – nedela
Nedelnajsie doobedie! Prvy den februara. Pierretta prisla k Marianke pred polhodinou. Mam este celu hodinu a nieco pokial sa vyberiem s Evou do kina. Pokusim sa napisat aspon jeden alebo dva odstavce a tak nacat moj najnovsi prispevok. Nemam sa kde ponahlat hned ho dat na web, ved som posledny prispevok umiestnil na moj blog len pred par dnami. Kedze pravidelne po par dnoch sa mi udalosti poslednych dni vytracaju z pamati, myslim, ze bude mudrejsie, ked z casu na cas napisem nejaky odstavec, co sa udialo za posledne dva-tri dni. To mi usetri cas si spominat, co sa stalo, kedy a ako. Pripadne sa pozriet do odoslanej posty, ci tam najdem tu informaciu, ktoru hladam alebo potrebujem. To sa mi stalo posledne, ke som hladal odoslany list mojmu kamaratovi Sanovi v Nemecku, kde som sa trochu viac rozpisal na adresu novozvoleneho prazidenta USA. Chcel som par myslienok z tych mojich formulacii pouzit do mojho prispevku. Darmo som sa hrabal vo vsetkych odoslanych a zrusenych zasielkach, list som nenasiel. Utratil som s hladanim viac casu, ako ked by som sa bol do toho pustil a priblizne vsetko napisal co som chcel.
Nie, to nie je Ottawa v tomto rocnom obdobi! To je asi o 400 km vyssie na vychode v Quebec City v sucastnej zime 2008/09.
V piatok, ked sme sa s Frantom a Vlastou vracali z nevydarenej lyzovacky, dohodli sme sa, ze my s Frantom pojdeme v sobotu na film TAKEN v hlavnej ulohe Liam Neeson. Ma to byt “The best action thriller since THE BOURNE ULTIMATUM”. V nedelu, ze vezmem Evu a Vlastu na dalsi najnovsi film s nazvom: “New in Town” romanticka komedia v hlavnej ulohe Renee Zellweger a Harry Connick Jr. V sobotu skoro rano sa Franta ospravedlnil, ze nepride na trening a ani nepojde do kina lebo nanho lezie chripka. No problem! Aj mne dobre padlo si odpocinut. Namiesto treningu som sa vybral do potravin na nakup. Rozhodol som sa, ze na ten film pojdem v nedelu. Oba filmy zacinaju priblizne v rovnakom case. Za necelu hodinu sa s Vlastou stretneme v kine. Dufam, ze dievcata budu mat svandu a dobru zabavu a ja tiez vyborny zazitok. OK, ako som slubil, stihol som teda tie dva odstavce a poobede hadam este nieco dopisem. Skor vsak musim vycistit doslu postu! Dnes rano, ked som otvoril internet a postu cakalo ma 22 novych mailov. Od rana doteraz prislo este asi dalsieho pol tucta. Nieco velmi zaujmave poslem dalej ale ostatne sa najde v odpadkovom kosi.
Quebecanom to vobec nevadi, vedia ako uzivat zimu a zivot aj v nahorsej situacii.
Sme nazad z kina! Dievcata boli uvelicene videnym filmom. Obom sa film “New in Town” velmi pacil. Mozem povedat, ze nie len im ale aj moj vyber “Taken” bol vysoko napinavy pribeh, skutocne vyborne urobeny thriller a plne ho doporucujem vidiet, kto je milovnikom napatia a vzrusenia. Vynikajuce nahanacky, bitky, lamanie koncatin, zabijanie atd., vsetko pre najdenie unesenej dcery otcom vo Francuzku. Ked sme odchadzali z domu, bolo neprijemne sychrave pocasie okolo nula stupnov. Ked sme vysli z kina sokoval nas odmak s teplotou okolo +5 stupnov. Vsetko sa naramne topilo a kde tu sa ukazalo aj slnko. Podla dlhorocnych skusenosti obycajne v January pride na niekolko dni az tyzden v Ontariu odmak. Zda sa, ze sa trochu oneskoril, ked ten ocakavany odmak prisiel prvy den vo februari. Pozrel som sa do novin, tie naznacuju, ze este potrva zajtra a potom sme nazad v silnej zime. Tak ziadna dlhodoba radost.
Nova generacia Kunstadtov uz na lyziach, ale chvilu pockajte, tu je dalsi prirastok!
Ked si dobre spominam v poslednom mojom prispevku som urcite napisal niekolko slov o vybornej lyzovacke v utorok, co sa tykalo pocasia. Bolo krasne slnecne pocasie, ale silny mraz okolo -15 st., ten mraz nam trochu pokazil radost, ked sme mrzli na sedacke a na svahoch, lyzujuc na odvratenych svahoch bez slnka. Na druhy den v stredu sa dovalila poriadna snehovica trvajuca cely den az do stvrtka s pridavkom asi 17 az 20 cm cerstveho snehu. Konecne, predpovede nam davali nadej, ze v piatok to bude daleko lepsie, len kde tu vlocka a polozamracene pocasie. Veriac predpovediam, vybrali sme sa lyzovat. Boy, ale sme to olutovali hned z dvoch dovodov. Predovsetkym to nebola kde tu vlocka snehu, ale sustavne snezenie a naviac stovky deti na vsetkych svahoch. Vela na nas comfort a bezpecnost! Zo Skyline sme presli na druhu stranu v nadeji, ze tam to bude lepsie! Certa, ta ista rozpravka a tak po dvoch, troch jazdach sme sa vratili nazad, poobedovali sme a hajde domov so slubom, ze v piatok uz lyzovat nebudeme chodit! Z niekolkych slubovanych vlociek snehu to bola snehovica s dalsim dodatkom asi 15 cm snehu.
Monika v tychto dnoch porodila dalsieho potomka Kunstadtov!
Minuly tyzden, ked sme boli takto ako dnes v kine, zastavil som sa s Evou v blizkej predajni Best Buy a kupil som jej CD “angictinu” ako druhy jazyk. Ked skatulu otvorila a vyskusala prve CD, znepacilo sa jej a tak dnes, ked sme boli znovu pobliz, skocil som to vratit. Nepochodil som. Vraj ich pravidla nedovoluju prijat nazad raz pouzite CD. Co som mal urobit ako ho vziat nazad a mozno, ze bude k uzitku niekomu, kto pride po Eve k Marianke. Nebol to velky vydavok, len nejakych 22 dollarov, no big deal!
Najviac hrdym bol asi Peter! Dalsi muzsky prirastok do familie.
Vcera na veceru som mal pozvanych Kunstadtov. Myslel som, ze pride aj ich syn Rony, ale ten bol zaneprazdneny niekde na lyziarskych svahoch a k nam nestihol prist. Prisla ale Zuzka s Petrom. Konecne sa mohli uvolnit od Moniky a jej cerstvo narodenemu synovi. K Monike prisli rodicia Jona a tak sa o nu mal kto starat. Naviac odisla navsteva z Prahy a tak celkom dobre hlavne Zuzke padlo konecne nic nevarit a byt hostena. Ponukol som ako predkrm vyber vseliakych jednohubiek, potom fazulovu polievku, nevediac, ze som sa perfektne trafil, lebo prave v tento vecer sa u zidov je fazulova polievka. Ako hlavny chod bol Prime Roast Beef, najlepsi kus hovadzieho masa. Robil som ho podla receptu ktory mi poslal Franta z TV programu. Kedze som myslel, ze pride aj Rony, dokupil som este jeden kus roast beefu. Ten som ale nakoniec nechal zmrazit, ked som bol informovany, ze nepride. Bohate stacilo, co som mal. Roast Beef sa vydaril aj ked som mohol ho piect o nejakych 10 minut dlhsie. Bol viac surovy ako som chcel. Vsetkym nam velmi chutil a ostalo dost na obed pre Marianku a bude este dost pre nas vsetkych na veceru. Je to pochutka!
Dva vyssie spomenute filmy. Stoja za videnie!
Nechce sa mi verit, ale ja sa blizim ku konci druhej strany, mojmu limitu pre moje prispevky na blog. Este sa ani nezotmieva a Pierretta je este stale pri Marianke. Za chvilu ale pojde domov. Moj najvacsi problem je, ze som za ten cas co pisem tento prispevok dostal dalsiu davku mailov, mnoho vycistim, viac pride. Druhy problem je, ze nemam nejake cerstve fotky aby som obohatil moj prispevok. Dufam, ze nieco najdem, co som este doteraz nepouzil!?
Vcera sme mali na navsteve a veceru Kunstadtov! Pochutilo!
Mimochodom, ked som poobede vysiel z kina, chytila ma neprijemna zaludocna horucka “huste behanie s riedkym pripadom”. Ked som prisiel domov tieto zaludocne alebo crevne problemy liecim s uz asi troma davkami canadskej whisky. Citim sa daleko lepsie! To dobre citenie prajem kazdemu!
Pozdravuje Milan