Sunday, February 08, 2009

Dalsich 6 tyzdnov zimy

V utorok sme s Vlastou a Evou vybehli na Pakenham. Eve sa podarilo zachytit par zaberov, ako ten na sedacke kde s Vlastou ideme hore!
Ottawa 02 07 09 – sobota
Nespominam si, ze by som niekedy v poslednych mesiacoch ked nie rokoch, zacal pisat moj prispevok na blog, alebo osobny list niekomu v noci o pol jedenastej. Zrejme dnes je ten den. Neviem ako dlho vydrzim za pocitacom. Nie len preto, ze je dost neskoro a ja obycajne v takomto case davno spim, ale aj preto, ze v mojom krvnom systeme prudi viac alcohol ako krv. To zartujem! Fakticky, dnes vecer som bol striedmi v konzumacii alkoholu. Ked som sa vratil doobeda z fitka a navstevy predajne potravin Sobeys, zastavil som sa v umyvarke aut, kde za tri dollare som si vystriekat a umyl auto. Urobil som to napriek skutocnosti, ze bolo velmi studene pocasie! Minus 28 stupnov beruc v uvahu “wind chill” factor. Dnes poobede sa teplota mala znizit az na + 4 stupne. Neviem, ci sa tak stalo, lebo po navrate domov som z baraku von nevyliezol. Dievcata vsak boli poobede na prechadzke a stazovali si, ze je velmi neprijemne pocasie, zima, vlchko a vietor. Na tu prechadzku sa vybrali az po vzhliadnuti DVD filmu “Absolute Power”, film natoceny podla orginalnej prvotiny spisovatela Baldacciho. Vyborna kniha, vyborny film v hlavnej ulohe a reziserom Clint Eastwood. Ja som ten film videl niekolkokrat a ani dnes som sa nevedel odtrhnut ho aspon zo zaciatku pozerat.

Bol krasny den, prijemne pocasie a tak lyzovacka bola vyborna, zial nie dost narocna pre Vlastu.
Ano, mal som trochu zaneprazdneny zaciatok dna. Rano do fitka aj ked bola sobota! Nie najlepsi den! Hromada ludi ma v sobotu volno, tak sa hrnu do fitka na trening. Na stastie pre nas, prichadzaju, ked obycajne my koncime. Ked pride cas ukoncit trening s kardio castou, uz nenajdeme volnu masinu. Vsetko obsadene a v nasom fitku je ich najmenej 60 kusov, ked nie viac. Aj dnes sme sa vybrali ukoncit tak trening, ale nic nebolo volne. Nevadi, aj tak nie som velkym nadsencom kardio - aktivit! V minulosti ano, ale teraz mi to pripada “boring”, nudne a ked mam na tych masinach utratit viac ako desat minut, tak ma to prestava bavit. Ok, ok, ja viem, ze je to potrebne a dokonca by som mal robit taketo activity dlhsie a castejsie ale “boy”, ked je to tak nezaujmave! Faktom je, ze ja daleko viac preferujem “weight training” aktivity! Citim, ze mi trening na masinach a s volnym zavazim da daleko viacej, ako kardio aktivity, Hlavne v mojom veku, kedy je potrebne posilovat svaly, udrzovat ich silu a hmotnost pre existenciu a schopnost byt funkcny aj vo vyssom veku. Fyzicka lenivost, neaktivita je v starsom veku velmi prijemna, na druhej strane, fyzicka aktivita, nie je najprijemnejsia, je ale nanajvys potrebna! Urcite viac, ako kedykolvek predtym, ked sme boli mladsi! Nie je to psychicky lahke rano sa vykotulat z postele a vybrat sa v tej zime a na cas do fitka, prekonat lenivost a aspon hodinu driet, aby clovek udrzal to malo, co ostava z fyzickych schopnosti a vzhladu.

Ja osobne som mal vyborny cas aj na menej narocnyh terenoch, ale hlavne perfektne upravenych a bezpecnych.
Na caste domov som sa zastavil v potravinarskej predajni Sobeys. Eva mi pred odchodom do fitka navrhla dokupit nejake ovocie! “Sure” nakupil som tolko, ze by malo stacit pre armadu na cely tyzden. Neviem, kto to vsetko konzumuje v nasej domacnosti, lebo ja nie! Raz za cas zjem jednu hrusku, zriedkavo ine ovocie. Avocado, to ano, raz za tyzden. Inac ja nie som velkym milovnikom ovocia a zeleniny. Este tak, ked kupim hrozno, tak zjem par kuskov. Nejak preferujem koncentrat hrozna v podobe vina, konaku, alebo inych zdrojov v podobe whisky, ci slivovice, alebo calvadosu. Fakticky, vcera vecer na navsteve u Dasi sme dost hovorili o calvadose v ramci knih od E.M.Remarqua, ktore glorifikovali ten bozsky napoj. OK, budem pokracovat zajtra, je skoro polnoc, cas ist do postele.

Zuzka koncom tyzdna oslavila svojich 61 rokov. Dasa s Romanom pripravili vynikajucu veceru na jej pocest.
02 08 09 – nedela.
Je desat hodin doobeda, Pierretta prisla pred nejakou polhodinou. Informoval som ju co ma dat Marianke k obedu. Z pred par dni ostalo dost ostatkov “leftovers”, nech Marianka doje dusene jahnacie maso s ryzou a paradajkovym salatom. Na dnesnu veceru budeme mat tiez ostatky z vcerajsej vecere. Hovadzie rebra. Ostalo dost pre nas troch, vlastne len dvoch, lebo Eva uz dlhsie je vegetariankou. Je len salaty, ovocie a kde tu trochu z mliecnych vyrobkov pripadne vajicko. Ked spominam jedenie a vecere v piatok sme boli na veceru u Dasi a Romana. To v ramci oslav 61 narodenin Zuzky. Romano, niekedy pred rokmi vlastnil popularnu taliansku restauraciu niekde v downtowne. Samozrejme nie len vlastnil, ale aj kucharcil. Bola to vraj dost vychytena restauracia, navstevovana politickou smotankou z Capital Hill – parlamentu. Obaja sa skutocne utrhli a pripravili paradne jedla so vsetkym dekorom. Bolo to velmi prijemne posedenia, ani som nezbadal, ze sme u nich sedeli do desiatej vecer. Hodinu dlhsie ako som planoval.

Odomna Zuzka dostala flasku likeru IRISH MIST
Obycajne v tomto case sa chystam ist do kina. Z novych filmov nejde nic, ktore by ma zaujmalo vidiet. Ostalo vsak niekolko filmov z minulych tyzdnov, tak si hadam nieco vyberiem. Uvidim, ci Eva bude mat zaujem ist so mnou. Je cas sa pobalit a ist. Budem pokracovat v pisani niekedy poobede!

Mali sme vyborny cas s argumentaciou okolo sucastnej politiky!
Ano, isli sme obaja ale kazdy z nas na nieco ine. Eva si vybrala The Curious Case of Benjamin Button, ktory film som ja videl uz davnejsie. Ja som si vybral velmi chvaleny film s nazvom: The Reader. Ked som vstupil do kinosaly tak som sa skutocne prekvapil kolko bolo v sale ludi! Mam taky dojem, ze na film prislo cele geriatricke oddelenie, pripadne dom dochodcov. Film urobil na mna silny dojem odohrava sa v Nemecku v Berline. V hlavnej ulohe Kate Winslet; Ralph Fiennes a v mladom veku ho hra David Kross. Hlavne Winslet je fantasticka! Zasluzi si Oscara. Film treba vidiet, som rad, ze som bol na nom.

HAPPY BIRTHDAY ZUZKA
Este predvcerom sme mali tu v Ottawe ukrutnu zimu a dnes seriozny odmak niekolko stupnov nad nulou. Zajtra ma byt este teplejsie. Boy, len keby tak ostalo! Zial, za par dni sa vratime nazad do poriadnej zimy. Tento tyzden som na lyzovacku vyuzil len jeden den v utorok, ked bolo prijemne pocasie, modra obloha a slnko. Vybral som sa s Vlastou a Evou na Pakenham. Velmi nenarocne tereny ale perfektne upravene svahy a super lyzovanie. Franta ostal doma liecil sa z nejakej chripky. Aj ked na svahoch bolo vela skolakov, nebolo treba cakat na vlek. Eva dokonca urobila nejaky ten zaber z nasej lyzovacky. Chceli sme ist lyzovat este raz vo stvrtok, ja som dokonca uz bol obleceny, ked Franta usudil, ze v tej -30 stupnovej zime by to bola sebevrazda, nikde sa neslo, len do fitka na trening. Hadam budeme viac uspesni v prichadzajucom tyzdni.

Eva poderalovala Dasi a Zuzke velmi pekne dekorovane flase.
Neuveritelne, ako par stupnov nad nulou zmeni okolitu prirodu. Vsade okolo stromov na golfisti sneh zmyzol a objavili sa velke flaky suchej travy. Hadam by som mal pocasiu pomoct a vybehnut na terasu a odhadzat zostavajuci sneh. Anyhow, este nie je koniec zimy. Vraj najmenej 6 tyzdnov nam ostava do konca zimneho pocasia. OK, nejak to uz len prezijeme.

Prajem prijemne ostavajuce tyzdne zimy!

Milan